Spring naar bijdragen

Log Deletion Na Adoptie


Ruud4d

Aanbevolen berichten

Wat me de laatste tijd wat vaker gebeurd is: logs op een coin, tb of (zelfs) cache worden gedeleted na adoptie.

Dit is (naar mijn mening) not done!

Ik geef toe dat het niet zo vaak voorkomt bij caches, maar bij coins of tb's des te meer. En dat is niet netjes. Zo hoort het niet.

Met zo'n deleted log ontken je als (nieuwe) eigenaar van de coin/tb/cache dat degene die de log schreef de coin/tb/cache nooit gezien/verplaatst/gevonden heeft.

Als je een tb of coin adopteert, neem je de logs die er eventueel al zijn mee. Je kan hier dus nooit met een schone lei beginnen. Ook niet als je als eigenaar een andere opdracht voor een trackable verzint. Dan zul je toch een andere trackable moeten activeren als je wilt dat er nog helemaal geen geschiedenis aan vast zit.

En als je een cache adopteert en je wilt hem zonder bestaande logs, dan archiveer je de originele cache en maakt een nieuwe aan (die je dan netjes laat reviewen).

Verder vind ik het logisch dat als je een cache adopteert, je de naam van de originele legger noemt. Het was tenslotte zijn/haar idee en dat hoort vernoemd te zijn ergens in de beschrijving of titel/eigenaar.

En nu volgen jullie meningen vanzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij zijn het in elk geval helemaal met je eens!!!

 

Je kan nu eenmaal niet ontkennen dat die coin, tb en cache al eerder gelogd zijn.

En inderdaad noem je de oorspronkelijke cacheleggers naam, pronk niet met andermans veren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn het er ook helemaal mee eens!

 

Wij zelf hebben een tijdje ook een cache overgenomen, en daar hebben we gewoon de naam van de vorige eigenaar bij gezet.

Degene die de cache heeft gemaakt verdient ook wat waardering vonden wij! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanner je een coin adopteert krijg je in de 'Adoption Completed' mail de volgende tekst te zien:

 

"The new owner should edit the listing, while preserving, as much as possible, the original character of the listing, and giving credit to the original owner. The new owner may need to re-enable the listing before it is active. Thanks!"

 

Dat lijkt mij een duidelijke richtlijn.

 

 

 

Ik neem aan dat je bij het adopteren van een cache een soortgelijke boodschap krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanner je een coin adopteert krijg je in de 'Adoption Completed' mail de volgende tekst te zien:

 

"The new owner should edit the listing, while preserving, as much as possible, the original character of the listing, and giving credit to the original owner. The new owner may need to re-enable the listing before it is active. Thanks!"

 

Dat lijkt mij een duidelijke richtlijn.

 

 

 

Ik neem aan dat je bij het adopteren van een cache een soortgelijke boodschap krijgt.

 

Zelfs het originele karakter van de listing bewaren! Dat hoeft voor mij niet, ik heb voordat ik 3 coins aanbood om te adopteren de listing (doel, beschrijving) ook schoongepoetst. De originele eigenaar "credit" geven lijkt mij wel vanzelfsprekend, behalve als het om een gewonnen prijs gaat (dat was bij mij wel zo, de hoogste 3 in het FTF klassement van de weekcaches)

En de logjes... die moeten natuurlijk blijven staan!

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik het ook mee eens. Als je een coin of cache adopteert verwijder je toch geen logs! :rolleyes: Bij een cache is het al helemaal erg, dan is de found van degenen die de cache gelogd hebben ook weg. :) Maar bij welke caches, TB's of coins is dat dan gebeurd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij ontgaat het nut van deze vraagstelling, net zo als het nut van cache’s adopteren en al helemaal snap ik iets van het nut van munten en teebee’s om die te adopteren..

 

Maar zou nu echt zo iemand hier reageren en vrijwillig het “boetekleed” aantrekken met al dat ge-o h wat er op volgt door de natuurlijk wel met grote getale reagerende bijna over elkaar heen buitelende en kwistig elkaar de veren in de kont douwende maar wel massaal de opheffende Balkeende vingertjes opsteken of anders ruimschoots deze :rolleyes: smily gebruikende forum leden.....

 

Natuurlijk vind iedereen hier het not done, maar wat dan? Een bevestig van iets wat al bekent is? Wat denk je er mee willen bereiken?

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe

Een aantal van de coins die ik heb, heb ik via een veilingsite gekocht. Een deel van die coins was al geactiveerd. Omdat de coin door de verkoop in mijn bezit komt, adopteer ik ook de coin, zodat deze ook in mijn lijst komt te staan. Ik heb er totaal geen probleem mee dat er eventueel logjes bij de coin staan die ik overneem, maar tot nu toe stonden er nagenoeg geen logjes bij de coins die ik adopteerde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal van de coins die ik heb, heb ik via een veilingsite gekocht. Een deel van die coins was al geactiveerd. Omdat de coin door de verkoop in mijn bezit komt, adopteer ik ook de coin, zodat deze ook in mijn lijst komt te staan. Ik heb er totaal geen probleem mee dat er eventueel logjes bij de coin staan die ik overneem, maar tot nu toe stonden er nagenoeg geen logjes bij de coins die ik adopteerde.

Kan je aan die geadopteerde coins dan nog je eigen doel mee geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een aantal van de coins die ik heb, heb ik via een veilingsite gekocht. Een deel van die coins was al geactiveerd. Omdat de coin door de verkoop in mijn bezit komt, adopteer ik ook de coin, zodat deze ook in mijn lijst komt te staan. Ik heb er totaal geen probleem mee dat er eventueel logjes bij de coin staan die ik overneem, maar tot nu toe stonden er nagenoeg geen logjes bij de coins die ik adopteerde.

Kan je aan die geadopteerde coins dan nog je eigen doel mee geven?

 

Net zoals je als coin/TB eigenaar het doel van je coin/TB steeds kan veranderen, is dat ook mogelijk als nieuwe eigenaar na adoptie.

Het lijkt mij wel een goed idee om veranderingen te overleggen met degene van wie de coin is geadopteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe
Een aantal van de coins die ik heb, heb ik via een veilingsite gekocht. Een deel van die coins was al geactiveerd. Omdat de coin door de verkoop in mijn bezit komt, adopteer ik ook de coin, zodat deze ook in mijn lijst komt te staan. Ik heb er totaal geen probleem mee dat er eventueel logjes bij de coin staan die ik overneem, maar tot nu toe stonden er nagenoeg geen logjes bij de coins die ik adopteerde.

Kan je aan die geadopteerde coins dan nog je eigen doel mee geven?

 

Net zoals je als coin/TB eigenaar het doel van je coin/TB steeds kan veranderen, is dat ook mogelijk als nieuwe eigenaar na adoptie.

Het lijkt mij wel een goed idee om veranderingen te overleggen met degene van wie de coin is geadopteerd.

 

Ik zie niet in waarom ik zou moeten overleggen met de vorige eigenaar. Deze heeft afstand gedaan van de coin. Ik vind het prettig om gewoon zelf te bepalen wat ik met de coins doe die ik heb gekocht en geadopteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom adopteerd men coins, tb's en caches?

Dit is een stukje dat ik niet snap. (ik ben nog een redelijke nieuweling)

 

Tja waarom adopteer je een cache?

In ons geval (van 1 maandje geleden) omdat ie op 300 m van huis ligt en toen ik de eigenaar aanbood om een nieuwe logrol te plaatsen / cache te herstellen was het de eigenaar zelf die aanbood of we deze wilden adopteren anders dacht ie er over om hem in het archief te doen, een cache uit 2004 in óns dorpje op een mooi plekje weg? .... dat vonden wij jammer, 't was onze eerste gevonden cache zelfs, wij hadden gewoon iets met die leuke cache en nu is ie in alweer 9x gelogd sinds overname dus de moeite waard! Achter de naam van de eerste eigenaar zet je dan: adopt(ed) by ....... (nickname)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij ontgaat het nut van deze vraagstelling, net zo als het nut van cache’s adopteren en al helemaal snap ik iets van het nut van munten en teebee’s om die te adopteren..

 

Maar zou nu echt zo iemand hier reageren en vrijwillig het “boetekleed” aantrekken met al dat ge-o h wat er op volgt door de natuurlijk wel met grote getale reagerende bijna over elkaar heen buitelende en kwistig elkaar de veren in de kont douwende maar wel massaal de opheffende Balkeende vingertjes opsteken of anders ruimschoots deze :rolleyes: smily gebruikende forum leden.....

 

Natuurlijk vind iedereen hier het not done, maar wat dan? Een bevestig van iets wat al bekent is? Wat denk je er mee willen bereiken?

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie niet in waarom ik zou moeten overleggen met de vorige eigenaar. Deze heeft afstand gedaan van de coin. Ik vind het prettig om gewoon zelf te bepalen wat ik met de coins doe die ik heb gekocht en geadopteerd.

 

Als je een huis koopt van een ander, ga je toch ook niet met de vorige eigenaar overleggen waar het bankstel moet/mag staan :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...