Spring naar bijdragen

Kwaliteit in Geocaching-land


Team jemar

Aanbevolen berichten

Er staan al flink wat ideeen in dit draadje om de kwaliteit van geocaching land te verbeteren. Misschien is het toch goed als iemand eens op een rijtje zet wat de goede ideeen zijn en dan nemen we dat volgende week mee in de team meeting van gc.nl

Er zijn inderdaad verschillende meningen in dit hele verhaal, maar als iedereen nu een samenvatting geeft van zijn/haar goede ideeen (de komende 10 posts of zo) en niet reageert op wat anderen hebben gezegd dan kunnen we die lijst met 10 posts goed als basis gebruiken.

Wil je de hele discussie weer opnieuw voeren?

Wat de 1 een goed idee vindt, vindt de ander een slecht idee.

Dus gewoon draadje doorlezen en zelf maar zien wat je wel en niet meeneemt (en hopelijk niets :thumbup: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er staan al flink wat ideeen in dit draadje om de kwaliteit van geocaching land te verbeteren. Misschien is het toch goed als iemand eens op een rijtje zet wat de goede ideeen zijn en dan nemen we dat volgende week mee in de team meeting van gc.nl

Er zijn inderdaad verschillende meningen in dit hele verhaal, maar als iedereen nu een samenvatting geeft van zijn/haar goede ideeen (de komende 10 posts of zo) en niet reageert op wat anderen hebben gezegd dan kunnen we die lijst met 10 posts goed als basis gebruiken.

Wil je de hele discussie weer opnieuw voeren?

Wat de 1 een goed idee vindt, vindt de ander een slecht idee.

Dus gewoon draadje doorlezen en zelf maar zien wat je wel en niet meeneemt (en hopelijk niets ;) )

 

Het gaat hier niet om een discussie opnieuw te voeren, maar om het aanvoeren van ideeën / voorstellen. Misschien moet jou voorstel wel zijn om niets te veranderen!!

Nu is de kans om dingen te noemen. Als je nu niks noemt heb je in mijn ogen geen recht om straks te "zeuren" (iets wat er straks zeker zal gaan gebeuren!!!)

bewerkt door Rob228
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorstel wordt heel aardig verwoord in mijn posting 148.

 

Toetsbare criteria - niet veel

Wellicht te toetsen door cachereviewer

Commissie die ze opstelt

Geen discussie over eindproduct.

 

;)

 

Geopatra

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorstel (in volgorde van voorkeur):

 

1. Laten zoals het is

2. Alleen verzoek om motivatie locatie

3. Alle overige voorstellen met daarbij het verzoek deze voor te leggen bij gc.com en niet 'zonder discussie' door te voeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen caches gaan afkeuren op basis van nog meer regeltjes dan we al hebben!

Geen commissie die gaat beslissen wat wel of niet door de censuur kan!

 

Wat dan wel... tja dat is voer voor discussie.

Ik vind een uitleg vragen waarom je die cache plek hebt gekozen wel een goed idee. Niet meteen het afkeuren van de cache er van af laten hangen, maar vooral om de cache plaatsers nog eens goed te laten nadenken. Misschien ook een bijna lege cache pagina 1x terug sturen met de vraag om er iets meer van te maken?

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorstel (in volgorde van voorkeur):

 

1. Laten zoals het is

2. Alleen verzoek om motivatie locatie

3. Alle overige voorstellen met daarbij het verzoek deze voor te leggen bij gc.com en niet 'zonder discussie' door te voeren

Komt waarschijnlijk niet als een verrassing, maar ik sluit mij aan bij Lepman.

Maar wat mij betreft hoeft 2 ook niet (ik ben altijd gemotiveerd ;) ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen caches gaan afkeuren op basis van nog meer regeltjes dan we al hebben!

Geen commissie die gaat beslissen wat wel of niet door de censuur kan!

 

Wat dan wel... tja dat is voer voor discussie.

Ik vind een uitleg vragen waarom je die cache plek hebt gekozen wel een goed idee. Niet meteen het afkeuren van de cache er van af laten hangen, maar vooral om de cache plaatsers nog eens goed te laten nadenken. Misschien ook een bijna lege cache pagina 1x terug sturen met de vraag om er iets meer van te maken?

 

 

Ik denk dat we wel aardig op één lijn zitten, vooral vooraf nadenken over de locatie!! (en met de reviviewersnotes heeft kruimel ook wat te lezen, nu hij niet meer op het forum komt, ......) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor nieuwe cachers die hun eerste paar caches maken: Naast de log geef cachers die de cache bezoeken ook een (online) evaluatie-formulier met daarop een soort score-kaart die wordt ingevuld op kwaliteit locatie, kwaliteit route en kwaliteit cache-beschrijving en...(vul maar aan). Eventueel met commentaar waarom de cijfers zo zijn.

 

Ik ben dus zo'n nieuwe cacher en ik denk dat dat mij zou helpen om een volgende cache te verbeteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorstel (in volgorde van voorkeur):

 

1. Laten zoals het is

2. Alleen verzoek om motivatie locatie

3. Alle overige voorstellen met daarbij het verzoek deze voor te leggen bij gc.com en niet 'zonder discussie' door te voeren

Lijkt me een heeellll goed plan.....

Ik heb het al eerder gezegd, gc.com moet de regels aannemen en implementeren, niet gc.nl in principe faciliteerd gc.nl alleen maar de nederlandse website

 

 

Op het gevaar af dat nu heel cachend nederland over mij heen valt. Het staat iedereen vrij om een alternatieve club te starten zoals Quality Caching of zo en daar de regels te maken en aan te nemen.

 

Bovenstaande is mijn mening, geen verwijt aan een individu, groep of wat anders.

 

HEt lijkt mij beter om de discussie te sluiten en weer eens wat leuks te gaan doen. ook dit draadje is weer een herhaling van zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HEt lijkt mij beter om de discussie te sluiten en weer eens wat leuks te gaan doen. ook dit draadje is weer een herhaling van zetten.

Volgens mij heb ik het al eens eerder gemeld, maar...

 

Indien je de discussie wel goed vindt zo en niet meer verder wilt discussiëren, prima.

Maar ga nou niet vragen om een slotje om het ook voor een ander te beslissen. Daar hebben we een modje voor.

Goed, ik begrijp dat jij niet meer mee discussieert, prima, geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HEt lijkt mij beter om de discussie te sluiten en weer eens wat leuks te gaan doen. ook dit draadje is weer een herhaling van zetten.

Volgens mij heb ik het al eens eerder gemeld, maar...

 

Indien je de discussie wel goed vindt zo en niet meer verder wilt discussiëren, prima.

Maar ga nou niet vragen om een slotje om het ook voor een ander te beslissen. Daar hebben we een modje voor.

Goed, ik begrijp dat jij niet meer mee discussieert, prima, geen probleem.

 

nieuwe mod ;)

 

 

ik vraag toch niet om de discussie te sluiten, ik ventileer mijn mening.

ik beslis niet voor anderen. dat wil ik ook trouwens niet.

 

en oja ik heb ook niet gezegd dat ik niet meer mee praat ;)

 

Als je het draadje goed leest begint het een herhaling van zetten te worden, Lepman heeft een goede samenvatting gemaakt en dat is volgens mij (mijn mening weer) een juiste afspiegeling van zaken. Nogmaals gc.nl kan de regels niet maken en veranderen, maar misschien wel wat additionele zaken met de nederlandse reviewers bespreken.. Wat ? dat zou miscchien een werkgroep kunnen uitzoeken en dan aan de leden voorleggen bv

 

Dan kun je ook daar weer je mening overgeven :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel even (een seconde) dacht ik dat dit draadje de goede kant op ging. Ik hoopte er achter te komen wat nu kwaliteit is en of we konden benoemen wat eventueel geen kwaliteit is.

Nu al heeft Kruimel handenvol werk om caches te reviewen dus dat moet niet meer werk worden tenzij we bijvoorbeeld voor elke provincie een reviewer aanstellen om dat werk te verminderen (IDEE?). Ja ik weet .com stelt reviewers aan en niet wij (ik zeg het maar vast).

Een intelligent-systeem dat mij verteld welke nog te vinden caches passen in mijn profiel zou wel handig zijn. De tijd dat ik alles voor de voet opraap is voorbij. En op woonerven en naast de kliko hoef ik niet meer te zoeken, die tijd heb ik wel gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik eens wat extreme voorstellen uit de hoge hoed toveren, dan heeft het gc.nl team tenminste iets om over te praten:

 

  • Stap af van de grandfathered caches. Iedere cache in een natuurgebied hoort er met toestemming te liggen! Ook de oudjes. Een cache zonder toestemming mist een bepaald kwaliteitsaspect en is slecht voor ons imago bij de natuurbeheerders.
  • Geef iedere cache in principe een beperkte houdbaarheid en bekijk na enkele maanden aan de hand van de logs of de cache voldoende kwaliteit heeft. Zo ja: laten liggen. Zo nee: opdoeken.
  • Caches die niet voldoende onderhouden worden kunnen beter verdwijnen.
  • Geen adoptie van caches. Als een eigenaar verhuist of stopt met de hobby is het beter om iemand anders met verse ideeën aan de slag te laten gaan. Leggers-in-spé zijn er genoeg.
  • Overweeg het opstarten van een proefloperssysteem. Dit voorkomt dat beschrijvingen met fouten online komen en bovendien is meteen de cachelocatie gezien. Een ervaren proefloper kan eventueel een nieuweling op plaatsingsgebied een handje helpen.
  • Een verplichte motivatie voor de cachelocatie is een goed idee.

 

Veel succes, gc.nl.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel even (een seconde) dacht ik dat dit draadje de goede kant op ging. Ik hoopte er achter te komen wat nu kwaliteit is en of we konden benoemen wat eventueel geen kwaliteit is.

Dus het gaat voor jou de verkeerde kant op?

Dus het gaat de kant op van Lepman en zijn aanhang (waaronder ik) wie het willen laten zoals het nu is? ;) ;)

Jij weet toch wel wat voor jou kwaliteit is? Daar heb je dit draadje toch niet voor nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorstel (in volgorde van voorkeur):

 

1. Laten zoals het is

2. Alleen verzoek om motivatie locatie

3. Alle overige voorstellen met daarbij het verzoek deze voor te leggen bij gc.com en niet 'zonder discussie' door te voeren

 

Over puntje 3: wil je weer een discussie als deze?? Maar dan nog meer landen en mensen erbij, nu komen we er al niet uit, wat denk je dat er gebeurd als er nog meer mensen bij betrokken worden ;) .

Laat puntje 3 dan zijn: als .com ermee instemt geldt dit voor ons alle. We hebben een discussie aangezwengeld, en laat ons dan ook de gevolge voelen, hetzij possitief hetzij negatief. (dit is voor een ieder zelf in te vullen ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...