Spring naar bijdragen

Het Nieuwe Cachen Begint!


Aanbevolen berichten

Wat een onzin zeg.

 

Als er GSAK is hoeft .nl zich over de mogelijkheden die dat programma alleen al in de basis biedt in ieder geval geen zorgen te maken. Ze kunnen het hoogstens gedeeltelijk en met veel minder kwaliteit bieden. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Persoonlijk gebruik ik het maar zelden,overigens, omdat ik met de mogelijkheden die .nl en .com mij bieden goeddeels uit de weg kan.

 

Sorry voor jou, maar met wat je nu uitkraamt vind IK dat je jezelf in het onredelijke gebied begeeft !

 

Geopatra.

 

Beetje jammer dat je vergeet dat je voor GSAK een éénmalige registratie moet betalen en daarnaast jaarlijks een donatie aan GC.com moet doen om dit werkend te hebben. Niet iedereen zal GSAK gebruiken vanwege de kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Klopt, je hebt GSAK, dat zegt al genoeg.

 

Verklaar je nader Remunj ?!

 

Geopatra.

 

Lijkt mij duidelijk, het juiste fijne werk doe je met GSAK en niet met iets wat nl heeft. Zelfs GSAK vul je met gegevens die je niet via nl krijgt. Wat doet nl dan nog?

 

Wat een onzin zeg.

 

Als er GSAK is hoeft .nl zich over de mogelijkheden die dat programma alleen al in de basis biedt in ieder geval geen zorgen te maken. Ze kunnen het hoogstens gedeeltelijk en met veel minder kwaliteit bieden. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Persoonlijk gebruik ik het maar zelden,overigens, omdat ik met de mogelijkheden die .nl en .com mij bieden goeddeels uit de weg kan.

 

Sorry voor jou, maar met wat je nu uitkraamt vind IK dat je jezelf in het onredelijke gebied begeeft !

 

Geopatra.

 

Onzin? Maar ja ieder zijn eigen gedachte, de mijne is dat buiten dit forum nl eigenlijk weinig bied. Maar daar mag jij rustig anders over denken. Andere bieden in ieder geval wel wat meer.

Of iemand die anders denkt onredelijk is zijn jouw woorden niet die van mij, dus ook daarin verschillen wij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hadden het ook liever allemaal onder een dak gezien.

 

maar afsplitsingen hou je niet tegen. Alleen zou je er dan als .nl naar moeten kijken waarom men zich afsplitst en wat je er aan kunt doen om zoveel mogelijk mensen binnen de boot te houden.

En je kunt het beter goed pikken dan het slecht zelf verzinnen :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hadden het ook liever allemaal onder een dak gezien.

 

maar afsplitsingen hou je niet tegen. Alleen zou je er dan als .nl naar moeten kijken waarom men zich afsplitst en wat je er aan kunt doen om zoveel mogelijk mensen binnen de boot te houden.

En je kunt het beter goed pikken dan het slecht zelf verzinnen :thumbdown:

 

 

Pikken is nu ook weer niet de bedoeling, om de tafel gaan zitten is nog altijd beter.

Maar daar zijn wel minimaal twee partijen voor nodig en of ze daar beide voor openstaan betwijfel ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hadden het ook liever allemaal onder een dak gezien.

 

maar afsplitsingen hou je niet tegen. Alleen zou je er dan als .nl naar moeten kijken waarom men zich afsplitst en wat je er aan kunt doen om zoveel mogelijk mensen binnen de boot te houden.

En je kunt het beter goed pikken dan het slecht zelf verzinnen :thumbdown:

 

 

Pikken is nu ook weer niet de bedoeling, om de tafel gaan zitten is nog altijd beter.

Maar daar zijn wel minimaal twee partijen voor nodig en of ze daar beide voor openstaan betwijfel ik.

 

Ik zou eigenlijk het nut niet weten voor gc.nl om aan tafel te gaan zitten met een partij waar slechts een handvol volgelingen een tijdje achteraan huppelt. Uiteindelijk keren ze toch op het oude nest terug, omdat hier de caches worden gemaakt en beheert. Voorbeelden uit het verleden geven ook aan dat het aantal cachers wat 'het geluk elders' denkt te vinden echt zeer beperkt is en dat er zelfs sprake is van inteeltclubs, waarbij de leden in jaar X een tijdje bij club A rondhuppelen en een paar jaar later bij club B hun gezicht laten zien.

 

Het verbeteren van de statistieken zou alvast een aanzet kunnen zijn om een vrij grote groep cachers tevreden te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje jammer dat je vergeet dat je voor GSAK een éénmalige registratie moet betalen en daarnaast jaarlijks een donatie aan GC.com moet doen om dit werkend te hebben. Niet iedereen zal GSAK gebruiken vanwege de kosten.

 

Nou en !

Kun jij mij aangeven welke hobby geen geld kost ? Voetballen, tennissen, zeilen, naar de kroeg gaan, uit eten gaan etc. etc. alles kost geld en over het algemeen meer dan geocachen. Een gezin met jonge kinderen heeft het niet breed,dat weet ik ook wel, maar een keer niet met het gezin uit eten en je kunt jarenlang met geocaching voort van de besparing. De cachedichtheid is onderhand zo groot dat je niet per se veel kilometers hoeft te rijden ook en ik lees heel vaak dat het gekoppeld wordt aan iets anders, dus ook dan vallen de kilometers wel mee.

 

Maar dan doe je het zonder GSAK , want eigenlijk doe ik dat ook ( ik maak vnl voor vakantie en/of weekeindje weg gebruik van GSAK en nog heel beperkt), dan zijn er nog selectiemogelijkheden genoeg.

En die zogenaamd slechte kaarten zijn dus ook allang een achterhaald probleem.

 

Als je/jullie nu eens duidelijk aangeven wat je ECHT mist om te kunnen geocachen, dan kan men daar wat mee. Met gemopper kan .nl niets en met gezever nog minder. Wat mezelf betreft: ik cache al ruim 6 jaar , en ik mis echt geen faciliteiten om mijn hobby uit te oefenen en ik kan selecteren wat ik wil.

Wat ik al jaren merk is dat een deel van de cachers steeds meer wil, en steeds sneller, en steeds meer op een bordje aangereikt. Alles moet direct voorhanden zijn,men wil niets meer zelf hoeven uit te vogelen en je moet ook nog onderweg uitgebreid kunnen selecteren. Een printje uitdraaien is teveel werk en lezen ook.

Maar o wee als er voor een multi - als die uberhaupt al gedaan worden - een keer een projectie of kruispeiling of alleen een peiling gedaan moet worden. Als er dan geen progje voor is moet de telefoon weer gepakt worden.

 

Meer,meer, meer, sneller, sneller, makkelijker en op je bordje gepresenteerd. Kom op zeg, ga cachen.

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik al jaren merk is dat een deel van de cachers steeds meer wil, en steeds sneller, en steeds meer op een bordje aangereikt. Alles moet direct voorhanden zijn,men wil niets meer zelf hoeven uit te vogelen en je moet ook nog onderweg uitgebreid kunnen selecteren. Een printje uitdraaien is teveel werk en lezen ook.

Maar o wee als er voor een multi - als die uberhaupt al gedaan worden - een keer een projectie of kruispeiling of alleen een peiling gedaan moet worden. Als er dan geen progje voor is moet de telefoon weer gepakt worden.

 

Gezien de caches die ik doe en al gedaan heb hoef ik mij niet onder de bedoelde cachers te rekenen. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik al jaren merk is dat een deel van de cachers steeds meer wil, en steeds sneller, en steeds meer op een bordje aangereikt. Alles moet direct voorhanden zijn,men wil niets meer zelf hoeven uit te vogelen en je moet ook nog onderweg uitgebreid kunnen selecteren. Een printje uitdraaien is teveel werk en lezen ook.

Maar o wee als er voor een multi - als die uberhaupt al gedaan worden - een keer een projectie of kruispeiling of alleen een peiling gedaan moet worden. Als er dan geen progje voor is moet de telefoon weer gepakt worden.

 

Gezien de caches die ik doe en al gedaan heb hoef ik mij niet onder de bedoelde cachers te rekenen. :D

 

Hier ben ik het ook met Geopatra eens en wat omschreven wordt is al een paar jaar aan de gang: het discoveren van munten op een event, het elkaar toesturen van muntenlijsten zodat er gediscovered kan worden, het elkaar doorspelen van eindcoordinaten van multi's en mysteries, het inladen van landelijke coordinaten van tradi's in navigatiesystemen om onderweg nog even snel een puntje te kunnen scoren, het loggen van geripte en zelfs allang gearchiveerde caches. Er zijn vast nog veel meer voorbeelden te bedenken!

 

Scoren, scoren, scoren ..... :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig om ook hier de geschiedenis zich te zien herhalen [:D]

 

Afgelopen weekend [2e DCG BBQ-event] heel gezellig met de mensen achter geocaching.nu en de Stichting Geocaching zitten BBQ'n / lamballen / kampvuur stoken. Onder hun beheer draait nog steeds de site http://www.geocacher.nl/ Onder het genot van het aanschouwen van vele BBQ'n-de geocachers van zeer uiteenlopend pluimage geconstateerd dat je je beter niet kunt ergeren maar slechts moet verbazen :thumbdown:

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig om ook hier de geschiedenis zich te zien herhalen [:D]

 

Afgelopen weekend [2e DCG BBQ-event] heel gezellig met de mensen achter geocaching.nu en de Stichting Geocaching zitten BBQ'n / lamballen / kampvuur stoken. Onder hun beheer draait nog steeds de site http://www.geocacher.nl/ Onder het genot van het aanschouwen van vele BBQ'n-de geocachers van zeer uiteenlopend pluimage geconstateerd dat je je beter niet kunt ergeren maar slechts moet verbazen :thumbdown:

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

 

Dat is wel erg retro zuurtje, nog even en Megaheks meldt zich straks in dit draadje :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik al jaren merk is dat een deel van de cachers steeds meer wil, en steeds sneller, en steeds meer op een bordje aangereikt. Alles moet direct voorhanden zijn,men wil niets meer zelf hoeven uit te vogelen en je moet ook nog onderweg uitgebreid kunnen selecteren. Een printje uitdraaien is teveel werk en lezen ook.

Maar o wee als er voor een multi - als die uberhaupt al gedaan worden - een keer een projectie of kruispeiling of alleen een peiling gedaan moet worden. Als er dan geen progje voor is moet de telefoon weer gepakt worden.

 

Gezien de caches die ik doe en al gedaan heb hoef ik mij niet onder de bedoelde cachers te rekenen. :D

 

Hier ben ik het ook met Geopatra eens en wat omschreven wordt is al een paar jaar aan de gang: het discoveren van munten op een event, het elkaar toesturen van muntenlijsten zodat er gediscovered kan worden, het elkaar doorspelen van eindcoordinaten van multi's en mysteries, het inladen van landelijke coordinaten van tradi's in navigatiesystemen om onderweg nog even snel een puntje te kunnen scoren, het loggen van geripte en zelfs allang gearchiveerde caches. Er zijn vast nog veel meer voorbeelden te bedenken!

 

Scoren, scoren, scoren ..... :thumbdown:

Ik ben het grotendeels met je eens, maar zoiets als munten discoveren op events? Prima. Kan binnen de de kaders die gc.com biedt. Doe er zelf maar beperkt aan mee omdat ik events een beetje probeer te mijden. Niet mijn pakkie an zeg maar. Mbt het laden van coordinaten van tradi's en het scoren scoren scoren is toch echt een andere discussie. Naast de tradi's heb ik ook de multi's ean andere caches in mijn TT zitten. Als ik een keer op de weg ben wil ik er wel eens eentje meepikken. Even de weg af en een cache doen. Scoringsdrang? Nee hoor, een verzetje tijdens het werk. Je zou dit dus ook anders kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een leuke discussie om te lezen, maar soms compleet off-topic. Graag wel bij het onderwerp van de starter van het draadje blijven. We dwalen nu soms erg ver af. Nog even en ik moet mijn GPS gebruiken om terug naar het draadje te komen. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een leuke discussie om te lezen, maar soms compleet off-topic. Graag wel bij het onderwerp van de starter van het draadje blijven. We dwalen nu soms erg ver af. Nog even en ik moet mijn GPS gebruiken om terug naar het draadje te komen. :rolleyes:

Juist.

 

En dan nu terug naar het draadje. Hoe was dat ook al weer??

 

Het Nieuwe Cachen Begint!

 

Nou nee, echt niet. Caches van gc.com zijn de 'enige echte' caches. Dat is zo en dat zal ook wel zo blijven.

 

Iets nieuws hoeft niet altijd een verbetering te betekenen.

Het enige wat er toegevoegd wordt is wildgroei. En zitten we daar nu op te wachten?

 

Oh ja, nog een vraagje, vooral voor de criticasters van .nl: Hoe is het democratische, inspraak, meedenk en vooral meebeslis gehalte van deze nieuweling?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...