Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Overigens is dit de meest gedetailleerde hoogtekaart die ik heb kunnen vinden en die is ook niet lineair.

Hier staat ook nog een zeer gedetailleerde hoogtekaart met hoogtelijnen.

bewerkt door Team Van Stoffelen
Geplaatst
Overigens is dit de meest gedetailleerde hoogtekaart die ik heb kunnen vinden en die is ook niet lineair.

Dat is ongeveer wat ik bedoelde, rond zeeniveau gaat het met stapjes van 0,5 m, in Zuid-Limburg met stapen van 50m. Dat is een factor 100 verschil

Dus als er nou een paar vrijwilligers zijn om de hoogtepunten op de topo kaarten in een tabel te zetten dan kunnen we zelf kaartjes maken. Kunnen we meteen nog iemand blij maken: linkje :ph34r:

Je mag mijn GPS logjes hebben, maar die zijn lang niet zo nauwkeurig als dit. Wat een prachtige kaart. Details als snelwegen zijn zelfst herkenbaar. En de hoger gelegen rivierdijken door het land. Geinig om te zien dat de spaarbekkens in de Biesbosch hoger liggen. Zelfst de vuilstort bij Bavel is duidelijk te zien als een puist in het landschap.

Is het mogelijk om aan twee kanten relief aan te brengen in een munt? Zo niet, dan vind ik de provinciekiezer van wilg ook een leuk idee. Eventueel uitgevoerd als tol.

Tc

Geplaatst
Hij is prachtig. Er moet nog een mooimaak slag overheen om de achtergrond kleur gelijk aan die van de stuiver te krijgen.

En als het ook nog lukt om de peilschaal van -5 tot + 5m te laten lopen en een overeenkomstig kleurenpalet te geven (Bijv donker blauw tot wit onder nap en wit tot donker groen boven NAP) en dezelfde kleurschakering in de relief versie van nederland te gebruiken. Dan laat hij mooi zien wat onderloopt.

Nu pas gezien :beerchug:

Gradiënten van de ene kleur naar de andere zijn in principe niet mogelijk, of je moet het in stapjes doen met tussen elk stapje een lijntje om de kleuren uit elkaar te houden. Op kleine oppervlakten zou het te proberen zijn zonder, maar niet op deze schaal.

In het kader van de eeuwige strijd tegen het water nog een bijdrage van mijn kant :blush:

tulp.jpg

Dit is overigens geen serieuze inzending voor de ontwerpwedstrijd :D

Geplaatst (bewerkt)

Is het in het kader van de makkelijkheid niet gewoon beter om het idee van het NAP simpeler uit te voeren?

Gewoon in grote lijnen dus. Een vuilnisbelt hoeft wat mij betreft niet hoger te worden aangegeven dan iets dat precies op NAP ligt. En iets dat op 9m onder NAP ligt hoeft niet dieper dan iets dat op -1 ligt.

Pak gewoon de kaart die KK neer heeft gezet en alles dat donkerblauw is moet een stukje naar beneden. Misschien is het nog mogelijk om alles dat geel is nog een stukje hoger te maken. Zo heb je 3 niveaus.

Donkerblauw = onder NAP

Groen/Turquoise = op NAP

Geel/Bruin = boven NAP

Alleen tja is het technisch mogelijk want dat is me nog niet helemaal duidelijk.

En misschien moeten we ook die kleuren dan maar aanhouden. Blauw Groen en Geel

bewerkt door Kamelig
Geplaatst
Oké, drie ontwerpen is misschien wat overdone, maar als je de smaak eenmaal te pakken heb... Bij deze mijn derde en laatste ontwerp. Het is een variatie op het thema Willem van Oranje. Het gaat om een rechthoekige strakke munt (annex plakkaat) met relief van 3,4 bij 5 cm. Op deze munt staat dan weer het Wilhelmus, waper en de eerste munt met de beeltenis van Willem van Oranje.

NL2008_3AZ.jpgNL2008_3VZ.jpg

Het is mooi geweest. Het was leuk om te doen. Ik laat het bij deze drie.

Groeten, Rian Huiberts (Team Van Stoffelen Sr)

En als logo het wapen dat je ziet op het rechterplaatje. :beerchug:

Geplaatst

Oké, drie ontwerpen is misschien wat overdone, maar als je de smaak eenmaal te pakken heb... Bij deze mijn derde en laatste ontwerp. Het is een variatie op het thema Willem van Oranje. Het gaat om een rechthoekige strakke munt (annex plakkaat) met relief van 3,4 bij 5 cm. Op deze munt staat dan weer het Wilhelmus, waper en de eerste munt met de beeltenis van Willem van Oranje.

NL2008_3AZ.jpgNL2008_3VZ.jpg

Het is mooi geweest. Het was leuk om te doen. Ik laat het bij deze drie.

Groeten, Rian Huiberts (Team Van Stoffelen Sr)

En als logo het wapen dat je ziet op het rechterplaatje. :thumbdown:

Als Logo of als icoontje?

Geplaatst
En als logo het wapen dat je ziet op het rechterplaatje. :thumbdown:

Inderdaad heel goed bruikbaar als icoontje. Goed idee.

En laat nu opeens een nog wilder idee bij mij opkomen: de Nederlandse Geocoin 2008 Set, bestaande uit de trackable Willem van Oranje munt, in combinatie met het (ook trackable) Willem van Oranje/wilhelmus plakkaat :)

Geplaatst
Nu ik toch in de creageoknutselsferen ben, nog maar eens een ander 2008 ontwerp naar oud voorbeeld:

Coin%202%20VZ.jpgCoin%202%20AZ.jpg

Aan de voorzijde de allereerste Nederlandse munt met de afbeelding van onze Willem en het motto Vigilate Deo Fidentes (Waakt, vertrouwende op God). Aan de achterzijde de handtekening van Willem. Ikke en photoshop zijn nog steeds geen goede vrienden, vandaar het kleurverschil in het ontwerp. De munt is geheel van één metaal.

Hier mijn voorkeur op :):thumbdown:

Geplaatst

Nu ik toch in de creageoknutselsferen ben, nog maar eens een ander 2008 ontwerp naar oud voorbeeld:

Coin%202%20VZ.jpgCoin%202%20AZ.jpg

Aan de voorzijde de allereerste Nederlandse munt met de afbeelding van onze Willem en het motto Vigilate Deo Fidentes (Waakt, vertrouwende op God). Aan de achterzijde de handtekening van Willem. Ikke en photoshop zijn nog steeds geen goede vrienden, vandaar het kleurverschil in het ontwerp. De munt is geheel van één metaal.

Hier mijn voorkeur op :dribble::)

Dit is toch wel een plaatje, eerlijk gezegd.... :thumbdown::clap:

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...