Spring naar bijdragen

Het Niet Reageren Op E-mail


verrader

Aanbevolen berichten

Waar ik me juist wel vaak over verbaas, is dat als ik gemaild/gebeld ben voor hulp of een hint (door een cacher die een van mijn caches zoekt, of een cache zoekt die ik eerder al gevonden heb), dat er vervolgens in de log niets over wordt gezegd.

 

Alsof ze het helemaal op hun eigen houtje hebben gedaan.

Bij het volgende verzoek van dezelfde cacher krijgt zo iemand toch iets minder aandacht.

 

Ook wij hebben deze ervaring. Persoonlijk loggen we altijd de waarheid. Dus (ook al hebben we zelf behoorlijk wat caches gevonden) hebben we een hulplijn ingecshakeld, dan staat dat in de log. Vinden we wel zo respectvol en geeft aan dat de cache misschien niet zo makkelijk ligt voor een volgende zoeker. Of dat wij kippig zijn ;)

 

Verder krijgen wij heel veel e-mail. Van mensen die iets over onze eigen caches willen weten, mensen die een hint vragen over een andere cache of mensen die uitleg over gsak willen hebben.

We proberen alle mails dezelfde dag te beantwoorden, soms lukt dat niet. Maar de mails blijven net zolang in de inbox staan, totdat er geantwoord is. Dan pas gaat hij naar de prullenbak.

 

De laatste tijd schrijven wij vaak een note bij caches die al langere tijd offline zijn. Met daarin de vraag of en wanneer ze weer online komen. Op deze manier kunnen ook andere cachers zien dat deze vraag gesteld is, en hoeft de eigenaar geen 20 mailtjes te krijgen.

 

EDIT: Een tijd geleden wel een mail gehad dat ze van ons maar geen reactie kregen. We hadden wel een antwoord gestuurd, maar dat had .com niet bezorgd of ons e-mailadres wordt geblokkeerd door een van de spamfilters. Kan dus ook weleens gebeuren.

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Laatst kreeg ik een mailtje met daarin de vraag om te controleren of de cache er nog wel lag

omdat men hem niet kon vinden. Die persoon sprak ik op een event en na een aantal vragen bleek dat ze niet goed gekeken hadden, dat was mij wel duidelijk.

 

De cache ligt op een plek waarvan ik weet dat die niet een twee drie weg is. Soms veranderd de natuur de cache omgeving zodat deze nog beter verstopt is ;) Moet ik dan direct gaan kijken of die er nog ligt? Als het aan veel cachers ligt wel. Nou daar pas ik voor ik kijk wel wanneer ik tijd heb. En als ik dan gekeken heb en tijd heb zal ik wel terug mailen als ik tijd en zin heb.

 

Ik krijg dagelijks tussen de 20 en 50 mailtjes van gc.com en alles wordt gesorteerd op caches, not founds en vragen.

En dan ben ik het helemaal met Barny eens stel een vraag zodat ik geprikkeld ben om te reageren.

 

Maar zoals met alles, gaat men er vanuit dat ze binnen een poep en een scheet antwoord krijgen. Jammer maar zo werkt het niet, het kan soms wel ff duren. Als je dan denkt van zou hij/zij het vergeten zijn stuur je nog een mailtje maar laat in je mail dan niet merken dat je geprikkeld bent.

 

En ja ik ben dagelijks online omdat GC.com mijn startpagina is.

 

Dus mijn motto, heb geduld. De meeste mensen zullen meer te doen hebben buiten het geocachen om.

 

Masterchef

 

[Reden edit; dubbele tekst weg gehaald]

bewerkt door masterchef
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat er trouwens geen probleem met de berichten die via de gc.com site verzonden worden? Als ik me goed herinner staat daar soms noreply@geocaching.com als return adres. Ik heb volgens mij ook weleens mailtjes terug gestuurd waarvan ik later zag dat ze waarschijnlijk nooit aangekomen zijn. Zal misschien kunnen liggen of de verzender hun eigen email juist ingesteld hebben op de gc.com site of dat ze misschien niet ingelogd zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat er trouwens geen probleem met de berichten die via de gc.com site verzonden worden? Als ik me goed herinner staat daar soms noreply@geocaching.com als return adres. Ik heb volgens mij ook weleens mailtjes terug gestuurd waarvan ik later zag dat ze waarschijnlijk nooit aangekomen zijn. Zal misschien kunnen liggen of de verzender hun eigen email juist ingesteld hebben op de gc.com site of dat ze misschien niet ingelogd zijn?

 

Als je inderdaad bepaalde instellingen hebt in je profiel, is dat de afzender en is een reply sturen alleen mogelijk via gc.com

Heel irritant, maar sommige willen het zo :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben op dit moment bezig om een bepaalde serie op te lossen met vragen waar je heel goed voor moet kunnen rekenen

of logisch na moet denken.

Nu wil ik niet zeggen dat ik "dom" ben maar van sommige dingen begrijp ik geen snars.

Ben er al een paar weken mee bezig door : goed lezen , googelen met div. zoek- en online rekenmachines,tooltjes.

Ben zelfs al naar de bibliotheek geweest voor hulp.

En nog weet ik het juiste antwoord niet op een paar vragen.

Heb daarom maar een mailtje verstuurd naar de cache eigenaar voor een hint en al na een paar uur direct een antwoord gekregen.( :) )

Nu kan ik gelukkig weer verder.

Ik geef niet zo snel de moed op en ga ook niet gelijk mailen maar ga het eerst zelf proberen.

 

Nu kan je zeggen als het te moeilijk voor je is doe die caches dan maar niet maar ik wil gewoon weten hoe het werkt.

Ik ben geen puntjesjager maar deze puzzels zijn voor mij een soort uitdaging en daar hou ik wel van, want geocachen is voor mij een mooie hobby en het blijft een soort uitdaging.

puzzelen puzzelen en nog eens puzzelen.

 

m.a.w.

probeer het eerst zelf!! en ga dan pas vragen om een hint.

( ik doe het ook :blush: )

 

Ton uit Harlingen

 

(ps iedereen die ik om een hint vroeg :thumbup: )

 

wat ik mezelf net zit af te vragen:

krijgt iedereen wel de zelfde hint???? :huh:

bewerkt door Icemen4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja het is heel vervelend als je mailt en niks terug hoort weet ik uit ervaring, dus ik probeer zelf altijd de mails wel netjes te beantwoorden. Tot nu toe 1 keer meegemaakt dat ik om een hint werd gevraagd en een mail heb moeten terug sturen dat ik vond dat ze maar opnieuw moesten zoeken. Ze waren met een oude cacheprint dus met de verkeerde foto's aan het zoeken. Ja dan is het logisch dat het niet lukt. En dat was niet van een paar dagen vernieuwd, maar de nieuwe stond al een maand online. Dat is dan misschien gemeen van mij maarja. Toen kreeg ik eigenwijs nog een mail en toen een wat minder "net" mailtje terug gestuurd.... Maar ik probeer dus altijd gewoon netjes en fatsoenlijk iedereen terug te mailen. :):thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een mailtje niet beantwoord heb ik het gemist in de grote stroom van logjes. Maar ik reageer in principe wel en als het om mijn eigen caches gaat (is meestal ook zo) zal ik antwoord geven.

Vragen over hoe doe ik cache X (van legger Y) die ik ooit heb gelogd beantwoord ik bijna nooit (meer). Of ik moet de cacher goed kennen.

 

Waar ik me juist wel vaak over verbaas, is dat als ik gemaild/gebeld ben voor hulp of een hint (door een cacher die een van mijn caches zoekt, of een cache zoekt die ik eerder al gevonden heb), dat er vervolgens in de log niets over wordt gezegd.

 

Alsof ze het helemaal op hun eigen houtje hebben gedaan.

Bij het volgende verzoek van dezelfde cacher krijgt zo iemand toch iets minder aandacht.

 

Hier is nog niet zo gemakkelijk mee eens of niet op te zeggen.

Bekijk het eens zo: stel cacher A mikt vol in de logjes dat ze hulp hebben gekregen van de cache legger. Hoeveel mailtjes denk je dat de cache legger de volgende week in de inbox zal hebben?

Het kan ook subtieler, bijvoorbeeld "met een hint opgelost" of "met wat hulp kon ik de cache loggen", blijft netjes in het midden wie de hulp heeft geboden. Een cacher? De plaatser?

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hmm

 

Erg vervelend het niet reageren op een mail idd.

 

Heb het zelf aan de hand gehad.. althans IK reageerde niet op mails..

 

1 keer omdat mijn mailadres het niet meer bleek te doen... (nu dus ook een andere mail adres heb)en

1 keer omdat mijn pc niet meer meewerkte..en ook nog

1 keer omdat ik op vakantie was

 

als ik een mail stuur hoop ik ook redelijk snel antwoord te krijgen... maar ja soms kan het wel eens tegen zitten...

 

misschien heeft diegene de mail niet ontvangen.. of pc stuk.. of ziek... of andere persoonlijke omstandigheden... shit happens..

 

meestal stuur ik na een week er nog een mail achteraan..

 

maar ja al met al blijft het lastig allemaal...

 

soms is geduld hierbij een hele grote schone zaak....

 

En reageren ze helemaal niet.... dan laat ik het zo.. of bij vraag naar hint... probeer ik het wel bij een andere cacher

 

gr jarish

bewerkt door jarish
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat er trouwens geen probleem met de berichten die via de gc.com site verzonden worden? Als ik me goed herinner staat daar soms noreply@geocaching.com als return adres. Ik heb volgens mij ook weleens mailtjes terug gestuurd waarvan ik later zag dat ze waarschijnlijk nooit aangekomen zijn. Zal misschien kunnen liggen of de verzender hun eigen email juist ingesteld hebben op de gc.com site of dat ze misschien niet ingelogd zijn?

 

no-reply heeft niet heel veel met je instellingen te maken. Alle (nou ja bijna alle) mail die je van groundspeak krijgt (bv pocketqueries, weekly mail), hebben no-reply als return adres. Berichten die je via een user zijn/haar profile stuurt hebben no-reply als je je eigen mail-adres niet meestuurt, anders staat daar het mailadres van de afzender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestaat er trouwens geen probleem met de berichten die via de gc.com site verzonden worden? Als ik me goed herinner staat daar soms noreply@geocaching.com als return adres. Ik heb volgens mij ook weleens mailtjes terug gestuurd waarvan ik later zag dat ze waarschijnlijk nooit aangekomen zijn. Zal misschien kunnen liggen of de verzender hun eigen email juist ingesteld hebben op de gc.com site of dat ze misschien niet ingelogd zijn?

 

no-reply heeft niet heel veel met je instellingen te maken. Alle (nou ja bijna alle) mail die je van groundspeak krijgt (bv pocketqueries, weekly mail), hebben no-reply als return adres. Berichten die je via een user zijn/haar profile stuurt hebben no-reply als je je eigen mail-adres niet meestuurt, anders staat daar het mailadres van de afzender.

 

Ik probeer ook altijd alle mails te beantwoorden. Ik zou het wel erg op prijs stellen als iedereen die emails verstuurt via gc.com instelt dat het eigen email adres mee gestuurd wordt. Dan kun je eenvoudig op reply drukken om antwoord te geven en hoef je niet apart in te loggen op de site. Misschien dat dit de drempel net iets verlaagd voor mensen die niet altijd reageren.

 

Overigens heb ik niet de ervaring dat emails niet worden beantwoord. Integendeel, ik krijg vrijwel altijd een vriendelijk antwoord terug. :thumbup:

Alleen met caches in het buitenland heb wel eens geen antwoord gekregen, maar dat zou kunnen komen doordat ze geen Engels kunnen.

bewerkt door spoekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip,

 

Ik zou het wel erg op prijs stellen als iedereen die emails verstuurt via gc.com instelt dat het eigen email adres mee gestuurd wordt. Dan kun je eenvoudig op reply drukken om antwoord te geven en hoef je niet apart in te loggen op de site. Misschien dat dit de drempel net iets verlaagd voor mensen die niet altijd reageren.

 

Tsja, daar ben ik het dus niet mee eens. Niet iedereen die ik een vraag stel hoeft mijn mail-adres te weten. Ook al gebruik ik voor geocachen een apart adres. En als ze dan niet reageren, dan doe ik hun cache toch niet. Zat andere te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip,

 

Ik zou het wel erg op prijs stellen als iedereen die emails verstuurt via gc.com instelt dat het eigen email adres mee gestuurd wordt. Dan kun je eenvoudig op reply drukken om antwoord te geven en hoef je niet apart in te loggen op de site. Misschien dat dit de drempel net iets verlaagd voor mensen die niet altijd reageren.

 

Tsja, daar ben ik het dus niet mee eens. Niet iedereen die ik een vraag stel hoeft mijn mail-adres te weten. Ook al gebruik ik voor geocachen een apart adres. En als ze dan niet reageren, dan doe ik hun cache toch niet. Zat andere te doen.

 

Ik vind het niet meer dan redelijk dat ik een email adres te zien krijg als MIJ een vraag wordt gesteld.

Je kunt niet van de ontvanger verwachten dat die eerst naar je profiel gaat om daar een antwoord te geven.

Wij geven als legger op elke vraag antwoord, maar dan willen we wel gewoon op de reply knop kunnnen drukken en niet eerst via allerlei omwegen moeten gaan omdat de vraagsteller zijn email geheim wil houden.

Heeft ook iets met vertrouwen te maken, vertrouw je ons niet, stel dan ook geen vraag.

bewerkt door team nessa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet meer dan redelijk dat ik een email adres te zien krijg als MIJ een vraag wordt gesteld.

Je kunt niet van de ontvanger verwachten dat die eerst naar je profiel gaat om daar een antwoord te geven.

Wij geven als legger op elke vraag antwoord, maar dan willen we wel gewoon op de reply knop kunnnen drukken en niet eerst via allerlei omwegen moeten gaan omdat de vraagsteller zijn email geheim wil houden.

Heeft ook iets met vertrouwen te maken, vertrouw je ons niet, stel dan ook geen vraag.

Precies.

Hier ben ik het 200% mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vraag aan ons via GC.com waarbij in het emailadres 'noreply' staat, kunnen we toch gewoon beantwoorden door op de 'beantwoord' knop te drukken. We weten dat dit mailtje aankomt bij de vragensteller, omdat we vaak daarna weer een bedankje krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vraag aan ons via GC.com waarbij in het emailadres 'noreply' staat, kunnen we toch gewoon beantwoorden door op de 'beantwoord' knop te drukken. We weten dat dit mailtje aankomt bij de vragensteller, omdat we vaak daarna weer een bedankje krijgen.

 

Je kunt pas zien dat het emailadres verborgen is, nadat je op reply hebt geklikt. Als er dan in het veld "verzenden naar" noreply@geocaching.com staat zal de mail niet aankomen.

In jouw geval zal gewoon het email adres van de vraagsteller in dit veld staan en is het adres dus niet verborgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...