Spring naar bijdragen

Geocache zoeken met TomTom; Wat doe ik verkeerd???


vonbeer

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds kort in de ban van geocaching. Ik heb een TOMTOM ONE en ga "op reis". Vaak lukt het wel om de zoektocht te voltooien maar het vinden van de schat is onmogelijk.

Moet ik iets downloaden op mijn TOMTOM? Hoe nauwkeurig is de TOMTOM?

Ik vind het echt niet leuk meer en hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Mijn laatste zoektocht is Welles Nietes geweest. Het vinden van de coördinaten was niet moeilijk maar die cache.......

Overal gekeken maar niet gevonden..

 

HELP!!!

 

Vonbeer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is het wel mogelijk om met een "normale" rekenmethode met alleen even getallen een oneven antwoord te krijgen??

Niet om je te beledigen, maar heb je op de coordinaten die bovenaan op de cachelisting staan gezocht ??

Het is namelijk een mysterie, en dan moet je eerst een puzzel oplossen !

Op de coordinaten van de pagina is idd niks te vinden .. !!

 

TomTom gebruik ik zelf niet, dus daar kan ik je niet mee op weg helpen...

 

Succes :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht dat er mensen zijn die met een TomTom in staat zijn om een cache te vinden, maar het is naar mijn idee nu niet bepaalt het meest ideale apparaat om te Geocachen. Omdat het hoofddoel van een TomTom ( en overige navigatie-apparatuur die daar op lijken ) routebepaling is, zijn deze dingen erg goed om van A naar B te rijden over wegen etc. Daar waar je een cache moet gaan zoeken die niet op of aan een weg ligt wordt het al een stuk moeilijker, zo niet onmogelijk. Wel zijn TomTom's aardige dingen om de meest nabije parkeerplaats of iets dergelijks te vinden, maar daarna lijkt het mij toch raadzamer om een echte GPS te gaan gebruiken.

Op de homepagina van onze site staan diverse handleidingen beschreven hoe het eea werkt met betrekking tot het gevruik van een GPS en het vinden van een cache.

Zie daarvoor bv deze link: http://www.geocaching.nl/starting/cachevinden.php

Een goede tip is wellicht om in ons forum eens een verzoek te doen aan een Geocacher in je woonomgeving om eens mee op pad te gaan. Deze kunnen je (soms) haarfijn uitleggen hoe het werkt en wat de kneepjes van het vak zijn. Succes met geocachen en je bent gewaarschuwd, geocachen kan erg verslavend zijn !! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een TomTom is niet erg handig om mee te geocachen, die is meer om je te navigeren naar adressen en niet naar coordinaten. Dat kan ie wel, maar niet erg nauwkeurig. Ik heb toen ik begon met geocachen een Garmin Geko 101 gekocht van Marktplaats voor 30,- en die werkt prima en is erg gebruiksvriendelijk. En wat IkBenMama al zei, de cache Welles Nietes is een mystery en op de coordinaten van de pagina vind je dus niets. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vonbeer,

 

Een "echte" GPS is misschien wel wat nauwkeuriger en de kans dat je iets vindt dus groter, maar het feit dat je de tussenliggende punten wel kunt vinden geeft al aan dat het daar waarschijnlijk toch niet aan ligt.

Misschien herken je op de cachelokatie nog niet de "cacheplekjes" waar caches vaak verstopt liggen (holle bomen, onder baksteen, etc.etc.). Het zou zonde zijn om deze schitterende hobby nu al in de la te schuiven, dus ik kan je aanraden om een keer nmet een iets meer ervaren Geocacher mee te lopen.

Of wat ook zeker helpt: loop met meerdere mensen want meer ogen zien meer. En mijn ervaring is dat vooral dames veel meer vinden dan heren dus ik neem altijd minimaal 1 dame mee tijdens de wandeling :blush:

 

Groeten en succes! :crybaby:

 

Jeroenenaman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vonbeer,

 

Ik ben ook nog niet zo lang geleden begonnen met Geocachen en heb een tijdje geleden ook geïnvesteerd in een (goede) GPS.

Om het eerst uit te proberen heb ik eerst gratis software gedownload van 'Geocache Navigator' op mijn mobiele telefoon (kan ook op PDA) en heb met een reguliere TomTom GPS ontvanger mijn eerste caches gevonden.

 

De software is niet heel nauwkeurig, maar goed genoeg om je eerste caches te vinden in bijvoorbeeld stedelijk gebied.

 

Misschien is dit een tip om eerst gratis deze hobby uit te proberen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De software is niet heel nauwkeurig, maar goed genoeg om je eerste caches te vinden in bijvoorbeeld stedelijk gebied.

 

Juist in stedelijk gebied heb je vaak een slechtere ontvangst dan daar buiten daarbij komt ook dat je in stedelijk gebied meestal door dreuzels bekeken wordt. Ik zou zeker aanraden om te beginnen met caches buiten de bebouwde kom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij zijn ook startende geocachers en hebben inmiddels 50 caches gevonden in ca. maand bezig met ........ jawel 'n tom tom!

het kan wel, maar een echte GPS zal best wel nauwkeuriger zijn. Bij Tomtom dat je soms even op en neer moet lopen, zodat hij zelf kan zoeken.

Sommige zijn zo geniaal verstopt, dat je ook het principe van het verstoppen en vinden moet "leren".

in het begin wisten we zelfs niet wat we konden vinden.

even doorbijten. Wij zijn nu toe aan een GPS omdat het een zeer leuke hobby is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn collega is 'Zouk Team' en gebruikt ook zijn TomTom. Maar hij heeft er een bepaald programmaatje op gedownload en kan nu veel nauwkeuriger de locatie bepalen geloof ik.

 

Hij is momenteel niet bereikbaar, maar je zou hem sowieso een mailtje kunnen sturen om te vragen hoe hij het doet en welk progje het is. Hij is dus op vakantie en is over drie weken weer terug. Je weet mast nooit, wellicht levert het nuttige en waardevolle info.

 

Succes.

 

- Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht dat er mensen zijn die met een TomTom in staat zijn om een cache te vinden, maar het is naar mijn idee nu niet bepaalt het meest ideale apparaat om te Geocachen. Omdat het hoofddoel van een TomTom ( en overige navigatie-apparatuur die daar op lijken ) routebepaling is, zijn deze dingen erg goed om van A naar B te rijden over wegen etc. Daar waar je een cache moet gaan zoeken die niet op of aan een weg ligt wordt het al een stuk moeilijker, zo niet onmogelijk.

 

Grappig dat dat beweerd wordt. Laat ik nou al bijna 1000 caches in 11 maandjes met een TomTom hebben gevonden. Zo moeilijk is het echt niet hoor. Bovendien kan je ook nog eens paperless cachen met de TomTom. Kan ook handig zijn. :crybaby:

De bewering van DiedB dat een TomTom niet nauwkeurig is vindt ik persoonlijk pure onzin. Mijn TomTom heeft een SirfIII chipset die zich qua nauwkeurigheid met de beste handhelds kan meten.

bewerkt door brouwertjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat dat beweerd wordt. Laat ik nou al bijna 1000 caches in 11 maandjes met een TomTom hebben gevonden. Zo moeilijk is het echt niet hoor.

 

Ook niet zo raar als je grotendeels traditionals (ca. 700) doet die met de auto bereikbaar zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat dat beweerd wordt. Laat ik nou al bijna 1000 caches in 11 maandjes met een TomTom hebben gevonden. Zo moeilijk is het echt niet hoor.

 

Ook niet zo raar als je grotendeels traditionals (ca. 700) doet die met de auto bereikbaar zijn...

 

 

Wij zijn regelmatig met brouwertjes op stap geweest en de laatste paar meter zul je toch echt met een beetje nauwkeurigheid moeten kunnen meten Tuur. Ging prima met zijn TomTom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...