Spring naar bijdragen

Nieuwe Topokaart


delta123

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik denk dat ik 'm ook maar ga bestellen. Topo NL is al handig. En voor uitzetten van routes lijkt het mij helemaal handig... De hike, fikse wandeltocht met route technieken, moet voor het zomerkamp van onze scouts ook nog uitgezet worden. Mooi excuus om 'm toch maar te kopen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een reden om hem te kopen.

 

Als ik een (nieuw) rondje heb hardgelopen wil ik weten hoeveel ik heb gelopen. Dit meet ik dan door op elk knikpunt een punt te zetten. Nu kan dat met veel minder punten. :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een reden om hem te kopen.

 

Als ik een (nieuw) rondje heb hardgelopen wil ik weten hoeveel ik heb gelopen. Dit meet ik dan door op elk knikpunt een punt te zetten. Nu kan dat met veel minder punten. :blush:

 

:lol: Je kan toch gewoon de tripteller aanzetten en een track laten aanmaken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij inderdaad voor onderweg een mooie aanvulling.

Ik ben niet zo'n computer-genie dus is mijn vraag: welke moet ik bestellen?

De CD-versie of de (m)SD-versie? Wat is het verschil?

Ik wil hem graag op mijn (thuis)computer en op mijn Map60CSx zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij inderdaad voor onderweg een mooie aanvulling.

Ik ben niet zo'n computer-genie dus is mijn vraag: welke moet ik bestellen?

De CD-versie of de (m)SD-versie? Wat is het verschil?

Ik wil hem graag op mijn (thuis)computer en op mijn Map60CSx zetten.

Ik zou de cd versie bestellen. Die installeer je op je pc, waarna je de kaarten op het sd-kaartje installeert. Dat is altijd veiliger, want als je sd-kaartje onverhoopt eens kapot zou gaan dan kun je het kaartmateriaal altijd nog eens op een nieuw sd-kaartje installeren.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het eigenlijk met de installatie van de topokaart. Kan ik dat op 2 computers doen? Of kan dit niet? En is de kaart maar voor 1 gps?

 

Ik heb dezelfde vraag. Uit de link die eser aangeeft kan ik het antwoord echter nog niet opmaken.

Ook heb ik de site van Notter doorgeworsteld, maar ik kan ook hier het antwoord niet vinden.

 

We hebben meerdere GPS'en en een Nuvi voor in de auto.

Concreet is dus de vraag: Kan de kaart op meerdere pc's en gps'en worden gezet?

Als dit kan is het echt een vooruitgang ten opzichte van de Garmin topo kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Hoe zit het eigenlijk met de installatie van de topokaart. Kan ik dat op 2 computers doen? Of kan dit niet? En is de kaart maar voor 1 gps?

 

Ik heb dezelfde vraag. Uit de link die eser aangeeft kan ik het antwoord echter nog niet opmaken.

Ook heb ik de site van Notter doorgeworsteld, maar ik kan ook hier het antwoord niet vinden.

 

We hebben meerdere GPS'en en een Nuvi voor in de auto.

Concreet is dus de vraag: Kan de kaart op meerdere pc's en gps'en worden gezet?

Als dit kan is het echt een vooruitgang ten opzichte van de Garmin topo kaarten.

 

Het kan wel. dat is zeker.

alleen de kans is wel groot dat je officieel meerdere licenties moet aanschaffen.

 

wil je dat niet, dan zul je wat aan de donkere kanten van het internet moeten gaan zoeken.

 

ik heb mijn topo nl 3 jaar geleden gekocht en vervolgens 2 computers versleten.

de installatie met de 2e pc ging. de 3e echter niet, ik mocht hem maar 2 keer installeren.

nu was het mogelijk om via een aanvraag een nieuwe code aan te vragen, maar dat heb ik toen niet gedaan.

 

voorzover ik de tekst lees, kan een kaart op meerdere gps'sen want bij een kaart overladen vannuit mapsource hoefde er geen code ingevuld te worden.

 

conclusie/verwachting:

meerdere installaties is denk ik niet legaal mogelijk (max 2 legale, 1 orgineel + 1 kopie volgens de wet)

illegaal zal het wel mogelijk zijn maar dan zit je met licenties die niet geldig zijn

 

op meerdere gps'sen moet het haast wel mogelijk zijn.

 

 

*lees net dat het software pakket unit id gelocked zal zijn *

*klik hier*

bewerkt door berendb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...