GPSiegurd Geplaatst 13 januari 2006 Geplaatst 13 januari 2006 Een nieuw woord voor de begrippenlijst Willem: MULIT's
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 4 februari 2006 Geplaatst 4 februari 2006 Er is een artikeltje verschenen in Der Standard in Oostenrijk. Evenwel de titel zet je op het verkeerde been: het gaat niet over geocaching nog GPS-gebruik en het is helemaal niet bedoeld als uitleg!
Team Pannelap Geplaatst 10 maart 2006 Geplaatst 10 maart 2006 In de laatste versie van Planet Weekly, een wekelijks magazine van Planet Internet, ook een stukje over geocaching: OP LOCATIEWeekly-lezer Ruud wijst ons op het Degree Confluence Project, een locatiegebonden fotoverzameling. Interessant is dat het hier niet zozeer gaat om wat er op de foto’s staat, maar om waar deze genomen zijn. Dat moet namelijk gebeuren op het exacte punt waar meridianen en breedtecirkels elkaar kruisen. Ofwel de lijnen in de atlas die lengte- en breedtegraad weergeven. 53°N 6°O ligt bijvoorbeeld middenin een Fries weiland. De site vierde pas haar tienjarig jubileum, en bevat meer dan tienduizend foto’s. Het biedt een even willekeurige als verrassende kijk op onze planeet. Toch kun je meer doen met geografische plaatsbepaling. Sommige mensen verstoppen zelfs kadootjes voor elkaar zetten de coördinaten ervan op het net. Dit verschijnsel heet ‘geocaching’, zegmaar geografisch schatzoeken. De sport is om met een gps-ontvanger op pad te gaan en het object te lokaliseren. Lukt dat, dan behoor je zelf ook een presentje achter te laten voor de volgende vinder. Degree Confluence Project Geocaching.nl
Team Pannelap Geplaatst 12 april 2006 Geplaatst 12 april 2006 Zaterdagavond op VRT(1): "Het leven zoals het is : vakantie!" Docuserie waarin we verschillende Vlamingen volgen die op reis zijn. 1ste aflevering met daarin ook aandacht voor geocaching (volgens de vooraankondiging)
Team MenM Geplaatst 9 augustus 2006 Geplaatst 9 augustus 2006 Geocaching wordt deze week in Veronica magazine genoemd bij een artikel over wandelen. De tekst is als volgt: Geocaching is een spel voor wandelaars met een GPS-ontvanger. Ergens is er iets verstopt, maar waar... Info: www.geocaching.com
Biertjuh Geplaatst 9 augustus 2006 Geplaatst 9 augustus 2006 Geocaching wordt deze week in Veronica magazine genoemd bij een artikel over wandelen. De tekst is als volgt: Geocaching is een spel voor wandelaars met een GPS-ontvanger. Ergens is er iets verstopt, maar waar... Info: www.geocaching.com Gaan we weer Ruud
JandeBeHanger Geplaatst 9 augustus 2006 Geplaatst 9 augustus 2006 (bewerkt) Veronica magazineVeronica, a bah jakkes! Ik was vroegah meer een radio Noorzee fan. 9 augustus 2006 bewerkt door JandeBeHanger
ZAteam Geplaatst 18 augustus 2006 Geplaatst 18 augustus 2006 A nice piece on South African televison about Geocaching: (Top Billing)
johanvc Geplaatst 19 augustus 2006 Geplaatst 19 augustus 2006 indeed a nice piece of television ......i enjoyed wathing it...... johanvc
GeoVlinder Geplaatst 19 augustus 2006 Geplaatst 19 augustus 2006 Inderdaad een leuk stukje! Bedankt voor de link. groetjes geovlinder
Boswijk Posse Geplaatst 19 augustus 2006 Geplaatst 19 augustus 2006 (bewerkt) Leuk item bedankt voor het linkje. Ik moet er niet aan denken om in dat soort landen op goed geluk m'n hand onder een boomwortel te steken. Wie weet wat er onder zit! 19 augustus 2006 bewerkt door Boswijk Posse
bjorri Geplaatst 19 augustus 2006 Geplaatst 19 augustus 2006 Ik moet er niet aan denken om in dat soort landen op goed geluk m'n hand onder een boomwortel te steken. Wie weet wat er onder zit! Ach, daar ben ik hier ook niet zo gek op, meestal ga ik eerst even poeren met een stokje voor ik in de prut grijp. Ook hier lijkt het me niet prettig in een gebruikte injectienaald te graaien. Sorry, moest even relativeren. Ook in de (sub)tropen is een gevaarlijk beest eerder een uitzondering dan regel. In 'dat soort landen' heben de meeste bewoners nog nooit een gevaarlijk beest gezien, die zijn er alleen voor de toeristen namelijk.
fastronald Geplaatst 19 augustus 2006 Geplaatst 19 augustus 2006 A nice piece on South African televison about Geocaching: (Top Billing) Leuk filmpje hoor! Bedankt
Papyrus Geplaatst 28 september 2006 Geplaatst 28 september 2006 (bewerkt) Vandaag veel aandacht voor geocaching op de site van planet.nl O.a. de aankomende events komen aan bod. - Zwerftocht door de Peel (ZddP) - Cluedo event Planet Geocaching Papyrus 28 september 2006 bewerkt door papyrus
Kiddooz Geplaatst 28 september 2006 Geplaatst 28 september 2006 Hmmm Pink Lady op de Maasvlakte? Ik heb haar toch ergens anders gevonden. De schrijfster heeft nog een hoop te leren.....
Aanbevolen berichten