Spring naar bijdragen

Een Geo D' Or intrekken...waarom gebeurt dat?


Bounce Team

Aanbevolen berichten

Ik heb al mijn geo d'ors ingetrokken en geef ze ook niet meer uit ik ben,

de diverse lijstjes gewoon zat.

...

 

Dat is een heel andere discussie. Het gaat helemaal niet om de lijstjes, de rankings, enz. Daar heb ik ook weing mee. Maar naast een mooie log (wat ook een andere discussie is), is het krijgen van een geo d'or een soort waardering van andere cachers voor het werk wat je in een cache hebt zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zie Geo d'Or beschrijving!!.

 

Je kunt niet onbeperkt Geo d'Ors uitreiken. Daar is een berekening voor. Hoe meer founds je hebt, des te meer prijzen mag je uitreiken. Na 60 founds kom je in aanmerking voor de uitreiking van 3 Geo d'Ors. Voor elke volgende 20 founds, komt er 1 Geo d'Or bij. Bij 100 founds zit je dus op 5 uit te reiken prijzen en bij 200 op 10. Echter, je hoeft niet alle prijzen uit te reiken. Natuurlijk kan het zijn dat je bij je 65e found bedenkt dat die laatste geocache toch veel mooier was dan de geocache waaraan je je Geo d'Or tot dan toe had uitgereikt. Dan kun je je prijs bij de ene geocache verwijderen en herplaatsen bij de andere. Zodoende is het systeem dynamisch en kan de zogenaamde beste geocache over een week op de vijfde plaats staan.

 

Maar mijn mening is ook gegeven is gegeven :thumbup: !!

 

Begrijp ik het goed? Er zijn cachers die doen wat in de Geo d'Or beschrijving staat en vervolgens zijn er cachebezitters die reageren alsof er iets heel onredelijks en oneerlijks gedaan wordt. Dat kan dus niet, lijkt me. En je hebt jezelf er mee als cachebezitter, want de waardering die sprak uit het uitdelen van de Geo d'Or telt dan kennelijk niet meer. Daarmee doe je jezelf tekort. Of is de ranglijst belangrijker dan de uitgesproken waardering van de cachebezoeker?

 

Nee je begrijpt het niet, ik vraag alleen maar wat de reden kan zijn dat een Geo d'Or wordt ingetrokken, niets meer en niets minder.

Dus als cachers een Geo D'Or intrekken....waarom doen ze dat dan, dat wordt gevraagd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee je begrijpt het niet, ik vraag alleen maar wat de reden kan zijn dat een Geo d'Or wordt ingetrokken, niets meer en niets minder.

Dus als cachers een Geo D'Or intrekken....waarom doen ze dat dan, dat wordt gevraagd!

 

OK, sorry, nou reageerde ik meer op de teneur van latere posts, maar je hebt geheel gelijk als je naar jouw post verwijst. Maar het antwoord van Larinagu is dan denk ik voldoende: het staat in de Geo d'Or beschrijving dus zullen mensen het ook wel zo doen zo af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan persoonlijk nog zo'n 15 Geo D'Ors uitreiken en heb er al 27 uitgedeeld. Van die 27 zijn er een aantal waarvan ik nu al kan zeggen dat ze vervangen gaan worden door anderen, mocht ik ooit een gebrek aan die dingen krijgen.

 

Begrijp me niet verkeerd. Die caches waren ook erg leuk om te doen (lees de logs maar) maar missen net dat beetje extra om een Geo D'Or te blijven houden vergeleken met sommige andere caches die ik vind.

 

Wat dat betreft kun je het systeem van de Geo D'Ors in de verte wel een beetje vergelijken met de 2e kamer verkiezingen. Daar geef je je stem aan een partij en later (4 jaar in dat geval) kun je kijken of je het nog steeds met die partij eens bent, of dat een andere partij nu je stem verdient. Bij Geo D"Ors werkt dit net zo, alleen staat de termijn van 4 jaar daar niet vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben het al meerdere keren ervaren dat er een Geo d'Or was toegekend en later weer verwijderd werd. :thumbup:

Slechts eenmaal hebben wij de reden hiervoor ontvangen. Dat bleek niets met de kwaliteit van de cache te maken te hebben.

Ook is het al enkele keren voorgekomen dat er in de log een Geo d 'Or werd toegekend maar tot op de dag van vandaag hebben we deze nog niet gekregen. :crybaby:

 

Wij vinden een mooie log belangrijker dan een Geo d Ór al is het wel zo dat met Geo d'Or's je cache meer aantrekkingskracht heeft. Dat is bij meerdere caches al gebleken.

Hoe dan ook, een Geo d'Or waarderen we zeker wel. :D

Hebben wij er aan een cache eenmaal een toegekend dan zullen wij die nooit terugtrekken omdat we op dat moment het een Geo d'Or-waardige cache vonden.

Komen we later mooiere of betere caches tegen, dan krijgen die ook een Geo d'Or. Al is bij ons de lat wel wat hoger komen te liggen. We kennen ze dus minder snel toe de laatste tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik quote ook even iets van de geo d'or pagina:

 

In de theaterwereld worden jaarlijks de Louis d'Or en de Theo d'Or uitgereikt voor de beste toneelprestatie. Geocaching.nl geeft je nu de mogelijkheid om een prijs uit te reiken aan deze gewaardeerde geocache, genaamd de Geo d'Or. De zo door jou gewaardeerde geocache kan jij nu voorzien van een Geo d'Or. Al die prijzen samen bieden dan een lijst van best gewaardeerde caches. De jury, dat zijn jullie. Net zoals de Louis d'Or en de Theo d'Or nationale prijzen zijn voor nationale spelers, is de Geo d'Or nationale prijs voor een nationale geocache.

 

Het is dus duidelijk een PRIJS!

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je die weer kwijt kunt raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het persoonlijk leuker om te kunnen zien waarom een Geo d'Or is toegekend: lokatie/landschap. de cache-opzet, verstopmethodiek e.d. Dan kan je beter selecteren welke Geo d'Ors aan je smaak voldoen om te willen lopen.

 

Ik kijk er daarom vanop dat zelfs events een Geo d'Or krijgen, immers die zijn eenmalig en daarna niet meer te doen voor anderen. Is natuurlijk een leuk compliment aan de organisatie, maar laat je waardering dan blijken uit je log. Bewaar de Geo d'Ors liever voor de actieve caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik quote ook even iets van de geo d'or pagina:

 

In de theaterwereld worden jaarlijks de Louis d'Or en de Theo d'Or uitgereikt voor de beste toneelprestatie. Geocaching.nl geeft je nu de mogelijkheid om een prijs uit te reiken aan deze gewaardeerde geocache, genaamd de Geo d'Or. De zo door jou gewaardeerde geocache kan jij nu voorzien van een Geo d'Or. Al die prijzen samen bieden dan een lijst van best gewaardeerde caches. De jury, dat zijn jullie. Net zoals de Louis d'Or en de Theo d'Or nationale prijzen zijn voor nationale spelers, is de Geo d'Or nationale prijs voor een nationale geocache.

 

Het is dus duidelijk een PRIJS!

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je die weer kwijt kunt raken.

 

Tenzij het een wisselbeker is.

Dan kun je je prijs bij de ene geocache verwijderen en herplaatsen bij de andere
Deze moet je na verloop van tijd weer inleveren en opnieuw verdienen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je die weer kwijt kunt raken.

Ach je hebt ook wisselbekers.

 

Ook ik hebben weleens een Geo-ding terug getrokken en hem gegeven aan een veel mooiere cache.

 

Ook heeft PapaVlinder een keer het hele lijstje gewist en opnieuw gedaan, want hij was het niet met mij eens.

 

Ik let niet eens meer op die dingen tegenwoordig, sorry voor degene die het wel belangrijk vinden.

 

groetjes MamaVlinder

 

edit: (was iemand net sneller)

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach,

 

Het antwoord is simpel:" de uitdelers van de geo D'or hebben een mooiere cache gelopen en kunnen niet wachten totdat ze genoeg geo d'ors hebben om die ook te waarderen. En schuiven hem daarom door."

 

Dat mag; want je maakt immers een top 10 lijst van jou leukste/beste caches en die kan veranderen. Dat is immers de aard van die lijsten.

 

Je kunt als legger nu twee dingen doen.

1) Huilen en bij de pakken neerzetten of

2) Een nog mooiere cache maken en proberen je Geo D'or terug te "veroveren"

 

 

Ik persoonlijk vind optie 2 wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele gouden oren gedoe is voortgekomen uit een samenvoegsel van aanbevolen bookmarks. Niks meer en niks minder. De één noemde zijn bookmark "aan te bevelen", de ander "moet je doen" en weer een ander "genoten", of zoiets. Om dat wat overzichtelijker te maken zijn die gouden oren verzonnen.

 

Bij de lancering werd er al zoveel over geëmmerd dat wij er nooit zelf actief aan meegedaan hebben. En waarom zouden er van die gouden oren teruggetroken kunnen worden??? Slecht onderhoud zou bijvoorbeeld ook een reden kunnen zijn.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de lancering werd er al zoveel over geëmmerd dat wij er nooit zelf actief aan meegedaan hebben. En waarom zouden er van die gouden oren teruggetroken kunnen worden??? Slecht onderhoud zou bijvoorbeeld ook een reden kunnen zijn.

 

Spirit

 

Hoe weet je of er sprake is van slecht onderhoud? Als het goed is loop je elke cache maar 1 keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was ook een voorbeeld.

Maar ik kan me zo voorstellen dat wanneer ik een cache aanbeveel en ik lees na verloop van tijd het ene "mopperlogje" na het andere, dat ik mijn aanbeveling terug zou trekken.

 

Overigens hebben wijzelf geen gouden oor actief uitgedeeld en ook niet ingetrokken. Ik blijf het zien als een vorm van aanbeveling, meer niet. Net zoals je aan een cacher uit een geheel andere omgeving zou adviseren van "goh, als je dan toch in de buurt bent, zou je die ook eens moeten doen" Dat hele prijzengedoe vind ik heel erg opgeklopt. Dat blijkt ook wel uit de "trotse" banners op de cachepagina's en de reacties hier.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...