Spring naar bijdragen

Oprapers  

208 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vindt u van raapcaches

• Leuk, ga ik op af.
      39
    • Saai, maar pik ik wel mee
      26
    • Saai, doe ik niet aan mee
      4
    • Nutteloos moet verboden worden.
      9
    • Hoort er ook bij, voor ieder wat wils
      105
    • Leuk voor regendagen
      16
    • Andere mening, toelichten graag
      9

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik lees in de logs steeds vaker negatieve commentaar over snelle traditionals zoals b.v. carpool caches.

Wat mij echter verbaast is dat die zelfde mensen die negatief commentaar geven wel op de cache afkomen terwijl de naam vaak alles zeggend is of er expliciet staat vermeld dat het een opraper is.

Ook wanneer er in de cache beschrijving staat dat er dichtbij iets leuks/intresant te zien is geeft men dit commentaar zonder de moeite te hebben genomen om even te gaan kijken.

Wanneer ik de ranglijsten bekijk staan veel van die snelle oprapers in de top vijftig dus er lijkt mij wel degelijk behoeft aan zuk soort caches.

Zelf heb ik ook snelle traditionals uitgezet en wanneer ik nu de negatieve commentaren lees motiveerd het mij niet om dit soort caches nog uit te zetten. Ik overweeg zelfs om de snelle raap caches zoals zo denigrerend gezegd wordt te archiveren.

Ik ben wel benieuwd welke menig in het algemeen heerst over opraperes dus ik waag er maar eens een poll aan.

Vriendelijke groeten

Apiedi@k

Geplaatst (bewerkt)

Er is voor ieder wat wils, dus leggen die hap.

Het is het zelfde als met copy-coins.

Vind je het niets dan doe je er niets mee.

Verder, wat je ook doet je zult altijd commentaar krijgen van de een of de ander, sta daar boven en doe waar je zelf lol in hebt.

En mensen die commentaar hebben op zo'n oppikker die in hun optiek in een gebied igt waar meer mee gedaan kan worden, kunnen daar zelf toch in de buurt een multi neerleggen. Dus ook daar niet aan storen.

Zelf heb ik een micro liggen op een plek waar ik graag meer mee zou willen doen maar daar is met geen mogenlijkheid toestemming voor te krijgen, dus aan de rand van dat gebied heb ik een opikker geplaatst. Ook daar krijg wel eens dergelijke commentaren, maar van de echte liefhebbers hoor en lees ik dat ze toch een wandeling gemaakt hebben en de plek erg mooi vonden. Dat geeft voldoende voldoening en de enkeling die anders reageert neem ik met een grote korrel zout.

Dus nogmaals doe wat je wilt en trek je niet te veel aan van wat anderen er van vinden. ( Het mooiste is, ze loggen hem toch wat de meesten onder hen zijn ook weer puntjes jagers, en daar is ook weer niets op tegen)

:thumbup:

bewerkt door wilp
Geplaatst

Het is een variant en verschil mag er wezen. Persoonlijk vind ik een aardige wandeling naar een cache toe leuk, heel leuk. Maar het is ook wel eens leuk als er een 'opraper' in de buurt ligt: die kun je nog snel even meenemen opweg naar huis. Van mij mogen ze er zeker zijn en het is aan de cacher of hij deze al dan niet gaat opzoeken. Ik heb dan ook gekozen voor "hoort er bij" in de poll, want kan ze niet echt leuk noemen: maar het is wel aardig dat deze caches er ook zijn: prima zo! :thumbup:

Geplaatst
Er is voor ieder wat wils, dus leggen die hap.

Dus nogmaals doe wat je wilt en trek je niet te veel aan van wat anderen er van vinden. ( Het mooiste is, ze loggen hem toch wat het zijn ook weer puntjes jagers, en daar is ook weer niets op tegen)

Mee eens, proost. :dribble:

Remunj

Geplaatst

Doe wat je wilt, de een gaat voor de puntjes en de ander voor mooie plekjes waar al dan niet een grote container kan liggen.

Een grote container kan ook een opraper zijn :thumbup:

Greetz Masterchef

Geplaatst (bewerkt)

Tja je hebt traditionals en oprapers....

Een traditional hoeft beslist niet een snel en simpel gedumpt filmrolletje of pindakaaspot te zijn.

Wij hebben zelf ook een oprapertje verstopt en er volgen er waarschijnlijk nog meer, maar (in alle bescheidenheid) proberen we wel onze creativiteit een beetje uit te leven door het zoeken naar een leuke plek en verstopmethode.

Wij hebben weleens een opraper gelogd die werkelijk helemaal niks had...geen mooie omgeving, slecht verstopt, aan de voet van een kapot bankje of onder een lantaarnpaal van een saaie parkeerplaats bij een winkel. Als er dan ook nog geen verhaaltje bij is of een wetenswaardigheid, dan vraag je je af: waarom legt iemand dit? Maar goed het zij zo. Het stoort me ook niet echt. Misschien wel aardig voor mensen die zoveel mogelijk op 1 dag willen doen, maar dat is niet ons ding.

Het leuke van geocaching is, dat je er zoveel kanten mee opkan. Je hebt de keuze van waar je wel op af gaat, en waar niet. Het stoort ons dus niet.

Aan de andere kant hebben we laatst een Geo d'Or toegekend aan een geniaal verstopt oprapertje (micro). Mooie locatie, geniaal verstopt. (deze dus) N.B. de hele serie hiervan is trouwens duidelijk met zorg en humor gemaakt!

bewerkt door TinkerTeam
Geplaatst

Wat versta je onder een opraper? Een traditional die in een schitterend parkje ligt? Een fotokokertje bij een bijzonder monument of bij een andere locatie die het bekijken de moeite waard is? Of een oprapertje dat inderdaad op een carpoolplaats ligt, waar op voorbij razende auto's niets te zien is?

Goed ik neem ze allemaal mee, ongeacht waar ze liggen. Zeker als ik een dagje cachen plan vind ik het een ideale afwisseling om een aantal multi's te doen en een aantal oprapers. Kom ik dan ook nog eens op bijzondere plaatsen met een oprapertje dan ben ik helemaal tevreden!!!

Geplaatst (bewerkt)

Ook helemaal mee eens. Voor ieder wat wils. Ik vindt die verscheidenheid juist heel aantrekkelijk. Soms kom je ergens en heb je niet veel tijd, dus is een snelle leuk meegenomen. Andere keer wil je de tijd nemen en er een dagje/ middagje van maken. Of een combinatie van. Ik wil later ook verschillende caches ( lange/ korte , multi/ traditional) plaatsen. Is toch leuk? :thumbup:

bewerkt door no-name
Geplaatst (bewerkt)

In de buurt van Onstwedde vind je hele leuke en originele "oprapers" van Hgomsk heel erg leuk om te doen.

Ik heb dagen dat ik alleen maar Traditionals doe en andere dagen doe ik Multi,s o.i.d. Hangt ook een beetje van het weer af, of je behoefte om je puntjes wat op te krikken. Net wat JIJ wilt.

Dus de moraal van het verhaal. Doe wat je leuk lijkt om te doen.

bewerkt door tjitte
Geplaatst

Ieder zijn heug, maar zorg dan toch minimaal dat er altijd iets moois, aparts, bizonders,origineels ter plaatse is.

Carpool ed. = brandhout en mag wat MIJ betreft direct verbannen cq. geript worden!

Een traditional hoeft ook helemaal geen opraper te zijn, maar zelfs een opraper heeft - wat mij betreft - bestaansrecht, op voorwaarde dat .... ( zie eerste regel !).

Geopatra.

Geplaatst

oprapers in welke vorm dan ook horen er gewoon bij......

als we er hier opuit gaan dan worden er meestal ook wat oprapers in het uitgezochte gebied uitgeprint.

het is zoals eerder al gezegd...ieder zijn meug....ik zou zeggen blijven leggen die cache's.

johanvc

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...