Spring naar bijdragen

Puntjesjagers


RvU

Aanbevolen berichten

Misschien moet er eindelijk maar eens een speciaal draadje voor worden geopend.

Een draadje waar geen discussies gevoerd worden over voors en tegens, zin en onzin.

Maar een draadje waar iedereen, die er voor durft uit te komen, gewoon aangeeft net als mij een 'puntjesjager' te zijn.

Cijfertjes, getallen, statistieken... ik vind het gewoon altijd al erg leuk en interessant.

Wiskunde was niet voor niets mijn favoriete vak op school vroeger en mysteries met veel gereken... prachtig, kom maar op!

 

Terug naar het geocachen. Als ik een half uurtje tijd heb en ik heb de keus uit drie oppikkers of één korte multi; kies ik voor de drie oppikkers.

Vind het leuk om te zien hoe ik langzaam maar zeker stijg op de ranking ( http://www.cacherstats.com/Netherlands1_NL.html ).

Betekent dit dan dat ik alleen maar oppikkers doe?

Nee zeer zeker niet. Carpoolcaches, oppikkers, flutcaches (en hoe ze ook maar verder mogen heten) in mijn omgeving zijn ondertussen allemaal door mij gevonden.

Bovendien heb ik geen tijd, geld en gelegenheid om zeer frequent stad en land af te reizen om de nog niet gevonden 'oppikkers' te gaan zoeken.

Ik probeer mijn woonomgeving zo 'cache-not-found-vrij' te houden en dat betekent dat ook de langere multi's met veel plezier door mij gedaan worden.

Morgen staat er een lekkere fietsmulti van 25 kilometer op het progamma.

 

Ik sluit af maar zou nu wel eens willen weten!

Wie geeft eerlijk toe dat het aantal gevonden caches ook een belangrijke rol speelt in het geocache-gebeuren?

 

m.vr.gr.

RvU

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

RvU, ben benieuwd hoeveel spontane berichten hier zullen worden geplaatst. Vind het wel een leuk begin van een draadje. In je bericht wordt een klein onderscheid gemaakt: "Puntjesjager" en "belangrijke rol spelen". Het 1 hoeft volgens mij niet automatisch gelijk te zijn aan de ander.

 

Voor mij? Ik voel mezelf geen puntjesjager.

Ja ik ga wel eens met een andere cacher als een soort jaarlijks tweepersoons event een hele dag caches jagen ofwel een hoekje schoonvegen. We komen mekaar de rest van het jaar niet echt tegen in persoon, dus zo'n dagje is een leuk uitje. We doen dan voornamelijk traditionals en puzzelcaches, maar zullen ook niet schromen om een multi 'mee te nemen'.

 

Ja ook vind regelmatig meerdere tradi's of puzzelcaches als ik een keer in den lande ben in plaats van een multi. Een multi gaat dan meestal niet door de gedragen kleding (pak met bijpassende schoenen). De afstand om de omstandigheden nodigen dan niet uit tot het volmaken van een multi.

 

Met m'n ruim 1300 caches sta ik in de ranking op circa plek 150. Dat houd ik overigens niet bewust bij, maar dat blijkt nu nou eenmaal uit die statistiek op m'n profiel. Daar staat ook een door GSAK gefrabiceerde statistiekenlijst. Alles gericht op statistieken? Nou nee, het ziet er wel leuk uit.

 

Bovenstaande lijkt wellicht tegenstrijdig, maar ik heb meestal niet de tijd om uitgebreide multi's te doen. Ik heb meer aandachtspunten, waaronder m'n gezin. Kwestie van aandacht verdelen en een tradi of een puzzel zijn dan wat makkelijker te kiezen. Daarbij is geocaching nou ook weer niet zo belangrijk. Het is een hobby, geen levenswijze oid.

 

Voor menig ander ben ik wellicht een puntjesjager, maar voor mezelf niet.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In wezen zou ik wel meer puntjes willen jagen, maar de andere gezinsleden hebben een voorkeur voor een lekkere multi. Meestal wordt het een compromis. We zoeken een mooie multi uit en als we in de buurt er nog een paar kunnen oppikken doen we dat.

Ik schik me maar al te graag want met zijn allen geocachen is veel leuker en belangrijker dan puntjes jagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het nadeel van oppikkers is dat het meestal micro's en nano's zijn.

Dus liever een multicache, tenzij ik alleen ga cachen, of eigenlijk een rondje fietsen met de gps op een cache gericht....

Een multi met een micro aan het einde laat ik ook liever liggen...

bewerkt door Ivo-tje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach het is een combi....

 

Ja ik houdt statistieken bij en heb nu een missie voor mezelf gecreeerd om de kaartjes van Findstatgen in te kleuren....en dat gaat makkelijker met "oppikkers" en ook het aantal puntjes bijhouden vindt ik leuk. Daarnaast kan ik het niet laten om onderweg naar werk of andere afspraken een cache voorbij te rijden....op een carpoolplaats of niet maakt me dan niet uit.

 

Maar als ik echt moet kiezen dan ga ik toch voor het vinden van speciale plekjes al dan niet door een mooi multi, ik heb namelijk ook wel traditionals gevonden op plekjes die zeer de moeite waard waren.

 

Dus al met al noem ik mezelf geen puntjesjager, maar ik helemaal ongevoelig voor puntjes ben ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ook wij zijn van de "puntjes".

De ene helft van het team veel meer dan de ander, en hoe komt dat zo?

 

Toen we begonnen deden we meer multi's. Op een gegeven moment heb je van die dagen, slecht weer of welke reden dan ook, dat je een reeks oppikkertjes doet.

Later zagen we dat we gemiddeld op ongeveer 1 cache per dag stonden vanaf het moment dat we cachen, de niet actieve dagen meegerekend.

Het lijkt ons leuk om dat zo te houden!!

Uiteraard komt het er op neer dat je dan ook veel caches doet. Dat alles bij elkaar gerekend heeft het dus wel wat weg van puntjesjagen omdat we ook verschillende keren wat langer uit de roulatie zijn geweest wegens familieomstandigheden en operatie van 1 der teamleden. Ook vanaf dinsdag zal er weer een stop zijn wegens omstandigheden, dus dat wordt weer flink inhalen.

En nee, we schamen ons er niet voor. Overigens, we kijken eigenlijk al sinds een jaar niet meer op de rankings.

Leuk om even tussendoor te doen.

 

 

10 Minuten later:

Even een snelle check op de rankings: we weten nu dat we op 212 staan.

Misschien dat we over 2 maandjes of zo nog eens kijken.

Wat dit toevoegt? Niets, maar dan kan een ander er weer over zeuren waarom we dan tóch kijken!

bewerkt door keesenanita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je mijn statistieken ziet dan weet je dat ik het voor de puntjes doe.

 

Voor mij is de uitdaging om een planning te maken en dan aan het einde van de dag te kunnen zien wat er daadwerkelijk lukt

 

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wissel het een beetje af. Zo nu een dan een multi of een mysterie, afgewisseld door een of meerdere traditionals. Echter; ook een traditional ligt soms op mooie plekjes. Poosje terug nog heb ik een traditional gevonden die in een fraai natuurgebied op ingenieuze wijze was verstopt. Het gaat mij meer om het vinden. De verschillende technieken die gebruikt worden, de omgeving en dan het joepie-gevoel als de cache zich laat vinden. Dat je daarmee wat hoger in de ranglijst komt is een puur persoonlijk genoegen en het zou jammer zijn als zoiets verdwijnt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik in m'n eentje op de fiets weg ga neem ik meestal de trein; dan maak ik liever een route langs een hoop traditionals zodat ik bij station A begin en bij station B uit komt. Dat ik daar veel puntjes mee binnen haal is niet echt een doel, maar wel mooi meegenomen natuurlijk. En ik wil ook best toegeven dat ik het leuk vind om op 1 dag proberen m'n maximum aantal caches op 1 dag te evenaren :rolleyes:

En op andere dagen doe ik net zo lief een lekkere lange multi waar je een beetje bij na mag denken, zoals de Bedevaartcaches of zo. Ik vind dat zelf 2 erg verschillende maar ook allebei erg leuke vormen van cachen :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat we onder de puntjesjagers vallen. Maar 25+ op een dag geeft toch een warm gevoel. Maar over het algemeen gaan we voor de mooie en byzondere plekjes van Nederland.

 

En puntenjagen, FTF-en en al wat niet meer zijn ook een vorm van geocachen. Wat Geo-puristen (is dat niet een ander woord voor geo-extremist?) daar ook van mogen denken en zegen.

Ga gewoon lekker door met geocachen op de manier die je zelf wil. Dat is juist het mooie aan cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit af maar zou nu wel eens willen weten!

Wie geeft eerlijk toe dat het aantal gevonden caches ook een belangrijke rol speelt in het geocache-gebeuren?

 

Het áántal niet, wel heb ik geprobeerd alle 'typen' caches te doen (nog niet gelukt trouwens) om ook de bijbehorende iconen in mijn profiel te hebben; zo hebben we best een stukkie gereisd alleen voor een webcamcache :) Ook proberen we een bepaalde ratio vast te houden (tradi's maken maximaal de helft van onze founds uit). En ook vind ik het leuk om veel geocoin icoontjes te hebben (al is de regel wel dat ik de munt moet hebben vastgehad, erin hebben kunnen bijten desnoods, om 't te loggen). En wie tot slot in ons profiel naar de Europa-kaart kijkt, jan eenvoudig raden naar welk land de zomervakantie ons voert. Dus niet zozeer het aantal telt, als wel de verscheidenheid, maar een 'tik' blijft het (misschien). :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja ook ik was ooit eens een echte puntjes jager maar door de bedroevende kwaliteit van de plekjes waar je naar toe gestuurd werd het laatse jaar heeft mij de ogen geopend en na de zoveelste vraag tegen mij zelf wat ik op zo een desolate plek aan het zoeken was ben ik er mee gekapt, je word er ook zo zenuwachtig van om steeds maar weer te willen moeten scoren.

Nu doe ik alleen de dingen die mij leuk lijkt, en vallen ze mee waardeer ik dat met een leuke log, valt de cache me daar in tegen dan is mij zoete wraak van de brutale diefstal van mijn persoonlijke Qwality time een log die er soms niet om liegt, heb ik dan daar weer mijn pleziertje van.

Laatst nog een puntjes serie willen doen van pusselcache’s in Groningen, gelukkig had ik de coord’s uit de BD getrokken zodat ik daar geen kostbare tijd van mijn enige leven die ik heb, aan had vernagelt, maar die serie heeft de primeur om als eerste serie te zijn waarbij ik halverwege ben gestopt vanwege de bedroevende Fun wat ik er aan had.

Zelfs zo bedroevend dat ik na een week nog steeds niet weet hoe ik het moet omschrijven in mijn logs……….ook een jammerlijke primeur

 

Maar dus soms, heel soms ga ik weer eens voor de puntjes, helaas niet zo vaak meer met het KGB team, de agenda’s willen steeds moeilijker synchroon lopen, moet wat aan gedaan worden…….

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

puntjes puntjes puntjes

 

Maar dan wel zoveel mogelijk mooie puntjes!!!

 

Maar niet altijd natuurlijk. Zoals vandaag bijvoordbeeld: Beide bedevaardscaches en 1 earthcache, zo kunnen we natuurlijk ook een mooie dag hebben.

 

En de laatste tijd gaan we vaker voor de mooie dingen, maar natuurlijk nemen we de puntjes wel mee. Maar onze tradjes rating is van boven de 50% naar 44,.... % gezakt, dus dat zegt ook genoeg.

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...