Spring naar bijdragen

Welke soort caches doet men graag


team wolfje

Welke soort caches  

183 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke soort caches doe je graag

    • Multi
      144
    • traditional
      26
    • mystery
      13
    • micro
      0
    • nano
      0


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Toch multi. Maar een traditional na een zware struintocht of een verassende nano staat wat mij betreft op gelijke voet. Mystery ook leuk, als ik 'm kan oplossen ;) Het eureka effect is dan thuis erg leuk. Vaker zie ik het niet, wat gezien de nabijheid van een aantal van deze mysteries ietwat frustrerend is. Terzijde: Heb zelf een mystery gelegd die ikzelf meer een multi vond, maar na overleg met de reviewer toch een mystery heb genoemd.

 

Toen ik in Ierand was, vond ik voornamelijk traditionals. Maar dat zijn vaak al uitdagingen vanwege het terrein. In Nederland moet je toch vaker een multi gebruiken om een uitdaging te bieden. En de uitdaging is waar het mij om gaat. Toch laat ik "oprapers" niet liggen. Aan de ene kant om een doel te hebben voor een wandelingetje. Aan de andere kant om quotum op te bouwen voor het uitreiken van Geo d'Ors :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij is het om het even.

Een traditioneel kan je ook in een mooie omgeving brengen en op plekken waar je anders niet snel komt.

Het hangt ook een beetje van de omstandigheden/gezondheid af of ik een multi doe.

Wat ik wel jammer vind is dat er soms mystery's verschijnen die dan zo moeilijk zijn dat hij niet voor een ieder op te lossen is.Ook vind ik het jammer als je na een lange wandeling of avonden puzzelen alleen een kokertje vind.Maar het vinden maakt toch weer een hoop goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, weer een draadje over het naadje (van het cachen).

Ik raap alles wat er te rapen valt.....dat is duidelijk. Maar wat ik echt mooi vind is wat anders.

Gelukkig stam ik uit een tijd dat er haast alleen maar "mooie" multi's en lastigere traditionals waren.

Onze eerste cache hebben we gevonden na een mooie wandeling in de Ardennen. Stel je voor dat je je eerste cache als een micro tussen de hondenstront scoort in een saaie woonwijk :beerchug:. De mooiste caches waar ik echt met een dikke laag zweet en haast overbelaste benen een euforisch gevoel kreeg liggen in de HARZ, Klein Zwitserland (LUX) en Ardennen. Ook nachtcaches zijn vaak erg spannend door de duistere factor ;) . In ons vlakke landje gaat het om de moeilijkheid van de WP's die een uitdaging geven, of de lengte van de tocht. De rest is eigenlijk alleen TomTom kietelen en gaan.....zeg nu zelf.

 

Dus wat ik (persoonlijk) echt leuk vind, mooie lange wandelingen, moeilijke WP's waar eventueel speciaal gereedschap voor nodig is. Lost places, (bijna) verboden gebieden etc. Dus een cache met wat (in)spanning geeft mij een uiterst voldaan gevoel. Voor de hele familie de iets makkelijkere routes.

Want micro's rapen vanuit de auto met de kinderen op de achterbank is alleen "leuk" voor de score, niet voor de lokaties en het één-met-de-natuur-gevoel. Het nadeel is dat ze er wel liggen en dus veel mensen ermee in aanraking komen. Voortkomend uit gemakzucht en gretigheid of men weet niet beter. De enige oplossing is boycotten zoals onze waarde Kruimel al eens heeft aangegeven, maar dat is een utopie.

Maar voor de rest...iedereen zijn meug.

 

Zo, van mij dus geen politiek correct antwoord. Cache ze maar weer......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in eerste instantie kiezen we voor multi's, maar andere caches waar de maker iets meer aandacht heeft gegeven dan droppen en online brengen, en waarbij dat 'iets meer' zich uit in creativiteit, mooie plekjes en of originaliteit, vinden we net zo leuk.

 

En hoe meer creativiteit, hoe leuker >> de multi's met alleen 'tel dit tel dat en reken' zijn voor ons minder interessant dan leuke originele tradi's. Ook al kiezen we in eerste instantie voor multi's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of is het toch gewoon wat ook bij verkiezingsonderzoek veel voorkomt: zeggen wat gewenst lijkt, niet de werkelijkheid.

 

En dat is precies wat ik bedoel...

Toch geloof ik dat niet. De poll-vraag is: "wat doe je het liefst". Dat is niet hetzelfde als: "wat doe je het meest".

Ga je vervolgens ook "voor de punten", dan is het logisch dat je ook de "snelle oppikkers" meeneemt. Maar dat zegt dan dus niks over wat voor caches je voorkeur hebben.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of is het toch gewoon wat ook bij verkiezingsonderzoek veel voorkomt: zeggen wat gewenst lijkt, niet de werkelijkheid.

 

En dat is precies wat ik bedoel...

Toch geloof ik dat niet. De poll-vraag is: "wat doe je het liefst". Dat is niet hetzelfde als: "wat doe je het meest".

Ga je vervolgens ook "voor de punten", dan is het logisch dat je ook de "snelle oppikkers" meeneemt. Maar dat zegt dan dus niks over wat voor caches je voorkeur hebben.

 

De waarneming is: mijn traditionals worden zo'n 8 keer zovaak gelogd dan mijn multi's. En toch beweert vrijwel iedereen dat ze liever multi's doen. Laat de oppikkers dan liggen. Met andere woorden, ik geloof het allemaal niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem is gewoon dat er (te)veel opraapcaches gemaakt worden. De verhouding tussen multi's en tradi's in NL is waarschijnlijk ook 11-69. Volgende punt is de afstand, 100 km rijden voor 1 moeilijke multi of 15 eenvoudige caches. Gedreven door scoringsdrift zal veelal het laatste plaatsvinden. Maar voor wie scoor je eigenlijk? Voor niemand minder dan jezelf, echt niet voor Guinness Book of Records.

Je kunt inderdaad statistieken loslaten op de founds bij tradi's, maar het gevoel blijft naar multi's lonken. Ze worden gewoon te weinig gemaakt.

En wat deze poll moet toevoegen weet ik ook niet, niet meer dan dat er weer een welles-nietes discussie ontstaat over raapcaches en het echte werk. Ik zal proberen niet meer te reageren in dit draadje :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag ik me af wat deze poll eigenlijk nog moet toevoegen.

Ik denk dat de vraag gesteld is vanuit de ervaring dat mooie multicaches (let wel: ik heb het hier over mijn smaak!) steeds moeilijker te vinden zijn.

Ik heb nu bijna 500 caches gevonden en ook ik merk dat ik steeds meer en langer moet zoeken naar een mooie cache die ik nog niet gedaan heb en daarvoor ook steeds verder reizen.

Er was ooit een tijd dat er voor mij in Friesland e.o. bijna geen cache over was om te gaan zoeken. Tegenwoordig zijn er legio, maar laat ik de meeste liggen waar ze liggen, simpelweg omdat het oprapers zijn of omdat de route (bv. in een dorp/stad(spark)) me niet zo aantrekt. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem is gewoon dat er (te)veel opraapcaches gemaakt worden. De verhouding tussen multi's en tradi's in NL is waarschijnlijk ook 11-69.

Nou en, wat maakt die verhouding nou uit. Als iemand die oppikkers niet wil, doe ze dan niet. Doe alleen de multi's, er zijn er nog steeds genoeg. Maar ga niet verkondigen dat je liever multis doet en vervolgens 10 keer zoveel oprapers als multi's in je lijsthebt staan.

 

En wat deze poll moet toevoegen weet ik ook niet, niet meer dan dat er weer een welles-nietes discussie ontstaat over raapcaches en het echte werk. Ik zal proberen niet meer te reageren in dit draadje :dribble:

Daarmee suggereer je dat oprapers geen echt werk is? Heb een keer een dag oprapers gedaan in Groningen. Van 's morgens 5 tot 's avonds negen. Ik was helemaal kapot :dribble: . En laatst een multi van 15 km gelopen. Nou, toen was ik ook wel moe, maar niet zoals die dag met al die oprapers. Dus wat is nou 'het echte werk'? Dat is voor iedereen anders. Laat iedereen doen waar die zin in heeft. En mieter dit draadje nu maar dicht, er zijn er al tientallen van. Welterusten allen :dribble: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De waarneming is: mijn traditionals worden zo'n 8 keer zovaak gelogd dan mijn multi's. En toch beweert vrijwel iedereen dat ze liever multi's doen. Laat de oppikkers dan liggen. Met andere woorden, ik geloof het allemaal niet zo.

Tja, toch wel lekker makkelijk: niet geloven wat mensen tegen je zeggen. Dan heb je altijd gelijk! :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De waarneming is: mijn traditionals worden zo'n 8 keer zovaak gelogd dan mijn multi's. En toch beweert vrijwel iedereen dat ze liever multi's doen. Laat de oppikkers dan liggen. Met andere woorden, ik geloof het allemaal niet zo.

Tja, toch wel lekker makkelijk: niet geloven wat mensen tegen je zeggen. Dan heb je altijd gelijk! :dribble:

:dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...