Spring naar bijdragen

Geocaching als competitie


Stats & ranking  

215 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat betekenen statistieken voor u?

    • Stats en ranking zijn volstrekt oninteressant
      29
    • Ach, ik kijk er wel eens naar maar het doet mij verder weinig
      53
    • Ik cache niet vanwege de statistieken, maar elk puntje is mooi meegenomen
      82
    • De statistieken moeten kloppen en maken geocaching juist extra interessant
      42
    • Ik ga vooral op pad om te scoren en te werken aan mijn stats
      9


Aanbevolen berichten

Hoewel geocaching officieel niet als een competitie is opgezet, en je daarom bij geocaching.com een cache zo vaak als found kunt loggen als je maar wilt, hechten veel geocachers waarde aan hun stats en ranking. Hoe belangrijk zijn de statistieken voor u? Geef dit aan op een schaal van 1 tot 5.

 

Licht uw keuze eventueel toe, maar geef geen commentaar op de mening van anderen. Het gaat hier om een statistische analyse (stats!) en niet om een discussie. Stemmen gebeurt anoniem, dus wees eerlijk en laat u niet leiden door wat ‘politiek correct’ is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, daar gaan we weer. Voor een heleboel cachers zijn de statistieken belangrijk (en dus ook de oppikkertjes) :lol1: en voor een heleboel cachers zijn de statistieken niet van belang (en pakken minder snel een oppikkertje) :D .

 

Groet, Walibi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statistieken zijn niet belangrijk, het is leuk dat je kan zien hoeveel caches je gedaan hebt en welke, maar competitie zie ik er zeker niet in. Wel vind ik het leuk om te zien dat enkele geocachers die ongeveer gelijk met ons begonnen gelijk met ons op gaan.

Oppikkers doen wij ook wel aangezien ik niet kilometers kan lopen. Daarom halen wij die caches eruit die voor ons te doen zijn en waar we in de buurt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou gelijk maar even reageren dan... Ik zat er toevallig van de week aan te denken wat een te gekke spobby dit toch eigenlijk is!!!

 

Ik zie het eerlijk gezegd als een veel breder iets. Voor mezelf hou ik een score bij gelijk aan die van het bekende tellertje. Gewoon leuk om zoveel mogelijk te vinden. Het doet er bij mezelf niet toe wat voor soort het is. Het gaat mij erom dat ik er uit ben!! Daarnaast houden we met een aantal geocachers in m'n woongebied wedstrijdjes "wie hem het eerst heeft!!!" Ook altijd erg leuk om de logjes te lezen. Lekker fanatiek er 's avonds laat / 's nachts laat nog even op uit te gaan en dan mekaar nog treffen op een nieuwe cacheplek. Er zijn dus meer zotten op deze aardkloot.

Soms weer in een groepje en dan doet het hele statistieken er niet toe. Meer hoe hoog we het pijltje op de gezelligheidsmeter kunnen krijgen. Komende zondag op de Byland even de Robinson cache bezoeken in een inieminie rubberbootje. Daarna ff "grill'n". D'r zijn namelijk een aantal Duitsers bij en die nemen gelijk de BBQ mee en wat Bradwurst natuurlijk.

Joh deze spobby heeft gewoon alles in zich. Voor elk wat wils!! Waar hebben we het over!!

 

Groeten

Davince :D

bewerkt door Davince
Link naar opmerking
Deel via andere websites

achja puntjes zijn puntjes, maar ik doe het voor de lol. log ik een cache dubbel..... wat ik niet doe is er altijd wel GSAK die mij verteld dat er iets niet klopt.... :DB)B)

 

het gaat mij om de leuke tochten met andere geocachers of een dag in de auto een omgeving ff leeg cachen. dat is al sport zat..

 

oja waarom is dit draadje gestart.... is er iets wat we niet weten :D:lol1:

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou voor mijzelf bij welke ik gedaan heb met google maps.

Door eerdere draadjes hou ik me niet meer bezig met Geo'dors, heb ze zelfs teruggenomen.

TB's en coins wil ik wel eens meenemen maar ruil geen goodies meer.

Voor mij gewoon een leuke hobby, waar ik dus ook veel plezier aan beleef.

That's all folks !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn antwoord staat er net niet bij. Het lijkt heel erg op het middelste. Maar ik vind het vooral handig dat ik zelf niet hoef te tellen. En soms wil er veel op een dag doen en soms heb ik meer zin in een lekkere wandeling en soms......

 

Niet gestemd dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zijn het allemaal stellingen, waar ik niet zoveel mee kan.

 

eigenlijk kloppen ze volgens mij ook geen van alle.

 

Immers:

 

 

Stats en ranking zijn volstrekt oninteressant , "zijn" moet zijn "vind ik". Voorts zijn stats en ranking twee totaal verschillende zaken.

Statistieken vind ik wel interessant, ranking niet.

 

Ach, ik kijk er wel eens naar maar het doet mij verder weinig kan ik ook al niks mee, want de statistieken vind ik dus wel interessant, maar de ranking doet me verder weinig. Naar het een kijk ik dus wel, naar het ander niet.

 

Ik cache niet vanwege de statistieken, maar elk puntje is mooi meegenomen Eeehhh....????? hoe moet ik dit lezen? Ik cache (niet vanwege de statistieken, maar elk puntje is mooi meegenomen) of: Ik cache niet (vanwege de statistieken) mmmm....zeker een rothekel aan statistieken, dat hij daarvoor niet cached, maar wat doet de rest er dan nog achter?. ...snap die "vanwege" niet helemaal.

Ik snap heel de stelling eigenlijk niet. Kun je me die nog eens anders formuleren? (echt, je moet hem eens drie keer anders lezen en dan snap je hem ook niet meer)

Als ik denk te begrijpen wat er wel wordt bedoeld: wat doet dat puntje er dan toe, als je het niet voor de statistieken (of moet ik hier "ranking" lezen) doet?

 

De statistieken moeten kloppen en maken geocaching juist extra interessant

Geocaching levert interessante statistieken op voor wie van statistieken houdt.

Statistieken leveren geen interessanter Geocachen op voor wie van Geocachen houdt.

 

Ik ga vooral op pad om te scoren en te werken aan mijn stats wie op pad gaat om te "scoren" werkt volgens mij vooral aan zijn "ranking"

Als je vooral heel veel multi's doet, werk je ook aan je stats (die vertonen dan heel veel multi's) maar "scoor" je weinig "puntjes" in de zin zoals "scoren" hier waarschijnlijk wordt bedoeld....???

 

Op een schaal van 1 tot 5? ga ik dus voor optie 6 : Ik vind dit soort poll's ...eeeehhh.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor de 1e optie gekozen 'Stats en ranking zijn volstrekt oninteressant'.

De cijfers vind ik helemaal niet belangrijk. Ik gebruik geocaching om te bepalen waar ik nu weer eens zal gaan wandelen. Zowel in mijn vrije tijd hier als wanneer ik op vakantie ben.

Ruilen van goodies, daar heb ik nog nooit aan gedaan en TB's kunnen lastig zijn als je niet vantevoren hebt gekeken naar de opdracht die het ding heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching is net als sjoelen; sommige mensen gaan er bloedfanatiek tegen aan om te scoren, anderen genieten van het ermee bezig zijn.

 

Om hier ook nog stats voor bij te houden vind ik onzin. Intressanter vind ik waarom mensen geocaching leuk vinden: gaat het om gps-en, stashen, zoeken, puzzelen, of juist de veelzijdigheid van de combinatie (mijn gok :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...