Spring naar bijdragen

Log Deletion Na Adoptie


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Ik ben degene waarover het draadje is begonnen ! Ik heb afgelopen zaterdag tijdens het Geocoinevent een Coin gewonnen, die in overleg is geadopteerd. Ik heb inderdaad de logjes verwijderd die er al stonden, zonder mij bewust te zijn geweest, dat ik hier 3 mensen mee heb gekwetst :rolleyes: Ik heb de starter van dit topic ook al geschreven om een nieuwe discovery te plaatsen, maar vind wel dat er wat overdreven wordt gereageerd door hem.

 

Nogmaals, ik had nog nooit een Coin geadopteerd, dus bij deze Coin, die ik heb gekregen, onbewust de logjes verwijderd, sorry het zal nooit meer gebeuren, in het vervolg zal ik een geactiveerde Coin wel links laten liggen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nogmaals, ik had nog nooit een Coin geadopteerd, dus bij deze Coin, die ik heb gekregen, onbewust de logjes verwijderd, sorry het zal nooit meer gebeuren, in het vervolg zal ik een geactiveerde Coin wel links laten liggen !

 

Dat hoeft dus niet, niet alle geactiveerde coins die aangeboden worden hebben logjes! Maar logjes deleten heeft ook geen zin!

Want hij is en blijft geactiveerd, zal nooit meer maagdelijk zijn.

Je kunt of de coin in je album steken (ja, kom maar... :rolleyes: ) of gewoon verder laten reizen met eventueel een nieuw doel!

 

Oja, ik heb ook zo'n geactiveerde via Masterchef op het Racecoinevent gewonnen. Gewoon een note plaatsen dat jij per die datum de geocoin hebt gewonnen en dan is het voor de volgende vinders ook duidelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Net zoals je als coin/TB eigenaar het doel van je coin/TB steeds kan veranderen, is dat ook mogelijk als nieuwe eigenaar na adoptie.

Het lijkt mij wel een goed idee om veranderingen te overleggen met degene van wie de coin is geadopteerd.

 

Ik zie niet in waarom ik zou moeten overleggen met de vorige eigenaar. Deze heeft afstand gedaan van de coin. Ik vind het prettig om gewoon zelf te bepalen wat ik met de coins doe die ik heb gekocht en geadopteerd.

 

Dit kwam er een beetje ongelukkig uit. Ik zat met mijn hoofd denk ik nog bij het wel of niet vermelden van of de coin was geadopteerd van ... en hoe/waarom.

Dat lijkt mij een goed idee om het aan de vorige eigenaar te vragen.

 

En @ Firefox: ik had het niet over gekochte coins, maar een die is weggegeven met een bedoeling, wat ook op de coin pagina staat vermeld. Nu staat er bijv. op de pagina van de geocoinrace tag 2007 dat ik deze heb gewonnen in de race en dat deze een prijs van mij is (was) in de afgelopen race. Als dat er straks wanneer die zal worden geadopteerd allemaal zonder tegenbericht wordt afgemikt dan sta ik daar wel van te kijken ja.

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een cache adopteren??? leuk idee maar hoe gaat dat in z`n werk???

ik probeer al vanaf 3 maart via e-mail contact te krijgen met geocaching.nl

(wij weten ook wel dat hij ontzettend veel mail per dag krijgt en niet altijd

achter de pc zit.)

de eigenaar van de cache vond het een goed idee vooral omdat er hier

weinig verstopt is.

wie wie o wie helpt ons????

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een cache adopteren??? leuk idee maar hoe gaat dat in z`n werk???

ik probeer al vanaf 3 maart via e-mail contact te krijgen met geocaching.nl

(wij weten ook wel dat hij ontzettend veel mail per dag krijgt en niet altijd

achter de pc zit.)

de eigenaar van de cache vond het een goed idee vooral omdat er hier

weinig verstopt is.

wie wie o wie helpt ons????

:crybaby:

 

Dat gaat niet via .nl maar via .com

 

De eigenaar moet op onderstaande link klikken en dan achtereenvolgens de GC-code van zijn cache en jullie teamnaam invullen, jullie krijgen dan een mail met een bevestigingslink om de cache op jullie naam te zetten.

 

http://www.geocaching.com/adopt/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me er zelf wel eens schuldig aan gemaakt, maar ik werd meteen terecht gewezen door de voormalig eigenaar en degene wiens log ik had gedelete. En terecht -- ik had er gewoon niet bij nagedacht. Alles werd wel weer snel gerepareerd, dus uiteindelijk was er niks aan de hand.

 

Nu weet ik wel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me geen probleem om van een geadopteerde coin de doelstelling te veranderen, maar de logs kan je ook dan toch gewoon laten staan lijkt me.

Als je de logs verwijdert, tref je daarmee ook de mensen die de logs geschreven hebben, en daar dus moeite voor hebben gedaan.

 

Wat ik me trouwens afvraag: Als het log bij een coin verwijderd is, verdwijnt de coin dan ook uit je lijst van ontdekte TB's/coins???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie niet in waarom ik zou moeten overleggen met de vorige eigenaar. Deze heeft afstand gedaan van de coin. Ik vind het prettig om gewoon zelf te bepalen wat ik met de coins doe die ik heb gekocht en geadopteerd.

 

Als je een huis koopt van een ander, ga je toch ook niet met de vorige eigenaar overleggen waar het bankstel moet/mag staan :blush:

 

Een cache adopteren is ook niet kopen !

Als je een kind adopteert, dan ga laat je er toch ook niet een een hoop aan verbouwen, omdat je het zo niet wil hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie niet in waarom ik zou moeten overleggen met de vorige eigenaar. Deze heeft afstand gedaan van de coin. Ik vind het prettig om gewoon zelf te bepalen wat ik met de coins doe die ik heb gekocht en geadopteerd.

 

Als je een huis koopt van een ander, ga je toch ook niet met de vorige eigenaar overleggen waar het bankstel moet/mag staan :)

 

Een cache adopteren is ook niet kopen !

Als je een kind adopteert, dan ga laat je er toch ook niet een een hoop aan verbouwen, omdat je het zo niet wil hebben?

 

Het gaat om een coin, niet om een cache.

En ik ben het ermee eens, als ik een coin van iemand koop mag ik daarmee doen wat ik wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me geen probleem om van een geadopteerde coin de doelstelling te veranderen, maar de logs kan je ook dan toch gewoon laten staan lijkt me.

Als je de logs verwijdert, tref je daarmee ook de mensen die de logs geschreven hebben, en daar dus moeite voor hebben gedaan.

 

Wat ik me trouwens afvraag: Als het log bij een coin verwijderd is, verdwijnt de coin dan ook uit je lijst van ontdekte TB's/coins???

 

Ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie niet in waarom ik zou moeten overleggen met de vorige eigenaar. Deze heeft afstand gedaan van de coin. Ik vind het prettig om gewoon zelf te bepalen wat ik met de coins doe die ik heb gekocht en geadopteerd.

 

Als je een huis koopt van een ander, ga je toch ook niet met de vorige eigenaar overleggen waar het bankstel moet/mag staan :)

 

Een cache adopteren is ook niet kopen !

Als je een kind adopteert, dan ga laat je er toch ook niet een een hoop aan verbouwen, omdat je het zo niet wil hebben?

 

Het gaat om een coin, niet om een cache.

En ik ben het ermee eens, als ik een coin van iemand koop mag ik daarmee doen wat ik wil.

 

Vrijwel alle coins zijn ooit gekocht. Kan de eigenaar daar mee doen wat hij wil? Dus ook alle logs regelmatig weggooien?

Waarschijnlijk kan het wel, maar het lijkt mij "not done". Je schrijft geen logs bij een coin om ze zomaar weer kwijt te raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ik vind het zelfs wel aardig, een coin met een geschiedenis. Ik heb er dan geen enkele moeite mee om de beleeftheidsregel aan te houden.

 

"The new owner should edit the listing, while preserving, as much as possible, the original character of the listing, and giving credit to the original owner. The new owner may need to re-enable the listing before it is active. Thanks!"

 

 

Je kunt het doel los van de logs wijzigen en zelfs de millage weer op 0 zetten voor een nieuwe reis. Van mij hoeven de logs dan echt niet weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

In dit betrekkelijk oude draadje kom ik helaas ook geen link tegen hoe ik een TB kan laten adopteren :blink: !

 

Wie heeft een link voor me ?

 

De www.geocaching.com/adopt link ken ik, maar die lijkt alleen voor caches (GC..../TB.... (reference nr.) ), als ik het TB nummer invul herkent ie hem niet.

 

Ik heb het zelf wel eens eerder gedaan, een TB zelf overgenomen van iemand, maar ik weet niet meer waar ik dat kan doen...

 

*****

 

Aha, gevonden, toch www.geocaching.com/adopt en dan het TB reference nummer links boven van je TB/Coin pagina invullen, ipv het nummer op je TB-TAG :thumbup:

 

Nu is Biertje zelf eigendom van ***Biertje's Bierpul***

bewerkt door IkbenMamma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel adoptie voor cache als voor tb

Adoptie tb of cache

 

In dit betrekkelijk oude draadje kom ik helaas ook geen link tegen hoe ik een TB kan laten adopteren :angry: !

 

Wie heeft een link voor me ?

 

De www.geocaching.com/adopt link ken ik, maar die lijkt alleen voor caches (GC..../TB.... (reference nr.) ), als ik het TB nummer invul herkent ie hem niet.

 

Ik heb het zelf wel eens eerder gedaan, een TB zelf overgenomen van iemand, maar ik weet niet meer waar ik dat kan doen...

 

*****

 

Aha, gevonden, toch www.geocaching.com/adopt en dan het TB reference nummer links boven van je TB/Coin pagina invullen, ipv het nummer op je TB-TAG :ph34r:

 

Nu is Biertje zelf eigendom van ***Biertje's Bierpul***

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...