Spring naar bijdragen

Geocaching als competitie


Stats & ranking  

215 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat betekenen statistieken voor u?

    • Stats en ranking zijn volstrekt oninteressant
      29
    • Ach, ik kijk er wel eens naar maar het doet mij verder weinig
      53
    • Ik cache niet vanwege de statistieken, maar elk puntje is mooi meegenomen
      82
    • De statistieken moeten kloppen en maken geocaching juist extra interessant
      42
    • Ik ga vooral op pad om te scoren en te werken aan mijn stats
      9


Aanbevolen berichten

Competitie!!!! Leuk juist, geeft net wat extra "spanning" aan het spel.

En nog leuker is vaak dat je terplekke meerdere fanatiekelingen tegen komt om gezellig even je winst mee te vieren of uit te huilen als je net naast de metalen grijpt. :).

Samen even kletsen over de cache/puzzel.......etc. en dan weer terug naar huis.

 

Een ieder mag het spel spelen zoals die zelf wil, laat ons dan ook genieten van het competitiegevoel!!!!

(alleen als de tijd voor is, is goudjacht leuk, en anders maken we er tijd voor vrij :ph34r: )

We leven maar 1 keer, geniet er dan ook van!!!!

 

Groetjes Team Alkie

bewerkt door alkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

iemand zit hier mijn logs te deleten.... :)

 

klopt, goed opgemerkt. Niet alleen die van jou maar van een aardig aantal. Ik denk dat er zo'n 15 berichtjes verwijderd zijn. Zowel op verzoek van de topicstarter als op eigen initialtief. Er worden geen berichtjes deleted die er toe doen :eek:

 

 

iemand zit hier mijn logs te deleten.... :ph34r:

 

Off topic: Niet alleen jou logs, ook mijn logs! :blink:

 

Precies en van nog een aantal anderen. Wat niet ter zake doet kan gewoon weggegooid worden.

 

iK stel voor dat dan ook alle logjes in een ander draadje met" Ik heb 2 coins besteld" ïk heb drie coins besteld" ook worden verwijderd!

We hebben anders ruim een jaar een vacature gehad voor een nieuwe moderator. Vacature is sinds een ruime week opgevuld. maar ook de bewuste topics wordt wel ingegrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iK stel voor dat dan ook alle logjes in een ander draadje met" Ik heb 2 coins besteld" ïk heb drie coins besteld" ook worden verwijderd!

We hebben anders ruim een jaar een vacature gehad voor een nieuwe moderator. Vacature is sinds een ruime week opgevuld. maar ook de bewuste topics wordt wel ingegrepen.

 

:eek: Dan ga ik er wel over na denken als ik nog wel hier wil posten....off topic moet kunnen behalve als het erg uit de hand loopt. De actie van gisteren was terrecht, maar als je alle off topic gaat verwijderen maak je jezelf als moderator gek en ben benieuwd als de mensen dan nog gaan posten.

 

Maar jah wie ben ik he.... B)

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is heel simpel, offtopic is in feite niet toegestaan. Een beetje offtopic gaan is wat mij betreft geen enkel probleem. Daar werk ik zelf ook aan mee. Het offtopic is verwijderd op verzoek van de topicstarter. Verder zijn er alleen maar totaal nietstzeggende onzinnige berichten verwijderd waar een ander zich aan stoort en een aantal berichten die nietszeggend meer waren omdat de schrijvers allemaal "hun woorden" ingetrokken hebben.

 

Het offtopicgebeuren van gisteren liep uit de hand. Als je de actie van gisteren terecht vond, snap ik het probleem niet omdat het alleen maar bij de aktie van gisteren is gebleven.

Dat "de mensen" nog blijven posten als er eens wat offtopic berichten verwijderd worden is niet iets waar ik me bezorgd om maak. Zo lang als het forum bestaat worden er berichten verwijderd als ze te offtopic zijn of anderszins over de schreef gaan.

Als we alle blabla maar zouden laten staan hebben we geen moderators nodig op een forum. Gek worden? Nuh, zijn we al. Wie anders zou vrijwillig dit meestal ondankbare werk doen?

 

 

Ik heb de 4 berichten die van jou verwijderd zijn nog eens bekeken en er stond eigenlijk niets in.

 

1:

Jongens ik ga even cachen hoor.. kibbelen jullie verder ? B)

 

xxx aan malyenki

 

2:

xxx bounce team (vrouwlijk deel dan) hahahaha....

 

3:

Jij doet het op de verkeerde manier.... ;)

Ik heb optie 6 gekozen...

 

4:

Altijd die REEJ weer :eek:

 

Dat was jouw inbreng dat verwijderd is, samen met alle posters die op dezelfde manier met elkaar aan het chatten waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is heel simpel, offtopic is in feite niet toegestaan. Een beetje offtopic gaan is wat mij betreft geen enkel probleem. Daar werk ik zelf ook aan mee. Het offtopic is verwijderd op verzoek van de topicstarter. Verder zijn er alleen maar totaal nietstzeggende onzinnige berichten verwijderd waar een ander zich aan stoort en een aantal berichten die nietszeggend meer waren omdat de schrijvers allemaal "hun woorden" ingetrokken hebben.

 

Het offtopicgebeuren van gisteren liep uit de hand. Als je de actie van gisteren terecht vond, snap ik het probleem niet omdat het alleen maar bij de aktie van gisteren is gebleven.

Dat "de mensen" nog blijven posten als er eens wat offtopic berichten verwijderd worden is niet iets waar ik me bezorgd om maak. Zo lang als het forum bestaat worden er berichten verwijderd als ze te offtopic zijn of anderszins over de schreef gaan.

Als we alle blabla maar zouden laten staan hebben we geen moderators nodig op een forum. Gek worden? Nuh, zijn we al. Wie anders zou vrijwillig dit meestal ondankbare werk doen?

 

 

Ik heb de 4 berichten die van jou verwijderd zijn nog eens bekeken en er stond eigenlijk niets in.

 

1:

Jongens ik ga even cachen hoor.. kibbelen jullie verder ? B)

 

xxx aan malyenki

 

2:

xxx bounce team (vrouwlijk deel dan) hahahaha....

 

3:

Jij doet het op de verkeerde manier.... :D

Ik heb optie 6 gekozen...

 

4:

Altijd die REEJ weer :eek:

 

Dat was jouw inbreng dat verwijderd is, samen met alle posters die op dezelfde manier met elkaar aan het chatten waren.

 

Bedankt voor het uitzoeken van mijn berichten en je tijd daarvoor, maar wat jij nu zegt ben ik ook mee eens. ;)

Deze regel was voldoende geweest:

'Het is heel simpel, offtopic is in feite niet toegestaan. Een beetje offtopic gaan is wat mij betreft geen enkel probleem'.

m.a.w. het is duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, het uitzoeken is niet zo veel werk als je denkt. De berichten staan er nog gewoon tussen, alleen op onzichtbaar voor de forumgebruikers, zichtbaar mods an admins.

 

Dat de ene regel had volstaan ben ik met je eens, maar ik heb het iets uitgebreider gedaan omdat men nogal eens vaak vergeet wat men geschreven heeft.

 

Goed, gaan we weer ontopic.

 

Geocaching als competitie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het lastig om een keus te maken uit de 5 mogelijkheden. Dat doe ik ook niet, maar ik wil wel aangeven hoe wij met de stats omgaan.

 

Eigenlijk is het heel simpel. We vinden het een leuk extraatje.

 

Het cachen, en zeer recent het leggen van een cache, bezorgt ons een hoop lol en plezier. Het is leuk om in de statistieken te zien hoeveel je er "gedaan" hebt. We willen een enkele keer wel een dagje traditionals zoeken, en dan proberen er een hoop te vinden. Om de lol van de "competitie tegen jezelf". Daarmee bedoel ik iets van: 'zou het lukken om er vandaag echt zoveel te vinden?' of 'zou het lukken om vandaag op de tweehonderd finds te komen?' (totaal, niet op 1 dag). We hebben nu een paar keer meegedaan met de jacht op eremetaal. Ook dat hoeft voor ons echt niet iedere keer, maar een enkele keer is erg leuk. Zeker als je met verschillende teams tegelijk aan het zoeken bent. "Wie zal hem het eerst vinden?" "hoor ik daar hebbes? wie is het? ander team, of lid van het eigen team?" Dit zijn zoals gezegd leuke extra's.

 

Verder vind ik het vaak wel handig om te zien hoeveel iemand er ongeveer heeft gevonden. Niet zozeer als competitie, maar om het volgende: Als iemand die bv. 800 caches heeft gevonden, zegt dat die en die cache echt geweldig is, superverzorgd etc. dan hecht ik veel waarde aan die mening. Als iemand die bijvoorbeeld 5 caches heeft gedaan zegt dat die en die cache erg gaaf is, dan twijfel ik iets meer. Heeft die persoon bv. 4 eenvoudige micro's gevonden, en is de 5e een aardige traditional, dan is die aardige traditional in verhouding met die eerste 4 natuurlijk super.

(Heb overigens niets tegen micro's of traditionals, voordat daar een discussie over begint, dit is bij wijze van voorbeeld.)

 

Nog een keer dit verhaal samengevat:

De statistieken zijn een leuk extraatje.

 

Femke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Optie 1. Maar behalve volstrekt oninteressant zijn ranglijsten en statistieken ook funest voor het geocachen. Ze maken het spel aantrekkelijk voor mensen die helemaal niet geïnteresseerd zijn in geocaching (navigeren naar bijzondere locaties), maar alleen in kansen om snel en gemakkelijk te scoren. Zonder statistieken en ranglijsten waren er geen:

- ondermaatse caches, die niets toevoegen behalve een puntje

- bijbehorende flutlogjes, in de trant van ‘TFTC. Op naar de volgende!’

- opgesplitste multicaches, die omwille van de puntjes worden gepubliceerd als raapserie

- raapseries, waar hele gebieden mee dicht worden gespijkerd

- gemotoriseerde cachejachtpartijen, die geocaching een slechte naam bezorgen

- forumbezoekers, die kiezen voor optie 5.

 

Voorkom verder spelbederf en schaf het cijferwerk af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gestemd op 3.

Cachen doe ik omdat ik het leuk vind. Het is leuk om puzzeltjes op te lossen (en dus niet leuk om puzzeltjes niet op te kunnen lossen, bedankt Reej voor je Zwols Nanootje... :eek: ) , leuk om een mooie wandeling te maken, leuk om op een verrassende plek te komen en leuk om tevreden een cachelog te kunnen invullen.

Maar een mens wil toch vooruit in de wereld. Ik vind het ook leuk om te kunnen zien hoeveel caches ik heb gevonden, wat voor soort caches het waren etc. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand die bv. 800 caches heeft gevonden, zegt dat die en die cache echt geweldig is, superverzorgd etc. dan hecht ik veel waarde aan die mening. Als iemand die bijvoorbeeld 5 caches heeft gedaan zegt dat die en die cache erg gaaf is, dan twijfel ik iets meer. Heeft die persoon bv. 4 eenvoudige micro's gevonden, en is de 5e een aardige traditional, dan is die aardige traditional in verhouding met die eerste 4 natuurlijk super.

Femke.

 

Met andere woorden, je hecht je aan mijn mening geen enkele waarde?

 

Kruimeldief, 0 founds

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand die bv. 800 caches heeft gevonden, zegt dat die en die cache echt geweldig is, superverzorgd etc. dan hecht ik veel waarde aan die mening. Als iemand die bijvoorbeeld 5 caches heeft gedaan zegt dat die en die cache erg gaaf is, dan twijfel ik iets meer. Heeft die persoon bv. 4 eenvoudige micro's gevonden, en is de 5e een aardige traditional, dan is die aardige traditional in verhouding met die eerste 4 natuurlijk super.

Femke.

 

Met andere woorden, je hecht je aan mijn mening geen enkele waarde?

 

Kruimeldief, 0 founds

 

Wat zullen we hier nu eens op zeggen... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand die bv. 800 caches heeft gevonden, zegt dat die en die cache echt geweldig is, superverzorgd etc. dan hecht ik veel waarde aan die mening. Als iemand die bijvoorbeeld 5 caches heeft gedaan zegt dat die en die cache erg gaaf is, DAN TWIJFEL IK IETS MEER. Heeft die persoon bv. 4 eenvoudige micro's gevonden, en is de 5e een aardige traditional, dan is die aardige traditional in verhouding met die eerste 4 natuurlijk super.

Femke.

 

Met andere woorden, je hecht je aan mijn mening geen enkele waarde?

 

Kruimeldief, 0 founds

 

En verder:

 

Ach, op iedere regel zijn natuurlijk ook nog 's een keer uitzonderingen :D

 

Bovendien zijn er natuurljk mensen die er meerdere namen op na houden :D

(geldt voor vrijwel iedere cacher, wie logt er nu onder zijn eiegen naam :D )

 

Tsja, en dan zijn er ook nog mensen die op de een of andere manier toch heeeeeel veeeeel weten zonder dat er op hun account founds staan.

 

Kruimedief dus :blush:

en een geopatra bij voorbeeld. Op zijn account: 3 founds, stuk of 147 gelegd als ii het goed heb. Vandaag een supercache gelopen van geopatra, een bovenwaardse geschiedenis. :D

bewerkt door A&F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...