Spring naar bijdragen

Geocaching als competitie


Stats & ranking  

215 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat betekenen statistieken voor u?

    • Stats en ranking zijn volstrekt oninteressant
      29
    • Ach, ik kijk er wel eens naar maar het doet mij verder weinig
      53
    • Ik cache niet vanwege de statistieken, maar elk puntje is mooi meegenomen
      82
    • De statistieken moeten kloppen en maken geocaching juist extra interessant
      42
    • Ik ga vooral op pad om te scoren en te werken aan mijn stats
      9


Aanbevolen berichten

Ik heb een 5 gescoord....omdat het niet anders kan. Ik vind namelijk het jagen op FTF een extra dimensie geven aan het cachen :D , als dat er niet meer zou zijn vind ik het spelletje minder interessant.

 

We doen daarnaast van alles (trads, multi's, mistery) en we kijken zelden naar de statistieken ook al staan ze wel op de profielpagina. Ik kijk dus niet naar wie er boven mij staat....behalve bij de FTF lijst :lol1:

 

groet Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Persoonlijk vind ik cachen, oftewel het zoeken.. puzzelen.. en tenslotte het 'Yes' gevoel als je de cache vind, het belangrijkste. Hoewel ik eerlijksheidshalve moet zeggen dat het halen van edelmetaal me een zekere voldoening geeft, is het zeker niet bepalend voor mijn cachegedrag, immers; in dat geval zou ik geen caches meer doen waarvan het edelmetaal al is vergeven. Het bekijken van een lijst waaruit blijkt hoeveel ik inmiddels gedaan, heb is puur voor het nagenieten van het vinden. En jazeker, ik ben verslaafd aan het cachen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen beleefd het cachen op zijn eigen manier. Dus KAN het ook dienen als een competitie tussen enkele FTF fanaten. Ik ben blij dat niet iedereen er zo over denkt anders kan je je cache na de eerste found wel weer archiveren :). In allerlei zaken waarin (te) veel wedijvering bovenaan staat haak ik af. Dat is wat anders dan een gezonde prestatie leveren in de vorm van een (zware) cache route. Daar ben ik dan wel "fanatiek" in. Alle WP's vinden, hoe moeilijk ook verstopt, de route afmaken en de kist scoren, en dat alles natuurlijk zonder hulplijntjes :thumbup: .

Ik stem drie met dien verstande dat een puntje extra op de route moet liggen. De tendens om van ieder waypoint een (saaie) micro te maken hoeft van mij niet. Het gaat om het de omgeving in combinatie met het gebruik van een modern apparaat (de GPS) en/of een kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gekozen voor optie 2. Leuk hoor die stats en bravo voor degene die zorgt/heeft gezorgd dat dit er is gekomen en word bijgehouden. Ik zou het geduld en de tijd er niet voor kunnen opbrengen.

Ik kijk er wel eens naar, maar ik vind dat je het wel met een korreltje zout moet nemen.

We zijn niet allemaal op hetzelfde moment gaan cachen, we hebben niet allemaal evenveel tijd en zin om heel veel caches op een dag te gaan doen. Het cachen zit bij mij vooral in het weekend. Ik heb doordeweeks helaas niet zoveel tijd om te cachen. En ergens vind ik dat helemaal niet erg, anders raak ik er sneller op uit gekeken. Omdat we niet allemaal op hetzelfde moment zijn begonnen, elke dag cachen is het moeilijk om de stats van anderen met die van jezelf te vergelijken.

Laat anderen maar puntjes jagen en hun uiterste best doen om hoger in de ranglijst(en) te komen. Ik probeer te genieten van de wandelingen in de natuur die me weet ik waar allemaal brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De drang om te scoren komt voort uit een soort van competitie binnen de High Tech Campus Crew.

Nu is er nog 1 collega die zo'n 50 caches op me voor ligt, maar vorig jaar lag ik nog zo'n 50 caches voor op hem.

We sporen elkaar dus flink aan om te scoren.

Zie ook ons overzicht: http://www.madpalace.nl/geocaching.html

 

Dat laatste is eigenlijk minder leuk, want soms ga je teveel traditionals oppikken terwijl je eigenlijk behoefte hebt aan rustig wandelen. Daarom hebben we eind vorig jaar besloten om ons er niet meer aan toe te geven.

 

Maar helaas is dat soms makkelijker gezegd dan gedaan.

 

En van weer een andere kant bekeken, houdt het ons ook lekker positief bezig zodat we lekker blijven cachen in plaats van lang in bed liggen of voor de buis hangen.

bewerkt door madman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bedacht dat 3 het beste bij mijn huidige cachegedrag ligt.

 

Vroeger keek ik bij iedere gevonden cache weer naar de statistieken, hoeveel ik wel weer niet gestegen was en of hoe snel ik bij de eerste 100 zou zijn. Begin 2005 hoefde je er namelijk maar zo'n 300 te vinden en het was al zo ver.

Nu sta ik al het hele jaar (sinds juni 2007) rond de 140ste plaats geloof ik, er zit geen verbetering meer in voor mij. Reden dus om nog maar sporadisch naar de statistieken te kijken en alweer te constateren dat er niets veranderd is.

 

Dat wil niet zeggen dat de puntjes niet belangrijk zijn, want wat nu het enige interessante is is het behalen van een viercijferig getal. Nog 141 te gaan en dat zal ergens in het najaar behaald gaan worden schat ik zo. En daarna? Dat zien we dan wel weer :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb optie 3 gekozen, omdat ie er het dichtsbij zit. Verder laat ik iedereen die om een andere reden geocachet (is dat goed Nederlands??) in z'n waarde. Doe je het voor de punten en wil je alleen oppikkers, prima. Doe je het voor het goud. Ook prima. Wil je alleen wandelen. Prima. Verzamel of koop je eindcoordinaten, ook best. Doe je het om nog een andere reden. Prima. Mooi dat er zoveel redenen kunnen zijn om te gaan cachen, hoe je het ook invult. Maar ga niet zeggen dat een ander het op een verkeerde manier doet, laat iedereen het op z'n eigen manier doen.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[offtopic]

Ik heb net een nieuwe webshop geopend:

1 Ster coördinaten € 5,-

2 Ster coördinaten €10,-

3 Ster coördinaten €15,-

4 Ster coördinaten €20,-

5 Ster coördinaten €30,-

 

Alleen coördinaten in NL, ook levering via PayPal

 

(ik moet toch ergens mijn GPS van betalen?)

:):angry:

[/offtopic]

 

Voor mij Optie 3 denk ik.

Statistieken zijn wel leuk om in te zien. Helemaal de Friends-optie van GC.Com is handig. Kun je je eigen "favoriete" cachers in de gaten houden.. Natuurlijk zet een en ander aan tot competitie, en dat is ook leuk.

Iedereen vindt zijn genoegen op zijn eigen manier.

bewerkt door Janivanda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor optie 1 gekozen.

Het zal mij een worst zijn wat m'n ranking is, en hoeveel ik er heb gevonden is leuk om te zien, maar ook dat doet er verder weinig toen.

 

Ik cache voor het cachen, en niet voor de punten.

 

Ook FTF's boeien mij totaal niet. TB's en GC's neem ik mee omdat ze moeten reizen, maar soms discover ik ze alleen. Het geeft een herkenningspunt voor een cache, maar hoeveel ik er al gevonden heb doet er ook niet veel toe.

 

Maar dat de stats en rankings er zijn, geeft wel een extra dimensie voor anderen, dus is het goed dat dit er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iemand zit hier mijn logs te deleten.... :)

 

Off topic: Niet alleen jou logs, ook mijn logs! :ph34r:

iK stel voor dat dan ook alle logjes in een ander draadje met" Ik heb 2 coins besteld" ïk heb drie coins besteld" ook worden verwijderd!

 

On topic:

Ik heb voor optie 3 gestemd. Het gaat in de eerste plaats om de wandeling!! Puntje dr bij is mooi meegenomen en ook ik ben niet vies van een beetje competitie!

bewerkt door Team Sinus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind puntjes niet interessant, ik vind pols niet interessant, ik vind wat andere vinden niet interessant, ik vind wat ik vind interessant.

Ik vind dat er te snel draadjes gesloten worden jammer, ik vind dat er logs verdwijnen jammer, ik vind doosjes op - kwalitatief uitermate teleurstellende - plekken jammer.

Ik vind ontmoetingen met andere ( cache) mensen leuk, ik vind doosjes op leuke, mooie, interessante plekken leuk, ik vind wat ik vind leuk.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Het volgende las ik op Nederlands meest besproken cacher

en door mij gewaardeerd persoon Barny

Ik heb het iets aangepast en kan me er helemaal in vinden.

 

 

 

Mensch, durf te cachen

 

Je leeft maar heel kort, maar 'n enkele keer

En als je straks anders wilt, kun je niet meer!

Mensch, durf te cachen!

Vraag niet elken dag van je korte bestaan:

Hoe hebben m'n pa en m'n grootpa gadaan?

Hoe doet er m'n neef en hoe doet er m'n vrind?

En wie weet, hoe of dat nou m'n buurman weer vindt,

En - wat heeft 'Het Fatsoen" voorgeschreven?

Mensch, durf te cachen!

 

De menschen bepalen de kleur van je das,

De vorm van je hoed, en de snit van je jas

En - van je cacheleven!

Ze wijzen de paadjes, waar langs je mag gaan,

En roepen 'o foei!' als je even blijft staan, -

Ze kiezen je toekomst en kiezen je werk,

Ze zoeken een kroeg voor je uit en een kerk,

En wat j' aan de armen moet geven.

Mensch, is dat nu cachen?

 

De menschen - ze schrijven je leefregels voor,

Ze geven je raad, en roepen in koor:

Zoo moet je cachen!

Met die mag je omgaan, maar die is te min.

Met die moet je trouwen, - al heb je geen zin.

En daar moet je wonen, dat eischt je fatsoen -

En je wordt genegeerd als je 't anders zou doen,

Alsof je iets ergs had misdreven,

Mensch, is dat cachen?

 

Het leven is heerlijk, het leven is mooi.

Maar - vlieg uit in de lucht, en kruip niet in een kooi!

Mensch! durf te cachen!

Je kop in de hoogte, je neus in de wind,

En lap aan je laars hoe een ander het vindt!

Hou een hart vol warmte en van liefde in je borst,

Maar wees op je vierkante meter een Vorst!

Wat je zoekt kan geen ander je geven!

Mensch, durf te cachen en start geen draadje? :)

 

Met dank aan Barny.

 

Groetjes Keske27

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Het volgende las ik op Nederlands meest besproken cacher

en door mij gewaardeerd persoon Barny

Ik heb het iets aangepast en kan me er helemaal in vinden.

 

 

 

Mensch, durf te cachen

 

Je leeft maar heel kort, maar 'n enkele keer

En als je straks anders wilt, kun je niet meer!

Mensch, durf te cachen!

Vraag niet elken dag van je korte bestaan:

Hoe hebben m'n pa en m'n grootpa gadaan?

Hoe doet er m'n neef en hoe doet er m'n vrind?

En wie weet, hoe of dat nou m'n buurman weer vindt,

En - wat heeft 'Het Fatsoen" voorgeschreven?

Mensch, durf te cachen!

 

De menschen bepalen de kleur van je das,

De vorm van je hoed, en de snit van je jas

En - van je cacheleven!

Ze wijzen de paadjes, waar langs je mag gaan,

En roepen 'o foei!' als je even blijft staan, -

Ze kiezen je toekomst en kiezen je werk,

Ze zoeken een kroeg voor je uit en een kerk,

En wat j' aan de armen moet geven.

Mensch, is dat nu cachen?

 

De menschen - ze schrijven je leefregels voor,

Ze geven je raad, en roepen in koor:

Zoo moet je cachen!

Met die mag je omgaan, maar die is te min.

Met die moet je trouwen, - al heb je geen zin.

En daar moet je wonen, dat eischt je fatsoen -

En je wordt genegeerd als je 't anders zou doen,

Alsof je iets ergs had misdreven,

Mensch, is dat cachen?

 

Het leven is heerlijk, het leven is mooi.

Maar - vlieg uit in de lucht, en kruip niet in een kooi!

Mensch! durf te cachen!

Je kop in de hoogte, je neus in de wind,

En lap aan je laars hoe een ander het vindt!

Hou een hart vol warmte en van liefde in je borst,

Maar wees op je vierkante meter een Vorst!

Wat je zoekt kan geen ander je geven!

Mensch, durf te cachen en start geen draadje? :)

 

Met dank aan Barny.

 

Groetjes Keske27

 

natuurlijk geheel vrij vertaalt naar een vooroorlogs liedje van Dirk Witte en Jean Louis Pisuisse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...