Spring naar bijdragen

Puntjesjagers


RvU

Aanbevolen berichten

................................................................................

.................................................................................

................

................................................................................

.................................................................................

................

 

genoeg puntjes

 

ik vind het leuk om een leuke cache te lopen.

in stad en land

lekker de bossen in.

 

maar het is ook wel leuk om een cache te ontmaagden.

zoals laatst "duin weg"

tijdens mijn nachtdienst zag ik deze online komen .

 

dus s'morgens om half 7 lekker ff de bossen in

leuke wandeling van twee en een half uur en dan de cache zoeken

dat duurde nog anderhalf uur.

omdat er een afwijking in de berekening zat.

 

toen moe maar zeer voldaan weer eens een FTF kunnen loggen.

en lekker mijn bedje in.

 

een oppikkertje neem ik mee als ik er toevallig langs kom.

maar daar ga ik zeker geen kilometers voor maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

wij gaan gewoon voor alles wat in de buurt te loggen is.

na het bezoeken van heel wat mooie / langere multi's, blijft natuurlijk een hele reeks van oppikkers over.

vooral als je alles in de buurt zo'n beetje hebt leeg gecached, moet je toch een beetje planning maken.

dus..... een lange dag puntjes rapen, gevolgd door een andere dag multi's.

zijn we dan nu puntjesjagers???

achja, we gaan gewoon weer verder waar we gebleven zijn.

trouwens we hebben vandaag nog een klein aantal puntjes gelogd, gevolgd door een multi nachtcache.

wat zijn we nu dan?? nachtpuntjesmultieloggers???

laat toch iedereen z'n gang gaan.

.....TEAM GEBROOK.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gevoel dat het merendeel van de cachers toch voor de puntjes gaat. Als je kijkt naar de grote series (een vaak gegeven voorbeeld: het rondje van Flet) worden die heel erg vaak gevonden, terwijl je meer in de auto zit dan buiten, de langere multi's daarin tegen worden minder gevonden terwijl die toch vaak mooier zijn dan een traditional. En (persoonlijk?) loop ik toch liever in een bos te zoeken naar een cache dan een paar meter vanaf de weg.

 

De verschillen in aantallen zijn gewoon een eenvoudig stukje wiskunde. Hoe vaak neem je een traditional mee "omdat je er toch langs komt"? Ik denk dat voor velen het antwoord is, "regelmatig". En hoe vaak neem je een 30+km multi mee "omdat je er toch langs komt"? Dat doet niemand, daar moet je speciaal een dag voor plannen. Dus de kans voor een traditional om in het loopje door meegenomen te worden is gewoon een stuk groter, en dus worden ze ook meer gelogged. Dat zegt echter niets over kwaliteit, interesse of wat dan ook (zoals hier op het forum vaak verondersteld wordt): ze zijn gewoon makkelijker tussendoor te doen.

 

En dan is er nog een ander aspect: er zijn ook zat matige multi's. Daar hoor je hier nooit iemand over, maar ik houd persoonlijk nogal een kater over als ik een dag erop uit ga, maar vervolgens bij wijze van spreken de hele dag over industrieterreinen loop, waypoints niet kan vinden, en uiteindelijk bij een geripte cache in een voortuin terecht kom... Dat heb je bij traditionals ook wel, maar dan ben je er tenminste snel klaar mee en kun je verder naar de volgende. En toffe traditionals zijn er ook meer dan genoeg!

 

Dus "puntjesjagers"? Welnee, het is gewoon een keuze. Het gaat namelijk niet om dat getalletje, het gaat erom dat je lekker een dagje buiten loopt en daarbij plezier beleefd. Ik, en zo te zien velen met mij, hebben meer plezier als je een serie toffe traditionals bezoekt; dat voorkomt de mogelijkheid dat je halverwege de dag niet verder kan omdat je een clue niet snapt of een waypoint niet kan vinden, en zorgt er iha. voor dat je een veel groter gebied bestrijkt zodat de kans op een woonwijk-expeditie ook een stuk lager is.

 

Het enige wat dat getalletje verder toont is een stukje ervaring (laag aantal --> weinig ervaring) of een stukje fanatisme (hoog aantal --> heeft er duidelijk zin in). Verder niets. Hetzelfde geldt voor de aantallen founds bij caches: het enige wat dat zegt is iets over de moeite die voor de cache gedaan moet worden (laag aantal --> veel moeite, hoog aantal --> weinig moeite), en verder precies niets over kwaliteit of waardering.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verschillen in aantallen zijn gewoon een eenvoudig stukje wiskunde....... knip knip.........Het enige wat dat getalletje verder toont is een stukje ervaring (laag aantal --> weinig ervaring) of een stukje fanatisme (hoog aantal --> heeft er duidelijk zin in). Verder niets. Hetzelfde geldt voor de aantallen founds bij caches: het enige wat dat zegt is iets over de moeite die voor de cache gedaan moet worden (laag aantal --> veel moeite, hoog aantal --> weinig moeite), en verder precies niets over kwaliteit of waardering.

 

 

Hans

 

En hier ben ik het nou hélemaal mee eens, goede analyse Cat! :birthday:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verschillen in aantallen zijn gewoon een eenvoudig stukje wiskunde....... knip knip.........Het enige wat dat getalletje verder toont is een stukje ervaring (laag aantal --> weinig ervaring) of een stukje fanatisme (hoog aantal --> heeft er duidelijk zin in). Verder niets. Hetzelfde geldt voor de aantallen founds bij caches: het enige wat dat zegt is iets over de moeite die voor de cache gedaan moet worden (laag aantal --> veel moeite, hoog aantal --> weinig moeite), en verder precies niets over kwaliteit of waardering.

 

 

Hans

 

En hier ben ik het nou hélemaal mee eens, goede analyse Cat! :birthday:

 

hm, nee, hier ben ik niet helemaal mee eens, dat ligt echt wel een stuk genuanceerder vind ik. Ik wil echt wel betwisten dat iemand die 500 traditionals heeft gevonden meer ervaring heeft dan iemand die slechts een stuk of 20 lange/moeilijke multi's heeft gedaan.

 

Het enige dat ik aflees uit grote aantallen in relatief korte tijd, is dat iemand heel fanatiek is en blijkbaar veel (lege/vrije) tijd heeft.

 

Ook de 2e stelling lijkt me te betwisten. In ieder geval als je zo je caches uitzoekt, zul je vast hele mooie multi's missen.

 

En verder wat Lepman al zegt, het verschilt van dag tot dag.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan is er nog een ander aspect: er zijn ook zat matige multi's. Daar hoor je hier nooit iemand over, maar ik houd persoonlijk nogal een kater over als ik een dag erop uit ga, maar vervolgens bij wijze van spreken de hele dag over industrieterreinen loop, waypoints niet kan vinden, en uiteindelijk bij een geripte cache in een voortuin terecht kom... Dat heb je bij traditionals ook wel, maar dan ben je er tenminste snel klaar mee en kun je verder naar de volgende. En toffe traditionals zijn er ook meer dan genoeg!

funny-pictures-ceiling-cat-has-a-sense-of-humour.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heerlijk gefietst, bijna 75 KM voor slechts 1 puntje! Dan is de zoete smaak van een gevonden cache extra lekker na zo'n inspanning :birthday: !

Maar binnenkort kan hier in de buurt (omgeving Hoogeveen) weer genoeg gefietst worden tot de blaren op de BIL-len zitten :crybaby: .

Erg leuke woordspeling :thumbup::beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...