Spring naar bijdragen

vraag over Premium Member Caches


jannevanhecke

Aanbevolen berichten

kunnen we dan geen PM maken voor .nl

dan kunnen we hier zelf wat opbouwen ipv het geld naar America te sturen.

 

als ik SGN zou doneren ben ik nog steeds geen PM.

dus 30 dollar en 10 euro.

dat is voor sommige mensen een hoop geld !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

kunnen we dan geen PM maken voor .nl

dan kunnen we hier zelf wat opbouwen ipv het geld naar America te sturen.

 

als ik SGN zou doneren ben ik nog steeds geen PM.

dus 30 dollar en 10 euro.

dat is voor sommige mensen een hoop geld !

 

 

Ik schop waarschijnlijk tegen een aantal schenen, zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn maar...

Het schijnt dat veel mensen nog steeds niet door hebben dat je .NL helemaal niet nodig om te geocachen.

 

Dat 10tje is alleen ter ondersteunig van een stichting die o.a. deze site in de lucht houdt.

Maar dat is een donatie, niet te verwarren met contributie!!!

 

Die 30 dollar leveren je m.i. meer op als je premium member wordt, denk dan niet alleen aan de members only caches maar ook aan de PQ's

 

Dat zelf hier iets opbouwen gebeurt m.i. al bij QC en natuurlijk is er ook nog Terracaching. kijk ook eens bij Metacaching.nl

 

Dat het veel geld is voor somige begrijp ik wel maar zet het eens af tegen contributie van elke willekeurige vereniging of club.

 

Wat suggesties:

 

Voor rokers:

- Rook 1 pakje sigaretten/shag minder per 4 maanden!

Voor niet rokers:

- Neem per maand 1 pilsje minder in kroeg of kantine. :thumbup:

Voor niet rokers en niet drinkers

- Verrijd een halve tank benzine per jaar minder.

Voor alle anderen:

- denk eens na over een andere besparing en/of spreiding van uitgaven

 

Zet dit dan af naar een PM bij .com en/of donatie bij .nl en maak een keuze.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I

Dat 10tje is alleen ter ondersteunig van een stichting die o.a. deze site in de lucht houdt.

Maar dat is een donatie, niet te verwarren met contributie!!!

 

Als de site dan ook nog eens vooruit te branden was, dan was het wellicht het 10 waard, maar hier is hij al een hele tijd niet vooruit te branden. Je kunt er gerust bij gaan koffiedrinken of eten. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.............

Als de site dan ook nog eens vooruit te branden was, dan was het wellicht het 10 waard, maar hier is hij al een hele tijd niet vooruit te branden. Je kunt er gerust bij gaan koffiedrinken of eten. :lol1:

 

Ik heb geen klachten over de snelheid van de site.

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.............

Als de site dan ook nog eens vooruit te branden was, dan was het wellicht het 10 waard, maar hier is hij al een hele tijd niet vooruit te branden. Je kunt er gerust bij gaan koffiedrinken of eten. :lol1:

 

Ik heb geen klachten over de snelheid van de site.

:lol1:

 

Waar het probleem zit weet ik niet, soms gaat het redelijk maar zeer vaak is het heeeeeel laaaaang wachten op .nl.

Zelfs bij binnen de site naar een andere optie gaan. Vermoedelijk een probleem van de provider of brouwser.

Prov is Ziggo, brouwser is Firefox.

Het gekke is als ik Google Chrome lijkt het sneller te gaan. Raar maar waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.............

Als de site dan ook nog eens vooruit te branden was, dan was het wellicht het 10 waard, maar hier is hij al een hele tijd niet vooruit te branden. Je kunt er gerust bij gaan koffiedrinken of eten. :lol1:

 

Ik heb geen klachten over de snelheid van de site.

:lol1:

 

Waar het probleem zit weet ik niet, soms gaat het redelijk maar zeer vaak is het heeeeeel laaaaang wachten op .nl.

Zelfs bij binnen de site naar een andere optie gaan. Vermoedelijk een probleem van de provider of brouwser.

Prov is Ziggo, brouwser is Firefox.

Het gekke is als ik Google Chrome lijkt het sneller te gaan. Raar maar waar.

Ik zit ook bij Ziggo, maar hier geen problemen met de snelheid. Dus aan de site ligt het niet. Heb je je pc al eens gecheckt op spyware e.d.?

Dat Google Chrome sneller is, daar adverteren ze ook mee. Dus dat zal dan ook wel kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.............

Als de site dan ook nog eens vooruit te branden was, dan was het wellicht het 10 waard, maar hier is hij al een hele tijd niet vooruit te branden. Je kunt er gerust bij gaan koffiedrinken of eten. :lol1:

 

Ik heb geen klachten over de snelheid van de site.

:lol1:

 

Waar het probleem zit weet ik niet, soms gaat het redelijk maar zeer vaak is het heeeeeel laaaaang wachten op .nl.

Zelfs bij binnen de site naar een andere optie gaan. Vermoedelijk een probleem van de provider of brouwser.

Prov is Ziggo, brouwser is Firefox.

Het gekke is als ik Google Chrome lijkt het sneller te gaan. Raar maar waar.

Ik zit ook bij Ziggo, maar hier geen problemen met de snelheid. Dus aan de site ligt het niet. Heb je je pc al eens gecheckt op spyware e.d.?

Dat Google Chrome sneller is, daar adverteren ze ook mee. Dus dat zal dan ook wel kloppen.

 

De pc wordt regelmatig ( 1x per week, dit omdat zoon er ook soms achter zit :) ) gescand op spyware, dus daar zal het wel niet in zitten. Maar wat het wel is, daar ben ik nog niet achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat de hele discussie behoorlijk :lol1:

 

Het gaat niet om het al dan niet vetmesten van .com, doneren aan .nl of snelheden van de site...

 

Ik kan me de opstelling van DRL heel goed indenken. Ik weet niet of het helpt om de caches op MO te zetten, want onder de cachers zitten ook vast wel members die het niet zo nauw nemen met het terugplaatsen van caches. Het op MO zetten zal alleen het verkeer naar je cache wel laten afnemen, en daarmee zal het risico op dergelijke resultaten ook afnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De opstelling van DRL is juist als het gaat om exclusiviteit en een aantal cachers buitensluiten.

 

Ik kan niet meer zien sinds wanneer de Vuursteenberg serie er ligt, maar als ik me goed herinner sinds 2004. En dat is dus 5 jaar. De caches lagen er ijk precies zo bij als ze denkelijk gelegd zijn 5 jaar geleden. Prima verstopt. En prachtig weggewerkt.

 

Dus waarom cachers, PM of geen PM, beschuldigen van het niet serieus omgaan met caches. Dit slaat nergens op.

 

Maak PMO caches omdat je exclusief wilt zijn. En dat is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het PMO maken van caches helpt? Geen idee. Doordat we nu een regio (Zwolle) hebben waar relatief veel PMO caches liggen is het wel mogelijk om over 3-6 maanden de statistieken er eens bij te pakken. Worden dat soort caches minder "verbouwd" en wat zijn de gevolgen voor het aantal finds (en kwaliteit van de logs om maar weer een oude koe uit een sloot te halen).

 

Ik heb in het topic tot nu toe allerlei argumenten over het wel of niet nut hebben van het PMO maken gezien, maar die zijn naar mijn mening vooral gebaseerd op aannames die (nog) niet te bewijzen zijn met statistieken.

 

Ik ben dan ook erg benieuwd om over een paar maanden de ervaringen van DRL (en andere PMO cache igenaren uit die omgeving) te vernemen, want dan kun je conclusies gaan trekken.

 

 

En dat het PMO maken van caches zich als een virus verspreid maak ik me niet zo druk over. Zelfs als 50% van de Nederlandse caches PMO wordt, zijn er nog +/- 4000 niet PMO caches over. En daar zullen vast nog wel wat leuke caches tussen zitten voor mij om te doen. (Naast het feit dat ik PM ben en de rest toch kan blijven doen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke mensen je (waarschijnlijk) wel mis loopt bij een PMO-cache zijn degenen die alleen loggen in de logboekjes en verder niet op internet... :lol1:

 

Wel spulletjes meenemen...

Helaas dus ook GC / TB's, die dan vervolgens weer (als je mazzel hebt) in een andere cache teruggelegd worden.

Maar wel ongeregistreerd, dus grotere kans op zoekraken... (en ja, dat kan iedereen een keertje overkomen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke mensen je (waarschijnlijk) wel mis loopt bij een PMO-cache zijn degenen die alleen loggen in de logboekjes en verder niet op internet... :lol1:

 

Wel spulletjes meenemen...

Helaas dus ook GC / TB's, die dan vervolgens weer (als je mazzel hebt) in een andere cache teruggelegd worden.

Maar wel ongeregistreerd, dus grotere kans op zoekraken... (en ja, dat kan iedereen een keertje overkomen).

 

Een TB/Coin kun je ook op de TB/Coin pagina registreren toch? :lol1:

Dus daar zie ik het issue niet zo mee.

Al is de vindkans wel kleiner als je TB/Coin in een elitecache wordt gedropt.... :'(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

 

Een TB/Coin kun je ook op de TB/Coin pagina registreren toch? :lol1:

Dus daar zie ik het issue niet zo mee.

Al is de vindkans wel kleiner als je TB/Coin in een elitecache wordt gedropt.... :'(

 

Degenen die geen caches loggen op internet, doen dat evenmin met TB / GC's.

 

En helaas... ik ben er achter gekomen dat enkele vrienden van ons zo cachen (we wisten niet eens dat ze cachten! en langer dan ons...), dus we hebben maar even uitgelegd dat ze dan die TB/GC beter kunnen laten liggen dan dat ze hem meenemen. Ook niet als je op de ideale locatie uit komt. Zonder registratie heb je daar niets aan.

 

PS: liever langzaam reizenden dan verdwenen GC/TB. Dit betekent overigens niet dat al onze TB/GC's nu in PMO caches moeten hoor :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als beginnend en niet betalend cacher voel ik mij rechtstreeks aangesproken door DRL zijn caches voor mij onzichtbaar te maken. Ondaks zijn opmerking niemand te willen benadelen.

 

Ik wil daar graag kort op reageren.

 

Wat DRL met zijn caches doet is wat mij betreft volledig zijn zaak. De caches zijn immers van hem en blijkbaar wil hij zijn caches alleen zichtbaar hebben voor mensen die contributie betalen ergens in Amerika.

Het argument dat hij echter gebruikt is dat ik, als niet betalend zoeker, blijkbaar minder zorgvuldig om ga met zijn cache. Die onzorgvuldigheid concludeert hij uit het feit dat ik geen $ 30 betaal immers als ik dat wel doe mag ik zijn caches weer vinden.

Vervolgens wordt in vele reply's betoogt dat diezelfde $ 30 peanuts is.

 

De schijdslijn tussen mijn onzorgvuldigheid en die van de zorgvuldige toegewijde cahcer is dus blijkbaar een te verwaarlozen bijdrage in Amerika.

Ik daag DRL uit te bewijzen dat die aantijging klopt en dat ik me nu misdraag tijdens het zoeken naar caches. Dat gaat hem niet lukken.

 

Nogmaals, DRL moet vooral met zijn caches doen wat hij wil, maar net zoals hij (terecht) zorgvuldigheid wil mbt zijn caches, lijkt het mij niet te veel gevraagd dat DRL toch zorgvuldiger is met beweringen over niet betalende leden en hun blijkbaar inherente kwalijke gedrag.

 

Verder wat mij betreft even goede vrienden. :dribble: en ik heb nog zat niet PMO te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...