Spring naar bijdragen

Aanvullende voorwaardes cache plaatsen?


Lepman

Aanvullende maatregelen?  

123 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw mening?

    • Ja, extra voorwaardes/regels en statistieken weg
      23
    • Ja, alleen extra voorwaardes/regels, statistieken moeten blijven
      34
    • Ja, statistieken weg, maar geen extra voorwaardes/regels
      7
    • Nee, statstieken moeten blijven en geen extra voorwaardes/regels
      22
    • Er zijn andere mogelijkheden om 'flutcaches' te verminderen
      6
    • Er zijn verhoudingsgwewijs helemaal niet zoveel 'flutcaches'
      13
    • 'Flutcaches' zijn hoe dan ook niet helemaal te voorkomen
      13
    • Geen mening
      5


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gast Two Pounds

Tja...het is lastig kiezen als er tussen de 8 opties 2 staan waar je het mee eens bent en dan nog een waar je het deels mee eens bent.

 

Heb gekozen voor optie 2

 

Met de kanttekening, dat ik vind dat statistieken en rankings, niet per definitie hetzelfde zijn en hier wel op 1 hoop worden gegooid.

 

Statistieken mogen voor een deel wel blijven, maar rankings mogen er van mij uit.

 

Lastige keuzes..... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja vanaf welk punt is een flutcache een flutcache?

 

 

eerlijkheidshalve log ik ook wel met een beetje tegenzin die flutcaches, gewoon om af en toe iets sneller de mijlpaal te halen omdat dat zo leuk uitziet.

 

De vraag was waarschijnlijk retorisch. Je weet dus wat flutcaches zijn :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja een flutcache is een cache waarvan de alle logs zeggen, dat het een flutcache is.

 

Zolang er een enkel logje is is het dan een flutcache ? of 10 logjes van de 100 , of laten we dan zeggen 55% maar dat betekend ook dat 45% dat geen flutcache vind. Zijn er eigenlijk wel flutcaches ? die aan dit criteria voldoen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat GC maar zoals het is, een ieder vindt er in wat hij wil. En alles regulieren is niet gewenst. En voor quality caches weet je waar je zijn moet :(.

dit is de leukste reply :( er is zelfs binnenkort en quality event.... misschien moeten we daar dan eens kijken.. OF toch allemaal aan het box-searchen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja een flutcache is een cache waarvan de alle logs zeggen, dat het een flutcache is.

 

Zolang er een enkel logje is is het dan een flutcache ? of 10 logjes van de 100 , of laten we dan zeggen 55% maar dat betekend ook dat 45% dat geen flutcache vind. Zijn er eigenlijk wel flutcaches ? die aan dit criteria voldoen ?

 

een ieder ervaart zijn eigen uitleg van een flutcache natuurlijk anders. Een flutcache voor mij is een cache waarvan ik denk, als ik hem gevonden heb, En nu? Is dit alles? Heb ik hiervoor die ene of meerdere liter(s) benzine verknald? Tjee, ik was liever op bed gebleven.

 

Een flutcache kan een traditional zijn maar hetzelfde geld ook een multi of een mystery. Bij sommige mysteries heb ik dat gevoel ook. De kwaliteit zat hem waarschijnlijk in het bedenken van de mystery, maar eeneenmaal de mystery ontrafelt, en hoe goed de mystery ook was, de cache kan dan ineens een ontnuchterende flutcache zijn.

 

Nu ben ik met een multi wat genuanceerder. Als de start leuk is, de route is leuk en ik heb een uur of langer genoten van de omgeving, de route, de opdrachten, dan kan de verstopplek natuurlijk niet echt snel meer stuk. maar toch, als de cache dan in een hoekje van een parkje ligt, in de buurt van afvalbakken en hondedrollen, je verrekte goed moet uitkijken voor dreuzels en dreutels, dan kan dat ook ontnuchterend zijn. maar eerlijk is eerlijk, minder snel dan een flutkokertje achter een lantaarnpaal, in een verkeersbord, onder en stoeptegel, onder of aan een vuilnisbak enz enz. Met een omgeving van likmevessie.

 

En natuurlijk heeft een aantal founds totaal geen enkele meerwaarde als je naar de ligging en type van een cache kijkt. Ik kan me niet voorstellen dat een fotorolletje verstopt in een prachtijge omgeving waarvan je het spijt dat je er geen huis hebt, niet leuker kan zijn en minder vaak gevonden zal worden dan de zoveelste hondestrontkoker achter de lantaarnpaal. Weten er nu maar echt zo weinig mensen wat een flutcache is? Een flutcache is een cache waar je heen gaat en alleen maar een lekker gevoel krijgt doordat je er weer een found it bij hebt gekregen en je niets maar dan ook niets leuks over de cache zelf kan vertellen dan dat het je nummer zoveel van de founds was.

 

Het bevreemd me dat er een enkeling hier reageert alsof zijn geocacherleven er van afhangt. Ondoordachte schrijfselfs en compleet de hakken in het zand en volop briesend in opstand. Zijn kwaliteitscaches worden de nek omgedraaid. Als er geen flutcache meer is, hou ik op met cachen......

 

Alsof een snelle opraper geen leuke omgeving kan hebben, alsof een traditional, maar ook een multi of een Mystery niet een geweldig leuk en vernuftig verstopplaats kan hebben.

 

Ik ken traditionals genoeg die direct van mij een super geo d'or zouden krijgen als ik ook maar enig nut van een ge d'or zou inzien. Prachtige omgeving, geweldig mooie verstopplek, de mooiste frutsels zeer doordacht gemaakt om een kokertje in of aan te te verstoppen. Echt caches waar je een jaar later nog over kunt praten. Goh, heb je die en die al gedaan van die en die? Ja? Wat een prachtig gevonden manier om de cache te verstoppen niet? Nee? Nog niet gedaan? Die moet je eens gaan doen joh, die cache, het is maar een gewone traditional, maar echt, super goed verstopt.....

 

Daar gaat het toch om met geocachen? verhalen over prachtige lokaties, verhalen over vernuftige verstopmethodes, toch geen verhalenover je hoeveelste cache het was en verder niets meer weten? Je moet toch een strakke plasser krijgen van die leuke cache maar toch niet van je 1000e found it of je tigste op een dag? Ik blijf erbij, die enkele keer dat ik ga cachen dan wil ik een of twee leuke caches doen. Caches waar ik weer net zo lang op kan teren tot de volgende keer dat we weer eens op pad gaan om te cachen. Hoeveel ik gevonden heb is totaal niet belangrijk. Ik kijk liever terug op een dag met maar een found, maar een prachtige cache dan dat ik 100 of 200 van die rommelpotdingen inderweg ben tegen gekomen. Echt, die rotzooi sla ik gewoon over en als ik er toevallig een vind dan wens ik het niet te loggen. heeft niemand bij zo'n flutcache de stiekeme gedachte om het ding in de vuilnisbak te gooien? Kom nu niet aan met de moeite die men in zo'n cache gestopt heeft. Echt, de enige moeite die men heeft genomen is een stukje papier zo in elkaar te frommelen dat het in het kokertje past. Weg met die rotzooi. Dat is de naam geocache niet waardig. Als dat het principe van geocachen is dan stop ik vandaag nog met deze hobby.

 

De bedoeling is ook niet direct dat wij de caches gaan weren. Tenminste, zover ben ik nog niet :( Maar wat wel de bedoeling zou kunnen zijn is tijdens een review de cache terug te sturen en de ander gewoon eens te vragen waarom hij nu de cache juist daar wil gaan neerleggen, vragen of er niet een leukere omgeving is. Vragen of de cachepagina niet iets opgeleukt kan worden. Dan duurt het allemaal maar wat langer. De reviewers zitten toch geregeld uit hun neus te eten :(

Ik heb er vandaag ook weer een paar gezien. Te droevig voor woorden. 1 totaal nietszeggende regel tekst op de cachepagina... IS dat nu een stimulans om een geocacher naar je cache te krijgen? Is dat nu reclame maken voor je eigen cache? Nee, daarmee komen allen maar de puntjesjagers los. Dgene die voor de found its gaat ziet alle tekst op de cachepagina als overbodige luxe en zou liever alleen de coördinatenv an de cache zien. En voor het krijgen van toestemming? Ik kan het me niet voorstellen dat er iemand is die zegt tegen rijkswaterstaat dat hij een cache wil verstoppen in of onder een vuinisbak op een parkeerplaats. En wel allemaal braaf melden dat ze toestemming hebben.... Ik zou er niet eens voor actie durven te ondernemen en die agsten te vragen of ik onder hun vuilnisbak een doosje mag verstoppen voor een cacvhe. Ik denk dat ze altijd ja zeggen en zich doodlachen bij het idee dat er dan weer geregeld iemand met zijn vingers in de stront of gebrukte condooms zit te graaien. Halve zolen die geocachers.

 

 

Mooiste reply die ik gelezen heb? Het verhaal van de aquariumvereniging. Ik kon me er helemaal in vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja een flutcache is een cache waarvan de alle logs zeggen, dat het een flutcache is.

 

Zolang er een enkel logje is is het dan een flutcache ? of 10 logjes van de 100 , of laten we dan zeggen 55% maar dat betekend ook dat 45% dat geen flutcache vind. Zijn er eigenlijk wel flutcaches ? die aan dit criteria voldoen ?

Ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja een flutcache is een cache waarvan de alle logs zeggen, dat het een flutcache is.

 

Zolang er een enkel logje is is het dan een flutcache ? of 10 logjes van de 100 , of laten we dan zeggen 55% maar dat betekend ook dat 45% dat geen flutcache vind. Zijn er eigenlijk wel flutcaches ? die aan dit criteria voldoen ?

 

Ik zou er niet eens voor actie durven te ondernemen en die agsten te vragen of ik onder hun vuilnisbak een doosje mag verstoppen voor een cacvhe. Ik denk dat ze altijd ja zeggen en zich doodlachen bij het idee dat er dan weer geregeld iemand met zijn vingers in de stront of gebrukte condooms zit te graaien. Halve zolen die geocachers.

 

 

Mooiste reply die ik gelezen heb? Het verhaal van de aquariumvereniging. Ik kon me er helemaal in vinden.

 

 

Dat laatste zijn trouwens geen flutcaches heer Kruimel, maar Tissue Caches :( :( :) wel de discussie zuiver houden hoor LOL LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik er toevallig een vind dan wens ik het niet te loggen. heeft niemand bij zo'n flutcache de stiekeme gedachte om het ding in de vuilnisbak te gooien? Kom nu niet aan met de moeite die men in zo'n cache gestopt heeft. Echt, de enige moeite die men heeft genomen is een stukje papier zo in elkaar te frommelen dat het in het kokertje past. Weg met die rotzooi. Dat is de naam geocache niet waardig.

 

Idee... :( , FOP Flutcache Opruim P..?? Wie verzint er iets voor de Pé ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...