Spring naar bijdragen

Wat Doen Jullie Met Onzin Mailtjes Over Je Cache?


Gewoon_San

Aanbevolen berichten

Ik vraag me zelfs af op welk moment er gewoon besloten moet worden de cache niet meer te publichen.

Vooraf aan de publicatie moet aan diverse voorwaarden worden voldaan.

De inhoud (lees: duidelijkheid, consitentie, volkomenheid) is bij mijn weten niet verplicht en hoeft niet eerst aangeboden te worden aan proeflopers. Dat is allemaal vrijblijvend.

Als dan zoals nu, een cache in de praktijk onvoldoende eenduidig is komt de gehele kwaliteit van geocaching in het geding.

 

Het lijkt mij niet meer dan terecht dat bij klachten, zoals nu, er inhoudelijk naar de cache wordt gekeken en opnieuw wordt beoordeeld of ze gepubliceerd mag worden. Het liefst natuurlijk door de eigenaar zelf maar desnnoods door geocachin.nl. Zeker als de cache eigenaar, zoals hij zelf in de laatste reaktie schrijft, niet meer van plan is ook maar iets aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oke, beste mensen,

 

Ik zal voor de laatste keer reageren. De vragen zijn duidelijkevoor de een en onduidelijk voor de ander

De ene vind hem moeilijk dan ander lost hem zo op. Is dit niet waar het om gaat met puzzels en met caches!!!

 

Ik ga verder niet meer reageren de discussie is wat mij betreft al veel te veel uit de hand gelopen.

 

Micheal Jackson caches blijft zoals die is en als iemand het niet begrijpt kan die altijd mailen en die krijgt

dan altijd netjes een antwoord terug.

 

Suc6 allemaal met puzzelen

 

 

Je vraagt naar de mening van forumbezoekers over wat te doen met een "onzin"-mailtje.

Nu blijkt dat er toch niet zo erg veel onzin in dat mailtje staat maar dat cachers je op constructieve wijze proberen te helpen.

Vragen die voor de een duidelijk zijn en voor de ander niet, daar is over het algemeen iets mis mee.

Dat proberen je al meerdere mensen uit te leggen hier op het forum.

Dat de een ze moeilijker vindt dan de ander is logisch, en ja inderdaad dat is een van de zaken die verbonden is aan mysteries.

Het moet echter duidelijk zijn wat met de vraag bedoeld wordt.

En ik kan me slechts bij de opmerkingen van een aantal vorige respondenten aansluiten, dat is bij Michale Jackson bij meerdere vragen niet het geval.

 

Als ik zo vrij mag zijn (je vroeg immers naar de mening van anderen): ik vind je huidige reactie op zijn zachtst gezegd niet zo netjes. Je vraagt naar een mening, maar als die mening (lees: goed bedoelde constructieve kritiek) je niet bevalt dan qualificeer je de gebeurtenissen die erop volgen als uit de hand gelopen.

En vervolgens wil je daar dan verder niet meer op reageren.

Dus als mensen je idee dat je een "onzin"-mailtje gestuurd kreeg bevestigen met de opmerking dat je dat moet negeren dan vind je dat oké, maar als je gewezen wordt op iets waar je zelf invloed op hebt dan leg je dat naast je neer?

 

Op deze manier heeft het vragen naar een mening van anderen natuurlijk geen enkele toegevoegde waarde.

 

PS.

Ook je kritiek dat er antwoorden op je vragen te zien zouden zijn kan ik niet delen.

Ik zie slechts een kopie van je cachelisting met commentaar op de vragen.

 

Greetz, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me zelfs af op welk moment er gewoon besloten moet worden de cache niet meer te publichen.

Vooraf aan de publicatie moet aan diverse voorwaarden worden voldaan.

De inhoud (lees: duidelijkheid, consitentie, volkomenheid) is bij mijn weten niet verplicht en hoeft niet eerst aangeboden te worden aan proeflopers. Dat is allemaal vrijblijvend.

Als dan zoals nu, een cache in de praktijk onvoldoende eenduidig is komt de gehele kwaliteit van geocaching in het geding.

 

Het lijkt mij niet meer dan terecht dat bij klachten, zoals nu, er inhoudelijk naar de cache wordt gekeken en opnieuw wordt beoordeeld of ze gepubliceerd mag worden. Het liefst natuurlijk door de eigenaar zelf maar desnnoods door geocachin.nl. Zeker als de cache eigenaar, zoals hij zelf in de laatste reaktie schrijft, niet meer van plan is ook maar iets aan te passen.

 

Mmm, geocaching.nl beoordeelt geen caches. Dat doet de reviewer van Geocaching.com. Deze publiceert een cache en kan hem dan niet nog eens publicereren. De reviewer maakt niet alle puzzels. (heb ik wel een aardig beeld bij :D )

Voor de inhoud van de cache is de eigenaar zelf verantwoordelijk.

Persoonlijk denk ik het volgende: Cachers die iets niet in orde vinden aan een cache kunnen een needs maintanance knop indrukken op de pagina. Dat doe je niet als de puzzel te moeilijk is en ook niet omdat je iets over een cache in dit topic las, maar uitsluitend omdat je aan kunt tonen dat de vragen niet kunnen leiden tot het vinden van de cache; zoals ook waypoint informatie weg kan zijn, zodat je de cache niet bereikt. Het is m.i. toch beleefd om de cache-eigenaar hierover een mailtje te sturen, ook als je denkt geen of een afwijzende reactie te krijgen.

 

Als moderator dan weer:

Wat betreft de topicstarter of liever haar reactie:

Ik zou zeggen geef iemand ook even wat bedenktijd om bij te komen en door te laten dringen wat hier allemaal staat. Misschien dat het over een dag of wat toch wat beter is geland.

Wees ook wat zuinig met hetgeen hier nog aan kan worden toegevoegd. De essentie lijkt me nu duidelijk en alleen maar reageren om te reageren gaat hier niet bijdragen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet gewoon een wederzijds misverstand? De afzender van het mailtje dacht iets goed te doen door de cache legger te helpen, maar de ontvanger van het mailtje interpreteerde het als ongefundeerde kritiek. Oftewel: De afzender van het mailtje moest in eerste instantie beter onder woorden brengen wat hij/zij bedoelde en de lezer van het mailtje moet wat minder snel op zijn teentjes getrapt zijn.

 

Bedenk je dat digitale woorden vaak veel harder lijken dan dat ze daadwerkelijk bedoeld zijn.

Bedenk je dat sommige mensen hun mening/ gevoelens niet zo makkelijk onder woorden kunnen brengen.

 

Q :D

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachers die iets niet in orde vinden aan een cache kunnen een needs maintanance knop indrukken op de pagina. Dat doe je niet als de puzzel te moeilijk is en ook niet omdat je iets over een cache in dit topic las, maar uitsluitend omdat je aan kunt tonen dat de vragen niet kunnen leiden tot het vinden van de cache;

 

Dat is nuttige info. Zo had ik zelf die knop nog niet geinterpreteerd. Ik meende dat die alleen was bedoeld voor het verdwijnen van de caches zelf of vernaderingen in de route er naar toe oid.

Weer wat nuttigs geleerd. Dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, beste mensen,

 

Ik zal voor de laatste keer reageren. De vragen zijn duidelijkevoor de een en onduidelijk voor de ander

De ene vind hem moeilijk dan ander lost hem zo op. Is dit niet waar het om gaat met puzzels en met caches!!!

 

Ik ga verder niet meer reageren de discussie is wat mij betreft al veel te veel uit de hand gelopen.

 

Micheal Jackson caches blijft zoals die is en als iemand het niet begrijpt kan die altijd mailen en die krijgt

dan altijd netjes een antwoord terug.

 

Suc6 allemaal met puzzelen

 

Sandra en Kim, iedereen begint over de vraagstelling maar de cache wordt wel gevonden. Was er niet zoiets van iedereen kna kiezen welke cache hij doet en wie er niet uitkomt moet maar een andere cache kiezen??

Als hij dan echt zo moeilijk blijkt doe je er toch een sterretje qua moeilijkheid bij ?? Zo is duidelijk, dat het geen makkelijke cache is.

Simpele oplossing voor een simpel probleem

 

Toch pittig dat een meisje van 11 al zo vroeg bezig is met bedenken van caches :D dat belooft wat voor de toekomst

 

Kinderen zijn toch de toekomst ??

 

Succes

Ga hem ook even bekijken en puzzelen kijken of ik wel slim genoeg ben :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals je aan het aantal leden kan zien dat op dit moment (25 leden) deze topic lezen, is het een onderwerp

dat een heleboel mensen aanspreekt.

Ik ben zelf ook zo`n persoon die nog wel eens een opmerking maakt in het logje of apart een mail stuurt

naar de cachelegger. En ik moet zeggen dat wordt altijd wel gewaardeerd. (Op 1 x keer na)

Ik denk dat het voornaamste is dat je de toon van een mail "gewoon netjes" houdt en dat de cachelegger

zich niet meteen aangevallen hoeft te voelen. Een misverstand is immer snel ontstaan in het mailverkeer.

Doe je als cachelegger je voordeel mee met de opmerkingen die geplaatst zijn om je cache nog beter te

maken dan dat hij al was. En ik vind persoonlijk dat iedereen zijn mening over de cache mag geven.

Hoort ook een beetje bij het logjes schrijven, ik wil toch graag mijn ervaring op "papier" zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeftijd 11 jaar. Ik vind het knap hoor, begrijp me goed. Maar je hebt als ouder denk ik wel de taak om e.e.a. te (dubbel)checken. Onze zoon van 13 (Kladdegat) heeft een Wherigo gemaakt, helemaal zelfstandig. Bij het proeflopen heb ik 'm ook de tip gegeven enkele vraagstellingen aan te passen. Vond-ie geen probleem.

 

@Sandra & Kim. Ik denk dat het heel goed is uit te leggen om e.e.a. duidelijk te krijgen op de cachepagina. Laat haar maar lekker doorgaan met het bedenken van puzzeltjes, maar wel controleren/begeleiden.

 

@handleiding. Iedereen kan inderdaad kiezen. had ik al eerder gemeld.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit draadje deed me denken aan de wet van Willxii Carrotte:
De cachelegger heeft altijd gelijk
:lol1:

Helemaal mee eens. SandraenKim72, gewoon laten zoals jullie denken dat het goed is. De cache is toch al gevonden!

Het blijft tenslotte enkel maar een leuk spelletje. :D Een beetje relativering kan geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de genoemde cache is al voldoende gezegd, ik ga daar geen oordeel over vellen.

 

Ik wil echter wel even ingaan op de oorspronkelijke vraag.

 

Ik krijg namelijk af en toe ook vragen/opmerkingen over caches dat mensen 'm niet helemaal snappen. Er is vaak onduidelijkheid over GC11NPN, en dan met name het waypoint.

Als je de tekst echt letterlijk leest, dan kom je er wel uit. Dit blijkt ook uit het feit dat de cache gewoon gevonden wordt.

Toch krijg ik er met enige regelmaat vragen over. Dat vind ik niet erg, omdat ik me ervan bewust ben dat de vraagstelling tricky is. Vragers krijgen hierop dan ook altijd van mij een passend antwoord op retour.

 

Het is ook wel eens voorgekomen dat een vraagstelling in mijn beleving duidelijk was, maar dat ik dan van mensen die gingen zoeken opmerkingen kreeg dat het niet zo duidelijk was. Ik voel me dan niet beledigd, maar vraag wat er niet duidelijk was en pas eventueel de omschrijving aan.

 

Dus mijn advies voor TS: voel je niet meteen beledigd of aangevallen, maar vraag juist hoe het béter kan. Dan kun je altijd nog beslissen of je de omschrijving aanpast.

 

Overigens vind ik het advies om erbij te zetten dat de cache door een 11-jarige bedacht is best een goede raad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit draadje met belangstelling en verbazing gelezen.

Onzin mailtjes, de volgende tips:

- Kijk eerst of het daadwerkelijk onzin is of dat de mailer misschien wel een punt heeft

- Gebruik de feedback van mailtjes en logjes om je cache bij te schaven, of niet maar verhoog dan indien nodig de moeilijkheid

- Maak een paar standaard tekst bestandjes aan die je als reactie kunt versturen. Hoef je hooguit nog een paar regels toe te voegen

- Wordt het echt onzinnig of onbeschoft dan verstuur je een standaard tekst bestandje.

 

Wees je er als cache legger van bewust dat ook reacties, positief en negatief, onderdeel zijn van het cacheleggen! :)

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is ooit door onze opmerking over een cache een hele beschrijving herzien en zelfs een vraag veranderd.

Wij vroegen om hulp en gaven aan waar wij niet uitkwamen. We misten hierdoor FTF, helaas. :crybaby:

Overleggen blijven en niet boos worden. Er is altijd een reden waarom de cachers die opmerkingen plaatsen. En een mededeling dat het niet meer hoeft, scheelt weer. Dan hoef je helemaal niet meer te reageren. :dribble:

Het zal wel schelen als je de cache laat uitproberen door een cacher met ervaring.

Dan zijn de opmerkingen vaak hetzelfde, alleen de sfeer waarin en de manier waarop is wat gemoedelijker.

Maar zeker niet de moed opgeven hoor. :) Gewoon lekker doorgaan met caches leggen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...