Spring naar bijdragen

Verbetersuggesties voor geocaching.com


*BaJo*

Aanbevolen berichten

Wij hebben een aantal verbetersuggesties voor de cachepagina van geocaching.com.

Graag zien we jullie reactie hierop en ook aanvullingen zijn welkom.

 

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

EDIT: Op die manier staat een bijvoorbeeld iemand die om 13.00 uur logt dan ook boven iemand die om 08.00 uur de cache bezocht, ongeacht de tijd van loggen thuis etc.

 

2) Een vakje om de cache een cijfer te geven

Op deze manier een soort statistiek te krijgen van de gemiddelde waardering

EDIT: Dit komt voort uit een andere draadje

 

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Met name bij multi's is dit zeer gewenst voor ons. Soms staat er namelijk nog steeds niet bij hoeveel kilometer de tocht is. Persoonlijk vinden we it toch

erg belangrijk om dit te weten.

EDIT: We bedoelen ook de totale afstand. Ondanks dat er een icoontje bestaat, wordt dit niet door iedereen gebruik. Wij zijn van mening dat het gewoon verplicht moet worden om de lengte aan te geven.

 

4) Aparte icoontjes voor nachtcaches.

We denken bijvoorbeeld aan de huidige icoontjes maar dan met een zwarte achtergrond.

Dan is het meteen voor iedereen duidelijk dat we te maken hebben met een nachtcache en dat is toch heel anders dan een "gewone"cache.

EDIT: Omdat een nachtcache iets anders is dan een cache overdag, hadden wij het idee dat een apart icoontje wel op zijn plaats is. Dat heeft verder niks met het gebied te maken, want als we daar inderdaad aan zouden beginnen, dan kunnen we heel veel icoontjes gaan toevoegen. Maar een nachtcache is toch iets anders dan een normale multi, traditional, wherigo etc. Maar het is wel een soort cache die je kan doen.

 

5) Een systeem dat automatisch de gevonden cache nummert

Hiermee bedoelen we dat veel mensen tegenwoordig zelf erbij typt dit is nummer 354, 39, 670 etc. Want geocaching.com laat alleen bovenaan zien het

totaal aantal founds.

EDIT: Persoonlijk maakt het ons niet uit, maar we wilden ook aan anderen denken. Tja, moeten we gewoon niet doen [;D]

 

Graag jullie mening hierover. Misschien als we het hier grotendeels eens zijn, kunnen we groundspeak wellicht onze suggesties laten zien.

 

EDIT: Alvast bedankt voor jullie reacties, leuk om dit te lezen

 

We hebben even onze reactie samengevoegd met het 1e bericht, dan is het voor iedereen duidelijk.

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben een aantal verbetersuggesties voor de cachepagina van geocaching.com.

Graag zien we jullie reactie hierop en ook aanvullingen zijn welkom.

 

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

Op die manier staat een bijvoorbeeld FTF dan ook echt onderaan en niet ergens tussen al die andere logjes.

 

Welke tijd moet daar komen te staan? Nederlandse tijd, amerikaanse tijd?

 

2) Een vakje om de cache een cijfer te geven

Op deze manier een soort statistiek te krijgen van de gemiddelde waardering

Als dit op vrijwillige basis moet gebeuren heb je er niets aan. Gebruik de Geo d'Or

 

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Met name bij multi's is dit zeer gewenst voor ons. Soms staat er namelijk nog steeds niet bij hoeveel kilometer de tocht is. Persoonlijk vinden we it toch

erg belangrijk om dit te weten.

Geocaching.nl biedt deze mogelijkheid om dat via een icoontje op de cachepagina te zetten net als gpsgek.nl.

 

4) Aparte icoontjes voor nachtcaches.

We denken bijvoorbeeld aan de huidige icoontjes maar dan met een zwarte achtergrond.

Dan is het meteen voor iedereen duidelijk dat we te maken hebben met een nachtcache en dat is toch heel anders dan een "gewone"cache.

Dan kun je er nog veel meer bedenken, het einde is dan zoek.

 

5) Een systeem dat automatisch de gevonden cache nummert

Hiermee bedoelen we dat veel mensen tegenwoordig zelf erbij typt dit is nummer 354, 39, 670 etc. Want geocaching.com laat alleen bovenaan zien het

totaal aantal founds.

Kun je zelf toch ook? Niet iedereen vindt dit interessant om te doen, dus het is aan de cacher om dat zelf te doen. Volgens mij is het een minderheid die aan het nummeren is.

 

Graag jullie mening hierover. Misschien als we het hier grotendeels eens zijn, kunnen we groundspeak wellicht onze suggesties laten zien.

Zoals je ziet ben ik het niet helemaal met je eens :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 niet nodig ftf is volstrekt onbelangrijk.

2 Niet nodig is geheel subjectief en weerhoud mensen om andere, misschien wel mooiere caches te lopen die (nog) niet gewaardeerd zijn.

3 Niet nodig Als je op de parkeerplaats staat kan je op je gps de afstand aflezen tot eerste waypoint. (Die kan je ook thuis opzoeken).

Wel kan in de beschrijving de totale afstand van de hele multi genoemd worden. Hoeft geen apart icoontje voor, dan lees je de cache pagina ook wat beter.

4 kan ook in de cache beschrijving vermeld worden. Dan moet je de de cache pagina goed lezen.

5 Niet nodig, dat doe ik zelf wel, een ander hoeft het niet te doen.

 

Zoveel mensen zoveel wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Het gaat niet om de FTF, maar wel dat de juiste volgorde wordt aangehouden. Nu staat iemand die bijvoorbeeld om 13.00 uur logt onder het bericht van iemand die de cache al om 08.00 uur heeft gevonden maar pas later kan loggen.

 

2. Dit komt voort uit een andere draadje

 

3. We bedoelen ook de totale afstand. Ondanks dat er een icoontje bestaat, wordt dit niet door iedereen gebruik. Wij zijn van mening dat het gewoon verplicht moet worden om de lengte aan te geven.

 

4. Omdat een nachtcache iets anders is dan een cache overdag, hadden wij het idee dat een apart icoontje wel op zijn plaats is. Dat heeft verder niks met het gebied te maken, want als we daar inderdaad aan zouden beginnen, dan kunnen we heel veel icoontjes gaan toevoegen. Maar een nachtcache is toch iets anders dan een normale multi, traditional, wherigo etc. Maar het is wel een soort cache die je kan doen.

 

5. Persoonlijk maakt het ons niet uit, maar we wilden ook aan anderen denken. Tja, moeten we gewoon niet doen [;D]

 

Alvast bedankt voor jullie reacties, leuk om dit te lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een aantal verbetersuggesties voor de cachepagina van geocaching.com.

Graag zien we jullie reactie hierop en ook aanvullingen zijn welkom.

 

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

Op die manier staat een bijvoorbeeld FTF dan ook echt onderaan en niet ergens tussen al die andere logjes.

 

2) Een vakje om de cache een cijfer te geven

Op deze manier een soort statistiek te krijgen van de gemiddelde waardering

 

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Met name bij multi's is dit zeer gewenst voor ons. Soms staat er namelijk nog steeds niet bij hoeveel kilometer de tocht is. Persoonlijk vinden we it toch

erg belangrijk om dit te weten.

 

4) Aparte icoontjes voor nachtcaches.

We denken bijvoorbeeld aan de huidige icoontjes maar dan met een zwarte achtergrond.

Dan is het meteen voor iedereen duidelijk dat we te maken hebben met een nachtcache en dat is toch heel anders dan een "gewone"cache.

 

5) Een systeem dat automatisch de gevonden cache nummert

Hiermee bedoelen we dat veel mensen tegenwoordig zelf erbij typt dit is nummer 354, 39, 670 etc. Want geocaching.com laat alleen bovenaan zien het

totaal aantal founds.

 

Graag jullie mening hierover. Misschien als we het hier grotendeels eens zijn, kunnen we groundspeak wellicht onze suggesties laten zien.

BAjo,

 

goed idee om het voortouw te nemen in deze !

 

1) het zou makkelijker zijn om een uitgebreide calendar widget te gebruiken waar je snel datum en tijd kan vast leggen voor jou log

2)Dit is al heel lang een onderwerp van gesprek, ik denk dat het goed is maar dan moet het wel anoniem blijven om tot een soort van gewogen gemiddlede te komen. ik beddoel iemand die voor het erest gaat cachen en geeft een cache een 10 is anders dan iemand die al heel wat heeft gevonden/gelegd en geeft de cache een 6

3)niet echt nodig denk ik

4)Apart nachtcache icoon lijkt me wel wenselijk inderdaad

5 niet echt nodig maar zou wel een optie kunnen zijn die je aan of uit zet.

 

ik heb er nog wel een paar anderen

 

* Optie om meerdere caches te kunnen loggen dmv het resultaat van een pocket query. Iets als door je selectie van de dag lopen en zonder verder te zoeken je caches toch individueel te loggen

 

*makkelijker onderhoud van je watchlist, erop is makkelijk eraf is wat moeilijker gewoon werken met vinkjes

 

* provincie aanduiding voor nederland

 

* checkboxen voor je coins en TB's op de log page ipv van de list/selectie boxen. Maakt het wat overzichtelijker

 

 

zomaar wat aanvullingen

 

Misschien moeten we een aparte sectie opzetten met verzoeken en gaan delen met gc.com :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

Op die manier staat een bijvoorbeeld FTF dan ook echt onderaan en niet ergens tussen al die andere logjes.

 

Dit vind ik een prima idee. Niet voor de FTF maar ik vind het als maker heel leuk om te weten hoe laat bepaalde ervaringen zijn opgedaan. Bijvoorbeeld enkele logs die beschrijven dat ze iets leuks gezien hebben ... hoe laat is dat leuks toch telkens? En verder is het gewoon handig om te weten hoe laat bepaalde mensen komen etc. Ik schrijf (bijna) altijd de tijd er zelf bij. Maar om er nu weer een systeem aan te hangen die FTFs gaat sorteren of zo ... boeiend.

 

2) Een vakje om de cache een cijfer te geven

Op deze manier een soort statistiek te krijgen van de gemiddelde waardering

 

Ik vind zowieso dat er een wereldwijd waarderings-systeem moet komen. Die Geo d'Ors zijn leuk bedacht maar werken in de grensstreek toch minder. Maar ook bij een wereldwijd waarderings-systeem is het moeilijk om objectief te beoordelen. Sommige mensen houden niet van multi's maar wel van moeilijke puzels bijvoorbeeld ...

 

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Met name bij multi's is dit zeer gewenst voor ons. Soms staat er namelijk nog steeds niet bij hoeveel kilometer de tocht is. Persoonlijk vinden we it toch

erg belangrijk om dit te weten.

 

Misschien nog belangrijker is de geschatte tijd. Een wandeling van 5km kan best 10 uur duren als je moeilijk moet zoeken of als je lastige opdrachten moet doen. De indicatie van terrein en difficulty is hierin niet altijd voldoende.

 

4) Aparte icoontjes voor nachtcaches.

We denken bijvoorbeeld aan de huidige icoontjes maar dan met een zwarte achtergrond.

Dan is het meteen voor iedereen duidelijk dat we te maken hebben met een nachtcache en dat is toch heel anders dan een "gewone"cache.

 

Dit hoort in de attributen thuis: only at night!

 

Zowieso zou ik wel wat meer attributen willen: citycache, nice nature walk (of is dat scenic view?), etc.

 

5) Een systeem dat automatisch de gevonden cache nummert

Hiermee bedoelen we dat veel mensen tegenwoordig zelf erbij typt dit is nummer 354, 39, 670 etc. Want geocaching.com laat alleen bovenaan zien het

totaal aantal founds.

 

Leuk inderdaad als hier een standaard voor zou komen. Of misschien een pagina waar je je geschiedenis kan genereren. Ik zou zo niet weten wat mijn 500e find eigenlijk precies is. Ik kijk nu altijd gewoon naar de statistieken-banner, als die op 500 staat was de laatst gelogde mijn 500e. Maar in het verleden zijn er ook caches uit de statistieken verdwenen (locationless) die nog wel tellen op .com maar niet op .nl of andersom?

 

Dus mijn mening: er zijn altijd verbeteringen mogelijk maar in hoeverre is het echt noodzaak? Ik denk dat .com er vroeg of laat ook wel weer eens naar gaat kijken. Al lijkt het de afgelopen jaren wel alsof ze alleen slechte lay-out verbeteringen doorvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Optie om meerdere caches te kunnen loggen dmv het resultaat van een pocket query. Iets als door je selectie van de dag lopen en zonder verder te zoeken je caches toch individueel te loggen

Volgens mij kan dit met GSAK. Heb ik nooit gebruikt, maar volgens mij heb ik daar een macro voor. Dus, je voert je logs in in GSAK en via de macro wordt de .com site bijgewerkt.

 

Verder is idd de totale afstand van een cache zijnvol. Dan kun je tenminste ook aan de afstand inschatten hoe lang je er mee bezig gaat zijn.

 

Ook de volgorde van de finds kun je goed uit GSAK halen. Je moet er alleen op letten dat je ze in de goede volgorde logt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suggesties voor verbetering: altijd goed! Weet wel dat gc.com een eigen Forum heeft; als je suggesties voor hun website hebt, is het misschien handig ze (ook) daar te doen: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showforum=8

 

Ik vermoed dat een aantal suggesties die je geeft daar al eens besproken zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

Op die manier staat een bijvoorbeeld iemand die om 13.00 uur logt dan ook boven iemand die om 08.00 uur de cache bezocht, ongeacht de tijd van loggen thuis etc.

 

Dat wordt dat al standaard in het logscherm getoond.

 

2) Een vakje om de cache een cijfer te geven

Op deze manier een soort statistiek te krijgen van de gemiddelde waardering

 

Absoluut mee eens!

 

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Met name bij multi's is dit zeer gewenst voor ons. Soms staat er namelijk nog steeds niet bij hoeveel kilometer de tocht is. Persoonlijk vinden we it toch

erg belangrijk om dit te weten.

 

Ik zou het veel wenselijker vinden als er bij het aanmelden van de cache een verplicht vakje komt, waarin de volledige afstand van auto tot auto wordt opgenomen.

 

4) Aparte icoontjes voor nachtcaches.

We denken bijvoorbeeld aan de huidige icoontjes maar dan met een zwarte achtergrond.

Dan is het meteen voor iedereen duidelijk dat we te maken hebben met een nachtcache en dat is toch heel anders dan een "gewone"cache.

 

Niet echt nodig, maar wij doen dan ook geen nachtcaches.

 

De aanvulling die Peetee noemt lijkt me ook wel wat: een icoontje voor een natuurcache of een urbancache. Nu moet je vaak de cache pagina doorlezen of de logs bekijken om dat op te kunnen maken. Een icoontje zou makkelijk zijn.

 

5) Een systeem dat automatisch de gevonden cache nummert

Hiermee bedoelen we dat veel mensen tegenwoordig zelf erbij typt dit is nummer 354, 39, 670 etc. Want geocaching.com laat alleen bovenaan zien het

totaal aantal founds.

 

Leuk, maar niet echt noodzakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

Op die manier staat een bijvoorbeeld iemand die om 13.00 uur logt dan ook boven iemand die om 08.00 uur de cache bezocht, ongeacht de tijd van loggen thuis etc.

 

Dat wordt dat al standaard in het logscherm getoond.

 

 

Volgens mij kun je alleen de datum aangeven, of mis ik iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen 3 en 4 zouden leuk zijn.

Verder als de rest optie's zijn dan heb ik er geen problemen mee.

Want tijden intresseren me echt helemaal niets.

Nummering precies hetzelfde, alleen bij 100tallen wil ik het wel neerzetten.

 

mlvdburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het ook erg op prijs stellen wanneer te zien is hoe lang de cacheroute is in totaal, dus niet alleen van de cache zelf tot de parkeerplaats terug.

 

Erg prettig zou het zijn als duidelijk is of het een wandelcache of fietscache is. :rolleyes: (of autocache :thumbup: , kanocache)

 

Ook of het daarbij gaat om een natuurtocht of stadstocht, of combi. Dan is het ook prettig als de terreineigenschappen beschreven worden, zodat je weet of je (deels) over asfalt, onverharde paden, heuvels, modderpaden moet, of moet waden, zwemmen of roeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...