Spring naar bijdragen

Cache loggen voordat die online komt?


Mon-Roe

Aanbevolen berichten

Wat mij betreft totaal geen verdachtmakingen :P

 

Het is volgens mij alleen nog niet helemaal helder wanneer een cache een cache is en wanneer je die dan 'mag' loggen als found.

 

En nu lees ik dat zowel Thex als Barny in een kano hebben gezeten... voor dat schouwspel had ik zelf wel wat caches neer willen leggen aan een plas ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Pfff oke ik weet ik ben een newbie.....maar ja kijk met regelmaat op deze site...en als er een nieuw forum bericht is wat dan op de eerste pagina te zien is ..ga ik dat bericht op het forum ook wel eens lezen...

En wat mij opvalt.....

Het beeld wat ik heb van de vredelievende hobby geocaching...wordt met regelmaat wreed verstoord...

Leuk is het om te lezen...hoe meelevend mensen zijn...zo las ik een bericht van iemand die z'n arm had gebroken...en dan al die lieve berichtjes ...en ook toen ik een keer hulp nodig had voor mijn hobby op te starten...geweldig ..ik had zo allerlei tips...!!

Maar de harde reacties die ik soms op dit forum lees vebazen mij echt!..ik weet ik ben newbie...maar wennen zal dat (hopelijk) nooit!!!!....En mocht ik na vele founds ftfs of wat dan ook de zelfde harde reacties gaan geven...schroom dan niet en wijs mij gerust op deze reactie!!.....en voor de rest...Wens ik iedereen heel veel cache plezier !! :P

bewerkt door vlindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm. Misschien is een Nederlandse versie van deze cache iets voor ons klein landje:

 

GC135B9 Cachevorhersage für Freitag den 25. Mai 2007 18:00?

 

Elke dag komt hier een nog niet gepubliceerde cache online (die op het punt staat om dat overigens wel te doen) in de omgeving van dit coordinaat. Wie gaat 'm online krijgen? De cache zelf is overigens lastiger te vinden.

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent niet de enige newbie en zeker niet de laatste. Overigens ik ben ook nog steeds een newbie. ;)

 

 

ha ha ha...je hebt er bijna 1000 gevonden...en al jaren lid...ik vroeg me al af wanneer iemand eigenlijk geen newbie meer was... ...maar ik heb dus zeker nog wel ff te gaan. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn hier niet met een hardloopwedstrijd bezig. Trouwens in mijn ogen helemaal géén wedstrijd. Het is én moet een leuk spelletje blijven.

 

Een FTF is een cache die door een cacher als eerste gevonden wordt. De caches waar we het nu over hebben, waren fysiek aanwezig en compleet met logrol. Diegene die 'm als eerste vindt, mag 'm dus ook als FTF loggen. Dat de cache nog niet online was, heeft daar niets mee te maken. Zo ken ik er nog wel één:

 

Het loggen van een cache die verdwenen is: Cacher komt op locatie en vindt een lege kist of erger nog.. de hele kist is weg. Vaak kom ik logjes tegen van cachers die dan een foto maken van het geheel en aan de cachelegger vragen of ie 'm alsnog mag loggen, omdat hij daar geweest is. Zelfs als ie inmiddels "temporary unavailable is". (is mij gelukkig nog niet overkomen)

 

Daar hoor ik ook niemand over klagen, zeker omdat ie al uit de wedstrijd ligt :P .

bewerkt door CC1451
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn ogen is een cache een cache zodra die is gepubliceerd.

Een voorwaarde voor publicatie is dat de cache al fysiek aanwezig moet zijn, uiteraard voorzien van logrol/boekje. Maar dat houdt in mijn optiek niet in dat die dan al gelogd zou mogen worden.

 

Wanneer we nu eens zouden besluiten om het hele ranking gebeuren overboord te zetten zou dat ook heel wat (in mijn ogen) zinloze diskussies voorkomen, en kunnen we allemaal onze tijd op een leukere manier gaan benutten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook wel erg nieuw en heb me van het begin al verwonderd dat je eerst de cache legt en dan moet wachten dat ie online komt - waarom niet eerst de toestemming en de melding welke datum ie online komt.

(of onderling overleggen) op die manier kan men hem niet eerder loggen en voorkom je dit soort problemen. Ik heb er zelf ook al een die er al 14 dagen ligt en waar we op zitten te wachten (is een opvolger van een geripte cache, van iemand anders en daardoor tijdelijk ofline gezet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe wil je dat doen? Zodra 'wij' dat doen, is er morgen een site die het overneemt.

 

Xaa, ik neem aan dat je reageerd op mijn opmerking om het hele ranking gebeuren overboor te gooien.

 

Ik snap ook wel dat er binnen no time wel ergens een site in de lucht zal komen die het dan allemaal gaat bijhouden. Dat zal niet tegen te houden zijn.

 

Ik hoop alleen dat in dat laatste geval er niet op dit forum zoveel gediscussieerd gaat worden over het al dan niet terecht opeisen van een FTF, STF of TTF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierop inhakend, nu hebben de statistieken en rankings een direct verband. Het forum en gc.nl horen toch bij elkaar?

Dus als er op pagina A iets gebeurt, wordt er gereageert op pagina B.

 

Als een externe site het overmocht nemen is het geen interne aangelegenheid meer.

Mogelijk worden de discussies dan minder?

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je per ongeluk een cache vindt met een boekje, loggen dacht ik. Ik heb het al eens met een gearchiveerde gehad. Werd mijn log verwijderd. Maar wat ik mij even afvroeg, hoe kom je aan coordinaten en info van een cache die nog niet gepubliceerd is? :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een log in een logboekje bij een cache is een log. Dan mag de vinder hem loggen ongeacht of de cache gepubliceerd is. Je kan hem bij toeval hebben gevonden, je was slim en wist dat er meer in de omgeving lagen, etc. Kortom, je krabbel staat in het boekje en dat telt.

 

Voor FTF, STF en TTF vinden wij dat de cache eerst gepubliceerd moet zijn. Dan heeft een ieder even veel kans om als eerste te kunnen loggen. Dan heeft de ranking zin. Wij vinden het leuk om als eerste een Mysterie op te lossen, een multi te lopen/ fietsen, etc.

 

Zo gaan wij ook met onze caches om. Het is en blijft een spel, een hobby en laten we het leuk houden. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...