Spring naar bijdragen

Boortoren Cache


zwiepjes

Aanbevolen berichten

Sanctie? Geen enkele. Gaat om het idee, fatsoen. "Waarom is de regel er"? Omdat iets wat er niet is, je ook niet kunt vinden en dus ook niet als gevonden kunt loggen. Omdat het zo al heel veel op een virtual gaat lijken en die worden niet meer goedgekeurd sinds november 2005. Verder loop je dan de kans dat de eigenaar van de cache dan weer geen ondehoud gaat plegen. Immers, de cache wordt wel als gevonden gelogd en dat zonder cache of logrol, zonder onderhoud van de cache. Verder loop je de kans dat de fysieke cche er toch wel ligt maar je te snel er vanuit bent gegaand at het geripped is omdat er toevalling in de buurt een leuke gat ligt. En wat krijgen de eigenaren en de reviewers dan weer? ladingen automatisch verzonden emailtjes van needs maintenance of need archived logjes.

 

En wat zou het dat je een hele dag besteed hebt en helaas de cache niet kunt loggen omdat er niets meer te loggen valt omdat de cache er niet is? Waarom ben je die dag aan het geocachen geweest? Toch om het geocachen en niet om dat domme puntje erbij? Dehele route, de vragen en de opdrachten heb je waarschijnlijk goed kunnen doen, anders was je niet bij de lege plek uit gekomen. Nou en dan? Totale deceptie omdat je geen puntje erbij kan krijgen? Is de dag verpest?

 

Waarom het omgekeerd niet hoeft? Lijkt me heel simpel.

 

Als er geen geocache meer op de cacheplek ligt, kan je niets vinden. Wat je niet vinden kunt, kun je ook niet als gevonden loggen. Toch? Ik vraag me af hoe een beetje normaal denkend mens een geocache als gevonden kan loggen en dan meldt dat de cache er niet meer ligt. Hoe kun je hem dan loggen?

 

En als ik een cache heb gevonden, ter plekke uit fatosen heb gelogd of om toch te laten zien dat ik het gevonden heb (aan de eigenaar) dan is dat prima als ik dat alleen in het logboekje of op het logrolletje doe.

Dat ik het totaal onnodig vind om de cache dan nog een keer te loggen op het internet, heeft er niets mee te maken of ik de cache wel of niet gevonden heb. Mij boeien die punten niet en een ander hoeft echt niet te weten waar ik allemaal wel of niet gecached heb. Heel simpel. Als ik het ding niet online wil loggen, wil ik dat niet, doe ik dat niet. Ben ik dan geen geocacher? Heb ik de cache dan niet ter plekke gevonden? Dacht het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aan de andere kant: als een cacher één van mijn caches gelopen heeft, en de cache blijkt weg te zijn, en hij schrijft een not found op de cachepagina, en de cache blijkt er na controle van mijn kant inderdaad niet (meer) te liggen, dan mag ik als legger de cacher toch toestemming geven om em alsnog als found te loggen. Dan gaat het niet om dat ene puntje, maar gewoon om de afronding, de afsluiting van zo'n cache. Ik ben blij dat ie een notfound schrijft (dat durft ook niet iedereen) en hij is blij dat ie de cache kan afsluiten (en niet meer tegenkomt op de kaarten of zoiets).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat heel persoonlijk. Als ik de cache (lees logrol) niet vind, heb ik de cache niet gevonden en log ik een not-found. Deceptie of niet.

 

Maar goed, volledig off-topic.

 

On-topic: Als je nu de eindcache al neerlegt, alleen omdat nog niet alle wp's bekend zijn kan nog niemand hem vinden. Waarschijnlijk mag dit ook niet, omdat alle wp's bij de reviewer bekend moeten zijn. Lijkt me een lastg verhaal. Sowieso een cache voor mensen die daar in de buurt wonen. het lijkt me vrij sneu als ik daar uit Limburg naartoe rij en er halverwege achterkom dat ik niet de eindcache kan vinden......

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de andere kant: als een cacher één van mijn caches gelopen heeft, en de cache blijkt weg te zijn, en hij schrijft een not found op de cachepagina, en de cache blijkt er na controle van mijn kant inderdaad niet (meer) te liggen, dan mag ik als legger de cacher toch toestemming geven om em alsnog als found te loggen. Dan gaat het niet om dat ene puntje, maar gewoon om de afronding, de afsluiting van zo'n cache. Ik ben blij dat ie een notfound schrijft (dat durft ook niet iedereen) en hij is blij dat ie de cache kan afsluiten (en niet meer tegenkomt op de kaarten of zoiets).

 

Zo hebben wij er ook een waarvan we zker zijn op de goede plek te hebben gezocht(5 keer)

2 hulplijnen die op de cm nauwkeurig konden vertellen waar hij moet liggen hielpen niet.

Wij hebben hem ook gelogd als not found en als extra een mail gestuurd naar de maker met het verzoek om deze toch als found te mogen loggen als hij echt weg blijkt te zijn.

Als hij vlak bij je huis is kun je hem nog wel een keer bezoeken, maar als je aan de andere kant van NL zit is dat knap moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom maak je niet gewoon een serie traditionals waarvan er steeds een nieuwe komt als de toren op een andere plek staat? Dan kunnen ze toch allemaal blijven liggen, zodat je altijd de hele serie kunt blijven doen?

Of ben ik nu iets te kort door de bocht aan het gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom maak je niet gewoon een serie traditionals waarvan er steeds een nieuwe komt als de toren op een andere plek staat? Dan kunnen ze toch allemaal blijven liggen, zodat je altijd de hele serie kunt blijven doen?

Of ben ik nu iets te kort door de bocht aan het gaan?

 

Dat klinkt voor mij ook als de meest voor de hand liggende oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom maak je niet gewoon een serie traditionals waarvan er steeds een nieuwe komt als de toren op een andere plek staat? Dan kunnen ze toch allemaal blijven liggen, zodat je altijd de hele serie kunt blijven doen?

Of ben ik nu iets te kort door de bocht aan het gaan?

Goed idee, een soort serie waarbij elke plek waar de boortorens gestaan hebben een cache ligt. En bij de laatste plaats een bonus. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als de toren dan na een week verplaatst, en er komt dan dus een nieuwe traditional, dan heb je op de plek van de 'oude' traditional niets meer te zoeken (behalve die traditional dan, maar de lokatie is verder niet boeiend meer, omdat de toren weg is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als de toren dan na een week verplaatst, en er komt dan dus een nieuwe traditional, dan heb je op de plek van de 'oude' traditional niets meer te zoeken (behalve die traditional dan, maar de lokatie is verder niet boeiend meer, omdat de toren weg is)

Ik vind het wel grappig, een cache op elke plek waar de boortoren geweest is. Maar je kunt er ook een hele lange multi van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de andere kant: als een cacher één van mijn caches gelopen heeft, en de cache blijkt weg te zijn, en hij schrijft een not found op de cachepagina, en de cache blijkt er na controle van mijn kant inderdaad niet (meer) te liggen, dan mag ik als legger de cacher toch toestemming geven om em alsnog als found te loggen. Dan gaat het niet om dat ene puntje, maar gewoon om de afronding, de afsluiting van zo'n cache. Ik ben blij dat ie een notfound schrijft (dat durft ook niet iedereen) en hij is blij dat ie de cache kan afsluiten (en niet meer tegenkomt op de kaarten of zoiets).

 

De afronding is dan toch weer dat puntje. Het gaat toch om het geocachen, om de route, de wowgevoel bij de cacheplek? Het gaat toch niet om een puntje erbij te scoren. Ook niet op als je er nooi weer komt.

 

Je weet net zo goed als ik dat menigeen, als ze merken dat ze toch kunnen loggen, de disable van de cache dan ook gewoon doorgaan met negeren. Als de cache-eigenaar dan een beetje laks is, gaat die er niets meer aan doen. Immers de cache wordt dan ook wel "gevonden

 

Wat er niet is, kun je niet vinden. Een cache dat je niet hebt gevonden kun je niet als gevonden loggen. :P

 

Als je op de cacheplek bent geweest dan is de cache toch afgerond. Dat puntje doet er toch totaal niet toe. De bedoeling van het geocachen is een dag(deel) er lekker op uit te zijn, de boel de boel te laten. Volgens mij is het niet de bedoeling dat je er op uit gaat om de puntjes te vermeerderen. Dan zijn er oprapers genoeg.

 

Maar goed, ieder moet maar weten wat ze willen. Er zijn genoeg cache-eigenaren die zo'n log direct deleten.

 

Er zijn genoeg cache-eigenaren die hun eigen caches iedere keer weer als gevonden loggen als ze de cache eens gaan inspecteren.

 

Wat de boortorencache betreft, om ontopic te gaan. Ik zag een suggestie om er dan maar een zooi traditionals van te maken en ook als er niets meer te vinden is. Dat is niet echt de bedoeling van het geocachen. Maak er dan een kange multi van met op iedere WP de plek waar ooit een boortoren heeft gestaan. Dan is het nog iets van een excursie.

 

Als de boortorens langer staan dan 3 maanden kun je bij iedere boortoren een tijdelijke cache plaatsen. Moving caches worden echt niet meer goedgekeurd en voor iedere plek moet je wel apart toestemming hebben. Zoals gezegd, men is er niet altijd van gecharmeerd dat je bij boortorens loopt te struinen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loggen op cachepagina kan als cache gevonden is en alleen als logboekje of logrol ook ter plaatse ingevuld is. Een leeg gat van een geripte geocache is geen geocache gevonden.

 

Wat is de sanctie? Bij sommige multicaches, of mysteries, die een halve dag in beslag nemen is dat wel een enorme deceptie. Alles gedaan, behalve wat inkt laten vloeien. En dan breng je de legger ook nog op de hoogte van de stand van zaken van zijn/haar cache.

 

Dan log je toch een "Not found"? Dat is ook een log. Die is daar ook voor bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afronding is dan toch weer dat puntje. Het gaat toch om het geocachen, om de route, de wowgevoel bij de cacheplek?

 

Welk wowgevoel bij de cacheplek als de cache uit elkaar gesleurd en aan stukken gereten en met nog wat vieze goodies in het rondte geslingerd met een paar losse velletjes van het logboekje in de sloot gevonden wordt?

 

Het gaat toch niet om een puntje erbij te scoren. Ook niet op als je er nooi weer komt.

 

Nou, wel.

Ik vind het wel leuk als er een puntje bijkomt als ik een mooie cache heb gelopen.

 

Overigens log ik ook pas als ik het logboek in mijn handen heb gehad en daadwerkelijk gelogd heb.

 

Als je op de cacheplek bent geweest dan is de cache toch afgerond. Dat puntje doet er toch totaal niet toe. De bedoeling van het geocachen is een dag(deel) er lekker op uit te zijn, de boel de boel te laten.

 

Nee, pas als ik de cache heb gevonden, en heb kunnen loggen, dan is het voor mij pas echt afgerond. Maar misschien ben ik daar wel uniek in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...