Spring naar bijdragen

Verbetersuggesties voor geocaching.com


*BaJo*

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Icoontjes zijn misschien te vrijblijvend

Misschien moet het gewoon verplicht worden om zaken als:

- afstand

- wel of niet rolstoel toegankelijk

- met de kinderwagen te doen

- wel of geen honden mee

- wel of niet 24 u per dag te doen

 

in te vullen op de cachepagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Icoontjes zijn misschien te vrijblijvend

Misschien moet het gewoon verplicht worden om zaken als:

- afstand

- wel of niet rolstoel toegankelijk

- met de kinderwagen te doen

- wel of geen honden mee

- wel of niet 24 u per dag te doen

 

in te vullen op de cachepagina.

Rolstoel is verplicht indien 1 ster terrein.

Verder, ben ik het met je eens dat de maker dit zo goed mogelijk en volledig mogelijk invult. Maar hoe verplicht je dit? Hoe kan de reviewer dit controleren?

 

Overigens zijn ook niet alle icoontjes voor een ieder gelijk. Ik heb een cache welke ik niet graag met ee kinderwagen zou doen, maar onze proeflopers vonden dit geen probleem met hun 'off the road' buggy.

Maar anderen zijn wel duidelijk (zoals de 24 uur/dag).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het erg prettig vinden als de afstand van de totale route erbij staat. In veel gevallen staat het al in de tekst, maar niet altijd.

Ik kijk niet op een km meer of minder, maar vind het wel prettig om te weten of ik 5 km of 10 km moet lopen.

 

Dit is internationaal nog niet geregeld. Ooit een cache in Oostenrijk gedaan, afstand was 4 km. Dit bleek tot de cache te zijn, dan moet je nog terug.

Terrein rekenen we zelf al beetje om. 4 km in Nederland is veel makkelijker dan 4 km in de bergen.

Daar moet je ook niet afgaan op hemelsbreed, ivm bergen die soms best in de weg staan.

 

Of mijn logje eerder staat dan iemand die later is geweest maakt me niet zoveel uit om eerlijk te zijn.

Het nummer van hoeveelste cache het is ook niet zo belangrijk. Kijk soms naar het totaal.

 

Als je een nachtcache apart een icoontje wil geven krijg je straks dat je voor alles een icoontje moet geven. Wordt denk erg onoverzichtelijk.

Maar kan soms handig zijn.

 

Je moet de cache geen cijfers gaan geven, want iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

Bij ons in de regio liggen verschillende puzzels die ik te moeilijk vind, maar iemand die gek op de puzzels is vind het erg leuk.

Dit geld hetzelfde voor in de natuur. En inderdaad hoelang de ervaring is. Een beginnende cacher beoordeelt anders dan een ervaren cacher.

Dit is teveel afhankelijk van interesse en voorkeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het ook erg op prijs stellen wanneer te zien is hoe lang de cacheroute is in totaal, dus niet alleen van de cache zelf tot de parkeerplaats terug.

 

Erg prettig zou het zijn als duidelijk is of het een wandelcache of fietscache is. :thumbup: (of autocache :dribble: , kanocache)

 

Ook of het daarbij gaat om een natuurtocht of stadstocht, of combi. Dan is het ook prettig als de terreineigenschappen beschreven worden, zodat je weet of je (deels) over asfalt, onverharde paden, heuvels, modderpaden moet, of moet waden, zwemmen of roeien.

 

Ik ben het helemaal met je eens Ringeling. Die informatie kan de cachelegger in de omschrijving zetten, maar vaak ontbreekt dat. Soms kom je een simpele traditional tegen, waar je opeens 5 kilometer voor op een neer moet hobbelen. Geen probleem, want ik hou van een lekker stuk wandelen, maar het zou handig zijn als daar een duidelijk en verplicht invulvakje voor gaat komen.

 

Hetzelfde geldt voor de twee vragen over de moeilijkheidsgraad en terreingesteldheid, in te vullen tussen 1 en 5. Wat voor de één een twee zou zijn is voor de ander wellicht een vijf.

 

Maar goed, deze discussies zijn al zo vaak gedaan hier op het forum en ongetwijfeld ook bij Groundspeak, maar veranderen doet het eigenlijk weinig. In grote lijnen wordt er nog steeds vastgehouden aan het oorspronkelijke invulscherm bij het aanmelden van een nieuwe cache en die is met het massaal toenemen van de aantallen caches en cachers toch wel hopeloos verouderd en echt wel aan een grondige verbetering toe, zodat we als cachers wat beter het bos tussen de bomen kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met cijfers heb je het probleem met het te geven cijferstelsel op scholen

Bij ons is een 10 het beste in Duitsland is een 1 het beste. In Amerika gebruiken ze volgens mij letters ipv getallen.

 

Afstand van de totale cache is wel handig om te weten, We hebben al een paar keer een wandeling gemaakt die niet iets te lang was.

Als alle WP reeds bekend zijn is via bv mapsource wel te berekenen, maar als alles onbekend is kan een klein tochtje wel eens heel erg lang gaan duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als newbie vind ik de verbetersuggesties een goede aanvulling.

Juist de suggesties die genoemd worden mistte ik.

Maar het geven van een cijfer aan een cache kan nogal pijnlijk worden voor de bedenker.

Misschien valt in dit geval te denken aan 4 vakjes met kleurtjes die je aan kan klikken.

B.V. - rood voor onvoldoende, geel voor voldoende, groen voor goed, paars met een gouden randje voor uitstekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het aanmaken van een cachepagina wou ik het ook handig vinden om een GPX file te kunnen uploaden.

 

Geen beperking bij het aantal icoontjes dat je kan aanduiden, zo habben ze weinig nut.

 

Een aanduiding op de cachepagina die me zegt of ik deze cache al gevonden heb of niet...

 

Kris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als newbie vind ik de verbetersuggesties een goede aanvulling.

Juist de suggesties die genoemd worden mistte ik.

Maar het geven van een cijfer aan een cache kan nogal pijnlijk worden voor de bedenker.

Misschien valt in dit geval te denken aan 4 vakjes met kleurtjes die je aan kan klikken.

B.V. - rood voor onvoldoende, geel voor voldoende, groen voor goed, paars met een gouden randje voor uitstekend

 

Ook een goed idee :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het geven van een cijfer aan een cache kan nogal pijnlijk worden voor de bedenker.

Misschien valt in dit geval te denken aan 4 vakjes met kleurtjes die je aan kan klikken.

B.V. - rood voor onvoldoende, geel voor voldoende, groen voor goed, paars met een gouden randje voor uitstekend

Of je nu een "3" krijgt of een rood vak, het lijkt me even pijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een suggestie: kunnen de eindcoördinaten ook op de cachepagina? Dan blijft er namelijk helemaal geen verrassing meer over :thumbup: .

 

Nu even serieus: de totale afstand vind ik inderdaad erg handig, ivm de kids (om een peuter nu gelijk 10 km te laten sjouwen :dribble: )

 

De rest laat ik het liefst op me af komen.

 

Behalve: de voortuincache. Graagvermelden in de cachelisting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...