Spring naar bijdragen

Kwaliteit in Geocaching-land


Team jemar

Aanbevolen berichten

Vraag mij zowiezo af waar deze discussie vandaan komt. (denk hardop) Is het vanwege het feit dat sommige dwangmatig alle caches willen doen in hun omgeving, op de route oid? Scoringsdrang, maar eigenlijk de cache helemaal niet leuk vinden?

Hoe dan ook, lijkt mij niet een algemeen probleem, maar meer een probleem voor de mensen met een dwangneurose.

 

Volgens mij is dit een voortzetting van een discussie in een ander draadje (afscheid TP) waarin iemand zich ergerde dat sommige van zijn caches snel werden meegenomen tijdens een ander rondje, waarbij dat rondje een hoop geo dórs kreeg en zijn caches niet, terwijl dit kwaliteitscaches zijn.

 

 

Net als zoveel anderen heb je niet goed gelezen en veel te snel bepaalde conclusies getrokken.

 

Dat is overigens de hele teneur van het vorige en ook weer dit draadje.

Een paar mensen proberen iets aan te zwengelen om het echt wel bestaande probleem van kwaliteitsvermindering van de geocaches te pareren, in dit geval door voorstellen te doen om te komen tot het aanmaken van enkele criteria die ook toetsbaar en daarmee objectief zijn.

De mensen die in het TP draadje dwars lagen liggen nu weer dwars op een manier die aangeeft dat ze gewoon niet willen openstaan voor een aanpassing. Wat er ook aangevoerd wordt het wordt gewoon teruggekaatst zonder dat er ook maar enige aanwijzing is dat ze begrijpen waar het om gaat.

 

Een beetje ziek.

 

Geopatra, die maar blijft hopen dat de verstandigen zegevieren.

 

Hoop dat je je snel weer wat beter voelt :thumbup: !

 

Ik heb het heel erg goed gelezen en begrepen. Ik sta ook volledig achter het idee van kwaliteitsverbetering!! (zie bericht #205) ( ik denk alleen op een andere manier dan jij dit wil)

 

Deze reactie kwam alleen maar op de reactie van iemand die zich wat af vroeg (een discussie waar deze, ook aan mee deed, misschien geeft dit het kortetermijn geheugen van sommige mensen aan :thumbup: (wel goed lezen maar snel vergeten) wat geldt voor meer mensen). Soms moet de leuke kant van een post gezien worden, zwartkijkers zijn er al genoeg!!

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmmmm, dan haal je de verrassing voor veel caches er wel uit.

Wat moet er dan staan bij 'The holy Grail'? van scincus.

Als ik hem was zou ik niets willen zeggen, maar het is een pracht cache (voor mij was dat in ieder geval). Als er vooraf iets gezegd zou zijn, zou het minder leuk zijn.

 

Ho! Ik hoop toch dat het erom gaat dat de "motivatie" in een note voor de reviewer voldoende is? Er zijn zeker situaties te bedenken (dan denk ik vooral aan mysteries) waarbij het echt niet leuk is als je bij de cachebeschrijving te veel info zou krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is overigens de hele teneur van het vorige en ook weer dit draadje.

Een paar mensen proberen iets aan te zwengelen om het echt wel bestaande probleem van kwaliteitsvermindering van de geocaches te pareren, in dit geval door voorstellen te doen om te komen tot het aanmaken van enkele criteria die ook toetsbaar en daarmee objectief zijn.

De mensen die in het TP draadje dwars lagen liggen nu weer dwars op een manier die aangeeft dat ze gewoon niet willen openstaan voor een aanpassing. Wat er ook aangevoerd wordt het wordt gewoon teruggekaatst zonder dat er ook maar enige aanwijzing is dat ze begrijpen waar het om gaat.

Dit komt waarschijnlijk omdat er mensen zijn die het niet eens zijn met een stelling of het probleem van de stelling niet zien (of het probleem er nou wel of niet is laat ik in het midden).

 

Gevolg is dat er niet gebouwd wordt aan een oplossing.

Immers waar moet een oplossing voor komen als er geen probleem is.

 

Zo lees ik dit draadje tenminste.

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is overigens de hele teneur van het vorige en ook weer dit draadje.

Een paar mensen proberen iets aan te zwengelen om het echt wel bestaande probleem van kwaliteitsvermindering van de geocaches te pareren, in dit geval door voorstellen te doen om te komen tot het aanmaken van enkele criteria die ook toetsbaar en daarmee objectief zijn.

De mensen die in het TP draadje dwars lagen liggen nu weer dwars op een manier die aangeeft dat ze gewoon niet willen openstaan voor een aanpassing. Wat er ook aangevoerd wordt het wordt gewoon teruggekaatst zonder dat er ook maar enige aanwijzing is dat ze begrijpen waar het om gaat.

 

Een beetje ziek.

 

Geopatra, die maar blijft hopen dat de verstandigen zegevieren.

 

Gaaaap! Kom op zeg, lees je eigen berichtjes eens. Een ander moet zijn of haar standpunt wijzigen, maar jij blijft roepen 'geven en nemen' zonder ook maar iets te geven. Je opent een discussie en verwacht dat nu in 1 keer iedereen het met je eens is? Als ik het goed begrijp vind jij andersdenken in deze:

* 'dwarsliggers'

* 'niet openstaand voor verandering'

* 'begrijpen niet waarover het gaat'

* zijn 'ziek'

* niet 'verstandig'.

 

Ja ja. Volgens mij geef je dan tegelijk een beschrijving van jezelf in de ogen van vele andersdenkenden (dan jij)? Die gaan enkel niet zover om dat op deze botte wijze te communiceren.

 

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit komt waarschijnlijk omdat er mensen zijn die het niet eens zijn met een stelling of het probleem van de stelling niet zien (of het probleem er nou wel of niet is laat ik in het midden).

 

Gevolg is dat er niet gebouwd wordt aan een oplossing.

Immers waar moet een oplossing voor komen als er geen probleem is.

 

Zo lees ik dit draadje tenminste.

 

Er zijn geen problemen, maar uitdagingen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmmm, dan haal je de verrassing voor veel caches er wel uit.

Wat moet er dan staan bij 'The holy Grail'? van scincus.

Als ik hem was zou ik niets willen zeggen, maar het is een pracht cache (voor mij was dat in ieder geval). Als er vooraf iets gezegd zou zijn, zou het minder leuk zijn.

 

Ho! Ik hoop toch dat het erom gaat dat de "motivatie" in een note voor de reviewer voldoende is? Er zijn zeker situaties te bedenken (dan denk ik vooral aan mysteries) waarbij het echt niet leuk is als je bij de cachebeschrijving te veel info zou krijgen!

Is dit dan al niet de bedoeling (motiveren bij reviewer dus)? Tenminste ik ben nog wat aan het rondkijken op het forum en meende dat op te maken uit de stukjes die Kruimeldief als reviewer geplaatst heeft om een beetje uitleg te geven wat hij als reviewer doet. Of is hier nu een te optimistische net begonnen cacher aan het woord.:thumbup:

 

Btw. Persoonlijk zou ik het als nieuwe cacher goed vinden dat - zodra ik de cache ga maken die ik in mijn hoofd heb, maar nu nog te weinig ervaring voor heb - er een soort evaluatie-formulier is die cachers kunnen invullen en bij de log kunnen voegen zodat je sterke en zwakke kanten van je cache kan zien.

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel pagina's moet dit draadje nog krijgen voordat iedereen doorheeft dat dit onderwerp geen win-win/verlies-verlies oplevert?

 

honderd? tweehonderd?

 

Iedereen heeft namelijk gelijk en daarmee ook weer ongelijk.

 

Het cachen is veranderd in de loop van de jaren, niet persé verslechterd maar ook niet persé verbeterd.

 

Deze hele discussie resulteert alleen maar in 'alweer' welles/nietes met de nodige gevolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit dan al niet de bedoeling (motiveren bij reviewer dus)? Tenminste ik ben nog wat aan het rondkijken op het forum en meende dat op te maken uit de stukjes die Kruimeldief als reviewer geplaatst heeft om een beetje uitleg te geven wat hij als reviewer doet. Of is hier nu een te optimistische net begonnen cacher aan het woord. :thumbup:

 

Btw. Persoonlijk zou ik het als nieuwe cacher goed vinden dat - zodra ik de cache ga maken die ik in mijn hoofd heb, maar nu nog te weinig ervaring voor heb - er een soort evaluatie-formulier is die cachers kunnen invullen en bij de log kunnen voegen zodat je sterke en zwakke kanten van je cache kan zien.

 

Ik denk dat je heel erg veel aan dit kan hebben: http://www.geocaching.nl/hiding/cachemaken.php en verder veel logisch nadenken

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is overigens de hele teneur van het vorige en ook weer dit draadje.

Een paar mensen proberen iets aan te zwengelen om het echt wel bestaande probleem van kwaliteitsvermindering van de geocaches te pareren, in dit geval door voorstellen te doen om te komen tot het aanmaken van enkele criteria die ook toetsbaar en daarmee objectief zijn.

De mensen die in het TP draadje dwars lagen liggen nu weer dwars op een manier die aangeeft dat ze gewoon niet willen openstaan voor een aanpassing. Wat er ook aangevoerd wordt het wordt gewoon teruggekaatst zonder dat er ook maar enige aanwijzing is dat ze begrijpen waar het om gaat.

 

Een beetje ziek.

 

Geopatra, die maar blijft hopen dat de verstandigen zegevieren.

 

Gaaaap! Kom op zeg, lees je eigen berichtjes eens. Een ander moet zijn of haar standpunt wijzigen, maar jij blijft roepen 'geven en nemen' zonder ook maar iets te geven. Je opent een discussie en verwacht dat nu in 1 keer iedereen het met je eens is? Als ik het goed begrijp vind jij andersdenken in deze:

* 'dwarsliggers'

* 'niet openstaand voor verandering'

* 'begrijpen niet waarover het gaat'

* zijn 'ziek'

* niet 'verstandig'.

 

Ja ja. Volgens mij geef je dan tegelijk een beschrijving van jezelf in de ogen van vele andersdenkenden (dan jij)? Die gaan enkel niet zover om dat op deze botte wijze te communiceren.

 

Fire5

 

Je vergeet dat ik niet de enige ben die hetzelfde voorstelt.

En je wil niet weten dat er wel degelijk aardig wat mensen zijn die kwaliteitsverbetering willen.

 

En het is ook weer hetzelfde als al eerder gebeurde: je probeert de boodschapper te dwarsbomen ipv/ naar de boodschap te luisteren.

Dat jij misschien iets niet ziet kan best, maar anderen zien dat wel en proberen op een positieve manier er wat aan te doen.

Als je het niet ziet bemoei je er dan niet mee ipv. constant dwars te leggen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is overigens de hele teneur van het vorige en ook weer dit draadje.

Een paar mensen proberen iets aan te zwengelen om het echt wel bestaande probleem van kwaliteitsvermindering van de geocaches te pareren, in dit geval door voorstellen te doen om te komen tot het aanmaken van enkele criteria die ook toetsbaar en daarmee objectief zijn.

De mensen die in het TP draadje dwars lagen liggen nu weer dwars op een manier die aangeeft dat ze gewoon niet willen openstaan voor een aanpassing. Wat er ook aangevoerd wordt het wordt gewoon teruggekaatst zonder dat er ook maar enige aanwijzing is dat ze begrijpen waar het om gaat.

 

Een beetje ziek.

 

Geopatra, die maar blijft hopen dat de verstandigen zegevieren.

 

Gaaaap! Kom op zeg, lees je eigen berichtjes eens. Een ander moet zijn of haar standpunt wijzigen, maar jij blijft roepen 'geven en nemen' zonder ook maar iets te geven. Je opent een discussie en verwacht dat nu in 1 keer iedereen het met je eens is? Als ik het goed begrijp vind jij andersdenken in deze:

* 'dwarsliggers'

* 'niet openstaand voor verandering'

* 'begrijpen niet waarover het gaat'

* zijn 'ziek'

* niet 'verstandig'.

 

Ja ja. Volgens mij geef je dan tegelijk een beschrijving van jezelf in de ogen van vele andersdenkenden (dan jij)? Die gaan enkel niet zover om dat op deze botte wijze te communiceren.

 

Fire5

 

Je vergeet dat ik niet de enige ben die hetzelfde voorstelt.

En je wil niet weten dat er wel degelijk aardig wat mensen zijn die kwaliteitsverbetering willen.

 

En het is ook weer hetzelfde als al eerder gebeurde: je probeert de boodschapper te dwarsbomen ipv/ naar de boodschap te luisteren.

Dat jij misschien iets niet ziet kan best, maar anderen zien dat wel en proberen op een positieve manier er wat aan te doen.

Als je het niet ziet bemoei je er dan niet mee ipv. constant dwars te leggen.

 

Geopatra.

 

Doe het dan , verbeter de kwaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staan al flink wat ideeen in dit draadje om de kwaliteit van geocaching land te verbeteren. Misschien is het toch goed als iemand eens op een rijtje zet wat de goede ideeen zijn en dan nemen we dat volgende week mee in de team meeting van gc.nl

Er zijn inderdaad verschillende meningen in dit hele verhaal, maar als iedereen nu een samenvatting geeft van zijn/haar goede ideeen (de komende 10 posts of zo) en niet reageert op wat anderen hebben gezegd dan kunnen we die lijst met 10 posts goed als basis gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is een flutcache per definitie dan niet leuk om te doen ?

 

Ik kan mijn eerste cache in Belgie nog heel goed herinneren.

 

Was een traditional, langs een doorgaande weg. Ik heb daar het kokertje echt tussen de drollen (type: menselijk), wc papier (type: gebruikt),

condooms (type: bananensmaak) en maandverband (type: libresse MET vleugels) vandaan moeten vissen ......

 

Flutcache ? Misschien ..... Maar ik heb hem met alle plezier van de wereld gelogd !

 

En als je aan mij zou vragen : "Zou je deze cache gedaan hebben, als je had geweten waar je terecht was gekomen ?", dan kan ik alleen maar volmondig "Ja !" zeggen....

 

En dat is misschien toch ook wel een beetje de lol van het spelletje, het onverwachte, het niet weten wat je gaat tegenkomen ......

 

Het ene moment heb je een liter water nodig om je handen schoon te krijgen, het andere moment heb je een liter water nodig om een ingenieus cache systeem te activeren.....

 

Het ene moment sta je midden in het centrum van een grote stad een uur te wachten voordat je het kokertje ongezien vanachter een verkeersbord kan graaien, het volgende moment ben je een uur bezig om in één of andere verlaten vallei de juiste spelonk te vinden waar het kokertje in zit......

 

Dus wat mij betreft mogen de "flutcaches" vooral blijven, ik doe ze met alle plezier van de wereld !

En nee, ik ben geen puntenjager ;-)

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel pagina's moet dit draadje nog krijgen voordat iedereen doorheeft dat dit onderwerp geen win-win/verlies-verlies oplevert?

 

honderd? tweehonderd?

 

Iedereen heeft namelijk gelijk en daarmee ook weer ongelijk.

 

Het cachen is veranderd in de loop van de jaren, niet persé verslechterd maar ook niet persé verbeterd.

 

Deze hele discussie resulteert alleen maar in 'alweer' welles/nietes met de nodige gevolgen.

Tja, LTeunis, dit is een discussieforum.

En bij deze (zoals wel meer) lopen de meningen uiteen en lijken ze niet nader tot elkaar te komen. Dit voedt de discussie allen maar.

Er wordt hier door de meesten (bijna iedereen op 1 na) netjes gediscussieerd en ik zou dan ook niet weten waarom het gevolgen zou moeten hebben.

Laten we niet al te krampachtig met discussiëren omgaan. 'Can't stand the heat, then stay out of the kitchen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staan al flink wat ideeen in dit draadje om de kwaliteit van geocaching land te verbeteren. Misschien is het toch goed als iemand eens op een rijtje zet wat de goede ideeen zijn en dan nemen we dat volgende week mee in de team meeting van gc.nl

Er zijn inderdaad verschillende meningen in dit hele verhaal, maar als iedereen nu een samenvatting geeft van zijn/haar goede ideeen (de komende 10 posts of zo) en niet reageert op wat anderen hebben gezegd dan kunnen we die lijst met 10 posts goed als basis gebruiken.

 

Laat dit het eerste voorstel voor het overleg zijn:

 

Het is niet mijn idee (maar van A&F, ik sta hier trouwens wel voor de volle 100% achter) ,maar een note schrijven waarom de cache geplaatst is op "deze" locatie.

Misschien soms als reviewernote en soms (liever meestal) op de cache-site.

Ik denk dat dit het bewust zijn (het nadenken over de locatie) erg zal bevorderen. Tevens kan je er dan in aangeven waarom dit een (voor jouw) speciale locatie is. (en waar kan de "bezoeker" op letten om het bijzondere te zien).

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Help elkaar met het plaatsten van caches. Geef op een normale manier je kritiek. Sta open voor kritiek

 

Hou je aan de gestelde regels voorwaarden van de plaatser.

 

Waardeer de persoon die moeite neemt om een cache te plaatsen. Hoe slecht de cache ook is. Geef subtiel hint.

 

Bekijk per regio wat het probleem is en probeer uit te vinden hoe het ontstaat. Ik heb nl. het idee dat dit probleem zich in bepaalde delen van het land meer/ anders is dan in andere delen.

 

Dit zijn gewoon wat ideeën

 

Begin A.U.B. niet met een waarderingssysteem!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...