Spring naar bijdragen

Verbetersuggesties voor geocaching.com


*BaJo*

Aanbevolen berichten

Bij het aanmaken van een cachepagina wou ik het ook handig vinden om een GPX file te kunnen uploaden.

 

Geen beperking bij het aantal icoontjes dat je kan aanduiden, zo habben ze weinig nut.

 

Een aanduiding op de cachepagina die me zegt of ik deze cache al gevonden heb of niet...

 

Kris

 

Goed idee voor Multi's met meerder WP's en Mysteries...

 

Aanduiding of je een cache al hebt gevonden? Als je zoekt op caches in gc.com kun je aan geven dat de reeds gevonden caches worden uitgefilterd of niet. Als je het niet doet staat er in de lijst een rood vinkje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aanduiding of je een cache al hebt gevonden? Als je zoekt op caches in gc.com kun je aan geven dat de reeds gevonden caches worden uitgefilterd of niet. Als je het niet doet staat er in de lijst een rood vinkje

 

Ja, dat klopt.

Echter het zou handig zijn als dit ook zichtbaar was op een cachepagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Virtuals hoeven van mij niet zozeer terug te keren, maar een betere integratie van Waymarking.com, Wherigo.com en Geocaching.com zou wel zijn zijn. Want op dit moment vind ik Waymarking.com een beetje ondergeschoven. HEt zou leuk zijn als je hier ook statistieken van kan maken en misschien dat er wat meer bezoekers komen op de Waymarks.

Daarnaast zou ik het fijn vinden om op GC.com de provincies van nederland ondersteund te hebben. Ik los het nu op met GSAK, maar af en toe is het wel handig als ik dit ook kan zien op de GC.com site. Zoals wanneer ik GSAK niet bij me heb. En als ik nou een behoorlijk toestel had kon ik dat oplossen met Cachewolf (zie forum GC.de). Maar nu doe ik het via de site.

 

Cheers CorgiTeam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1) een vakje om ook je logtijd aan te geven.

Is leuk maar hoeft van mij niet perse.

 

2) Een vakje om de cache een cijfer te geven

Lijkt me een prima idee maar dan idd met vakjes: liefst vijf vakjes als keuze, geen cijfer. En soms verdient iemand gewoon een slecht cijfer vind ik. Ik zal die heus niet zo snel geven en het gaat ook niet betekenen dat daar dan niemand meer komt, puntenjagers zullen er blijven, die beleven hun hobby gewoon ietsje anders dan ik bijvoorbeeld.

 

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Heb ik al eerder gezegd: hier MOET wat aan veranderen. Ik vind ook dat het verplicht moet zijn de totale afstand vanaf wp1 tot cache of (als die aangegeven is) van parkeerplaats via cache naar parkeerplaats aan te geven. Ik vond het erg vreemd toen ik erachter kwam dat dat geen verplichting is. Ik vind het zowat nog belangrijker dan de maat van de cache :beerchug:

 

4) Aparte icoontjes voor nachtcaches.

Maakt mij niet uit, mag van mij.

 

5) Een systeem dat automatisch de gevonden cache nummert

Lijkt me wel leuk ja, niet omdat wij puntenjagers zijn maar het is ook leuk om een log te lezen van iemand waarbij je meteen ziet dat het een beginner is of was toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Heb ik al eerder gezegd: hier MOET wat aan veranderen. Ik vind ook dat het verplicht moet zijn de totale afstand vanaf wp1 tot cache of (als die aangegeven is) van parkeerplaats via cache naar parkeerplaats aan te geven. Ik vond het erg vreemd toen ik erachter kwam dat dat geen verplichting is. Ik vind het zowat nog belangrijker dan de maat van de cache :huh:

 

Tot daar dan de multicaches met 1 WP :blush: Want ik moet aangeven hoe ver het is vanaf WP1 tot de cache, trek een cirkel in mapsource en je bent zo goed als klaar...

 

Ik kan er wel mee leven dat er een vork aangegeven wordtd, bvb caches tussen de 1 en de 3 km en caches tussen de 3 en de 5 km enz...

 

 

Kris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3) Een vakje waarin je de afstand van parkeerplaats tot cache en terug moet aangeven.

Heb ik al eerder gezegd: hier MOET wat aan veranderen. Ik vind ook dat het verplicht moet zijn de totale afstand vanaf wp1 tot cache of (als die aangegeven is) van parkeerplaats via cache naar parkeerplaats aan te geven. Ik vond het erg vreemd toen ik erachter kwam dat dat geen verplichting is. Ik vind het zowat nog belangrijker dan de maat van de cache ;)

 

Tot daar dan de multicaches met 1 WP :blush: Want ik moet aangeven hoe ver het is vanaf WP1 tot de cache, trek een cirkel in mapsource en je bent zo goed als klaar...

Ben ik niet helemaal met je eens. De cache kan nog steeds op 360 plekken liggen op die cirkel (even de aanname genomen dat de cache op hele graden van de cirkel ligt en niet ertussen in, want dan heb je nog meer plaatsen). Dus als je WP1 300 meter van je cache-WP afligt heb je vrij veel plekken die afgezocht moeten worden op die cirkel, (al kun je in mapsource het midden van het meertje afschrijven (of juist niet als ik de equipment-beschrijving van de De ultime log moet geloven :huh: ))

 

Ik kan er wel mee leven dat er een vork aangegeven wordtd, bvb caches tussen de 1 en de 3 km en caches tussen de 3 en de 5 km enz...

Ben ik het mee eens, maar dan wel van parkeerplaats tot parkeerplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast zou ik het fijn vinden om op GC.com de provincies van nederland ondersteund te hebben. Ik los het nu op met GSAK, maar af en toe is het wel handig als ik dit ook kan zien op de GC.com site. Zoals wanneer ik GSAK niet bij me heb. En als ik nou een behoorlijk toestel had kon ik dat oplossen met Cachewolf (zie forum GC.de). Maar nu doe ik het via de site.

 

Cheers CorgiTeam

:blush: Nee, niet doen! Nederland is al een klein landje en de toevoeging van provincies is absoluut overbodig. Dan krijg je in de statistieken waar je zoal geweest bent ook alle provincies te staan. Ik vind dat voor een land als Duitsland al vervelend.

 

Verder een paar leuke items gehoord in de andere logjes, m.n. de totale afstand van een cache. Wat mij betreft enkel voor multi's en niet voor de andere. Slechts een verplichte toevoeging van de totale afstand vind ik prima, maar niet onderverdelen naar waypoints. Dat laatste neemt juist een deel van de spanning weg en biedt aanknopingspunten bij het bepalen van het volgende waypoint (qua afstand).

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verbeteringssuggestie? De optie "discoveren" bij een TB of geocoin zelf aan en uit kunnen zetten. Is ooit al eerder over gesproken, maar zou een handige optie zijn. Een TB of coin die hoort te reizen mag in mijn ogen niet gediscovert te worden in een cache of op een event als de eigenaar dat niet wil.

En dan natuurlijk het grabben en weer droppen onmogelijk maken zoals dat in het verleden ging.

 

En nu niet gaan discussieëren dat iedereen dat wel eens doet, de mogelijkheid moet worden gegeven opdat een ieder dat apart voor zijn eigen TB of coin kan regelen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan natuurlijk het grabben en weer droppen onmogelijk maken zoals dat in het verleden ging.

Wat doe je dan als je een TB van iemand 'krijgt'? Bijvoorbeeld omdat jij wel aan het doel kunt voldoen, maar ik niet.

Je zou het grabben uit een cache kunnen uitzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij discoveren al eens een TB/coin als er meerdere in een cache zitten en we nemen er geen of maar 1 mee, dan discoveren we de anderen wel eens zodat de eigenaar weet dat hij er nog in zit. Maar de keuze laten aan de tb eigenaar is een goeie optie.

 

Kris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij discoveren al eens een TB/coin als er meerdere in een cache zitten en we nemen er geen of maar 1 mee, dan discoveren we de anderen wel eens zodat de eigenaar weet dat hij er nog in zit. Maar de keuze laten aan de tb eigenaar is een goeie optie.

 

Kris

Soms mag je niet alle tb's of coins meenemen (hotel) en dan is het discoveren wel een optie aan de eigenaar dat e.e.a er nog ligt. Eens dus. Ik vraag me af of de keuze aan de eigenaar laten veel gebruikt zal worden. Ik vind het in ieder geval leuk om te zien dat m'n tb er nog is.

 

Grabben moet m.i. gewoon kunnen omdat er teveel geocachers zijn die per ongeluk een tb meenemen en niet loggen. Hoe zal een nandere cacher handelen als hij die in handen krijgt: juist: grabben uit de cache, want hij heeft 'm niet zelf uit de bewuste cache gehaald.

 

Ik zou een notitie als je een tb langer dan 14 weken in huis hebt beter zichtbaar willen hebben. Nu valt het niet op op je eigen pagina.

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms mag je niet alle tb's of coins meenemen (hotel)

...snip...

 

"mag" zou hier "wil" moeten zijn.

Het maakt niet uit wat een cache-eigenaar zegt. Het is aan de TB- of coin-eigenaar om te bepalen of een TB of coin mag reizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou een notitie als je een tb langer dan 14 weken in huis hebt beter zichtbaar willen hebben. Nu valt het niet op op je eigen pagina.

 

Fire5

 

Dat zou een mooie zijn! Gelukkig is het dan ook maar 14 dagen!

 

Grappig om te zien dat over mijn voorgestelde optie toch weer verschillende meningen ontstaan. Geo_taz heeft het bij het rechte eind, ook al is het zo dat als je een TB/coin loslaat het eigenlijk een vogelvrij object is. Vandaar dat het mooi zou zijn als je er nog enige invloed op uit kan oefenen. Ik blijf erbij dat als je een TB/coin niet verplaatst terwijl dat wel het doel is, je hem ook niet zou moeten kunnen discoveren. Is niet leuk voor de eigenaar en is geen kunst voor de "ontdekker" die hem in een cache aantreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...