Spring naar bijdragen

Het Niet Reageren Op E-mail


verrader

Aanbevolen berichten

Het is bekend dat veel cachers onder ons elkaar wel eens mailen voor een hintje, of ze kunnen de cache niet vinden of andere zaken. Wat ons regelmatig opvalt is dat er altijd mensen tussen zitten die nooit reageren. Het is toch een gewone vraag als je aan iemand vraagt of een bepaalde cache weer terug kan komen? Wat wij nou heel graag willen weten zijn de redenen waarom mensen niet reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat kunnen natuurlijk meerdere redenen zijn:

 

Niet meer aktief in het cachen

Verkeerd emailadres op de site

Vakantieperiode

Meerder personen die de mail lezen en de één denk dat de ander gereageerd heeft

Persoonlijke omstandigheden

 

Noem maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel bekend.

Wij antwoorden altijd als we een vraag krijgen over onze caches of over een cache die we gevonden hebben.

De ergste die wij hebben meegemaakt was een legger die ons mailde n.a.v een log waarin we een behoorlijke afwijking melden.

Die hebben we netjes beantwoord en gelijk ook een vraag gesteld over een andere cache die we niet konden vinden.(of we op de juiste plek zaten)

Geen bedankje voor onze uitleg of antwoord terug gehad.

Zulke cachers hoeven ons dus ook niet weer te vragen om hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is ons inderdaad ook al eens opgevallen. Als je dan kijkt bij het profiel zijn ze vaak net online geweest. Ook wel eens gehoord dat cachers een mailtje hadden gestuurd naar een cachelegger dat ze de cache niet konden vinden met de vraag of ze op het juiste coord hadden gezocht. Geen antwoord. Toevallig een paar dagen later zagen ze hem op een event. Haalde alleen zijn schouders op bij de vraag waarom hij niet even gereageerd had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het niet reageren op mail is inderdaad irritant.

Als je vraagt om een hint kan ik er nog bijkomen, maar als je meld dat de cache niet goed meer is, of als er al een half jaar TB's vermist worden...

Ik zie dat soort mensen meestal maar als niet-meer-cachers.

Want anders is een mail terug een kleine moeite... ;)

 

Ik antwoord eigenlijk altijd wel op mijn mails, maar ik leef dan ook redelijk op internet :pizza:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De normale fatsoensnormen zijn vaak ver te zoeken, maar dat is niet alleen een probleem bij cachers, het zit in alle lagen.

Als iemand mij mailt of zo vraagt, krijgt de vraagsteller altijd een juist antwoord/hint.

 

Ik ken ook cachers die nooit op de site kijken. Laat staan naar hun berichten vak. Na menige uitleg het nog niet snappen of niet willen snappen. Of niet reageren op e-mails in hun post vak van geocaching (gedoe ) Ik heb het opgegeven. Willen alleen maar cachen en loggen. Dus een ander een beetje helpen Ho maar.

Groet Team Mineraal ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er inderdaad een aantal zijn die niet reageren op je mailtjes.

Ik denk daarin tegen wel dat er ook veel cachers zijn die te pas en te onpas mailtjes sturen naar leggers als ze er maar even niet uitkomen.

Ik kan mij er iets bij voorstellen dat een legger dan op een bepaald moment de aandacht verliest voor het beantwoorden van de mailtjes als hij/zij daar steeds dat soort mailtjes in tegen komt.

 

We moeten denk ik dus zelf ook voorzichtig zijn met het versturen van mailtjes. Eerst zelf proberen om tot een antwoord of oplossing te komen. Verder is er natuurlijk ook al veel te communiceren via de geëigende wegen. Als een cache onderhoud nodig heeft meld dat da via de log van de cache zelf. Het is dan niet nodig om daar nog mailtjes achteraan te sturen. Als de legger nog verduidelijking wil kan hij/zij met jou contact opnemen.

 

Verder vind ik wel dat als je een cache plaatst je weet dat dit mail verkeer kan genereren, en dat je daar dan ook akkoord mee bent, anders moet je niet een cache leggen. Als er dan dus serieuse vragen of opmerkingen komen moet je daar wel op reageren vind ik.

 

Al met al, niet te pas en te onpas mailtjes sturen en cache leggers heb het fatsoen om gewoon op serieuze mailtjes te reageren.

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er inderdaad een aantal zijn die niet reageren op je mailtjes.

Ik denk daarin tegen wel dat er ook veel cachers zijn die te pas en te onpas mailtjes sturen naar leggers als ze er maar even niet uitkomen.

 

 

Met zo een antwoord zijn wij het natuurlijk eens. Waar het ons eigenlijk om gaat is als actieve cachers niet reageren op een vraag zoals:kan een cache terugkomen. Wat ook erg hinderlijk is, is als ze zeggen: we gaan van de week even kijken naar de cache en ze gaan dan een maand later...... Als je er dan iets over vraagt zijn ze niet thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noem mij dan maar onfatsoendelijk,

 

Ik heb geen zin om elke keer weer die gasten schriftelijk te voorzien van hints hulp of om zelfs te zeggen wanneer ik weer eens die coin of teebee van hun drop omdat het zo zielig is voor de zoon/dochtertje/tante/oom die de naamdragend van dat Kleijnnoot is, om iets te lange te moeten wachten voor de volgende verplaatsing

 

Laat de vraag dan maar zo geformuleerd zijn dat ik uitgedaagd word om te antwoorden dan wil ik nog wel eens reageren, maar helaas is het met de tegenwoordige generatie haast nooit meer van toepassing.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

 

Die ervaring hebben wij ook, van niet reageren!

Erg vervelend, want ik vind dat reageren er bij hoort.

Krijgen we geen rectie, geen punt doe nooit meer een cache van die persoon.

Op het wel reageren, heeft ook wel eens een geodor opgeleverd voor de legger, was natuurlijk een mooie cache.

Wat ook kan gebeuren: We waren laatst op een evenement en gaan iets vragen aan een cache legger, wat een arogante kwast, doe er nooit meer eentje van die meneer!

Maar niet vergeten, meestal gaat het wel goed en daar gaat het om!

 

Groetjes van Appie uit Delft. [team AppieEnJoke]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen zin om elke keer weer die gasten schriftelijk te voorzien van hints hulp of om zelfs te zeggen wanneer ik weer eens die coin of teebee van hun drop omdat het zo zielig is voor de zoon/dochtertje/tante/oom die de naamdragend van dat Kleijnnoot is, om iets te lange te moeten wachten voor de volgende verplaatsing

 

Je kunt ook het fatsoen hebben om een coin/TB niet te lang vast te houden ;)

Als hier eentje langer als 2 weken ligt, dan gaat hij gewoon in een cache in de buurt, zodat hij op zijn minst verder kan :pizza:

TRAVELbug, it's all in the name :yes:

Gemaakt om te reizen, en niet om eens per week opgetild te worden zodat je vrouw de stofdoek er onderdoor kan halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik me juist wel vaak over verbaas, is dat als ik gemaild/gebeld ben voor hulp of een hint (door een cacher die een van mijn caches zoekt, of een cache zoekt die ik eerder al gevonden heb), dat er vervolgens in de log niets over wordt gezegd.

 

Alsof ze het helemaal op hun eigen houtje hebben gedaan.

Bij het volgende verzoek van dezelfde cacher krijgt zo iemand toch iets minder aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik me juist wel vaak over verbaas, is dat als ik gemaild/gebeld ben voor hulp of een hint (door een cacher die een van mijn caches zoekt, of een cache zoekt die ik eerder al gevonden heb), dat er vervolgens in de log niets over wordt gezegd.

 

Alsof ze het helemaal op hun eigen houtje hebben gedaan.

Bij het volgende verzoek van dezelfde cacher krijgt zo iemand toch iets minder aandacht.

 

Onze ervaring is anders, sorry.

Van de week gebeld, Ik kan hem niet vinden!!

Een hint gegeven, en hij belde terug, bedankt we hebben em gevonden!

Toch leuk, en Eric bedankt.

 

Groetjes van Appie uit Delft, [team AppieEnJoke]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...