Spring naar bijdragen

cache`s van tuitje


tuitje

Aanbevolen berichten

Bij velen van ons is een "echte Tuitje" een begrip geworden. Een inventief en origineel verstopte cache waar vaak heel veel werk in is gestopt. Heel erg triest om te lezen dat sommigen in hun scoringsdrang hier blijkbaar zo respectloos mee omgaan! Maar juist deze caches hebben ook velen laten ook zien hoe het ook kan, en zou moeten, in plaats van een fantasieloze micro op een weinig inspirerende plek. Daarom is het des te meer zonde dat deze mooie caches het archief in gaan.

Tuitje, in ieder geval bedankt voor het plezier dat je ons hebt bezorgd met je mooie creaties en hopelijk maak je in de toekomst toch nog weer van die mooie caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja mensen wat willen we nu, eerst van alle daken schreeuwen dat we zo een leuke hobby hebben weid en verbreid maar reclame maken met alle middelen, er schijnt zelfs een heuse stichting te zijn opgericht die ook nog een website te hebben draaien met als eerste bedoeling "Het promoten en ondersteunen van Geocaching in de meest brede zin".

Alleen zijn ze vergeten om de nieuwe generatie geocachers enigerlei handvaten mee te geven.

 

Daarmee trek je naast enkele nieuwe mensen beladen met hele goeie ideeën en dat ook kunnen uitwerken in een heuse cache, ook hele volksstammen waarbij juist “dat” gevoel een heel stuk minder is en niet verder menen te komen dan ook maar bij gebrek aan enigerlei drive ergens een koker te moeten neergooien, en dan trek je natuurlijk ook de grote sukkels die nergens naar om kijken geen respect kunnen opbrengen voor andermans eigendommen.

 

Nu dit is gebeurt gaan er weer een heleboel leuke en originele cache’s de vuilnisbak in tezamen met een stukje geschiedenis van het echte originele geocachen.

 

Hier een overtuigend bewijs dat de doemdenkers gelijk krijgen

 

Zij die dit hebben mogelijk gemaakt, Bedankt!

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mensen wat willen we nu, eerst van alle daken schreeuwen dat we zo een leuke hobby hebben weid en verbreid maar reclame maken met alle middelen, er schijnt zelfs een heuse stichting te zijn opgericht die ook nog een website te hebben draaien met als eerste bedoeling "Het promoten en ondersteunen van Geocaching in de meest brede zin".

Alleen zijn ze vergeten om de nieuwe generatie geocachers enigerlei handvaten mee te geven.

 

Daarmee trek je naast enkele nieuwe mensen beladen met hele goeie ideeën en dat ook kunnen uitwerken in een heuse cache, ook hele volksstammen waarbij juist “dat” gevoel een heel stuk minder is en niet verder menen te komen dan ook maar bij gebrek aan enigerlei drive ergens een koker te moeten neergooien, en dan trek je natuurlijk ook de grote sukkels die nergens naar om kijken geen respect kunnen opbrengen voor andermans eigendommen.

 

Nu dit is gebeurt gaan er weer een heleboel leuke en originele cache’s de vuilnisbak in tezamen met een stukje geschiedenis van het echte originele geocachen.

 

Hier een overtuigend bewijs dat de doemdenkers gelijk krijgen

 

Zij die dit hebben mogelijk gemaakt, Bedankt!

Hoe triest één en ander ook is, zo kun je voor alles wel een voorbeeld te pakken krijgen.

Je maakt me niet wijs dat wat bij tuitje gebeurt tegenwoordig 'standaard' is.

Of staat het forum vol met zulke verhalen?

 

Dat het incidenteel gebeurt klopt, er staat ook geen groot hek om het terrein waar wij onze kistjes verstoppen. Geen slagboom, geen ledenadministratie.

Dus voorkomen dat er geen enkel kistje meer geript of vernield wordt is een illusie.

Dat het in dit geval bij 1 legger gebeurt heeft denk ik een andere reden maar wat die is weet ik zo niet.

 

En om nu te roepen:"zowaar, ik heb het gezegd, wij hebben gelijk gekregen!" is wat kort door de bocht.

Daarnaast kun je jezelf afvragen of je zelf wat dat grote goede voorbeeld bent zoals "nieuwe cachers" het zouden moeten oppakken.

 

Maar goed, je hebt weer een statement geplaatst en er zullen er genoeg zijn die het helemaal met je eens zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik net begon met cachen kwam ik al snel in aanraking met diverse creaties van tuitje, welk een aandacht, creativiteit en enthousiasme was hier in verwerkt.

 

Na twee of drie had ik al snel door dat ik deze allemaal moest gaan vinden, er was een moment dat ik dat ook had. Het werd pas lastig met de kanocache, hoewel ik die momenteel op mijn schaatslijstje heb staan.

 

Helaas lees ik zojuist dat Tuitjes caches doelwit zijn geworden van (geo)vandalisme en dat hij om die reden zijn caches wil archiveren. grote JAMMER!!

 

Ik zie het verdwijnen van deze mooi gecreëerde eindcaches als een groot verlies voor het cachen in deze omgeving!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp Tuitje, ............. maar ik vind het wel ontzettend jammer, dat je op deze manier je caches moet archiveren.

 

Tijdens 2 x MZLE, wat caches van Tuitje gedaan, en daar ontzettend van genoten, het was telkens weer een verrassing wat je zou vinden, zo orgineel en zo verzorgd, daar kan menigeen wat van leren!! Wat een tijd en energie is/was er ingestopt!! Je kon merken dat de maker daar van genoot, en ik van het vinden ervan. :)

 

In elk geval Tuitje, bedankt voor alle mooie caches die ik van je heb mogen vinden, (en stilletjes hoop ik dat die vernielzuchtige storm overwaait!)en je caches kunnen blijven liggen. Want voor februari zal ik daar niet in de buurt zijn :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen zijn ze vergeten om de nieuwe generatie geocachers enigerlei handvaten mee te geven.

Zij die dit hebben mogelijk gemaakt, Bedankt!

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

Vind deze reactie (zeg maar "beschuldigende vinger") een beetje kort door de bocht.

 

"Handvatten" is natuurlijk een mooi woord voor tips, trucs, aanwijzingen, uitleg, instructie, informatie en ja: ook richtlijnen.

En vooral dat laatste wordt door menigeen schijnbaar een vies woord gevonden.

 

Wat ik in het verleden vooral heb ervaren, is dat elke poging die gedaan werd, zowel door "gevestigde cachers" als door GC.NL, om de nieuw instromende generatie geocachers "handvatten" mee te geven, door weer een andere groep, waaronder ook een aantal "ouwe stompen" publiekelijk de grond in werden geboord.

 

Dat werd dan uitgelegd als "betuttelen" of "över-reguleren" of gewoon bemoeizucht.

Dooddoeners als "iedereen heeft het recht om het spelletje op zijn/haar manier te spelen" zijn/waren gemeengoed.

 

Iets wat de nieuwe generatie zich natuurlijk veel makkelijker liet en laat aanpraten, dan "handvatten".

 

Gelukkig zijn ze niet allemaal slecht en ik denk dat wij "oudjes" dan ook niet te snel moeten opgeven.

met z'n allen de schouders eronder en niet alleen vertellen, maar vooral ook aan iedereen laten zien waar het om gaat.

 

Gewoon, door op een verantwoorde manier te cachen en met elke nieuwe cache die je weglegt, de anderen te laten zien hoe het ook kan.

 

Dit soort "nare randverschijnselen" zul je nooit helemaal kunnen voorkomen, maar we moeten ons daar vooral niet door laten ontmoedigen.

 

Overigens vind ook ik het meer dan jammer, dat deze gebeurtenissen voor Tuitje aanleiding zijn om zijn caches op te doeken.

Ik heb er ooit een aantal van zijn hand gevonden en dat waren stuk voor stuk verrassende creaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Herken het helemaal.. het gevoel dat Tuitje heeft.. zeker omdat het hier om meerdere caches gaat.. dan denk je idd dat kans klein is dat het door een niet-cacher is gedaan.

Hier heb ik hetzelfde als met mijn nachtcache... vrijwel alle punten zijn vernield of verdwenen... en sommige zaten echt goed verstopt.

 

Zin om ding weer online te brengen ontbreekt hier dus helemaal.

 

Balen in elk geval Tuitje dat je je gedwongen voelt de caches op te doeken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nooit een gedaan van Tuitje, je moet ook maar net in de buurt zijn.

Wel goed balen als je jezelf gewongen voelt een dergelijk besluit te nemen. Maar ik sta er niet vreemd van te kijken

 

Eigenlijk komt de discussie natuurlijk weer terecht op de hele bekendheid van het cachen en de drang tot scoren.

 

Ik loop er niet veel, maar loop wel al een tijd. Langer dan mijn account aangeeft, want ik ben ooit het ww van mijn vorige account kwijt geraakt en ook het emailadres bestond niet meer, toen dus maar een nieuwe aangemaakt.

 

Maar wat ik wilde zeggen.

Doodat ik hem al een possje loop vallen me wat dingen op;

 

De schatten worden steeds belabberder ; pakje vloei, zakje punnaisses, touwtje, ik weet niet wat er voor rotzooi in wordt gekieperd. Ik weet wel dat ik tegenwoordig altijd meerder schatjes bij me heb ; zit er bijna enkel rommel in de stash, maar het kan nog net, dan wissel ik iets heel kleins, is het een mooie schatinhoud, dan laat ik ook iets moois achter, maar het komt ook regelmatig voor dat ik een NINO doe. Gewoon om dat ik het de moeite niet waard vind.

Het verdwijnen van TB, GC of whatever. Ook dat valt me op, er verdwijnen er steeds meer zonder dat ze gelogd zijn. Oftewel, de verzamelaars jatten ze gewoon.

 

Beide zaken gebeuren vermoed ik door mede-geocachers. moet wel, want je moet toch wel zoeken naar die caches.

Maar ik denk dat al die statjes en scoringslijsten ook echt niet helpen.

 

heel jammer en het zal me nix verwondering als er uiteindelijk weer een soort splitsing gaat komen in de caches ; openbare caches en niet-openbare die je niet zomaar krijgt.

 

My 2 cents

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij wonen in het geocache paradijs delft maar ook wij gingen vaak de kant van tuitje op omdat ook daar veel fantastische caches te vinden zijn (waren). echt de moeite waard. we hebben meerdere caches van je gevonden tuitje en helaas ook eentje niet gevonden omdat ie vlak nadat ie was hersteld alweer was geripped. wij vinden het doodzonde dat al je caches het archief in gaan. de frustratie kunnen we helemaal begrijpen. maar kun je er niet een paar die vrijwel geen problemen geven laten liggen? dan kunnen wij er nog van genieten. het is zo jammer als je je helemaal gewonnen geeft. zoals je leest zijn er veel cachers die heel veel plezier hebben beleefd aan jouw creaties. mooie, leuke, goedverzorgde caches, daar gaan we voor. dat maakt het juist zo leuk.

hoe dan ook, bedankt voor je inzet en te gekke creaties tot dusver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij velen van ons is een "echte Tuitje" een begrip geworden. Een inventief en origineel verstopte cache waar vaak heel veel werk in is gestopt. Heel erg triest om te lezen dat sommigen in hun scoringsdrang hier blijkbaar zo respectloos mee omgaan! Maar juist deze caches hebben ook velen laten ook zien hoe het ook kan, en zou moeten, in plaats van een fantasieloze micro op een weinig inspirerende plek. Daarom is het des te meer zonde dat deze mooie caches het archief in gaan.

Tuitje, in ieder geval bedankt voor het plezier dat je ons hebt bezorgd met je mooie creaties en hopelijk maak je in de toekomst toch nog weer van die mooie caches.

Huh? Ik snap de link even niet tussen het blijkbaar moedwillig vernielen van de caches van Tuitje en 'scoringsdrang'. Blijkbaar is er ook een associatie tussen 'scoringsdrang' en 'respectloos'? Boute uitspraken wat mij betreft. Is het al bewezen dat het een cacher is met scoringsdrang een gewone cacher (zonder scoringsdrang) die gewoon buitengewoon onhandig is of is het gewoon iemand die Tuitje een hak wil zetten?

 

Ik vind het overigens altijd jammer als er om deze reden caches worden gearchiveerd. Je laat een cache gewoon netjes in de aangetroffen staat achter, altijd!

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij velen van ons is een "echte Tuitje" een begrip geworden. Een inventief en origineel verstopte cache waar vaak heel veel werk in is gestopt. Heel erg triest om te lezen dat sommigen in hun scoringsdrang hier blijkbaar zo respectloos mee omgaan! Maar juist deze caches hebben ook velen laten ook zien hoe het ook kan, en zou moeten, in plaats van een fantasieloze micro op een weinig inspirerende plek. Daarom is het des te meer zonde dat deze mooie caches het archief in gaan.

Tuitje, in ieder geval bedankt voor het plezier dat je ons hebt bezorgd met je mooie creaties en hopelijk maak je in de toekomst toch nog weer van die mooie caches.

Huh? Ik snap de link even niet tussen het blijkbaar moedwillig vernielen van de caches van Tuitje en 'scoringsdrang'. Blijkbaar is er ook een associatie tussen 'scoringsdrang' en 'respectloos'? Boute uitspraken wat mij betreft. Is het al bewezen dat het een cacher is met scoringsdrang een gewone cacher (zonder scoringsdrang) die gewoon buitengewoon onhandig is of is het gewoon iemand die Tuitje een hak wil zetten?

 

Ik vind het overigens altijd jammer als er om deze reden caches worden gearchiveerd. Je laat een cache gewoon netjes in de aangetroffen staat achter, altijd!

 

Fire5

 

Ik denk niet dat er iemand is die Tuit een hak wil zetten, dat is wel ver gezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij velen van ons is een "echte Tuitje" een begrip geworden. Een inventief en origineel verstopte cache waar vaak heel veel werk in is gestopt. Heel erg triest om te lezen dat sommigen in hun scoringsdrang hier blijkbaar zo respectloos mee omgaan! Maar juist deze caches hebben ook velen laten ook zien hoe het ook kan, en zou moeten, in plaats van een fantasieloze micro op een weinig inspirerende plek. Daarom is het des te meer zonde dat deze mooie caches het archief in gaan.

Tuitje, in ieder geval bedankt voor het plezier dat je ons hebt bezorgd met je mooie creaties en hopelijk maak je in de toekomst toch nog weer van die mooie caches.

Huh? Ik snap de link even niet tussen het blijkbaar moedwillig vernielen van de caches van Tuitje en 'scoringsdrang'. Blijkbaar is er ook een associatie tussen 'scoringsdrang' en 'respectloos'? Boute uitspraken wat mij betreft. Is het al bewezen dat het een cacher is met scoringsdrang een gewone cacher (zonder scoringsdrang) die gewoon buitengewoon onhandig is of is het gewoon iemand die Tuitje een hak wil zetten?

 

Ik vind het overigens altijd jammer als er om deze reden caches worden gearchiveerd. Je laat een cache gewoon netjes in de aangetroffen staat achter, altijd!

 

Fire5

 

Ik denk niet dat er iemand is die Tuit een hak wil zetten, dat is wel ver gezocht.

 

Aangenomen dat je gelijk hebt. Dan zou het een cacher moeten zijn die in de haast(?) de zaak vernield bij meerdere caches, zonder bewust Tuitje een hak te willen zetten? Dat gaat er bij mij niet in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zij die dit hebben mogelijk gemaakt, Bedankt!

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

Denk toch niet dat de mensen die dit (moedwillig) op hun geweten hebben, dit forum zullen lezen, dus een bedankje heeft hier weinig zin.

Kan natuurlijk ook zijn, dat ze van deze discussie genieten, leuk het is ons weer gelukt, die mooie caches waar een hoop werk in zat, worden lekker weggehaald. Kijk maar naar de pyromaan, lekker fikkie stoken en dan zelf ernaar gaan kijken.

 

Overigens begrijp ik best de reactie van Tuitje, ook wij hebben er meerdere van hem gedaan, erg leuk, maar toen bij onze cache "Liefde voor reizen" binnen de korste keren een mooi slotje van 11 euro was "meegenomen", dachten wij ook, nou nog 1 keer een nieuw slotje proberen en dan basta!!.

 

Vind het ook een naar idee, dat het nu echt op Tuitje himself zou zijn gemunt, hopen maar dat het toch toeval is geweest.

 

Je kunt natuurlijk in zijn situatie twee dingen doen, alles in het archief doen (begrijpelijk), of denken ze krijgen mij niet klein, ik laat me niet wegjagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...