Spring naar bijdragen

Cache loggen voordat die online komt?


Mon-Roe

Aanbevolen berichten

Gisteravond zijn er 5 caches online gekomen van Wil ik dit wel en alle 5 zijn ze al eerder gelogd dan dat ze online zijn gekomen. Natuurlijk kan je per ongeluk, tijdens een andere zoektocht, een nog niet gepubliceerde cache tegenkomen, maar ik vind dan dat je niet kan loggen en zeker niet in je logjes kan vermelden dat je een FTF, STF en TTF hebt.

 

Als het mijn caches zouden zijn geweest, zou ik de logjes hebben verwijderd.

 

Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je moet niet zeuren monroe

Nummer 1 lag er al, bij aanvaren nummer 2 gespot, en het gaat om het logboekje is de algemene veronderstelling.

Nummer 3-5 zijn gevonden door barny (omdat ik nummer 2 gevonden had), dus hebben we 3 dagen later de boot wederom te water gelaten, en ook nummer 6 gevonden.

Eerlijk spel, iedere wakkere vent had dit gekunt. Geen voorinformatie, anders dan de originele tekst op nummer 1.

 

Ik wist dat er gezeur van zou komen, maar ik verwacht wel dat JIJ deze dag nog te boot alle 6 gaat doen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thex, dit mag dan in jouw ogen zeuren zijn, maar als je dit al verwacht had, waarom dan toch loggen? Ik vind alleen dat dit dus niet kan. Maar omdat jij er bij betrokken bent, vind je het ineens wel kunnen? Elke keer wordt hier gesproken over de regeltjes en hoe het cachen hoort etc, maar als het in je eigen straatje te pas komt, worden de regels aangepast zoals jij ze graag wilt.

 

nee sorry, cache is nog niet online, dan kan er ook niet gelogd worden, tenzij je een proefloper bent.

 

Ik heb aangegeven wat ik er van vindt en vraag nu wat de rest ervan vindt, zonder verder uitgebreid in discussie te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind namelijk dat het wel kan. Die regels van jou staan nergens. Die FTF's (waar ik me het minste zorgen over maak) is iets wat hier in NL bedacht is. ***verwijdert door moderator*** Sommige begrijpen gewoon niet waar het om gaat: hunten, plezier, avontuur en af en toe een spelletje met elkaar spelen.

 

Die FTF score kan me persoonlijk gestolen worden. Maar die log gaat niet weg, al moet ik hem 500 keer op de pagina zetten. De regel is namelijk (met iedereens instemming): het veldboekje telt.

 

Als je het werkelijk wilt weten: er hebben diverse mensen op mijn caches gelogd, die daar niet eerlijk aan gekomen zijn. Die logs haal ik ook niet weg, ook al staan mijn tenen krom. Deze zaak bovendien niet op zich, maar is meerdere keren voor gekomen.

 

Kortom beste Mon-Roe, als je niets beter te doen hebt, pak dan een boot en ga aan de slag.

bewerkt door SN@G
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waarom mag je de cache niet loggen voor hij online komt? Als ik dat ding bij toeval vindt, dan mag ik toch loggen? Er zijn toch geen speciale regels aan de cache gebonden? En waarom zou het wel mogen als je je naam op het 5e velletje zet?

 

Dit is nou een van de redenen dat FTF, STF en TTF weg moeten. We gaan alleen nog voor BLIK! en dat levert hier in Groningen dan weer een coin op (bedankt Tuutjefloiter). ;)

 

Trouwens als de caches waren afgekeurd had THex geen cache te loggen gehad op internet.

Jammer als je als eerste wilt zijn en iemand is je voor geweest, maar op een in mijn ogen eerlijke manier.

Misschien voor de cachelegger een waarschuwing om het volgende keer iets moeilijker te maken.

 

Zo denk ik er over zonder aanziens des persoons.

 

Hou het wel netjes in de berichten anders pleur ik het ding in de vuilnisbak. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die FTF score kan me persoonlijk gestolen worden.

Waarom schrijf je dan bij nr. 1 dat je op nr. 2 maar zilver claimt en zet je wel overal de codes erbij, als het je toch geen bal interesseerd? Wees dan zo eerlijk om dit overal weg te halen.

 

Kortom beste Mon-Roe, als je niets beter te doen hebt, pak dan een boot en ga aan de slag.
Ik zou willen dat ik het fysiek kon doen, maar helaas! :P

 

Maar goed, jij hebt jouw mening en die weten we, we weten mijn mening en ik ben benieuwd hoe de rest erover denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ook dat er niet gelogd mag worden voordat de cache online is gekomen. Als iemand een hardloopwedstrijd loopt en vertrekt voordat het startschot is gegeven wordt deze gediskwalificeerd en heeft al helemaal geen recht op een prijs. Laat staan de eerste, tweede of derde. Dus of dit nu in de regeltjes staat of niet; als je je gezonde verstand laat werken snap je dat dit ongehoord is en doe je dit gewoon weg niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met de Kerstman eens hoor. 1 kun je misschien per ongeluk tegenkomen maar 5 niet, dus ik heb niet eens twijfels over wel of niet eerlijk.

En als je het FTF helemaal niet belangrijk vindt, dan is het toch ook geen enkel probleem om je log weg te halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening (voor wat ie waard is)

 

Volgens mij klopt de draadtitel niet.

De cache is niet gelogd voordat ie online kwam.

Dat kan technisch gezien ook niet.

Je bedoelt waarschijnlijk te zeggen dat het logboekje getekend is voordat de cache online kwam en vervolgens op gc.com de cache als gevonden is aangemerkt op een datum die ligt voor de datum dat ie online kwam.

De cache kan immers pas gelogd worden als ie online komt bij gc.com (loggen bestaat m.i. uit twee delen, nl het fysieke logboekje tekenen en daarna de log op gc.com). Het eerste is hier niet voor het tweede gebeurd.

 

"ik vind dan dat je niet kan loggen en zeker niet in je logjes kan vermelden dat je een FTF, STF en TTF hebt"

Misschien formuleer je het ongelukkig, maar het lijkt erop dat je nog meer valt over het feit dat er een FTF enz. geclaimd wordt dan dat ie (naar jouw mening) te vroeg gelogd wordt.

 

"Als het mijn caches zouden zijn geweest, zou ik de logjes hebben verwijderd."

Op grond waarvan zou je die logjes dan hebben verwijderd?

Alleen om dat naar jouw mening de cache gelogd is op een datum waarop ie nog niet online was?

Hadden de vinders dan zo oneerlijk moeten zijn en liegen over hun vondst door die bv pas op 10 augustus te loggen op gc.com terwijl ze hem al een week eerder gevonden hadden?

Zodat de verdeling van FTF enz "eerlijk" zou verlopen?

Er is zoveel oneerlijk in deze wereld.

Mijn neefje van 10 zal nooit een cache op 20 km van huis als FTF kunnen scoren, simpelweg omdat ie geen rijbewijs heeft. In deze jachtige tijden is dat fataal voor het kunnen scoren van een FTF. Dat vindt hij oneerlijk.

 

En als de vinders al hun logs zouden "moeten" verwijderen. Wanneer zouden ze dan wel mogen loggen? Wie bepaalt dat? Of mogen ze helemaal niet loggen?

En wat te doen, zoals al eerder aangehaald, met al die horden cachers die via ruilhandel of anderszins aan de eindcoords zijn geraakt van caches die ze zelf nooit haden kunnen vinden.

Verwijderen?

 

Mijn mening: het is lekker weer, stralend zonnetje, ik ga cachen en maak me niet druk over dit soort zaken. :P

 

Greetz Bloodwoosj.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week zaterdag was ik zelf een micro aan het zoeken als tussenpunt van een multi. Omdat ik een aanwijzing verkeerd begrepen had, was ik ver van de bedoelde plek aan het zoeken. En opeens vond ik een Cache. Niet de bewuste micro, maar een regular die nog niet gepubliceerd is. Hoeveel geluk kan je hebben (bij een dag vol not*founds). Ik heb hem wel gelogd vandaag (vanochtend kwam hij online), want ik heb hem immers gevonden, ik heb mijn krabbel gezet (daar gaat het toch om...). Ik was de eerste, dus een FTF.

Maar het is wel een rare FTF, ik geef het gelijk toe, de puzzel die aan de mystery hing heb ik helemaal niet eens hoeven oplossen. Of hij nu wel/niet als FTF zal tellen boeit mij echt niet. Ik vind dat niet zo'n interessante ranking.

Maar als found kan hij mij toch niet ontnomen worden, want ik was daar! Toevallig 'moet' ik vandaag daar weer in de buurt zijn (het afmaken van de multi die vorige week mis ging). Ik zou de moeite kunnen nemen om weer naar die plek te lopen, maar dan vraag ik me echt af voor wie ik dat zou doen. Niet voor mijzelf in ieder geval. En aangezien ik het spelletje alleen voor mijzelf speel, zal ik me de moeite besparen om opnieuw naar die plek te lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig gevalletje he ;)

 

Het feit dat Thex in een kano stapt vind ik al goud waard maar dat terzijde ;)

 

Aan de ene kant is het zo: boekje gevonden, log erin, is een found.

 

Aan de andere kant: er is hier wel eens gezegd, een gearchiveerde cache die nog niet is weggehaald met een boekje er nog in kan niet gelogd worden.

Dan is het een kissie met een boekje erin, geen cache.

 

Geld dat ook voor nog niet gepubliceerde caches? Voor het online komen is het een kissie met een boekje, en pas na publicatie een cache?

 

Hmmmm.... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind namelijk dat het wel kan. Die regels van jou staan nergens. Die FTF's (waar ik me het minste zorgen over maak) is iets wat hier in NL bedacht is. ***verwijdert door moderator*** Sommige begrijpen gewoon niet waar het om gaat: hunten, plezier, avontuur en af en toe een spelletje met elkaar spelen.

 

Die FTF score kan me persoonlijk gestolen worden. Maar die log gaat niet weg, al moet ik hem 500 keer op de pagina zetten. De regel is namelijk (met iedereens instemming): het veldboekje telt.

 

Zijn die 84 FTF's, 81 STF's en 97 TTF's allemaal 'per ongeluk' behaald? Toch knap voor iemand die zich er geen zorgen om maakt, en vind dat die score gestolen mag worden! :P

 

Wij vinden de FTF hunt toevallig wel leuk, en vinden het jammer te lezen hoe het bij deze serie gegaan is. Maar ja, je doet er niks aan heh... Alles is volgens 'de regeltjes' gegaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och jee, er gebeurt eindelijk weer eens wat, en natuurlijk zijn er weer gasten die “het niet vinden kunnen”

 

Ten eerste ik heb een verschrikkelijke leuke dag gehad met mijn twee jongens op het water, ze waren nog fanatieker aan het zoeken naar de witte kokers dan ik.

En daar gaat het mij om, een leuke dag hebben, plezier met me jongens maken

Daarentegen heb ik natuurlijk weer eens iemand berooft van het “verschrikkelijke belangrijke ” FTF en al die andere onzin, mijn oprechte spijt en dan wil ik gelijk om het goed te maken al mijn FTF,s en meer van die zooi te doneren aan de eerste de beste die er naar vraagt of zich maar enigszins benadeelt voelt, ben ik van die loden last af, ik heb er nooit om gevraagd en ik WIL het al helemaal niet (meer) en dan kan niemand het meer in zijn hooft halen om met een (typies Nederlands) beschuldigend vingertje naar mij te wijzen en te zeggen dat ik het daarom doe ( dat is voor mij allang een gepasseerd station, mocht je het überhaupt interesseren).

 

Nogmaals mijn krabbel heb ik op het logrolletje geplempt, dus voor mij is het een found, punt.

 

Ow ja, ik vind dat je pas over een cache praten als je hem heb gedaan.

Doe hem dan, en je zal zien dat ze toch wel redelijk eenvoudig zijn op te sporen.

Maar het is natuurlijk veeeeeel makkelijker om verdachtmakingen achter het toetsenbord te tikken dan echt op onderzoek uit te gaan, zielige zaak in mij ogen.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

In de aanbieding ik weet niet eens een hoeveelheid edelmetaal, gratis te verkrijgen voor diegene die het zo belangrijk vinden, en er mee willen pronken ter eer en meerdere glorie van hun zelf

De vele herinneringen van leuke dagen en avonturen, die ik daarmee meegemaakt heb zijn me echt veel waard en die behoud ik dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...