Spring naar bijdragen

vraag over Premium Member Caches


jannevanhecke

Aanbevolen berichten

Het valt mij op dat er een groep cachers is rond zwolle die elkaar aangestoken hebben om hun caches alleen voor de premium members te moeten laten doorgaan, zouden deze premium leden ook alleen cache,s zoeken die ook onder de noemer van PM vallen, ik denk het niet.

 

Kijk als je regelmatig je eigen cache controleerd dan kun je aan de hand van de logjes wel nagaan wie de schade heeft veroorzaakt, en de des betreffende cacher,s er op aanspreken. dit lijkt mij effectiever dan alles maar af te gaan sluiten voor de niet leden die er ook een groot plezier aan beleven.

 

Groet debassbone

Het is geen afgesproken werk dat er in onze regio veel PMOcaches liggen. We praten over 129 caches in Nederland, dus er zijn nog zoveel anderen.

 

En waarom zou je geen premiummember worden. Er zijn meer voordelen.

 

Onderhoud aan caches doe ik regelmatig, maar dan moet je je eigen ca ches wel kunnen terugvinden. Ben er een half uur naar aan het zoeken geweest omdat-ie verkeerd is teruggeplaatst. Ik heb zo nog wel meer voorbeelden, die ik hier niet ga opnoemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toch zou ik willen vragen aan de leggers van een PM cache,s of ze er niet nog eens over na willen denken dit weer terug te draaien zodat ze weer voor een ieder toegankelijk zijn en iedereen er een plezier aan kunnen beleven.

 

 

Omdat de meeste PMO cache in en bij Zwolle traditional en mysteries zijn, hebben wij persoonlijk daar niet veel belang bij. Mysteries zijn, evenals de tradi's in Zwolle, bijna altijd oprapertjes (na het oplossen van de puzzle). Zwolle bezoeken wij om te winkelen en cachen doen wij bij voorkeur in de natuur. Jammer is wel dat er verschillende lijntjes ontstaan naar andere streken in Nederland, waar nu dus ook PMO caches ontstaan. Ook bij ons in de buurt zijn er PMO caches (waar naar ik meen nu 2 van geript zijn). En zolang de liefde blijft zullen er denkelijk in de polder ook meer PMO caches bijkomen.

 

Als wij denken dat er voor ons meerwaarde is aan het PM lidmaatschap zullen we dat aanschaffen. Maar niet om dan de PMO caches te gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog niet zolang lid van dit forum en heb dit draadje pas vandaag ontdekt. Ik heb hem in het geheel gelezen en ik kom tot de conclusie dat er een hoop gelijk is aan iedere kant.

Maar om caches PMO te maken voor de reden dat DRL opgeeft getuigt m.i. van weinig mensen kennis. Ik ben al gewoon lid vanaf 2004. Heb zat geld voor deze hobby. Maar geef het er niet aan uit. Maar als ik cache is het met veel genoegen. En geen 10 per dag. Wij doen meestal 1 multi of 2 tradi per cachedag en wandelen voor de rest leuk in de natuur. Wij zijn altijd voorzichtig met de cache want zo zijn wij opgevoed. En als hij onder het zand zit dan halen wij dat er even uit. Kleine moeite. Het ligt niet aan het feit of iemand een PM is maar hoe de instelling van de persoon is. Er zijn rijke mensen zat de geen fatsoen hebben. En die kunnen ook PM zijn.

 

Wat mij wel stoort is het feit dat men van een gewone cache een PMO maakt. Op 14-11-2009 licht ik een gewone tradi cache van het net en op de 19de dus maar 5 dagen later zoek ik hem op. Mooi gevonden. Een coin er in gelegd en op de miniscule rol mijn team naam vermeld. Thuis gekomen website geopend en de bewuste cache gezocht. Niet meer te vinden. Niet getreurt, gewoon de GC nummer ingetoetst. Surprise, kan ik niet meer bij komen, ik ben geen PM, en het is plotsklaps een PMO geworden. Niet leuk moest er dus maar weer even naar toe om de coin te redden. Heb hem maar in een cache gedropd 200meter verder in het bos welke er goed uitzag en toch gewoon een "openbare" cache is.

 

Mijn stelling is dan: Als je een PMO wil maken doe dat dan alleen met een niewe cache en dupeer de eerlijk cacher niet die al een cache op papier heeft staan er moeite voor gedaan heeft om de oplossing te zoeken of te berekenen maar een week later de cache gaat zoeken.

 

Wat ik wel heb begrepen is dat DRL trots is op zijn verzameling TB's en Coins. Dat zal nu wel minder worden.

 

Maar zoals eerder gezegt door anderen. Ik heb genoeg aan de caches die geen PMO zijn. Maar begrijp mij goed, er komen dan ook minder TB/Coins in zijncaches en van mij helemaal niet meer.

 

ExAussie lid van Aussies.

Ik heb alle caches op 10-8-2009 PMO gemaakt. Ik heb daar inderdaad mijn reden voor. Wat heeft mijn coin verzameling hier mee te maken. Dat er minder founds zijn en dat er minder coins en tb's inkomen, zal mij worst wezen.

 

Wandelen? Mag ik je herinneren aan de log van Oorlogswinter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is geen afgesproken werk dat er in onze regio veel PMOcaches liggen. We praten over 129 caches in Nederland, dus er zijn nog zoveel anderen.

 

 

Alleen al in Zwolle e.o. zijn er 40 PMO caches. Bijna 1/3 deel. Nederland is niet groot, maar wel veel groter dan Zwolle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk er ook steeds meer over om mijn caches PMO te maken. Niet mijn huidige, maar bijvoorbeeld een nieuwe serie waar ik over aan het broeden ben. Ik zou hierbij de traditionals waarschijnlijk niet PMO maken omdat op andere plekken die coordinaten gewoon online komen. Maar de puzzels en mogelijke multi's kan natuurlijk prima.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Ik heb al deze forum berichten eens even door gespit over het premium memberschap en ben niet blij met het verhaal dat de niet members er een potje van zouden maken.

 

Er wordt volgens mij nergens beweerd dat niet-premium-members er een potje van maken. In mijn ogen is dat ook niet zo. Er wordt wel gepraat over de kans dat er iets mis gaat n.a.v. grotere bezoekersaantallen en over de gemiddelde attitude van een premium-member t.o.v. een niet premium-member. Dat kan dus best inhouden dat er premium-members zijn die minder voorzichtig te werk gaan dan menig niet-premium- member

 

Toch zou ik willen vragen aan de leggers van een PM cache,s of ze er niet nog eens over na willen denken dit weer terug te draaien zodat ze weer voor een ieder toegankelijk zijn en iedereen er een plezier aan kunnen beleven.

 

Een T5 cache waar je klimuitrusting voor nodig hebt om de cache te bereiken is ook slechts voor een klein publiek toegankelijk. Daar ga je toch ook niet aan de eigenaar vragen of hij de cache misschien op een voor iedereen bereikbare 2.5 meter hoogte in de boom wil leggen ipv op 7 meter hoogte omdat anders niet iedereen er plezier van heeft?

Het is de beslissing van de eigenaar om zijn cache al dan niet PMO te maken en ik denk dat we die als zoeker maar te respecteren hebben.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk er ook steeds meer over om mijn caches PMO te maken. Niet mijn huidige, maar bijvoorbeeld een nieuwe serie waar ik over aan het broeden ben. Ik zou hierbij de traditionals waarschijnlijk niet PMO maken omdat op andere plekken die coordinaten gewoon online komen. Maar de puzzels en mogelijke multi's kan natuurlijk prima.

 

Fire5

 

Eigenlijk een positief geluid. Want van de 22 caches van Fire5 zijn er nu nog maar 2 multi's. De rest zijn tradi's en een enkele mysterie. Dus als dat een reden is om mooie multi's te maken kan dat een voordeel zijn. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt mij op dat er een groep cachers is rond zwolle die elkaar aangestoken hebben om hun caches alleen voor de premium members te moeten laten doorgaan, zouden deze premium leden ook alleen cache,s zoeken die ook onder de noemer van PM vallen, ik denk het niet.

 

Kijk als je regelmatig je eigen cache controleerd dan kun je aan de hand van de logjes wel nagaan wie de schade heeft veroorzaakt, en de des betreffende cacher,s er op aanspreken. dit lijkt mij effectiever dan alles maar af te gaan sluiten voor de niet leden die er ook een groot plezier aan beleven.

 

Groet debassbone

Het is geen afgesproken werk dat er in onze regio veel PMOcaches liggen. We praten over 129 caches in Nederland, dus er zijn nog zoveel anderen.

 

En waarom zou je geen premiummember worden. Er zijn meer voordelen.

 

Onderhoud aan caches doe ik regelmatig, maar dan moet je je eigen ca ches wel kunnen terugvinden. Ben er een half uur naar aan het zoeken geweest omdat-ie verkeerd is teruggeplaatst. Ik heb zo nog wel meer voorbeelden, die ik hier niet ga opnoemen.

 

 

Even een reactie van mijn kant, ik hoop natuurlijk niet dat de (legger)s dit persoonlijk opvatten over wat ik zei van het afgesproken werk.

maar alleen in de regio van zwolle zijn de caches wel degelijk in een tijdsbestek van een paar weken op een premium member over gegaan.

Als ik nu op de lijst kijk van caches in onze regio zie ik dat er steeds meer PM cache bij komen kijk maar naar de flevopolder,dus moeten wij verplicht het verder op gaan zoeken.

 

En wat betreft de voordelen van een premium membership, ik zie ze niet voor ons zelf, wij zijn geen FTF jagers dus mails krijgen over de nieuwe caches hoeft voor ons ook niet.

Ook de caches langs de route hebben voor mij geen voordelen want de cahces die wij doen zijn meestal in het bos te vinden en niet langs de wegen.

 

Het gaat ons er om dat wij op deze manier geen caches meer kunnen vinden in onze eigen regio en dat moet volgens ons niet de bedoeling van dit spel zijn.

 

mocht het zo gaan worden dat er steeds meer leggers er zo over gaan denken, houd het voor veel cachers op om deze leuke hobby uit te oefenen. omdat niet iedereen het geld kan missen of geen voordeel van het lidmaatschap inziet en men zich niet verplicht wil voelen om lid te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een T5 cache waar je klimuitrusting voor nodig hebt om de cache te bereiken is ook slechts voor een klein publiek toegankelijk. Daar ga je toch ook niet aan de eigenaar vragen of hij de cache misschien op een voor iedereen bereikbare 2.5 meter hoogte in de boom wil leggen ipv op 7 meter hoogte omdat anders niet iedereen er plezier van heeft?

Het is de beslissing van de eigenaar om zijn cache al dan niet PMO te maken en ik denk dat we die als zoeker maar te respecteren hebben.

 

Greetz Bloodwoosj.

:rolleyes: Helemaal mee eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik nu eigenlijk wel naar benieuwd ben is het volgende;

Als reden om een cache PMO te maken wordt nu vaak genoemd de schade, het verplaatsen en het slordig omgaan met de cache.

Heeft dit dan ook daadwerkelijk effect, wordt er inderdaad anders omgegaan met de je cache nu hij PMO is?

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mocht het zo gaan worden dat er steeds meer leggers er zo over gaan denken, houd het voor veel cachers op om deze leuke hobby uit te oefenen. omdat niet iedereen het geld kan missen of geen voordeel van het lidmaatschap inziet en men zich niet verplicht wil voelen om lid te worden.

Dat vind ik toch iets te kort door de bocht. Cachers vinden wel het geld om stad en land of te rijden en een gps te kopen, maar 30 dollar (voor een jaar) om een hobby uit te oefenen niet? Ik wil niet mensen op de tenen trappen die weinig te besteden hebben, maar ik vind wel dat je dit in perspectief moet zien. Ik ben geen voorstander om alle caches op PMO te zetten, maar wil je meer kwaliteit en eventueel ook voorzichtigheid, dan zul je wellicht PMO moeten gaan.

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik nu eigenlijk wel naar benieuwd ben is het volgende;

Als reden om een cache PMO te maken wordt nu vaak genoemd de schade, het verplaatsen en het slordig omgaan met de cache.

Heeft dit dan ook daadwerkelijk effect, wordt er inderdaad anders omgegaan met de je cache nu hij PMO is?

 

grtzz

Dat moet nog blijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij nu vooral opvalt zijn de niet PM leden die gaan klagen dat ze een PMO cache niet kunnen doen.

Hoezo niet kunnen doen????

Met een beetje fantasie is er wel een cache beschrijving te bemachtigen incl. coordinaten dus de cache is echt wel te doen.

 

Maar wat blijkt nu.

We kunnen hem niet loggen!!!!! En daar zit dus eigenlijk de kern van de zaak.

Niet het plezier van de wandeling maar de lol van het loggen staat voorop. Kortweg: HET PUNTJE.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij nu vooral opvalt zijn de niet PM leden die gaan klagen dat ze een PMO cache niet kunnen doen.

Hoezo niet kunnen doen????

Met een beetje fantasie is er wel een cache beschrijving te bemachtigen incl. coordinaten dus de cache is echt wel te doen.

 

Maar wat blijkt nu.

We kunnen hem niet loggen!!!!! En daar zit dus eigenlijk de kern van de zaak.

Niet het plezier van de wandeling maar de lol van het loggen staat voorop. Kortweg: HET PUNTJE.

 

Ger@ld

 

Puntjesjagers zijn toch vooral te herkennen aan het aantal gevonden traditionals? Wanneer bijna 70% van het aantal gevonden caches uit tradi's bestaat, kun je wel spreken over een puntjesjager.

Moet ik hieruit concluderen dat het bij een PM gaat om het loggen en niet om de cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderhoud aan caches doe ik regelmatig, maar dan moet je je eigen ca ches wel kunnen terugvinden. Ben er een half uur naar aan het zoeken geweest omdat-ie verkeerd is teruggeplaatst. Ik heb zo nog wel meer voorbeelden, die ik hier niet ga opnoemen.

 

Als je je cache terug moet zoeken, heb je hem dan niet gewoon op een verkeerde manier geplaatst?

Mijn cache verkeerd terugplaatsen is lastig, tenzij je de container gewoon in het rond slingert zonder te kijken en weg loopt.

 

Maar er zullen verdomd weinig cachers zijn die dat zo doen, of het zijn premium members die aan de hand van hun PQ de 100 caches in een weekend aan het halen zijn :P

 

Dus misschien ligt het er ook wel een beetje aan hoe je je cache plaatst ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...