Spring naar bijdragen

Boortoren Cache


zwiepjes

Aanbevolen berichten

de log rollen komen in de buurt van de toren.

en niet aan de wegen die worden aangegeven voor het NAM vervoer.

Deze mogen namelijk niet op alle wegen komen.

 

de zwiepjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het wow-gevoel krijg ik op de cache plek, het puntje thuis is de verzilvering daarvan. Ik jaag trouwens niet meer zo op de puntjes, maar een gevonden cache wil ik wel in een "echte" found omzetten.

Daarom ook geen caches van alternatieve sites, dat doet mij toch een beetje als een surrogaat ervaring aan.

 

Maar... een niet gevonden cache is wel een not found, en die ga ik niet als found loggen. Niet omdat het wel of niet om het puntje zou gaan, maar omdat een found gewoon betekent dat je de cache hebt gevonden. Een cache met onlogbaar (nat) logboekje/rolletje is nog wel een found (gevonden) en dan gaat er een papiertje o.i.d. in maar een verdwenen cache niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afronding is dan toch weer dat puntje. Het gaat toch om het geocachen, om de route, de wowgevoel bij de cacheplek?

 

Welk wowgevoel bij de cacheplek als de cache uit elkaar gesleurd en aan stukken gereten en met nog wat vieze goodies in het rondte geslingerd met een paar losse velletjes van het logboekje in de sloot gevonden wordt?

 

Hmmm, de cache is op een plek verstopt waar de omgeving je een wow gevoel moet geven. Immers, de plek wil de cache-eigenaar met je delen. Een plek waar je als niet geocacher nooit zou zijn geweest. Dat is dan toch niet dat kleine plekje precies waar de fysieke cache zou moeten liggen? Neem je het te letterlijk dat de cachepek een wowgevoel moet geven? Het wow zit hem niet direct in het doosje in het loggen, maar in de omgeving waarvan je ook zonder cache nog best kan genieten. Dat is toch zoals het geocachen bedoeld is? Dat is toch de reden van het geocachen? Een leuke omgeving delen met anderen en hoe doe je dat? Door in de buurt een geocache te verstoppen.

 

En... het opruimen van de omgeving zou je ook al een goed gevoel moieten geven. Je gaat toch niet maar zo weg, de rotzooi er laten liggen en dan ook nog, voor helemaal niets, de cache als een soort beloning loggen? En dan ook nog de zooi laten liggen?

 

Het gaat toch niet om een puntje erbij te scoren. Ook niet op als je er nooi weer komt.

 

Nou, wel.

Ik vind het wel leuk als er een puntje bijkomt als ik een mooie cache heb gelopen.

 

Overigens log ik ook pas als ik het logboek in mijn handen heb gehad en daadwerkelijk gelogd heb.

 

Als je een mooie cache gelopen hebt, dan wil je een puntje scoren? Dus bij flutcaches hoef je geen puntje erbij te hebben?

Dat puntje dat erbij komt is niets, Stelt niets anders voor dan dat een machine optelt hoeveel dat jij gevonden hebt. Als gc.com dat niet voor je zou doen, wat echt op mijn verlanglijstje staat, dan zou je het zelf steeds moeten bijhouden. Een puntje rbij is niets anders dan een mededeling aan jou hoeveel jij er gevonden hebt. Dat interesseert verder niemand.

Het is geen wedstrijd, geen score, geen eer mee te behalen. Degene die er veel tijd in steekt, veel benzine spendeert, heeft nu eenmaal meer gevonden dan iemand die geen tijd of geen geld heeft. Het is puur voor jou en voor niemand anders. Je kunt het ook zelf aanturven. Daar ben ik geweest, ok, hij lag er niet meer maar mijn God wat een mooie omgeving. Klaar, afgerond.

 

Als je op de cacheplek bent geweest dan is de cache toch afgerond. Dat puntje doet er toch totaal niet toe. De bedoeling van het geocachen is een dag(deel) er lekker op uit te zijn, de boel de boel te laten.

nee, pas als ik de cache heb gevonden, en heb kunnen loggen, dan is het voor mij pas echt afgerond. Maar misschien ben ik daar wel uniek in.

OK, maar dat is het punt ook niet. Er lag niets, dus als je met een paar weken weer eens gaat kijken en er ligt dan wel wat, dan kun je het afronden door te zoeken, te vinden en te loggen :P

 

 

Kijk, er staan geen sancties tegenover, alhoewel het in feite not done is, een beetje kinderachtig eigenlijk. Maar gut, ik ben geen wereldverbeteraar. Het is dat ik antwoorde op je vraag wat de sancties zijn. Niet alleen not done omdat het in feite kinderachtig is, maar ook not done om de 2 a 3 andere redenen die ik al eerder heb aangegeven.

 

Maar goed, het gaat over boortorens toch?

 

Een cache met onlogbaar (nat) logboekje/rolletje is nog wel een found (gevonden) en dan gaat er een papiertje o.i.d. in maar een verdwenen cache niet.
Welja, dat is geen probleem. Al is het een stuk toiletpapier :crybaby:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En... het opruimen van de omgeving zou je ook al een goed gevoel moieten geven. Je gaat toch niet maar zo weg, de rotzooi er laten liggen en dan ook nog, voor helemaal niets, de cache als een soort beloning loggen? En dan ook nog de zooi laten liggen?

 

Ik niet.

Inmiddels genoeg voorbeelden in mijn logverleden waarin ik aan puin getrokken caches heb gevonden en die netjes heb opgeruimd (keurig bijeen geraapt en zo goed en zo kwaad als het kon weer verstopt) en waarin ik de toestand heb gemeld aan de eigenaar. Toch vind ik dat ik dat soort caches mag loggen, omdat ik ergens mijn sticker op heb kunnen plakken, al was het op de natste papiertje uit de sloot.

 

Maar genoeg hierover. Het ging inderdaad over boortorens.

 

PS. Ik vind het nog steeds :P dat hitchhikers niet meer mogen. Daarmee kun je nl ook op de meest mooie plekken in NL komen.

Maar dat is een andere discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alhoewel Kruimel helemaal in het oosten woont, met een hoed door het bos loopt en een heel ander taaltje brabbelt zijn we van de zelfde geocache generatie, en misschien mede daardoor kan ik me geheel achter zijn verhaal (in dit draadje dan) :lol1: vinden.

Helaas zie ik steeds meer dat cache eigenaren als goed makertje voor hun belabberde cache onderhoudt het al van te voren aanbieden van de mogelijkheid om virtueel te loggen.

Voorbeelden zijn er ook van caches waar je zelf niet fysiek te zijn geweest om een found te mogen clamen van de eigenaar, en helaas zijn tegen die “aanlokkelijke” voorwaarden genoeg cachers die het makkelijk te behalen puntjes, lees status, belangrijker vinden dan hun eigenwaarde.

 

Dat is en blijft mijn stelling, geen papieren log, geen internet log.

 

@ de zwiepjes, jullie hebben al leuke cache's gemaakt :thumbup: daarom gewoon doen wat je al heb bewezen te kunnen doen.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Bij aarde cache’s, virtuele cache’s is voor mij niet de mogelijkheid om inkt te laten vloeien dus zijn ze in mijn optiek geen cache’s en laat ik ze met gemak links liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij aarde cache’s, virtuele cache’s is voor mij niet de mogelijkheid om inkt te laten vloeien dus zijn ze in mijn optiek geen cache’s en laat ik ze met gemak links liggen.

 

Zo denk ik er ook over. Alleen bij een hele bijzondere earth-cache wil ik wel eens een uitzondering maken. Tot nu toe 1 keer, pont d'arc in de Ardeche.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

 

De boortoren cache gaat niet door, te veel haken en ogen.

De toren staat maximaal 3 maanden op een locatie.

En meereizen mag niet meer.

Er een multie van maken was nog een optie maar als de toren weg is zie je niet zo veel meer.

want er komt geen jaknikker meer op de locatie.

Jammer, maar nog ideeen zat.

 

René (Zwiepjes)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo

 

De boortoren cache gaat niet door, te veel haken en ogen.

De toren staat maximaal 3 maanden op een locatie.

En meereizen mag niet meer.

Er een multie van maken was nog een optie maar als de toren weg is zie je niet zo veel meer.

want er komt geen jaknikker meer op de locatie.

Jammer, maar nog ideeen zat.

 

René (Zwiepjes)

 

Er zijn toch ook nog genoeg "vaste" NAM plekjes? Jullie hebben olie, hier zit voornamelijk gas!

Genoeg om wat mee te doen...... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...