Spring naar bijdragen

Puntjesjagers


RvU

Aanbevolen berichten

Ja, wij zijn puntjesjagers, niets meer en niets minder, dit was toch de vraag?

Hier hoeven wij niet om heen te draaien!

Ook schamen wij ons niet om dit te bekennen, wie volgt?

 

Meestal ben/zijn ik/we te laat voor het eremetaal. :crybaby:

Maar als we tijd hebben zijn we niet te beroerd om als 1 van de eerste te loggen. :)

Tenslotte,iemand moet toch de eerste zijn. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij zijn er niet vies van om te jagen op goud, puntjes en nog meer van die rotzooi :dribble:. Voor een lange mooie multi draaien wij echter onze hand ook niet om. Zo hebben wij bijvoorbeeld Stevig stappen (36 km) in 1 dag gedaan. Vandaag hebben wij 6 multi's en 3 "oppikkers" gedaan in Alphen a/d Rijn. Wij hebben een gehandicapte zoon die ieder weekend thuis is. Dan kunnen we vaak niet cachen en om dan ons gemiddelde per dag een beetje op peil te houden doen we door de weeks dan vaak oppikkers om onze zinnen te verzetten. Dus ja......wij zijn PUNTJESJAGERS, heerlijk toch. We houden er zo van.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik in m'n eentje op de fiets weg ga neem ik meestal de trein;

 

Die zin heb ik 3x gelezen voordat ik doorhad wat de bedoeling was! :)

 

het handige aan een fiets is dat die ook in de trein kan :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een heerlijke fietsdag gehad, in de buurt van Sellingen, een erg mooie route uitgezet, 50 kilometer gefietst en in totaal 48 "puntjes" gevonden. Twee vliegen in een klap, een leuke dag :dribble: en weer iets hoger in de ranking :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik op zo'n manier cache, zelf een eigen (fiets)route maken van puntje naar puntje, vind ik het ook niet echt erg als daar een carpoolcache tussen zit trouwens. Het gaat mij in zo'n geval toch vooral om de route zelf, en dan is het leuk dat je af en toe wat kunt vinden tussendoor :dribble:

bewerkt door Zugführer<br />
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren een heerlijke fietsdag gehad, in de buurt van Sellingen, een erg mooie route uitgezet, 50 kilometer gefietst en in totaal 48 "puntjes" gevonden. Twee vliegen in een klap, een leuke dag :dribble: en weer iets hoger in de ranking :)

 

Lijkt wel of ik vandaag dezelfde route heb gedaan, zag in vele logrolletjes je naam :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij? Ik voel mezelf geen puntjesjager.

Ja ik ga wel eens met een andere cacher als een soort jaarlijks tweepersoons event een hele dag caches jagen ofwel een hoekje schoonvegen. We komen mekaar de rest van het jaar niet echt tegen in persoon, dus zo'n dagje is een leuk uitje. We doen dan voornamelijk traditionals en puzzelcaches, maar zullen ook niet schromen om een multi 'mee te nemen'.

Fire5

:dribble::)

Welke puntjesjager is dat dan? :crybaby:

 

Puntjes jagen is voor mij soms een leuke invulling van een dagje cachen, lekker even de gedachten op niets en gaan. Het vergt wel enige voorbereiding om een goede route uit te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen wij begonnen met cachen deden we graag caches waar een ammobox was met goodies voor onze zoon. Nu zijn we een aantal jaren verder en die goodies interesseren hem niet zoveel meer. Op zijn tijd gaan we ook wel eens op puntjesjacht, een keer 32 en dat is een record voor ons. Laatst tijdens het racecoinevent in Rogat hebben we maar 1 cache gedaan (een wherigo). Omdat wij voor de vakantie de 500 wilden halen hebben we snel 17 caches hier in de regio gedaan. Auto uit, loggen, auto in en verder maar weer.

 

Op zijn tijd is het leuk, maar we hebben meer voldoening aan een mooie multi/mystery (bijv. Sporen zoeken) dan die 17 caches daarvoor.

 

Ik denk dat iedereen wel puntjes jaagt, de 1 meer dan de ander.

 

Ik hou me altijd maar bij het standpunt, een ieder speelt het spel op zijn manier en laat diegene dan ook in zijn waarde.

 

Helaas kan het puntjes jagen wel ten koste gaan van de kwaliteit. Maar die discussie is al vaker gevoerd en dus hier niet op zijn plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjes jagen?? ja en nee, soms.

Vandaag 4 uur bezig geweest met en cache.

Wel eens waar op de carotte manier maar zo wel een leuke

mystery gevonden.

 

Ach en binnen kort maar weer eens een dagje smily's rapen want ik

noem het geen puntjes maar smily's.

 

Gr Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms ben ik een puntjesjager. Met m'n vader en m'n zoon plan ik dan een dagje cachen. Wij vinden het leuk om om zo'n dag dan 20 à 30 caches te doen. We proberen dan gewoon zoveel mogelijk caches in een bepaald rondje te doen. Dit is dan vaak een mix van tradi's, mystery's en een paar korte multi's. Af en toe doen we een wat langere multi in een mooi gebied. Aan m'n gemiddelde en totaal te zien ben ik het niet, maar zo'n 3 keer per jaar transformeer ik tot echte puntjesjager. Heerlijk zo'n dagje in de auto met koffie en broodjes mee en aan het eind van de dag de auto niet meer herkennen door alle snoeppapiertjes, modder en cachebeschrijvingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjes jagen, nee niet meer.....

 

De pocket querie's staan sinds de vakantie van begin april nog op londen, de notifications van de eigen omgeving komen nog binnen, maar verder...

Nee, zelfs de accu's worden niet meer opgeladen...

Zoals Barny al opmerkte, je probeert je tijd nuttig en leuk te besteden, ik probeer me daarom weer wat meer met de radio hobby bezig te houden.

Er kwam recent een puzzelcache in de omgeving van Breda online, die is inmiddels opgelost, maar ondanks de rit die ik er afgelopen vrijdag terug naar huis

langs heb gemaakt was er niet de roeping om van de snelweg af te gaan.

 

Tja, menig cacher zal nu denken, is er dan geen sprake meer van geocache verslaving ?

Vast wel, maar het kan dus op een laag pitje staan gezien andere prioriteiten.

 

TZT zal er vast nog wel weer gelopen en gezocht worden, maar momenteel dus volgens de reclame: "NU even niet" :dribble:

 

PS, onze beide caches die nu nog disabled staan zullen binnenkort waarschijnlijk het archief in duiken.

 

Groeten Jan-Willem

bewerkt door pa3fus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik vind de puntjes ook wel belangrijk, maar niet tot elke prijs. Carpoolcaches, snelwegcaches etc. doe ik alleen als ik er op de fiets naar toe kan. Dan is de fietstocht belangrijker dan de plek. Vorige week een serie caches in het Schwalmtal in Duitsland gedaan, en daar werd ik niet vrolijk van. Oninteressante plekken, veel brandnetels. De kinderen konden niet eens meezoeken. Zo hoeft het voor mij dus niet. Dus volgende keer toch maar liever een leuke multi opsporen of een traditional die je wel naar een aparte plek brengt.

En ja, ik heb Stevig Stappen ook in een dag gelopen. Maar drie puntjes vond ik wel te weinig, dus op de heenweg een paar oppikkertje meegenomen. Verder probeer ik me zo goed mogelijk voor te bereiden, zodat ik op een cachedag een aantal caches kan combineren. Een of twee multi's met daarom een paar mysteries. Heb ik ook nog een paar leuke avonden gehad.

Goud jagen doe ik alleen bij een cache binnen mijn woonplaats. Ik heb geen zin om 's avonds laat als een bezetene met een auto door de omgeving te crossen om eerste te zijn. Daarnaast vraagt deze hobby al aardig wat van mijn gezin, dat goudjagen laat ik daarom aan mij voorbijgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjesjagers? Soms erger ik me aan de mensen die aan de ene kant schijnen te willen dat iedereen per keer maar een mooie lange multi loopt, en aan de andere kant een draadje in stand houden van de kilo-cachers.

 

Ja, soms zijn we puntjesjagers. :) Dan stippelen we een route uit: rondje Bernheze, de omgeving van Sellingen, de week-caches van de Goedweerloper om zo lekker veel puntjes te vinden. Als we met zijn tweeën zijn, mogen het van ons allemaal oppikkers en micro's zijn, maar als onze dochter van vijf meegaat, moet er toch minstens een ammobox bij zitten en dan maar hopen dat er ook nog wat leuks voor haar inzit, maar dat is een ander topic.

Eigenlijk gaan we elk weekend wel cachen, je komt buiten en je ziet dingen en plaatsen waar je anders nooit komt.

Vandaag hebben we twee multi's gedaan, en eigenlijk kriebelt het dan best wel, zou er niet nog iets in de buurt zitten?

 

Ook op vakanties zoeken we een gebied met caches, en in het buitenland moeten ze er ook aan geloven. Want wat is nou leuker dan lekker buiten zijn, en in je statistieken zien dat je weer een land hebt weggevaagd? :dribble:

 

Susanne van Team Grasspy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet er eindelijk maar eens een speciaal draadje voor worden geopend.

Een draadje waar geen discussies gevoerd worden over voors en tegens, zin en onzin.

Maar een draadje waar iedereen, die er voor durft uit te komen, gewoon aangeeft net als mij een 'puntjesjager' te zijn.

Cijfertjes, getallen, statistieken... ik vind het gewoon altijd al erg leuk en interessant.

Wiskunde was niet voor niets mijn favoriete vak op school vroeger en mysteries met veel gereken... prachtig, kom maar op!

 

Terug naar het geocachen. Als ik een half uurtje tijd heb en ik heb de keus uit drie oppikkers of één korte multi; kies ik voor de drie oppikkers.

Vind het leuk om te zien hoe ik langzaam maar zeker stijg op de ranking ( http://www.cacherstats.com/Netherlands1_NL.html ).

Betekent dit dan dat ik alleen maar oppikkers doe?

Nee zeer zeker niet. Carpoolcaches, oppikkers, flutcaches (en hoe ze ook maar verder mogen heten) in mijn omgeving zijn ondertussen allemaal door mij gevonden.

Bovendien heb ik geen tijd, geld en gelegenheid om zeer frequent stad en land af te reizen om de nog niet gevonden 'oppikkers' te gaan zoeken.

Ik probeer mijn woonomgeving zo 'cache-not-found-vrij' te houden en dat betekent dat ook de langere multi's met veel plezier door mij gedaan worden.

Morgen staat er een lekkere fietsmulti van 25 kilometer op het progamma.

 

Ik sluit af maar zou nu wel eens willen weten!

Wie geeft eerlijk toe dat het aantal gevonden caches ook een belangrijke rol speelt in het geocache-gebeuren?

 

m.vr.gr.

RvU

Aan een cache dag zonder find houd ik toch altijd een lichtelijk ontevreden gevoel aan over.

De wandeling kan nog zo mooi geweest zijn maar thuis komen zonder op z'n minst één puntje maakt de honger alleen maar groter.

Ik vind het helemaal niet erg om veel tijd kwijt te zijn aan één cache. Ik heb stevig stappen (in één dag gedaan) maar Rondje Bernheze op één dag is ook kicken.

Eind vorig jaar stond ik op 472 founds en ik had me voorgenomen om eind dit jaar op 1000 uit te komen.

Dat red je alleen maar wanneer je zo nu en dan op puntjesjacht gaat.

Aan het uitzoeken van een gebied, voorbereiden (inclusief het oplossen van puzzels) en het uitstippelen van een route beleef ik al veel lol.

Op de dag zelf is het navigeren naar de puntjes en het vinden van de cache, al dan niet na een korte of langere wandeling, gewoon fun.

Zo vind ik series dus ook hardstikke leuk, maar ik wil net als een postzegelverzamelaar een serie wel helemaal compleet krijgen, of je er nou een banner voor krijgt of niet.

 

En wanneer je dan aan het eind van de dag of de volgende dag e.e.a. op internet bijwerkt, kijk ik daarna altijd even in de statistieken en de ranking naar het resultaat.

Iron Six

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Één traditional, 332 meter omhoog, geen pad te bekennen, maar wel veilig te doen zonder klimtouwen of iets dergelijks. Het heeft ons een dag gekost, maar wat waren we blij toen we dat puntje bij konden schrijven op onze lijst.

 

Één multi, 25 kilometer lengte, een verzengende hitte, maar wel allemaal goed te doen. Ook deze heeft ons een dag gekost, maar wat waren we trots op onszelf dat wij, beiden met een lichte handicap, op het einde van de dag dít puntje op onze lijst konden bijschrijven.

 

Maar ook de andere kant van het verhaal vinden we leuk. Een dagje cachen plannen. Zo hebben we vorige week het idee opgepakt om Swanssum cachevrij te maken. Unknown opgelost, multi's uitgedraaid (paperless cachen en een multi gaat voor ons niet samen), auto geparkeerd en beginnen met lopen. Inderdaad lopen. Lopend van traditional naar traditional, daarna enkele multi's en op het eind van de dag tot de conclusie komen dat het toch nét niet gelukt is om de geplande caches allemaal aan te doen. Maar ach, dat is voor ons eigenlijk normaal. Daar staan we iets te veel stil voor om te genieten van al het fraais dat we onderweg zien of om een foto te maken. Daarvoor zitten we iets te graag ergens op een terras om op het gemakje te genieten van een kopje koffie.

 

Na zo'n wandeling van een kilometertje of zestien voelen we ons echte puntjesjagers als we zien dat ons totaal na zo'n dag met 9 punten is gestegen.

 

En soms, als het weer wat minder is, dan pakken we de auto en gaan we traditionals op rapen. Vaak zien we dan weer leuke plekjes om te bekijken en te fotograferen of zien we een cafeetje dat ons wel heel gezellig lijkt te zijn en gaan we daar binnen zitten om te genieten van een kopje koffie. Op het einde van zo'n dag kunnen we dan toch ook zeker een stuk of 10, 11 caches toevoegen aan ons totaal.

 

Wanneer we de 1000 zullen halen maakt ons niets uit. De enige puntjes die ik echt bij hou is de gemiddelde loglengte. Die stond een jaar geleden op minder dan 50 woorden. Inmiddels hebben we de 123 woorden per log gemiddeld bereikt en het doel is om dit ooit eens uit te laten komen ergens tussen de 175 en 200 woorden per log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...