Spring naar bijdragen

Aanvullende voorwaardes cache plaatsen?


Lepman

Aanvullende maatregelen?  

123 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw mening?

    • Ja, extra voorwaardes/regels en statistieken weg
      23
    • Ja, alleen extra voorwaardes/regels, statistieken moeten blijven
      34
    • Ja, statistieken weg, maar geen extra voorwaardes/regels
      7
    • Nee, statstieken moeten blijven en geen extra voorwaardes/regels
      22
    • Er zijn andere mogelijkheden om 'flutcaches' te verminderen
      6
    • Er zijn verhoudingsgwewijs helemaal niet zoveel 'flutcaches'
      13
    • 'Flutcaches' zijn hoe dan ook niet helemaal te voorkomen
      13
    • Geen mening
      5


Aanbevolen berichten

Dit is een afspliting van het 'kwaliteits'-draadje.

 

Er wordt redelijk wat gediscusieerd en er zijn al plannen die mogelijk worden doorgevoerd.

Wat opvalt is dat als argument o.a. wordt gebruikt dat de 'druk' vanuit de community steeds groter wordt.

 

Persoonlijk ben ik benieuwd om hoeveel cachers het gaat, en hoeveel cachers het er juist niet mee eens zijn.

 

Daarom dit polletje om een klein beetje te inventariseren hoe de meningen verdeeld liggen.

 

Volledig representatief is het natuurlijk niet aangezien lang niet alle cachers op het forum komen en van dat aantal ook niet iedereen zijn mening wil geven.

Daarnaast durf ik niet te zeggen of er een relatie is tussen de 'community' en de cachers die hier op het forum actief zijn.

 

Maar als algemene indruk is het misschien wel aardig om wat aantallen te zien :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit is wel een heel lastige enquete, vooral omdat alle onderwerpen uit een ander draadje verenigd worden in één enquete: extra voorwaarden, statistieken, (al dan niet) flutcaches. En je kan maar één keer stemmen.

 

Lastig als je vindt dat flutcaches niet zijn te voorkomen, er eigenlijk (in verhouding) niet zo heel veel zijn en de statistieken moeten blijven en er geen extra voorwaarden moeten komen.

 

Enquetes kunnen heel nuttig zijn, maar dan wel in hapklare brokken. De eerste vier vragen en de daaropvolgende drie vragen zouden van elkaar gescheiden moeten zijn. Maar zoals je al zei: 'Als algemene indruk is het misschien wel aardig om wat aantallen te zien'. :)

bewerkt door Team Van Stoffelen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is wel een heel lastige enquete, vooral omdat alle onderwerpen uit een ander draadje verenigd worden in één enquete: extra voorwaarden, statistieken, (al dan niet) flutcaches. En je kan maar één keer stemmen.

 

Lastig als je vindt dat flutcaches niet zijn te voorkomen, er eigenlijk (in verhouding) niet zo heel veel zijn en de statistieken moeten blijven en er geen extra voorwaarden moeten komen.

 

Enquetes kunnen heel nuttig zijn, maar dan wel in hapklare brokken. De eerste vier vragen en de daaropvolgende drie vragen zouden van elkaar gescheiden moeten zijn. Maar zoals je al zei: 'Als algemene indruk is het misschien wel aardig om wat aantallen te zien'. :D

Had ik toch beter die cursus marktonderzoek of enqueteur kunnen volgen :P

 

Maar inderdaad, het zijn wat gecombineerde onderwerpen en dan is het lastiger om duidelijk te maken wat je mening is per stuk.

Nu wordt iemand wel 'gedwongen' te beantwoorden wat hij het belangrijkste onderwerp vindt.

 

Leermomentje voor 'de volgende keer' :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens,

 

waar gaat dit over? Iedereen die een cache maakt en weglegd heeft daar geheel volgens eigen kunne en geheel volgens eigen goede intenties iets van gemaakt. Wie zijn anderen als vinder van deze caches dan om te beoordelen of het een flutcache is of niet? Zeker, in mijn ogen heb ik ook 'flutcaches gedaan maar voor zover ik weet was IK ook degene die uiteindelijk mijn naam in dat logrolletje of boekje zette. En was het ook IK die een logje onder mijn eigen naam met mijn eigen wachtwoord schreef. Kom op zeg, als je iets een flut vindt en je wil daar eigenlijk niets van hebben dan moet je ook niet loggen.

 

Wat is dan de volgende: Geen Nano's want dat vindt ik flut. Duurt het zoeken zo lang. En dan gaan reguleren. In deze tijd waarin we SCHREEUWEN niet zoveel regeltjes te willen hebben want we komen al om in de regels die we van hogerhand opgelegd krijgen.

Ik heb alle draadjes gevolgd. En ja er zijn toppers en ja er zijn ook andere die voor mij geweldig zijn maar voor anderen misschien flut en andersom. Want zeg nou zelf, ik vindt het geweldig om tot mijn knieen door de blub te gaan en ik ken een cacher die dat dus flut vindt. Zullen we een regel maken. Geen cache waarbij laarzen of ander goed schoeisel voor nodig is komt nu nog door de goedkeuring.

 

We hebben al een lijst waar differentiatie aangegeven kan worden De geodor. Hier kan iedereen zonder enige vorm van pressie en geheel naar eigen goeddunken een waardering uitspreken over een cache, om wat voor redenen dan ook.

 

Laten we het met z'n alle gewoon houden bij datgenen wat deze hobby zo geweldig maakt: Het onzekere van wat gaat komen.

bewerkt door LTeunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens,

 

waar gaat dit over? Iedereen die een cache maakt en weglegd heeft daar geheel volgens eigen kunne en geheel volgens eigen goede intenties iets van gemaakt. Wie zijn anderen als vinder van deze caches dan om te beoordelen of het een flutcache is of niet? Zeker, in mijn ogen heb ik ook 'flutcaches gedaan maar voor zover ik weet was IK ook degene die uiteindelijk mijn naam in dat logrolletje of boekje zette. En was het ook IK die een logje onder mijn eigen naam met mijn eigen wachtwoord schreef. Kom op zeg, als je iets een flut vindt en je wil daar eigenlijk niets van hebben dan moet je ook niet loggen.

 

Wat is dan de volgende: Geen Nano's want dat vindt ik flut. Duurt het zoeken zo lang. En dan gaan reguleren. In deze tijd waarin we SCHREEUWEN niet zoveel regeltjes te willen hebben want we komen al om in de regels die we van hogerhand opgelegd krijgen.

Ik heb alle draadjes gevolgd. En ja er zijn toppers en ja er zijn ook andere die voor mij geweldig zijn maar voor anderen misschien flut en andersom. Want zeg nou zelf, ik vindt het geweldig om tot mijn knieen door de blub te gaan en ik ken een cacher die dat dus flut vindt. Zullen we een regel maken. Geen cache waarbij laarzen of ander goed schoeisel voor nodig is komt nu nog door de goedkeuring.

 

We hebben al een lijst waar differentiatie aangegeven kan worden De geodor. Hier kan iedereen zonder enige vorm van pressie en geheel naar eigen goeddunken een waardering uitspreken over een cache, om wat voor redenen dan ook.

 

Laten we het met z'n alle gewoon houden bij datgenen wat deze hobby zo geweldig maakt: Het onzekere van wat gaat komen.

 

lees dit draadje, neem wel een uur of vier :rolleyes: maar dan heb je ook wat en snap je de poll http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=11630&hl=

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja vanaf welk punt is een flutcache een flutcache?

 

en zoals eerder gezegd: als je het echt een flutcache vind, en je vindt dat je het niet moet stimuleren, log dan gewoon niet.

 

eerlijkheidshalve log ik ook wel met een beetje tegenzin die flutcaches, gewoon om af en toe iets sneller de mijlpaal te halen omdat dat zo leuk uitziet. En dat weegt meestal net iets zwaarder dan het gevoel dat je die flutcaches eigenlijk niet wilt loggen.

ach als iemand er lol in heeft om flutcaches te maken, waarom zou ik ze dan niet gebruiken om even 'lekker stout' te doen (want zo voelt het meestal wel) door zo'n flutcache te loggen...

 

happy quality!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff....nou nou nou wat een pol weer

Ik stem niet, ik ga denk ik een poll starten over vlut pollen.... wat is hier nou het nut / bedoeling van.

 

 

Een oplossing is altijd simpel volgends een bepaalde verzekeraar...

 

Ga cachen, vind je een bepaald soort of formaat cache niet leuk... doe hem niet.

 

Maarhu... is dat laatste niet al zovaak het slot van dergelijke draadjes geweest?

 

D.L.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga cachen, vind je een bepaald soort of formaat cache niet leuk... doe hem niet.

 

 

 

Dit is een forum, vind je een discussie niet leuk... lees het dan niet. :rolleyes:

 

 

 

Wat de uitkomst ook moge zijn.... in een discussie over de kwaliteit van caches(in mijn ogen een van de essentiele zaken waarover hier gediscussierd zou MOETEN worden) willen blijkbaar velen hun mening kwijt. En daar is dit forum voor bedoeld. Dat zou je dus eigenlijk alleen maar moeten aanmoedigen.

 

 

 

Ik denk dat elke poll die hier gestart is er wel iemand zeurt over dat de poll niet klopt, de vraag klopt niet of de keuzemogelijkeden kloppen niet. Je kan het denk ik blijkbaar nooit goed doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[

 

Dit is een forum, vind je een discussie niet leuk... lees het dan niet. :P

 

Geheel correct... wat doe ik hier nog :D .

Gelukkig lees ik in een ander draadje dat je account niet gedist wordt als je hem enkel genruikt voor de kaart functie :rolleyes: .

 

Piccard out.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh ik heb weer een paar goede dingen gelezen :rolleyes:

 

 

 

Als je een cache logt zet je er gewoon wat je ervan vind. Dan weet de eigenaar dat ook.

 

1000 mensen, 1000 meningen. Toch wel leuk een forum :D als ik zeg blauw zegt een ander rood enz.

 

Cache onder een brievenbus, hint rood, tjeee in menig logje hoor ik dat hij oranje is. Dat is toch Prachtig en ze vinden hem ook.

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja vanaf welk punt is een flutcache een flutcache?

 

Dat is toch niet zo moeilijk? Als je op de locatie staat, en je denkt tegen jezelf, "wat een flutlocatie", dan is het een flutcache. Hoe een reviewer dat moet zien is me minder duidelijk, maar voor een cacher is het uitstekend te beoordelen.

 

Wat mij betreft mag de cache pagina uitgebreid worden met een keuze: "vond je de cache leuk? Ja/nee". Ja --> goede cache, nee --> flutcache. Filtermogelijkheid erbij op de kaart ("ik wil geen caches zien die meer dan 50% flut zijn"), en klaar alweer. Het mag zelfs anoniem wat mij betreft, zodat de cache legger geen negatieve reacties kan verwijderen.

 

en zoals eerder gezegd: als je het echt een flutcache vind, en je vindt dat je het niet moet stimuleren, log dan gewoon niet.

 

Als ik eenmaal de moeite heb genomen om erheen te reizen, dan log ik hem ook. Anders wordt de afknapper alleen maar groter. Maar dat wil niet zeggen dat ik er dan veel genoegen aan beleef...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De voorwaarden voor een cache zijn mooie plaats of iets bijzonders toch ?

 

Voorwaarden zou aangevuld kunnen worden met een goede en duidelijke cachepagina dat zien de Reviewers ook. Dus van mij mogen er wat meer regels komen over de cachepagina, probleem is dat niet iedereen HTML kent, Maar dan hou je ook nog flutcaches, want smaken verschillen wat ik mooi vind vind een ander walgelijk. Ik doe graag iets bijzonders, een uitzichtpunt waar geen uitzicht is, Ik vind dat leuk en andere zeggen een flutcache. Een cache van mij is nu tweemaal vernield, waarschijnlijk per ongeluk, ligt op de grond dus oplossing een namaak drol erop tja is het gelijk een flutcache jakkes wat een stom idee om een drol op je cache te leggen. Maar ik vind het dus wel leuk en wacht vol spanning op de logs die komen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...