Spring naar bijdragen

Puntjesjagers


RvU

Aanbevolen berichten

Het maakt mij niet zo veel uit, ik cache niet voor de puntjes, maar als ik langs een carpoolcache kom log ik die wel even. En ik vind het niet erg een multi te lopen door een mooi gebied. Dus ik weet niet of ik nou een puntjesjager ben of niet... :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Puntjesjagen doe ik niet meer. Korte tijd gedaan, maar dat gaf weinig voldoening, ook al was het best geinig om aan het eind van de dag 34 puntjes bij te kunnen schrijven. Ik keek kort geleden hoe mijn omgeving er tegenwoordig uit ziet kwa caches....pffff wat een wildgroei :)

Nee dan veel liever zoals gisteren gezellig met een aantal medecachers een dagje multies lopen met als uitdaging er een aantal te combineren omdat ze in het zelfde gebied lopen. Da's ook een sport, kijken wat de meest ideale route is om toch voldoende gegevens te verzamelen om ze vervolgens allemaal te kunnen loggen.

Navigeren heet dat geloof ik :crybaby:

Ik kon er 7 bijschrijven gisteren en heb een topdag gehad! :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjes, puntjes;

Ik weet of ik een puntenjager ben, als ik er met de tweewieler op uit ga, zoek ik een route uit die ik wil fietsen.

Ik kijk dan welke caches er liggen en probeer die dan te doen. Als het tradies zijn, ook goed, is/zijn het multies ook goed.

Mijn stand op de cachersladder is niet belangrijk, als ik er maar een gezellige dag voor heb gekregen.

Gaan we met meerdere cachers, dan gaan we voor bijzondere caches, meestal zijn het dan multies, maar liggen er dan tradies in de regio, proberen we die ook te doen.

Soms doen we een serie welke we dan proberen af te maken.

Mijn cache gemiddelde weet ik niet eens, dus niet belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel grappig, al die verschillende opvattingen over "puntjes". Wij zijn niet zo van de puntjes. Soms ligt er een "oppikker" die we tijdens een Multi kunnen meenemen. Dan doen we dat wel, want het "vinden" is op zich natuurlijk wel leuk. Een heel enkele keer ben ik er op uit geweest voor alleen een "oppikkertje". Ondanks dat ik één keer de derde vinder was van zo'n cache, mijn enige eremetaal, hield ik er niet echt een tevreden gevoel aan over.

 

Een mooie multi met een micro aan het eind zou voor mij meer voldoening geven dan een snelle "oppikker" met een mooie "regular" aan het eind. Omdat we bijna altijd met kinderen op stap gaan (4 en 5), is een micro aan het eind voor ons niet zo leuk. Persoonlijk heb daar trouwens geen enkele moeite mee.

 

Statistieken bijhouden vind ik overigens wel leuk (FindStatGen3 macro in GSAK), maar als die statistiek goeddeels gevuld zouden worden door "oppikkertjes" dan geeft dat mij geen voldoening.

 

Ieder het zijne hoor, als puntjes jagen jouw ding is, lekker puntjes jagen dan.

 

Een multi, mystery e.d. "platslaan" tot een "oppikker" door coördinaten uit te wisselen oid, vind ik niet netjes. Dat doet naar mijn idee geen recht aan de bedoeling van de legger van deze Multi. Maargoed, ook daar denken anderen heel anders over denk ik.

 

Het is heerlijk weer, de familie SnelleEdje gaat straks maar weer een leuke Multi lopen en deze dag weer één puntje scoren (hoop ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees het ook van anderen, maar ook voor ons geldt, het gaat om de afwisseling.

 

Dus ja, ik ben soms een puntjesjager, gewoon kijken hoeveel er op een dag lukken. En de andere keer weer multi's lopen.

Ik heb ook al een keer in Duitsland een aantal traditionals op een rij gedaan, zodat deze samen een soort multi door dat gebied worden.

 

Wat ik namelijk heerlijk vind, is om met de auto een eind te toeren. (Ja ik ben een milieuterrorist, vandaar die kogelgaten :lol1: )Met een aantal "puntjes" als leidraad kan ik zo een leuke route bepalen en nog "scoren" ook.

 

Maar ik loop echt niet weg voor een (flinke) multi. Anders zou ik nooit de Krommerijn gedaan hebben (ca.40 Km lopen) of deze en er zijn plannen voor meer...

 

Grootste voordeel van traditionals is dat je ook je hobby kan uitoefenen als je even niet zoveel tijd hebt. Op weg ergens naartoe, of even tussendoor. Een multi moet je toch altijd wel even plannen.

bewerkt door Mr.Atari
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hebben een camper aangeschaft van de week. kunnen we eens een weekend aan elkaar geöen. en de puntjes mee pikken onderweg.

onze omgeving raakt wat leeg en kunnen we wat verder met een overnachting erin. makkelijker met een kleine... wel voor de puntjes, maar we doen graag ook de multy's! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de winter wil ik best met de auto ergens heen waar wat oppikkers liggen. Dit is ook de periode waarin ik vooral mysteries op los binnen bij slecht weer.

Maar als het weer het toelaat, lopen we liever een multi, of we breien een aantal oppikkers aan elkaar voor een leuke route om te wandelen.

Ook ga ik er welles op de fiets op uit om oppikkers te doen en dan gaat het me om de route, soms zit daar ook wel een cc tussen, die ik niet laat liggen.

Dus het ligt aan het seizoen en aan het weer, en dan ook nog of ik alleen op stap ga of samen.

En om ere metaal geef ik al helemaal niks.

Soms menen mensen uit onze teamnaam te mogen herleiden dat we puntenjagers zijn, niet is minder waar. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de statistieken te zien zijn we puntjes jagers. En ja, ik vind het leuk op een dag een aantal puntjes te behalen, maar dan heb ik thuis alle voorpret al gehad om alles zo efficiënt mogelijk te kunnen doen. Maar het leukste is om het met een groepje te doen. Op het GME en het rondje Bernheze veel lol gehad met De Dijk, Technetium en Peperkoek. En of het er dan 16 of 56 zijn, maar niets uit

 

Hier in de Ardennen worden er op dit moment weinig puntjes behaald wat echte oppikkers hebben ze hier niet. Het is toch steeds een heel geklauter om er te komen, maar voor de kids een heel avontuur. En dat is voor ons ook heel belangrijk.

 

groetjes wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij geven de voorkeur aan mooie multi's. Maar als we langs een oppikker langs komen kunnen we het niet laten om te stoppen. Ja ja rondje bernheeze hebben we ook gedaan. Het puntje van een mooie lange multi geeft wel meer voldoening dan een zooi oppikkers. Je hebt ook vaak oppikkers waar je op een heel mooi plek uitkomt en dan is dat ook mooi meegenomen. In het buitenland zijn traditionals ook vaak mooie wandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heerlijk gefietst, bijna 75 KM voor slechts 1 puntje! Dan is de zoete smaak van een gevonden cache extra lekker na zo'n inspanning :beerchug: !

Maar binnenkort kan hier in de buurt (omgeving Hoogeveen) weer genoeg gefietst worden tot de blaren op de BIL-len zitten :crybaby: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gevoel dat het merendeel van de cachers toch voor de puntjes gaat. Als je kijkt naar de grote series (een vaak gegeven voorbeeld: het rondje van Flet) worden die heel erg vaak gevonden, terwijl je meer in de auto zit dan buiten, de langere multi's daarin tegen worden minder gevonden terwijl die toch vaak mooier zijn dan een traditional. En (persoonlijk?) loop ik toch liever in een bos te zoeken naar een cache dan een paar meter vanaf de weg.

 

En ja ik denk dat wij ook wel eens voor de puntjes gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gevoel dat het merendeel van de cachers toch voor de puntjes gaat. Als je kijkt naar de grote series (een vaak gegeven voorbeeld: het rondje van Flet) worden die heel erg vaak gevonden, terwijl je meer in de auto zit dan buiten, de langere multi's daarin tegen worden minder gevonden terwijl die toch vaak mooier zijn dan een traditional. En (persoonlijk?) loop ik toch liever in een bos te zoeken naar een cache dan een paar meter vanaf de weg.

 

En ja ik denk dat wij ook wel eens voor de puntjes gaan.

Je ziet in de logs van een multi meestal meer waardering dan bij de "puntjescaches". Zo op zijn tijd zijn wij ook wel eens aan het puntjesjagen, maar een multi geeft ons meer voldoening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn cache-gewoonte bestaat uit een mix van alles.

 

- soms wil ik alleen of met z'n 2-en een prachtige multi doen

- soms wil ik met een groep een prachtige multi doen

- soms wil ik scoren op een dag (alleen)

- soms wil ik scoren met een groep op een dag

- soms zoek ik een uitdaging

- soms zoeken we een uitdaging (als groep)

- soms rij ik naar het buitenland voor een hele mooie cache

- soms rij ik naar het buitenland om te scoren

etc

etc

 

Dus ja, ook ik ben een puntjesjager... soms.... als ik daar zin in heb :mellow:

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij pakken alles wat los en vast zit. :mellow:

Maar nemen er wel de tijde voor.

En zo wordt elk puntje op de kaart wat gevonden is een mooie :wine:

 

Omdat je er de tijd voor neemt wordt het een mooie?? Dat snap ik niet..

Zet je je auto een halfuur lang naast een Carpoolcache ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...