Spring naar bijdragen

Wat Doen Jullie Met Onzin Mailtjes Over Je Cache?


Gewoon_San

Aanbevolen berichten

Beste mensen.

 

Ik heb inmiddels een paar caches gelegd heel leuk om te doen, Het is even werk

maar het resultaat mag er dan ook zijn. Veel tijd in gestoken en noem maar op

om zo goed mogelijk je cache te presenteren. Ja, hij wordt gevonden en door veel

mensen. :thumbup: Dan ineens komt er een mailtje dat je cache niet goed is een rommeltje is

en dat je beter de vraag zo en zo had kunnen opschrijven <_< . Krijg dat mailtje smorgens

en savonds krijg ik het maitje als je nog van plan was om te reageren dan hoeft dat

niet meer want een medececher heeft me al geholpen. Nou ja zeg dit wat overigens

de tweede keer van dezelfde cacher. Ik vind hij hoeft toch die cache niet te doen

waarom dan zo kleineren wat heb ik fout gedaan dat hij zo tegen mij doet. :crybaby:

 

Wellicht hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt en wat doen jullie eraan?

Ben heel benieuwd naar jullie reactie daarop?

Voor mij gaat zo de lol eraf ik doe tenslote ook me best en ben ook maar een mens.

Ik heb overigens wel gehoort dat diezelfde persoon het ook bij andere mensen doet.

 

Groetjes Sandrakim72 :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste mensen.

 

Ik heb inmiddels een paar caches gelegd heel leuk om te doen, Het is even werk

maar het resultaat mag er dan ook zijn. Veel tijd in gestoken en noem maar op

om zo goed mogelijk je cache te presenteren. Ja, hij wordt gevonden en door veel

mensen. :thumbup: Dan ineens komt er een mailtje dat je cache niet goed is een rommeltje is

en dat je beter de vraag zo en zo had kunnen opschrijven <_< . Krijg dat mailtje smorgens

en savonds krijg ik het maitje als je nog van plan was om te reageren dan hoeft dat

niet meer want een medececher heeft me al geholpen. Nou ja zeg dit wat overigens

de tweede keer van dezelfde cacher. Ik vind hij hoeft toch die cache niet te doen

waarom dan zo kleineren wat heb ik fout gedaan dat hij zo tegen mij doet. :crybaby:

 

Wellicht hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt en wat doen jullie eraan?

Ben heel benieuwd naar jullie reactie daarop?

Voor mij gaat zo de lol eraf ik doe tenslote ook me best en ben ook maar een mens.

Ik heb overigens wel gehoort dat diezelfde persoon het ook bij andere mensen doet.

 

Groetjes Sandrakim72 :blush:

Gewoon nix mee doen en alle leuke logjes koesteren.

 

gr wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sandrakim72,

 

Lastig om hierop te reageren, want om welke cache gaat het, en wat is precies gezegd?

 

Maar in zijn algemeenheid: feedback krijgen is soms wellicht confronterend, maar uiteindelijk kan je er wel je voordeel mee doen. Zit er een kern van waarheid in de opmerking? Mogelijk kan je daarmee je eigen cachelisting dan nog beter maken.

 

Persoonlijk heb ik liever dat iemand mij op een onvolkomenheid wijst (wel in nette bewoordingen uiteraard, we blijven toch wel beleefd?), dan dat iets op de pagina blijft staan waar anderen zich wellicht aan ergeren, en ik me van geen kwaad bewust ben.

 

Ik heb even gekeken naar jouw caches, en kan me voorstellen dat het om 'Michael Jackson' gaat. Bij het lezen van de diverse vragen kreeg ik ook het idee van 'dat kan best wel wat duidelijker gezegd worden, een leesteken wil wel eens helpen.'

 

Groetjes,

Emile

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen is even goed in het geven van feedback.

 

Al kan je ook uit gemopper best weleens iets nuttigs halen. Rommelig is een beetje vaag, maar als iemand bijv. zegt dat er een foutje in zit of het wellicht beter geformuleerd kan worden, zou ik daar zeker mijn voordeel mee doen indien mogelijk.

 

Is het alleen maar gemopper om niks, dan lekker negeren en genieten van je leuke logjes.

 

Succes met je caches,

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben niet echt heel negatieve ervaringen met mails en logs, maar je krijgt wel eens een aanwijzing wanneer iemand denkt dat het beter kan. Let wel "denkt dat het beter kan" - het is een mening. En wanneer het een mening is van 1 persoon terwijl verder iedereen je cache uitstekend vindt, dan zou ik die gewoon naast me neerleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat cachers kritiek op een cache best mogen uiten, zeker als dat in een mail naar de legger gaat. Als we allemaal zoete broodjes bakken gaat de kwaliteit van caches niet omhoog. Ik heb bij mijn cache ook een aantal mailtjes ontvangen en die hebben mij geholpen om de cachebeschrijving scherper te maken. Zoals zo vaak is het dan de toon die de muziek maakt. Maar ook als de kritiek negatief is geformuleerd, dan nog kun je als legger kijken of er een kern in de boodschap zit. En vat kritiek zeker niet persoonlijk op, zelfs al lijkt die wel op de man. Ik begrijp het gevoelg best: jij hebt je best gedaan om een mooie cache te maken en dan komt er zo'n betweter die jou 'afzeikt' en binnen 24 uur aanpassing eist. Laat dat gevoel langs je afglijden en probeer te kijken wat je kunt met de kritiek en geef de criticaster netjes antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen.

 

Ik heb inmiddels een paar caches gelegd heel leuk om te doen, Het is even werk

maar het resultaat mag er dan ook zijn. Veel tijd in gestoken en noem maar op

om zo goed mogelijk je cache te presenteren. Ja, hij wordt gevonden en door veel

mensen. :thumbup: Dan ineens komt er een mailtje dat je cache niet goed is een rommeltje is

en dat je beter de vraag zo en zo had kunnen opschrijven <_< . Krijg dat mailtje smorgens

en savonds krijg ik het maitje als je nog van plan was om te reageren dan hoeft dat

niet meer want een medececher heeft me al geholpen. Nou ja zeg dit wat overigens

de tweede keer van dezelfde cacher. Ik vind hij hoeft toch die cache niet te doen

waarom dan zo kleineren wat heb ik fout gedaan dat hij zo tegen mij doet. :crybaby:

 

Wellicht hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt en wat doen jullie eraan?

Ben heel benieuwd naar jullie reactie daarop?

Voor mij gaat zo de lol eraf ik doe tenslote ook me best en ben ook maar een mens.

Ik heb overigens wel gehoort dat diezelfde persoon het ook bij andere mensen doet.

 

Groetjes Sandrakim72 :blush:

 

Ik kreeg en krijg ook vaak mailtjes, m.n. van 1 persoon, over wat allemaal niet goed zou zijn. Dan weer dit en dan weer dat, hij heeft altijd wel wat te z..ken.

Gewoon negeren is de beste remedie dan wordt het vanzelf minder. En vooral blijven kijken naar de positieve reactie's dan blijft het leuk om caches te plaatsen.

 

vr.gr.Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reactie's

 

Ik vind ook dat opbouwend kritiek goed is maar niet kleinerende kritiek

net alsof je niet goed genoeg bent. Ik wil eigenlijk graag weten of er bij

andere mensen ook veel van die mailtjes komen.

 

Tuurlijk maak ik me verder niet druk over dat ene negatieve mailtje naar

mij toe. Maar over de negatieve mailtjes die worden verstuurd!!

 

Is het niet zo dat we met elkaar en voor elkaar een spelletjes maken!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me voorstellen dat je die persoon die altijd en overal en op heel veel caches kritiek heeft er op aan spreekt, eh... mailt.

Misschien zit er een reden achter, of denkt die persoon juist geweldig behulpzaam te zijn en heeft hij/zij niet in de gaten dat het niet zo positief overkomt.

En mocht het een echte ...... zijn dan aangeven dat verdere kritiek niet op prijs gesteld wordt en dat je er ook niet meer op zult reageren.

 

Het is natuurlijk wel logisch dat als je wat publiceert, of het nou een cache is of een boek (zoals in mijn geval :thumbup: ) je daar ook reactie op gaat krijgen. Je hoopt natuurlijk op alleen maar complimenten en mocht er kritiek zijn, dan wil je die graag opbouwend hebben en relevant, maar ja.... zo zit de wereld helaas niet in elkaar <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht hebben jullie dit ook wel eens mee gemaakt en wat doen jullie eraan?

Ben heel benieuwd naar jullie reactie daarop?

Voor mij gaat zo de lol eraf ik doe tenslote ook me best en ben ook maar een mens.

Ik heb overigens wel gehoort dat diezelfde persoon het ook bij andere mensen doet.

 

Groetjes Sandrakim72 <_<

Het is jammer te lezen dat de lol eraf gaat door een enkeling,

Iedereen kan beter worden door tips en ideeen van anderen, en vooral door te praten en ervaringen uit te wisselen.

Zo heb ik laatst met 2 medecachers 'onder genot van een lekker koud biertje' lekker zitten praten over caches en ideeen.

 

Nou ik 'bemoei' mezelf ook wel eens met een cache of serie caches, maar probeer het dan wel op een nette manier te doen.

Altijd via prive mail, niet op de cachepagina wat voor iedereen te lezen is.

Als ik b.v. bij een aantal caches geen enkele beschrijving vind maar steeds dezelfde tekst, denk ik wel eens waarom geen kort tekstje over de oorsprong/geschiedenis van het object. Geeft toch een beetje aan waarom je de cache legt toch.

Maar om b.v. schrijffouten te gaan verbeteren , nou nee das een zaak van de cacher zelf.

Ikzelf heb nu een cache liggen en krijg wel eens wat te horen over hoe zichtbaar hij wel niet is, maar er zijn ook mensen die hem niet in een keer vinden, dus wat doe je daar dan weer mee?

 

Ik hoop niet dat je stopt met je creatieve ideeen, en caches blijft leggen.

Voor mij is het actieve cachen een beetje over dit jaar (dagen worden korter) en ga me dus meer toeleggen op het voorbereiden van nieuwe caches in de omgeving.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maken van een cache is het schrijven van een handleiding hoe je ergens komt. En dan niet alleen maar een rechtstreekse handleiding, maar vaak ook nog een 'verstopte' handleiding: verstopt in opdrachten en andere geniepigheden. En dat voor een breed publiek! De schrijver moet zich dus verplaatsen in de lezer, in die 'heel veel lezers': de geocachers. Da's best inspannend. Een troost is dat zelfs een cache die uit één enkelvoudig coördinaat bestaat nog vragen kan oproepen.

 

Soms vragen caches om een bijstelling qua tekst: mensen zoeken te lang, vinden niks, snappen de vragen niet. Een kleine bijstelling kan al helpen, of een aangepaste hint. Soms krijgen wij vragen en dan denk je: hebben jullie al gezocht? Een andere vraag is of elke cache in één dag opgelost moet worden: van ons niet. Voordat ik achter een cache aan ga hebben we de beschrijving goed gelezen en hebben we een idee wat ons te wachten staat. Soms kan dat maanden duren. En dan snappen we de vraagstelling ineens wèl.

 

Een paar keer een opmerking in een log als 'we hebben lang moeten denken/zoeken naar...' geeft mij een aanwijzing dat er misschien iets beter kan. De opmerking 'wat een <pieieiep> cache; klopt niks van' komt meestal voort uit heel andere frustraties dan de kwaliteit van jouw cache...

 

Kortom: we houden altijd de oren open als het gaat om de kwaliteit van onze caches. Dat betekent binnenkort nog een weekendje Vlieland om één puntje van een cache te verfijnen -en het loopplezier van de cachers te verhogen. En natuurlijk laat je daardoor je cacheplezier niet vergallen!

 

T-Bones (Erik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebeurt het ook niet dat er cachers beginnen aan het oplossen van een mysterie die te hoog gegrepen is en dat er dan van die @@$%#mailtjes komen?

 

Zijn ze te moeilijk, begin er dan niet aan. Laten liggen die cache, er zijn er nog zoveel om te doen.

 

Ik begin bijvoorbeeld niet aan caches waarbij klimtuig vereist is om in een boom te komen <_< .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was die cacher die een mail heeft gestuurd naar sandrakim72 over de Michael Jackson cache (GC1ZCB6).

 

Ik heb aangegeven dat de legster de kritiek die ik uitte alleen en slechts als opbouwende kritiek moest zien en dat het een goed idee zou zijn als ze de volgende keer de cache laat proeflopen (of proefpuzzelen).

De Michael Jackson cache is nl een puzzel in een puzzel. De antwoorden op de vragen zijn niet heel moeilijk te vinden, maar wel hoe je om moet gaan met die gevonden antwoorden, omdat niet duidelijk is of letter- dan wel woordwaarden moest optellen, en op welk punt dat optellen moest gebeuren.

 

Ik heb ook aangegeven dat bij sommige vragen de antwoorden die gebruikt moesten worden gewoon niet klopten.

Is daar iets fout mee?

 

Ik heb echt geprobeerd een voor een de vragen langs te gaan, en ik heb een verduidelijkend voorbeeld gegeven hoe de desbetreffende vraag beter gesteld kon worden. Niet om te kleineren, om te helpen!

Het is duidelijk dat dit verkeerd is opgevat door de legster. Hierbij daarvoor dan mijn oprechte verontschuldigingen. <_<

 

Waar dan opeens het verhaal naar voren komt 'dat ik dat bij anderen ook doe' is me een raadsel. Maar dat ik me soms druk maak over sommige caches moge gevoeglijk bekend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...