Spring naar bijdragen

Boortoren Cache


zwiepjes

Aanbevolen berichten

Ik wil een cache maken die mee reist met de boortorens in schoonebeek.

en op de locatie's waar de toren staat steeds weer de cache bij in de buurt te leggen.

met op elke nieuwe boorlocatie een bonus te geven voor de eind cache.

dus het is niet bekend hoe lang deze cache gaat duren.

mijn vraag is wat is dit voor een soort cache?

 

groetjes René (de Zwiepjes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn geen alternatieven meer voor reizenda caches.

Wellicht dat er op een of andere creatieve manier een multi of mysterie van te maken is?

 

Ooit lag daar al eens de "Jaknik" serie van 6 caches + Bonuscache, van "DeBendeVan4".

Dat was destijds een leuke serie (overwegend traditionals en 2 mysteries) om te doen, langs een paar mooie stukjes nationaal erfgoed

 

Alweer een tijdje in het archief.

Dus inderdaad wel weer ruimte voor een nieuw initiatief?:wink2: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het volgende kan ik bedenken

als er elke keer een traditional van maak moet ik hem na een poosje in het archief laten plaatsen.

en weer een nieuwe bij de volgende locatie laten zetten.

of ik moet van een traditional iedere keer de coordinaten veranderen, maar dan moet iedereen hem in de watch list laten staan.

of weet ieman nog een andere oplossing????

 

groet rené

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als er elke keer een traditional van maak moet ik hem na een poosje in het archief laten plaatsen.

en weer een nieuwe bij de volgende locatie laten zetten.

Een cache moet minimaal 3 maanden te vinden zijn. Ik denk overigens dat de revieuwer dit geen geschikte oplossing vindt.

 

of ik moet van een traditional iedere keer de coordinaten veranderen, maar dan moet iedereen hem in de watch list laten staan.

De coördinaten van een traditional kan je niet zomaar wijzigen (wel enkele meters), dit moet een revieuwer voor je doen.

 

of weet ieman nog een andere oplossing????

Ik zou er een multi van maken. De cache heeft een vaste lokatie en je veranderd steeds het tussenpunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hebbes, ik ga er een multie van maken.

het eerste wp komt op een vaste plaats in schoonebeek en daar ga je het volgende wp vinden.

die je naar de boortoren stuurt. ( altans in de buurt).

en op dit wp zal je een logboekje vinden en een bonus cijfer voor de eind cache.

ik hoop dat dit gaat werken.

tip of hints hiervoor zijn welkom.

 

groetjes De zwiepjes

 

boortoren.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou er denk ik zoiets van maken als de vissen naar de cache serie van het Tinkerteam. Helaas inmiddels in het archief. Ze hadden een stuk of 6 traditionals liggen met overal een cijfer voor de bonus cache. Als je er een multi van maakt en je legt bij elk wp een logboek neer heeft dat niet zo heel veel zin, omdat je hem maar 1 keer logt.

 

Groetjes Frouwkje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou er 1 enkele multi/mystery van maken (zoals smeule al zegt), waarbij de locaties van de cijfers wisselende tussenpunten zijn. Op het 1e vaste WP vind je rekenvariabelen waarmee je de coordinaten van de cijfers kan uitrekenen. Pas als je de cijfers hebt verzameld kun je dan de cache-coordinaten uitrekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hebbes, ik ga er een multie van maken.

het eerste wp komt op een vaste plaats in schoonebeek en daar ga je het volgende wp vinden.

die je naar de boortoren stuurt. ( altans in de buurt).

en op dit wp zal je een logboekje vinden en een bonus cijfer voor de eind cache.

ik hoop dat dit gaat werken.

tip of hints hiervoor zijn welkom.

 

groetjes De zwiepjes

Naar mijn mening is dat vragen om moeilijkheden. Bij boortorens is de beveiliging in het algemeen vrij hoog. Als daar steeds mensen in de buurt aan het speuren zijn kan je problemen verwachten . . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hebbes, ik ga er een multie van maken.

het eerste wp komt op een vaste plaats in schoonebeek en daar ga je het volgende wp vinden.

die je naar de boortoren stuurt. ( altans in de buurt).

en op dit wp zal je een logboekje vinden en een bonus cijfer voor de eind cache.

ik hoop dat dit gaat werken.

tip of hints hiervoor zijn welkom.

 

groetjes De zwiepjes

Naar mijn mening is dat vragen om moeilijkheden. Bij boortorens is de beveiliging in het algemeen vrij hoog. Als daar steeds mensen in de buurt aan het speuren zijn kan je problemen verwachten . . . .

 

niet op de locatie zelf maar een redelijk stuk uit de buurt van de toren.

en natuurlijk is er de toestemming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik er nu een muli van maak?

met op het eerste wp een hint naar de tweede (de boortoren).

en met een viruteele eind coordinaat.

kan dit wel ?

Allemaal traditional gaat niet de toren staat geen 3 maand op dezelfde plaats.

Het word wel moeilijk allemaal....

 

groetjes de zwiepjes

bewerkt door zwiepjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En virtuele worden sinds november 2005 niet meer goedgekeurd.

 

Een cache moet zijn/hebben:

 

Fysieke cache met minimaal een logrol.

1 vaste ligplaats waar toestemming voor is gegeven door de eigenaar/beheerder van de plek/omgeving.

Beheerder van de omgeving is geen hoveniersbedrijf. Onderhoud is geen beheer.

Loggen op cachepagina kan als cache gevonden is en alleen als logboekje of logrol ook ter plaatse ingevuld is. Een leeg gat van een geripte geocache is geen geocache gevonden.

Minimaal 3 maanden te zoeken, te vinden en te loggen zijn.

Alleen te vinden zijn met behulp van ingevoerde coördinaten in GPSr. Dus niet alleen via x graden en x meters wat ook op een compas kan. ook niet via een zogenaamde strippenroute. Dat mag er wel allemaal bij gebruikt worden, maar niet de manier om de cache te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loggen op cachepagina kan als cache gevonden is en alleen als logboekje of logrol ook ter plaatse ingevuld is. Een leeg gat van een geripte geocache is geen geocache gevonden.

 

Wat is de sanctie? Bij sommige multicaches, of mysteries, die een halve dag in beslag nemen is dat wel een enorme deceptie. Alles gedaan, behalve wat inkt laten vloeien. En dan breng je de legger ook nog op de hoogte van de stand van zaken van zijn/haar cache.

Komt niet heel vriendelijk over. Verder kunnen alle voorgaande cachers niet worden gecontroleerd op hun log op de logrol, omdat de logrol tenslotte weg is, en degene die een cacheplek bereikt en vindt dat de cache is geript mag dan niet loggen? Raar.

 

Ik vind dat het andersom dan ook niet zou moeten mogen:

 

Invullen van een log op de logrol mag alleen als er ook gelogd wordt op de cachepagina.

Zie maar al te vaak dat er cachers zijn die wel fysiek cachen, maar waarvan je geen weet hebt totdat je een keer het logboek gaat controleren.

 

Maar dit terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...