Spring naar bijdragen

Nieuwe Topokaart


delta123

Aanbevolen berichten

Ik heb de kaart net ontvangen en probleemloos geïnstalleerd. Wel moest het id van de GPS worden opgegeven. Het installeren op meerdere tegelijk zal dus niet gaan.

 

Snelle constateringen:

- actueler dan huidige topo Nederland

- meer detail dan huidige topo Nederland

- berekent niet altijd de beste route, dit staat ook op de bijlage genoemd. Zie voorbeeld.

wandelkaart.JPG

De route had langs het rode lijntje moeten lopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb de kaart net ontvangen en probleemloos geïnstalleerd. Wel moest het id van de GPS worden opgegeven. Het installeren op meerdere tegelijk zal dus niet gaan.

 

Snelle constateringen:

- actueler dan huidige topo Nederland

- meer detail dan huidige topo Nederland

- berekent niet altijd de beste route, dit staat ook op de bijlage genoemd. Zie voorbeeld.

De route had langs het rode lijntje moeten lopen

 

Ligt dat niet aan de Navigatie-instellingen? Misschien heb je hem staan voor auto/ motorfiets en je moet voetganger of fiets pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk Smeule. Ik kende deze optie niet. Hij stond op brommer in gesteld.

Zo zie je dat dat tenminste goed werkt en je geen bekeuring oploopt.

Na instellen van voetganger en herberekenen kreeg ik het verwachte beeld.

wandelkaart2.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch al 1 inhoudelijke fout gevonden:

Het voetveer over de Hollandse IJssel bij Ouderkerk a/d IJssel wordt foutief als verhard voetpad weergegeven :blink:

En het veer bij Rozenburg is een lokale straat

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het dan juist om te denken dat je met dit product je ook over complete autonavigatie beschikt? Maakt dit een ander product zoals City Navigator overbodig?

 

Nee, ik heb net geprobeerd als "Auto" een route uit te zetten waarbij een stuk over de snelweg gereden zou moeten worden. Maar de snelweg wordt juist volkomen genegeerd door de wandelkaart - ook als je expliciet een voorkeur voor snelwegen aangeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een reden om hem te kopen.

 

Als ik een (nieuw) rondje heb hardgelopen wil ik weten hoeveel ik heb gelopen. Dit meet ik dan door op elk knikpunt een punt te zetten. Nu kan dat met veel minder punten. :blink:

 

Waarom gebruik je niet hiervoor www.afstandmeten.nl?

Kost niks, je looprondje leg je vast in je eigen archief en je kan putten uit openbare archieven!

Inderdaad elk knikpuntje even een puntje zetten, maar 't is hartstikke-nauwkeurig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij inderdaad voor onderweg een mooie aanvulling.

Ik ben niet zo'n computer-genie dus is mijn vraag: welke moet ik bestellen?

De CD-versie of de (m)SD-versie? Wat is het verschil?

Ik wil hem graag op mijn (thuis)computer en op mijn Map60CSx zetten.

 

CD heeft mijn voorkeur.

Hierbij heb je op je op PC in combi met Mapsource deze kaart staan.

Vandaar stuur je de kaart naar de GPS.

 

Heb je alleen de SD welke je in je GPS stopt. Dan heb je niks op je PC.

Soms wil een beetje voorwerk wel handig zijn en om nou op een vrijwel lege mapsource-kaart te koekeloeren is ook niet alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een reden om hem te kopen.

 

Als ik een (nieuw) rondje heb hardgelopen wil ik weten hoeveel ik heb gelopen. Dit meet ik dan door op elk knikpunt een punt te zetten. Nu kan dat met veel minder punten. :thumbup:

 

Waarom gebruik je niet hiervoor www.afstandmeten.nl?

Kost niks, je looprondje leg je vast in je eigen archief en je kan putten uit openbare archieven!

Inderdaad elk knikpuntje even een puntje zetten, maar 't is hartstikke-nauwkeurig.

 

Dat deed ik juist met deze site en ik heb het nu met deze wandelkaart geprobeerd en dat gaat echt veel handiger.

En elk excuus om iets aan te schaffen grijp je toch aan? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht de kaarten op mijn gps ingeladen (wat duurt dat toch altijd lang).

 

Mijn eerste indruk:

- veel meer detail dan Topo NL en heel veel meer dan de fietskaart

- In stedelijk gebied zijn er paden op de Wandelkaart, die niet op Topo NL staat

- In het bos zijn er paden die wel op Topo NL staan en die niet op de wandelkaart staan. Sommige paden daarvan bestaan niet meer, anderen nog wel.

- Vergeleken met de fietskaart zijn er op de wandelkaart veel meer (fiets)paden bekend.

 

Dus mijn conclusie: de kaarten vullen elkaar mooi aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus mijn conclusie: de kaarten vullen elkaar mooi aan.

 

Oftewel ; tijdens een wandeling moet ik beiden gebruiken?

 

Kun je uberhaupt twee 'topo' kaarten in de GPSr zetten? (GPSMAP60cs)

@Krolik: En hoe bedoel je aanvullen. Worden de kaarten doorzichtig over elkaar heen gelegd op de GPSr? Dat gebeurt nu toch ook niet met de (straten)Navigatie kaarten en Topo kaarten. En als je de stratenkaart uitzet, dan kun je wel proberen te routen maar zal dan altijd een rechte lijn naar de dichstbijzinde standaard aanwezige weg gemaakt worden, dan een stukje over de wegen en uiteindelijk weer een stuk recht naar je einddoel.

 

@krolik: Heb je beide kaarten (Topo NL en OnRoute) op de GPSr gezet gehad? En zie je dan dat ze elkaar aanvullen? Ik heb nog niet voorelkaar gekregen dat ik kon routen met mijn Topo NL kaart, dus dat zal dan ook wel niet lukken, toch?.

 

Al met al om over na te denken deze routing topo kaarten.

 

-Marco

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...