Spring naar bijdragen

Sterretjes als goodie in een Cache


Team 53° Noord

Aanbevolen berichten

Ik heb een hele korte specifieke vraag. Ik weet dat er geen scherpe, brandbare of explosieve voorwerpen in een cache gestopt mogen worden.

Maar, wat vinden de mede forummers van sterretjes (koud vuur, zeggen ze). Zelf zou ik dit niet bestempelen als gevaarlijk, of brandbaar.

 

Ik weet dat er al meerdere topics zijn m.b.t. risico goodies, maar daar wordt niet specifiek ingegaan op sterretjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

koud vuur bestaat niet (of je moet de ziekte bedoelen, maar dat is koudvuur), die sterretjes worden wel degelijk heet...

 

Door de geringe oppervlakte van de afspattende deeltjes koelen ze snel af, maar toch kunnen de sterretjes best schade opleveren...

 

Ik zou ze niet in een cache doen... Prik ze op een leuk ijsdessert om het vrolijk op te dienen :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die sterretjes gaan niet vanzelf af, die moet je eerst aansteken. Maar het vraagt wel om problemen natuurlijk als je ze in een cache stopt tussen het buntgras wat kurkdroog is. "Papa, mag ik sterretjes branden?" Tja, het zal niet de eerste papa (of mama :beerchug: )zijn die niet nadenkt met vuur.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet je als stelregel hanteren, bij twijfel niet doen. Het feit dat je het hier vraagt zegt mij dat je, heel misschien, twijfelt? :beerchug:

Maar, je stelt de vraag en mijn antwoord is ook; niet doen om de hiervoor genoemde redenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een hele korte specifieke vraag. Ik weet dat er geen scherpe, brandbare of explosieve voorwerpen in een cache gestopt mogen worden.

Maar, wat vinden de mede forummers van sterretjes (koud vuur, zeggen ze). Zelf zou ik dit niet bestempelen als gevaarlijk, of brandbaar.

 

Ik weet dat er al meerdere topics zijn m.b.t. risico goodies, maar daar wordt niet specifiek ingegaan op sterretjes.

 

Als ik ze had zou ik ze met alle genoegen in een of mijn cache doen !

 

Al die onzin over gevaarlijk en weet ik wat nog meer, alsof iedereen die een cache vindt direct ter plaatse die sterrretjes aan steekt, en ze direct in een brandbaar object duwt......

Kom nou toch, zeg ! Doe niet zo moeilijk :beerchug:

Je zult toch echt heel flink je best moeten doen om mbv. sterretjes buiten brand te stichten.

Dan kun je het beter proberen met de lucifer,aansteker en/of sigaret die je gebruikt om die sterretjes aan te steken.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....... alsof iedereen die een cache vindt direct ter plaatse die sterrretjes aan steekt,......

.Geopatra.

Uuhhhhh..... :blush:

 

8fc2824e-c4ea-424f-bcbe-2a067fc0d97e.jpg

 

logje

 

 

So what .......... ? :lol1:

 

................. en je hebt mijn uitlating verknipt. (zou ik ook doen :beerchug: )

 

................. en je bent volgens mij een verstandige vent en hebt er dus ook geen problemen mee. :thumbup:

 

Geopatra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die onzin over gevaarlijk en weet ik wat nog meer, alsof iedereen die een cache vindt direct ter plaatse die sterrretjes aan steekt, en ze direct in een brandbaar object duwt......
Ook niet iedereen snijdt direct zijn vinger er af als 'ie een mes vindt. Alsof iedereen gelijk gaat snijden met zo'n mes... - om even aan te geven dat wij dit niet zo'n sterk argument vinden.

 

Laat je keuze van wat je in een cache stopt ook afhankelijk zijn van de soort cache en de locatie. Als 'ie midden in een dennenbos ligt en redelijk eenvoudig door rondzwervende koters gevonden kan worden, of vlakbij de krantenopslag van oma's gallerij zouden wij het niet doen. Maar er zijn vast ook zat locaties waar sterretjes niet echt veel kwaad kunnen. Wij stoppen ze nergens in omdat we weten dat er teams zijn die het niet waarderen, we vinden dat geen beperking van 'de sport'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die onzin over gevaarlijk en weet ik wat nog meer, alsof iedereen die een cache vindt direct ter plaatse die sterrretjes aan steekt, en ze direct in een brandbaar object duwt......
Ook niet iedereen snijdt direct zijn vinger er af als 'ie een mes vindt. Alsof iedereen gelijk gaat snijden met zo'n mes... - om even aan te geven dat wij dit niet zo'n sterk argument vinden.

 

Laat je keuze van wat je in een cache stopt ook afhankelijk zijn van de soort cache en de locatie. Als 'ie midden in een dennenbos ligt en redelijk eenvoudig door rondzwervende koters gevonden kan worden, of vlakbij de krantenopslag van oma's gallerij zouden wij het niet doen. Maar er zijn vast ook zat locaties waar sterretjes niet echt veel kwaad kunnen. Wij stoppen ze nergens in omdat we weten dat er teams zijn die het niet waarderen, we vinden dat geen beperking van 'de sport'.

 

 

a: ik wil niet over sport spreken.

b: ik val niet onder de categorie overbezorgde vader of moeder

c: ik doe met alle genoegen breekmesjes, schroevendraaiers ed. zaken in mijn cachedozen

d: ook "rondzwervende koters" moeten van andermans spullen afblijven :beerchug:

e: het wordt allemaal zo overdreven :lol1:

f: maar natuurlijk begrijp ik ook wel dat voor een smurf een breekmesje, schroevendraaier en sterretje reusachtig grote en dus gevaarlijke(?) goodies zijn, die ze dus thuis niet in de keukenlade of in de garage/schuur hebben liggen. :thumbup:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het gevaar ook niet zo snel.

 

Lawinepijlen en meganeutroatoomklappers zijn niet zo handig natuurlijk, illegaal zelfs maar een sterretje?

 

Of zit er ook een doosje lucifers in de cache en is het kind alleen en steekt het zelf zonder toezicht een sterretje aan en verbrand zichzelf vervolgens of stopt het in brandbaar materiaal wat in de buurt van de cache ligt.

 

Dan doe ik ook geen kleine autootjes meer in de cache of knikkers want die kunnen ze inslikken en dan stikken.

En geen pen of potlood in de cache doen want dan kunnen ze zichzelf of een ander in het oog prikken.

En geen plastic zakje meer om het logboekje want die kan een kind over z'n hoofd doen en dan krijgt het geen adem.

En alleen nog fotorolletjes als cache want die munitiekistjes zijn gevaarlijk. Als een kind die dicht doet kan het er met z'n vingertjes tussen komen.

 

Als ik er zo over nadenk is het een erg gevaarlijke hobby voor kinderen.... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het gevaar ook niet zo snel.

 

Lawinepijlen en meganeutroatoomklappers zijn niet zo handig natuurlijk, illegaal zelfs maar een sterretje?

 

Of zit er ook een doosje lucifers in de cache en is het kind alleen en steekt het zelf zonder toezicht een sterretje aan en verbrand zichzelf vervolgens of stopt het in brandbaar materiaal wat in de buurt van de cache ligt.

 

Dan doe ik ook geen kleine autootjes meer in de cache of knikkers want die kunnen ze inslikken en dan stikken.

En geen pen of potlood in de cache doen want dan kunnen ze zichzelf of een ander in het oog prikken.

En geen plastic zakje meer om het logboekje want die kan een kind over z'n hoofd doen en dan krijgt het geen adem.

En alleen nog fotorolletjes als cache want die munitiekistjes zijn gevaarlijk. Als een kind die dicht doet kan het er met z'n vingertjes tussen komen.

 

Als ik er zo over nadenk is het een erg gevaarlijke hobby voor kinderen.... :beerchug:

 

Ben zowiezo al een enorme tegenstander van plasticzakken om caches :thumbup: , nu kan er 't argument bij van GEVAARLIJK en inderdaad kinderden zouden niet mogen cachen en zeker niet alleen :lol1: .

 

Zonnig spoor

 

Zuurtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stop geen vuurwerk in een cache. Nooit.

 

Vergeet de term 'koud vuur'. Wikipedia:

 

Sterretjes lijken onschuldig en worden soms met de veilig klinkende term "koud vuur" omschreven. De wegspringende vonken geven vaak slechts het gevoel en de sensatie(!) van korte speldenprik. Toch zijn sterretjes verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van de ongelukken bij legaal vuurwerk. Dit komt voornamelijk doordat sterretjes als "kindervuurwerk" wordt gezien dat zelfstandig door kinderen gebruikt wordt. Voorbijgegaan wordt aan het feit dat de verbranding in het hart van de vlam plaatsvindt bij een hoge temperatuur (oplopend tot 1100 °C). Dit kan leiden tot ernstige brandwonden aan de handen of gezicht of het kan kleding laten ontvlammen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterretjes lijken onschuldig en worden soms met de veilig klinkende term "koud vuur" omschreven. De wegspringende vonken geven vaak slechts het gevoel en de sensatie(!) van korte speldenprik. Toch zijn sterretjes verantwoordelijk voor het grootste gedeelte van de ongelukken bij legaal vuurwerk. Dit komt voornamelijk doordat sterretjes als "kindervuurwerk" wordt gezien dat zelfstandig door kinderen gebruikt wordt. Voorbijgegaan wordt aan het feit dat de verbranding in het hart van de vlam plaatsvindt bij een hoge temperatuur (oplopend tot 1100 °C). Dit kan leiden tot ernstige brandwonden aan de handen of gezicht of het kan kleding laten ontvlammen.

 

Sterretjes voortaan 18+ ? :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...