Spring naar bijdragen

Mooie logs zijn leuk !


magelhaessuccessors

Aanbevolen berichten

Vorige week plaatste ik mijn eerste caches. Het is het begin van een wat uitgebreidere serie met eenvoudige traditionals en mini-multi's, alle in de buurt van Oirschot, die in de komende weken wordt gecompleteerd.

 

De reden dat ik nu een berichtje op het forum plaats, is gelegen in de leuke logs die ik nu ontvang. Wat is het bijvoorbeeld leuk als de plaatser van een cache bedankt wordt :dribble: . Ik heb dat in mijn nog maar korte cache-verleden zélf lang niet altijd gedaan maar heb me inmiddels voorgenomen dat voortaan wél te doen. En wat is een uitgebreide log leuk t.o.v. de simpele melding dat je de cache gelogd hebt! Ik heb van de eerste logs op mijn beide caches geleerd dat het anders kan en dus eigenlijk ook anders 'moet' (nou ja... :thumbup: ). Dat wilde ik even delen!

 

Groeten,

 

Magelhaessuccessors

(Robert-Jan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vorige week plaatste ik mijn eerste caches. Het is het begin van een wat uitgebreidere serie met eenvoudige traditionals en mini-multi's, alle in de buurt van Oirschot, die in de komende weken wordt gecompleteerd.

 

De reden dat ik nu een berichtje op het forum plaats, is gelegen in de leuke logs die ik nu ontvang. Wat is het bijvoorbeeld leuk als de plaatser van een cache bedankt wordt :dribble: . Ik heb dat in mijn nog maar korte cache-verleden zélf lang niet altijd gedaan maar heb me inmiddels voorgenomen dat voortaan wél te doen. En wat is een uitgebreide log leuk t.o.v. de simpele melding dat je de cache gelogd hebt! Ik heb van de eerste logs op mijn beide caches geleerd dat het anders kan en dus eigenlijk ook anders 'moet' (nou ja... :thumbup: ). Dat wilde ik even delen!

 

Groeten,

 

Magelhaessuccessors

(Robert-Jan)

 

 

Fijn om te lezen...Hulde!!!!! :D

Natuurlijk een persoonlijke afweging, maar ik geef het schrijven van een leuke log (vaak met fotos) ook altijd aandacht, al is dat met sommige oprapertjes wel erg lastig. Buiten dat ik het zelf leuk vind om terug te lezen, is het ook voor de cachelegger dankbaar en leuk om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens. Ook wij kwamen erachter hoe leuk het is om uitgebreide logs (met foto's) te ontvangen. Vaak realiseer je je dat pas wanneer jezelf caches hebt gepubliceerd. Zowel voor de maker, maar zeer zeker ook voor cachers die een cache willen gaan lopen is het echt heel leuk om de verhalen van andere cachers te lezen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens, al is het voor een oppikkertje wel eens lastig (en zeker als je er meerdere op 'n dag hebt gedaan) om er een uitgebreide log van te maken. Leuk is het voor de maker om de reacties van anderen te kunnen lezen, voor anderen die de cache nog willen doen kan het een (extra) uitnodiging zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ga ik helemaal in mee. Sinds kort hebben we ook zelf een cache en het is inderdaad leuk om een logje te lezen waar meer in staat dan dat ie goed te vinden was. Zelf probeer ik ook meestal een klein verhaaltje van m'n log te maken. Maar wat ik ook tracht te doen is positief blijven. Je kunt de cache best wel eens niks aan vinden of een deel van de route waardeloos. Dan is het de kunst om daar toch iets positiefs van te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

al is de cache nog zo simpel....er is altijd iemand toch een poosje mee bezig geweest om er iets van te maken en dat mag best gewaardeerd worden.

wat is dan leuker om die waardering te uiten in een leuke log. ik heb zelf nog geen cache's geplaatst maar

kan me heel goed voorstellen dat juist het lezen van de logs van een eigen cache een leuke bezigheid is.

daarom probeer ik zelfs bij een oppikkertje een kort verhaaltje te maken. want zeg nou zelf er gebeurt toch

altijd wel iets meer tijdens het cache'n dan alleen maar het vinden van de cache. ;)

 

voor alle plaatsers van cacher's....... :thumbup::dribble::D

 

vooral doorgaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja mijn logs zijn divers, heb ik me vermaakt heb ik genoten of anderen hebben van mij genoten dat zal bij mij altijd wel een verhaal worden waar ik vooral niet schroom om enkele voorvalletjes heimelijk in het voetlicht te plaatsen en dan tegelijkertijd enkele voorvalletjes geheel te vergeten, dat is dan de taak van de mede hunters. :crybaby:

Maar als ik een cache echt niets vind zal ik dat ook (met reden natuurlijk) in mij log duidelijk kenbaar maken. De tijd dat ik echt alles leuk vind is voorbij, maar het probleem is altijd dat je weet of het leuk is als je er eenmaal geweest ben dus dan eigenlijk alweer te laat achter ben dat het eigenlijk helemaal niets is (de cache dan of zijn verstopplek of geheel zonder enige fantasie of zo iets) dacht ik zo

 

Barny

 

hoor ik hier een wesp! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk worden mooie en uitgebreide logs zeer op prijs gesteld : het is toch een soort van bevestiging dat je het goed gedaan hebt. Ik doe het niet voor de logs, maar het is wel heel prettig.

Dat er bij het vinden van een serietje kort gelogd wordt vind ik echt niet vreemd, maar een tot op de minuut gespecificeerde vindtijd icm. met de hoeveelste het van die dag is kan me weinig boeien. Zegt mij als cacheeigenaar helemaal niets.

 

Overigens zijn er mn. 2 auteurs naar wiens logs ik altijd uitkijk. Auteurs ja: het is compleet proza => Lein en Pyne. ;):D Naast de humor van ene Williii C. en ene B. :crybaby:

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds wij eigen caches hebben begrijp ik ook steeds meer dat een logje ook een bedankje naar de cache legger is.

 

Voor mij geld ook wel vooral dat als een cache leuk was dat er dan een leuk en lange log bij komt en als het een oprapertje is dan kan je dat vaak ook aan de log lezen/zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben zelf (nog) geen caches, maar wel een tb op reis . En ook hiervoor geldt, leuke logjes worden zeer op prijs gesteld. Ook wij realiseren ons dit meer sinds we die tb hebben.

We proberen nu zelf ook onze logjes niet tot heel kort 'hebbes' te beperken.

Groeten de baasjes van Ierse Setter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Helemaal mee eens.

Nu ben ik zelf iemand die in ieder geval al bij iedere log foto's plaatst. Ook bij micro's en ook bij iedere TB en coin die ik in handen krijg. Bij TB's en coins lees ik ook altijd even of er een opdracht van de eigenaar bij zit en probeer daar aan te voldoen. Maar foto's komen er zowiezo bij.

Ik merk ook dat het erg wordt gewaardeerd en ik vind het zelf gewoon ook erg leuk om te doen.

Sinds kort heb ik mn eerste eigen cache en merk idd ook, hoe veel het mij doet dat mensen in de log laten weten dat ze van de route hebben genoten en als ze even een persoonlijk bedankje in de log zetten.

Daar zal ik nu ook meer op gaan letten om dat ook bij andere caches zelf te gaan doen. Weet zo niet of ik dat doe. Maar heb er wel altijd een verhaaltje bij in ieder geval.

 

Leukd at je dit naar voren haalt. Kan je even stil doen staan bij iets waar je wellicht niet zo snel aan denkt.

 

:(B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vrouw en ik zaten gisteren even achter de PC om eens samen door de logjes heen te lezen...

 

Het is geweldig wat mensen daar schrijven.. De een heeft moeite gehad met WP1 de ander helemaal niet.. De micro op het einde gaf totaal geen problemen en bij anderen weer wel. En ook de bedankjes en zo voort.. Echt geweldig

 

nadat we zelf een cache geplaatst hadden, kwamen we er achter dat het echt leuk is om deze responses te lezen, en we zijn het zelf ook gaan doen.. De envoudige oppikker is inderdaad lastig om veel over te schrijven, maar ook daarvoor kan je iets verzinnen...

 

We hebben op het web de 5 regels van logschrijven gevonden, en we proberen ons daaraan te houden:

 

Ze hebben het over de 4 T's van online loggen:

 

Hier kan je het vinden.

 

Als iemand problemen heeft met het engels wil ik het wel vertalen... geen problemen mee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...