Spring naar bijdragen

vraag over Premium Member Caches


jannevanhecke

Aanbevolen berichten

Toch begrijp ik de actie van DRL niet. De betreffende cache hebben wij gisteren bezocht en in de log gemeld dat we de kist ontdaan hebben van al het zand, zodat de kist er weer goed inpast.

En ja, wij behoren tot het plebs.

Mijn voorbeeld is van daarvoor geweest (ongeveer een week), toen zag ik de muniutiekist boven de grond uitkomen.

 

Er van uitgaande dat je je eigen cache wel uitgegraven hebt, is het dus binnen een week weer raak...

Misschien is de locatie of constructie dan niet zo goed als je had bedacht en heeft het soort cacher er minder mee van doen :wink2:

Of moet je hem gewoon dieper uitgraven zodat je meer marge hebt :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toch begrijp ik de actie van DRL niet. De betreffende cache hebben wij gisteren bezocht en in de log gemeld dat we de kist ontdaan hebben van al het zand, zodat de kist er weer goed inpast.

En ja, wij behoren tot het plebs.

Mijn voorbeeld is van daarvoor geweest (ongeveer een week), toen zag ik de muniutiekist boven de grond uitkomen.

 

Er van uitgaande dat je je eigen cache wel uitgegraven hebt, is het dus binnen een week weer raak...

Misschien is de locatie of constructie dan niet zo goed als je had bedacht en heeft het soort cacher er minder mee van doen :wink2:

Of moet je hem gewoon dieper uitgraven zodat je meer marge hebt :ph34r:

Zoals ik al eerder zei: dit was voor mij de druppel die mij deed besluiten om er MO caches van te maken en ik ben niet de enige die dit de laatste tijd heeft gedaan. Een tijdje geleden bestond een PQ van MO caches uit vier of vijf caches en nu over de 80.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me wel opvalt is, dat in een hele grote kring om onze woonplaats de pm only caches vooral te vinden zijn in en rond Zwolle. Hebben de cacheteams zich daar verenigd tegen de rest? Of zijn de cacheteams in die streek niet zo serieus, zodat de kokertjes verdwijnen? Misschien een idee om tijdens het event in Zwolle wat voorlichting te geven aan de dan aanwezige cacheteams.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me wel opvalt is, dat in een hele grote kring om onze woonplaats de pm only caches vooral te vinden zijn in en rond Zwolle. Hebben de cacheteams zich daar verenigd tegen de rest? Of zijn de cacheteams in die streek niet zo serieus, zodat de kokertjes verdwijnen? Misschien een idee om tijdens het event in Zwolle wat voorlichting te geven aan de dan aanwezige cacheteams.

Natuurlijk is er wel eens over gesproken, maar het is niet een gecoördineerde actie. Ook vrienden van ons (Tinkerteam) niet uit de regio hebben alles PMO gemaakt.

 

Je mag me tijdens het event hier van alles over vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het PMO virus zich sneller verspreid dan dat van de mexicaanse griep. Advies: geen contacten met familie en vrienden als daar cachers onder zitten.

Ik heb zelfs al een virtual cache gezien die PMO was. Waar zijn de leggers dan bang voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het PMO virus zich sneller verspreid dan dat van de mexicaanse griep. Advies: geen contacten met familie en vrienden als daar cachers onder zitten.

Ik heb zelfs al een virtual cache gezien die PMO was. Waar zijn de leggers dan bang voor?

 

Dat geocachen geen elite sport meer is?

Zometeen is het net als tennis en golf, staat alle plebs caches te zoeken....

Nee, zonder dikke bmw/mercedes/volvo* en rete dure garmin gps ben je niet welkom....

 

 

* doorhalen wat niet van toepassing is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ,onze hele moordserie en nea-serie rond borger is PMO en ik moet zeggen: een verademing!

 

Ze worden minder gelopen,(vinden we geen probleem)maar wel door cachers die al wat meer ervaring hebben .

En dus weten hoe het werkt...met beleid zoeken, keurig terugplaatsen.

 

Enkele voorbeelden wat we tegenkwamen:

 

-een compleet afgerukte klimop (camouflage kokertjes zat hier ergens)-dit was onze druppel-

-enorme gaten rond een bankje (uitdrukkelijk in de beschrijving: NIET GRAVEN)

-verplaatsen van cache en dadersporen (duidelijk in beschrijving : plaats zorgvuldig terug)

 

Wij hebben het idee dat er toch veel "beginners" niet de juiste regels in acht nemen.

Door weinig ervaring, te ruig in de natuur te werk gaan.

 

Verder neemt men nog wat campinggasten mee ,die allemaal helpen meezoeken!

 

En ook met 1 found gelijk een drie sterren cache doen.

 

Ons idee is dat als je het cachen na een tijd gaat waarderen (mooie plekjes,wandelingen)je zeker pm

wordt .(ook door alle extra's)

 

Toen wij begonnen deden we eerst hele gemakkelijke (staat ook in logs) en we zijn verschillende keren

met ervaren cachers meegelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar een duit in het zakje............... van gc.com

 

Of steun je, het misschien wel commerciële, gc.com

 

Ligt de waarheid in het midden?

 

In iedergeval is het zo dat je om te geocachen .NL helemaal niet nodig hebt en .com wel.

Dus waarom niet wat privileges voor premium members die .com wel ondersteunen?

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tinkerteam

 

Wij hebben de 2 caches gedaan met de meeste Geo d'Ors in het Zuiden van het land. Misschien een idee voor de teams die klagen dat de waypoints vernield worden om daar eens te gaan kijken. De beide caches zijn meer dan 600 en 300 keer gevonden. Toen wij er waren 2 maanden geleden waren alle wp's intact en het zag er ook niet naar uit dat ze gemakkelijk vernield kunnen worden. Maar mooi en bijzonder waren ze wel. En de eigenaren hebben de caches niet PMO gemaakt. Daarom kan iedereen ook gewoon genieten van de leuke logjes die er geschreven worden. Een aanrader voor iedereen die mooie caches wil vinden en zeker ook om ideeen op te doen voor een eigen cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tinkerteam

 

Wij hebben de 2 caches gedaan met de meeste Geo d'Ors in het Zuiden van het land. Misschien een idee voor de teams die klagen dat de waypoints vernield worden om daar eens te gaan kijken. De beide caches zijn meer dan 600 en 300 keer gevonden. Toen wij er waren 2 maanden geleden waren alle wp's intact en het zag er ook niet naar uit dat ze gemakkelijk vernield kunnen worden. Maar mooi en bijzonder waren ze wel. En de eigenaren hebben de caches niet PMO gemaakt. Daarom kan iedereen ook gewoon genieten van de leuke logjes die er geschreven worden. Een aanrader voor iedereen die mooie caches wil vinden en zeker ook om ideeen op te doen voor een eigen cache.

 

Jullie zijn toch geen beginners met ruim 500 founds! En jullie hebben genoeg ervaring om

alle soorten caches aan te kunnen .

Maar ik ken persoonlijk niemand hier die met zoveel ervaring nog steeds enkel member is.

 

Jullie zijn er veel mee bezig, het is een echte hobby

Dan wil je er toch ook alles ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn pas sinds kort member geworden, omdat we waarschijnlijk binnenkort een nieuwe GPS willen kopen. Tot nu toe printen we meestal de beschrijvingen. Het aantal caches zegt dus niets over of je wel of niet member bent.

 

Groeten,

Wiztel

bewerkt door Wiztel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe zien we het voordeel van PM niet. We hebben artikelen bij Geoswag gekocht, evenals bij de Goodieshop. Dus steunen we zowel .com als .nl

De eerstvolgende investering wordt een mooie Oregon, want we willen ook wel graag een Wherigo cache doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe zien we het voordeel van PM niet. We hebben artikelen bij Geoswag gekocht, evenals bij de Goodieshop. Dus steunen we zowel .com als .nl

De eerstvolgende investering wordt een mooie Oregon, want we willen ook wel graag een Wherigo cache doen.

Volgens mij is Geoswag iets anders dan geocaching.com. Correct me if I'm wrong :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze maken op hun site reclame voor het premium membership van .com/groundspeak.

 

En: 'We carry an array of items from Groundspeak', staat op hun site. Dus ze hebben banden met .com

Voor niets gaat de zon op. En tot nu toe veel mooie caches.

Tot dat het virus echt om zich heel gaat grijpen. Maar zolang het PMO tradi's zijn, is het niet zo erg.

 

Ik heb echter gereageerd op het feit dat DRL 10 dagen nadat hij ontdekt had dat de kist er niet meer goed bijlag, maar 1 dag nadat wij de kist weer goed begraven hadden en dat gemeld hadden, zijn caches PMO heeft gemaakt.

De andere drie kisten van de serie lagen er prima bij en konden echt alleen gevonden worden m.b.v. een prikstok (zoals aangegeven).

 

Dus de opgegeven reden klopte niet (of niet meer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze maken op hun site reclame voor het premium membership van .com/groundspeak.

 

En: 'We carry an array of items from Groundspeak', staat op hun site. Dus ze hebben banden met .com

Voor niets gaat de zon op. En tot nu toe veel mooie caches.

Tot dat het virus echt om zich heel gaat grijpen. Maar zolang het PMO tradi's zijn, is het niet zo erg.

 

Ik heb echter gereageerd op het feit dat DRL 10 dagen nadat hij ontdekt had dat de kist er niet meer goed bijlag, maar 1 dag nadat wij de kist weer goed begraven hadden en dat gemeld hadden, zijn caches PMO heeft gemaakt.

De andere drie kisten van de serie lagen er prima bij en konden echt alleen gevonden worden m.b.v. een prikstok (zoals aangegeven).

 

Dus de opgegeven reden klopte niet (of niet meer).

Je kunt ook zeggen dat ik niet overhaast heb gereageerd en nagedacht heb over deze actie. Doorgesproken met het andere teamlid en ook andere cachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...