Spring naar bijdragen

Verbetersuggesties voor geocaching.com


*BaJo*

Aanbevolen berichten

Wij hebben een aantal verbetersuggesties voor de cachepagina van geocaching.com.

Graag zien we jullie reactie hierop en ook aanvullingen zijn welkom.

 

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

Op die manier staat een bijvoorbeeld FTF dan ook echt onderaan en niet ergens tussen al die andere logjes.

 

Welke tijd moet daar komen te staan? Nederlandse tijd, amerikaanse tijd?

 

 

En in het geval van Amerikaanse tijd, welke amerikaanse tijd? B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou een notitie als je een tb langer dan 14 weken in huis hebt beter zichtbaar willen hebben. Nu valt het niet op op je eigen pagina.

 

Fire5

 

Dat zou een mooie zijn! Gelukkig is het dan ook maar 14 dagen!

 

B) oeps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een aantal verbetersuggesties voor de cachepagina van geocaching.com.

Graag zien we jullie reactie hierop en ook aanvullingen zijn welkom.

 

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

Op die manier staat een bijvoorbeeld FTF dan ook echt onderaan en niet ergens tussen al die andere logjes.

 

Welke tijd moet daar komen te staan? Nederlandse tijd, amerikaanse tijd?

 

 

En in het geval van Amerikaanse tijd, welke amerikaanse tijd? :dribble:

 

Lokale tijd lijkt mij het makkelijkst en het duidelijks. B)

bewerkt door snah007
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal onzin en wel om de volgende redenen,

 

Wij hebben een aantal verbetersuggesties voor de cachepagina van geocaching.com.

Graag zien we jullie reactie hierop en ook aanvullingen zijn welkom.

 

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

Nog meer vakjes, laat het ene vakje waar je nu al bij verkeerde coördinaten de goeie coördinaten in kan vullen haast noot gebruikt worden, terwijl er dan wel geklaagd word dat de coördinaten flink afwijken en bijhet wil ook wel eens bij nieuwe cacherers voorkomen dat ze het vakje gebruiken om de coördinaten van de eindcache van een multy in te vullen,kort om het word niet gebruikt of verkeert gebruikt en zaait alleen verwarring

 

2) Een vakje om de cache een cijfer te geven

Ik ben geen schoolmeester en wil dat ook niet worden, ook kan dan de log ingekort worden door alleen maar en cijvertje neer te zetten, een mooie cache beloon je door een mooie log en niet door een cijver.

 

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Weer iets wat verplicht zou moeten worden, nee dank je.

4) Aparte icoontjes voor nachtcaches.

Wat is de moeite om de beschrijving te lezen, en eventueel de logs (worden die nog wel gelezen dan alleen door de eigenaar?)

 

5) Een systeem dat automatisch de gevonden cache nummert

Wat nu als je zoals als ik de cache’s niet opvolgorde van vinden logt,prul cache.s log ik eerder omdat ik daar geen moeite voor een leuke log wil doen, leuke cache’s maak ik wat meer werk van en duurt meestal wat langer (tot twee maanden zelfs)

 

Graag jullie mening hierover. Misschien als we het hier grotendeels eens zijn, kunnen we groundspeak wellicht onze suggesties laten zien.

 

Dat is volgens mij een illusie, laten zien is leuk en daarmee word schouderophalend de openhaard er mee aangemaakt, die gasten aan de andere kant van de grote plas die ik gesproken heb zijn geheel ingenomen met een andere (cache) mentaliteit dan wij hier pogen te doen

 

EDIT: Alvast bedankt voor jullie reacties, leuk om dit te lezen

 

We hebben even onze reactie samengevoegd met het 1e bericht, dan is het voor iedereen duidelijk.

 

Mijn mening:

Graag geen dingen meer er bij verzinnen het werkt toch niet, gewoon een log schrijven hoe het cache avontuur ondervonden is en daarmee kan je, maar als je dat zelf wil, al die info zelf in kwijt.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal onzin en wel om de volgende redenen,

 

...

...

 

Ik ben (nog) niet zo'n erg fanatiek forum gebruiker, maar kijk af en toe naar de berichten waarvan ik een linkje op de geocaching.nl pagina zie staan. Ik kan mij nu echter even niet inhouden toch te reageren.

 

Dat mensen wel eens vragen stellen die elders al (vele malen) gesteld zijn zal altijd een 'probleem' blijven. Mensen worden dan gewezen op de andere draadjes en klaar is Kees.

 

Dat berichten off-topic raken idem dito.

 

Maar dat er reacties worden gegeven op een manier zoals de laatste reactie vind ik bijzonder triest. Hoezo op een botte manier het enthousiasme van een ander de nek om draaien? Een excuus :dribble: zou bijzonder op z'n plaats zijn, maar misschien moet je daarvoor eerst even je eigen reactie nog eens (laten) nalezen.

 

Inhoudelijk: stil staan is achteruitgaan en dus zijn dit soort ideeën juist geweldig leuk om over te hebben. Als van een lijst van 10 er 1 wordt overgenomen is het toch de moeite waard geweest?!?

 

Ik vind het nachtcache verhaal wel een aardige: misschien een zwarte achtergrond mogelijk maken bij alle iconen en het is overduidelijk dat we met iets duisters te maken hebben. B)

Ook het tijdstip (lokale tijd) zou mooi zijn. Desnoods een verplicht veld dat vooraf automatisch wordt ingevuld met het huidige (lokale) tijdstip. Dat zou zonder deze optie in praktijk toch de waarde zijn geweest. Dan hoeft niemand er meer werk voor uit te voeren en degene die het wel willen, kunnen de juiste tijd invullen. Het is dan niet waterdicht, maar met name diegene die voor eremetaal gaan zijn over het algemeen dermate fana... uh.. enthousiast dat ze graag de juiste tijd in willen vullen.

 

 

gr,

Rene

bewerkt door Squadra Bolla il Mazzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het wat betreft het cijfer geven eens.

 

Ik zie liever in een log:

"Ik heb genoten van de tocht en de puzzels waren lastig maar zeker te doen"

of deze, mag ook:

"deze cache is mijns inziens een van de minderen caches die ik gedaan heb." ( we houden het natuurlijk netjes )

 

dan dat ik domweg dit zie:

 

8

 

p.s. ceiver, cijver, ceifer. Wat maakt dat nu uit. Zolang het maar duidelijk is wat men bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als reactie op de reactie van Squadra Bolla il Mazzo.

Barny geeft volgens mij gewoon zijn mening. Wellicht wat explicieter dan anderen, maar toch. Daar hoef je uiteraard niet mee eens te zijn.....

Ik denk dat Barny e.e.a. duidelijk heeft samengevat. B) .

 

Maar dat er reacties worden gegeven op een manier zoals de laatste reactie vind ik bijzonder triest. Hoezo op een botte manier het enthousiasme van een ander de nek om draaien? :lol1: Een excuus ;) zou bijzonder op z'n plaats zijn, maar misschien moet je daarvoor eerst even je eigen reactie nog eens (laten) nalezen.

Huh? Als je wat vaker op het forum komt zal dit geen onbekend gegeven zijn. Volgens mij is het hier nog steeds vrij netjes een uitwisseling van standpunten. Een shut-up smiley is dan ook heel erg 'passend'. :dribble:

 

Inhoudelijk: stil staan is achteruitgaan en dus zijn dit soort ideeën juist geweldig leuk om over te hebben. Als van een lijst van 10 er 1 wordt overgenomen is het toch de moeite waard geweest?!?

En over het fenomeen dat ' stilstand achteruitgang' zou zijn voor geocaching? Uiteindelijk gaat alles om het vinden van tupperware, een fotorolletje of een kissie. Al die rompslomp erom heen hoeft voor mij niet zo. het tijdstip toevoegen? Doe dat in je log, doe ik ook altijd. Waarom? Omdat ik dan later precies kan zien welke ik het eerst heb gedaan op de betreffende dag. Een oplopende logvolgordenummering is daarvoor geen oplossing. Heb je een virtual gedaan of een earthcache (niets mis mee overigens wat mij betreft), dan kun je soms pas later loggen omdat je moet wachten op een log approval.

 

Fire5

(die het vandaag eens is met Barny) B)

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

net terug uit een bos om na een pracht wandeling een kissie te vinden, daar waar het toch om gaat bij het geocachen lees ik dit:

 

Hoezo op een botte manier het enthousiasme van een ander de nek om draaien? :offtopic: Een excuus :smartass: zou bijzonder op z'n plaats zijn, maar misschien moet je daarvoor eerst even je eigen reactie nog eens (laten) nalezen.

 

heb ik gedaan, en hoewel ik geen zin voutloos kan (Ai, wat erg moet ik nu in een praatgroep) schrijven, kan ik echt wel lezen, en wat ik geschreven heb valt echt best wel wel mee, kom eens met me praten tijdens en event dan zie je buiten mijn mimiek ook hoe ik dan echt pas met de botte bijl terkeer ga tegen al die brave ja knikkers/ meelopers en andere uitermate hypokriete gevallen die "dit" zeggen en "dat" naleven in dit wereldje

 

Tot slot:

Ik ben geen schoolmeester en wil dat ook niet worden, ook kan dan de log ingekort worden door alleen maar en cijvertje neer te zetten, een mooie cache beloon je door een mooie log en niet door een cijver.

Pfew.... :crybaby:

 

ik weet niet wat je hier mee bedoel, graag uitleg aan deze simpele ziel

 

pleonasme, ik moest ff goegelen maar als men de helft snapt vind ik het goed

 

Als Fire5 het met me eens is moet ik echt mijn mening bijstellen

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

bewerkt door barny
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Weer iets wat verplicht zou moeten worden, nee dank je.

 

 

Barny, geef nu eens een argument waarom je dit geen goed idee vindt. Ik erger me rot aan cache-beschrijvingen waar men niet eens even de moeite neemt om een indicatie te geven van het aantal km. Het hoeft echt niet zo precies maar ik vind wel dat het verplicht moet worden. Heel veel mensen kunnen nu eenmaal een bepaalde afstand aan of willen weten waar ze aan toe zijn. Wij bouwen de km afstand op omdat we kinderen hebben en dan is het nogal onlogisch om eerst half zuid-limburg te gaan mailen of ze alsjeblieft even willen zeggen hoelang de cache is. En dan zijn er nog mensen die alleen de afstand van wp1-cachelocatie aangeven terwijl ze er zelf al bijzetten dat er een parkeerplaats op die en die plek ligt. Neem die gegevens er gewoon even bij. Als je zelf je cache controleert zie je zo wat de totale afstand is op je GPS, wat let je om die er even bij te zetten. Nee het moet echt een verplichting worden vind ik.

bewerkt door Venniper Cache-zoekers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Weer iets wat verplicht zou moeten worden, nee dank je.

 

 

Barny, geef nu eens een argument waarom je dit geen goed idee vindt. Ik erger me rot aan cache-beschrijvingen waar men niet eens even de moeite neemt om een indicatie te geven van het aantal km. Het hoeft echt niet zo precies maar ik vind wel dat het verplicht moet worden. Heel veel mensen kunnen nu eenmaal een bepaalde afstand aan of willen weten waar ze aan toe zijn. Wij bouwen de km afstand op omdat we kinderen hebben en dan is het nogal onlogisch om eerst half zuid-limburg te gaan mailen of ze alsjeblieft even willen zeggen hoelang de cache is. En dan zijn er nog mensen die alleen de afstand van wp1-cachelocatie aangeven terwijl ze er zelf al bijzetten dat er een parkeerplaats op die en die plek ligt. Neem die gegevens er gewoon even bij. Als je zelf je cache controleert zie je zo wat de totale afstand is op je GPS, wat let je om die er even bij te zetten. Nee het moet echt een verplichting worden vind ik.

 

Het is jammer dat je je over dat soort futiliteiten kan ergeren, of je kan je gelukkig prijzen dat er geen ergere dingen zijn waar jij de aan kan ergeren

 

Het gaat me hoofdzakelijk over het “moeten”, waarom zou het moeten, als de cache uitzetter het belangrijk vind kan hij het in zijn verhaal kwijt, zo niet komt het vergassingsaspect om de hoek en iedereen kan voor zij eigen beslissen of men die cache doet.

 

Laten we elkaar asjeblieft zo min mogelijk verplichtingen opleggen, dat is een van mijn grootste drijfveren om op dit soort dingetjes te reageren.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat woordje MOET he... dat verziekt een leuke sport.

 

je MOET het aantal stappen wat je loopt opgeven.

je MOET aangeven of je een halve liter water mee moet nemen of een halve liter bier.

je MOET parkeerplaatsen aangeven.

je MOET aangeven hoeveel kilometer het lopen is..

 

nog even en dan ....

je MOET een uitleg c.q. oplossing bij de puzzels geven voor mensen die niet kunnen puzzelen.

je MOET om precies 1 a.m. vertrekken.

je MOET drie keer buigen voor de cachelegger.

 

Belachelijk volgens mijn bescheiden mening.

Doe dan geen caches waar kilometeraanduidingen ontbreken.

 

Vervang dat woordje MOET nu eens door MAG.

Kijk..... dat klinkt al een stuk beter nietwaar?

 

 

let op:

je MOET je WEL aan de regels van het spel houden, maar overdrijven is ook een vak.

 

[offtopic]

Overdreven reactie

[/offtopic]

bewerkt door GrijsBaard
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat woordje MOET he... dat verziekt een leuke sport.

 

je MOET het aantal stappen wat je loopt opgeven.

je MOET aangeven of je een halve liter water mee moet nemen of een halve liter bier.

je MOET parkeerplaatsen aangeven.

je MOET aangeven hoeveel kilometer het lopen is..

 

Haha, dat ken ik ergens van! Het klinkt inderdaad een beetje onvriendelijk, en bovendien niet alsof hier lol aan te beleven is.

Zelf probeer ik al een tijdje MOET door WIL te vervangen.

 

Ik MOET nog ... klinkt veel negatiever dan ik WIL nog ...!

 

Als ik een cache maak WIL ik graag de totaal te lopen afstand opgeven, en een parkeerplaats, enz. omdat het voor mij een kleine moeite is en anderen er baat bij hebben.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...