Spring naar bijdragen

Meerdere kaarten(sets)

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Een ruime week geleden 'geüpgrade' van een ETrex Vista naar de Oregon. :eek:

(Overigens een geweldig apparaat!!)

Nu heb ik een vraag over het gebruik van meerdere kaarten(sets).

Ik gebruik MapSource om de kaarten van de compu naar de sd-kaart te kopiëren.

Elke nieuwe upload overschrijft de vorige (logisch)

Het veranderen van de naam van de bestaande set op de gps heeft als resultaat dat die niet meer als kaart wordt herkend.

Nu zit er in het geheugen van de gps de meegeleverde basiskaart (die eindigd op ...BAS.IMG)

De geüploade kaart heet iets wat eindigd op ...SUPP.IMG

Is de enige methode inderdaad om alle beschikbare kaarten in MapSource te selecteren en het als één 'enorm' bestand te uploaden naar de gps? Of is er een slimmere manier?

Wie weet het?

Dank!

Marcel.

Geplaatst
Een ruime week geleden 'geüpgrade' van een ETrex Vista naar de Oregon. :eek:

(Overigens een geweldig apparaat!!)

Het veranderen van de naam van de bestaande set op de gps heeft als resultaat dat die niet meer als kaart wordt herkend.

Nu zit er in het geheugen van de gps de meegeleverde basiskaart (die eindigd op ...BAS.IMG)

Is de enige methode inderdaad om alle beschikbare kaarten in MapSource te selecteren en het als één 'enorm' bestand te uploaden naar de gps? Of is er een slimmere manier?

Wie weet het?

Dank!

Marcel.

Naar mijn ervaring moet je telkens goed selecteren wat je erin wil zetten en dit als 1 pakket erin laden. Eraan toevoegen is me nooit gelukt.

Geopatra.

Geplaatst (bewerkt)

Wie weet het?

Dank!

Marcel.

Wil je meerde kaarten naar het interne geheugen pompen van de colorado 300 of oregon gebruik dan de volgende namen:

* gmapprom.img

* gmapsupp.img

* gmapbmap.img

Op je SD kaart kan alleen : gmapsupp.img

Nu kan je 3 verschillende landen copieren zonder de elke keer in mapsource te compilen.

Suc6

bewerkt door smeule
  • 2 months later...
Geplaatst

Het zijn er vier want gmapsupp.img kan, mag intern en extern verschillend zijn. Sterker nog, ze mogen niet dezelfde kaartdelen hebben want dan krijg je problemen.

• 3 months later...
Geplaatst

Ik heb kaarten in het interne geheugen van de oregon gezet. Maar ik heb nu een microSD er in gestopt. Nu wil ik de kaarten op de SD zetten en de caches in het interne geheugen. Is dat slim? En hoe doe ik dat?

Geplaatst

Hallo

Het makkelijkste is gewoon je Oregon aansluiten via USB. Je krijgt er dan 2 extra drive letters bij (schijven) meestal f en g. Je kunt nu de kaart naar het sd kaartje kopieren en de caches (waarschijnlijk) een gpx bestand. Naar het interne geheugen van de Oregon.(f: schijf) onder het mapje f:\garmin\gpx.

Ik heb overigens ook nog een kaartset op het interne geheugen staan. Dus je kan het ook combineren.

IK hoop dat het een beetje duidelijk is. Eigenlijk komt het erop neer dat je het via de verkenner van windows doet.

Geplaatst

Ok Ik sleep alle kaarten naar de verwisselbare schijf, en de gpx bestanden blijven op de interen schijf staan. dat snap ik. Maar als ik een groter kaarten bestand van uit mapsourse op de verwisselbare schijf wil zetten, wordt de oude dan overschreven?

Geplaatst

hallo

ja dat klopt. wil je dit niet moet je eerst even kopie maken van het oude bestijv. in een mapje backup op het sd kaartje. hier doet hij niks mee. en kan je hem altijd later weer gebruiken. IK weet niet of je er al bekend mee was dat je meerdere kaarten in een set kan setten. Bijv. TOPO NL, TOPO BELU, TOPO DL en TOPO frankrijk. en deze op je SD kaartje zetten.

Dit kan je doen door alle kaarten in Mapsource te selecteren en naar de oregon te zenden.

Mar antwoord op de vraag. Het bestand wodt overschreven.

• 1 month later...
Geplaatst
Wil je meerde kaarten naar het interne geheugen pompen van de colorado 300 of oregon gebruik dan de volgende namen:

* gmapprom.img

* gmapsupp.img

* gmapbmap.img

Op je SD kaart kan alleen : gmapsupp.img

Nu kan je 3 verschillende landen copieren zonder de elke keer in mapsource te compilen.

Suc6

Kan je de bestandsnamen gewoon veranderen vanuit de verkenner?

Dus: eerst een kaart vanuit MapSource op je interne geheugen van je Oregon (of Colorado) zetten > bestandsnaam wijzigen vanuit verkenner en daarna weer een nieuwe kaart vanuit Mapsource op je interne geheugen zetten?

Of moet het anders?

Geplaatst

Ik heb er een micro-sd van 4 gb bij in gedaan, usb aangesloten en met mapsource de kaarten naar de removable device (=microsd kaart) geupload.

Werkt prima.

De caches gaan op de oregon zelf in de gpx\ folder.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Waarschijnlijk weer een domme vraag, maar op mijn gps60mapcsx lukte het wel maar op mijn sinds gisteren ontvangen oregon 400T krijg ik het niet voor elkaar (wel meer dingen niet overigens :o:crybaby: )

hoe krijg ik mijn topo nl op de oregon. krijg het niet voor elkaar.!!! HELP

svp even stap voor stap, want dit werkt toch anders dan op mijn andere gpsr.

heb nu alle bestanden vanuit de map van mijn pc gecopieerd naar volgens mij mijn 2GB kaartje die ik er extra in gedaana heb.

Geplaatst
Waarschijnlijk weer een domme vraag, maar op mijn gps60mapcsx lukte het wel maar op mijn sinds gisteren ontvangen oregon 400T krijg ik het niet voor elkaar (wel meer dingen niet overigens :o:crybaby: )

heb nu alle bestanden vanuit de map van mijn pc gecopieerd naar volgens mij mijn 2GB kaartje die ik er extra in gedaana heb.

Gewoon precies hetzelfde als met je gpsmap:

Mapsource openen, kaarten selecteren, opsturen naar de GPS: Oregon uit het lijstje selecteren.

Je moet dus niet zelf allerlei bestandjes gaan kopieren naar de Oregon.

Geplaatst

Is het niet zo, dat je maar op één GPS toestel de topo mag installeren ?

Voor een tweede moet je dan een nieuwe registratie aanvragen ?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...