BY Angels Geplaatst 22 augustus 2007 Geplaatst 22 augustus 2007 Afgelopen maandag heb ik bij de gemeente Hoogezand-Sappemeer toestemming gevraagd voor een cache die ik samen met Team Jemar wil maken. Keurig een belletje naar het gemeentehuis en de receptioniste heeft wel eens van speurtochten met GPS gehoord. Ze verbindt mij door met de afdeling vergunningen. Daar krijg ik iemand aan de lijn die ook wel van speurtochten met GPS heeft gehoord. Na een korte uitleg vraag ik of ik een mail mag sturen met meer informatie over de details van de cache en met links naar andere caches met hetzelfde thema in andere gemeenten(een van Team Jemar en een die ik samen met hem heb gemaakt). Uiteraard mag ik de mail sturen en ik krijg binnen een dag reactie van de chef van de afdeling. Dat de informatie die ik gegeven heb te summier was en dat de gemeente zeer terughoudend is in het verlenen van dit soort toestemmingen aan particulieren. Gisteren heb ik daar een respons op gegeven met meer informatie en nogmaals de zin in de mail dat ik uiteraard bereid ben alle vragen te beantwoorden. Nu wacht ik op de reactie, maar gezien de eerste respons van de gemeente heb ik er een beetje een hard hoofd in. Het zou zeer jammer zijn, want de cache kan gezien het verhaal er bij(een verhaal uit de 2e wereld oorlog) alleen op die locatie gelegd worden. Ik ben benieuwd wat de reactie zal zijn.
ET4FR & CO Geplaatst 22 augustus 2007 Geplaatst 22 augustus 2007 Afgelopen maandag heb ik bij de gemeente Hoogezand-Sappemeer toestemming gevraagd voor een cache die ik samen met Team Jemar wil maken. Keurig een belletje naar het gemeentehuis en de receptioniste heeft wel eens van speurtochten met GPS gehoord. Ze verbindt mij door met de afdeling vergunningen. Daar krijg ik iemand aan de lijn die ook wel van speurtochten met GPS heeft gehoord. Na een korte uitleg vraag ik of ik een mail mag sturen met meer informatie over de details van de cache en met links naar andere caches met hetzelfde thema in andere gemeenten(een van Team Jemar en een die ik samen met hem heb gemaakt). Uiteraard mag ik de mail sturen en ik krijg binnen een dag reactie van de chef van de afdeling. Dat de informatie die ik gegeven heb te summier was en dat de gemeente zeer terughoudend is in het verlenen van dit soort toestemmingen aan particulieren. Gisteren heb ik daar een respons op gegeven met meer informatie en nogmaals de zin in de mail dat ik uiteraard bereid ben alle vragen te beantwoorden. Nu wacht ik op de reactie, maar gezien de eerste respons van de gemeente heb ik er een beetje een hard hoofd in. Het zou zeer jammer zijn, want de cache kan gezien het verhaal er bij(een verhaal uit de 2e wereld oorlog) alleen op die locatie gelegd worden. Ik ben benieuwd wat de reactie zal zijn. Vraag of je even langs mag komen om de boel uit te leggen en laat hem desnoods mee gaan met de route. Mondeling heb ik de meeste nog voor elkaar gekregen.
Geopatra Geplaatst 22 augustus 2007 Geplaatst 22 augustus 2007 Afgelopen maandag heb ik bij de gemeente Hoogezand-Sappemeer toestemming gevraagd voor een cache die ik samen met Team Jemar wil maken. Keurig een belletje naar het gemeentehuis en de receptioniste heeft wel eens van speurtochten met GPS gehoord. Ze verbindt mij door met de afdeling vergunningen. Daar krijg ik iemand aan de lijn die ook wel van speurtochten met GPS heeft gehoord. Na een korte uitleg vraag ik of ik een mail mag sturen met meer informatie over de details van de cache en met links naar andere caches met hetzelfde thema in andere gemeenten(een van Team Jemar en een die ik samen met hem heb gemaakt). Uiteraard mag ik de mail sturen en ik krijg binnen een dag reactie van de chef van de afdeling. Dat de informatie die ik gegeven heb te summier was en dat de gemeente zeer terughoudend is in het verlenen van dit soort toestemmingen aan particulieren. Gisteren heb ik daar een respons op gegeven met meer informatie en nogmaals de zin in de mail dat ik uiteraard bereid ben alle vragen te beantwoorden. Nu wacht ik op de reactie, maar gezien de eerste respons van de gemeente heb ik er een beetje een hard hoofd in. Het zou zeer jammer zijn, want de cache kan gezien het verhaal er bij(een verhaal uit de 2e wereld oorlog) alleen op die locatie gelegd worden. Ik ben benieuwd wat de reactie zal zijn. Het is al eerder betoogd: je moet niet zijn bij afdelingen vergunningen e.d. . Die doen veel te moeilijk en hebben een volkomen andere denk- en handelwijze. Eerder vielen al titels als locale beheerder/wijkbeheerder e.d.. Je moet in ieder geval zijn bij een dienst zoals beheer onroerende zaken , gemeentewerken e.d. en dan de beheerder van het betreffende gebied .Dat gaat veel soepeler ! Dus niet vragen bij wie je dat zou kunnen vragen, maar actiek en gericht naar die dienst. Heeft vaak nog een eigen telefoonnummer ook. Succes, Geopatra.
Malyenki Geplaatst 22 augustus 2007 Geplaatst 22 augustus 2007 Daarom heb ik ook eerst de boswachter gebeld. Die stond er op zich best positief tegenover, maar verwees mij voor goedkeuring toch door naar de gemeente.
Watjes Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 En "vroeger"...[mijmer mode on] Legde je gewoon een doos onder de snelweg, en mailde je na een (1!) lange dag wachten naar .com waarom je cache nog niet goedgekeurd was. Oh sorry, zei men toen... en on-line stond ie, binnen het uur. Zo was het echt. Bygones, I guess... [mijmer mode off] En genieten dat het was om die box vervolgens te vinden met een leeg logboek onder het voortdurende geraas van auto's om je heen Je bedenkt je nog: geinig plekje voor terroristen om rottigheid uit te halen
Wijntje Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 En "vroeger"... [mijmer mode on] Legde je gewoon een doos onder de snelweg, en mailde je na een (1!) lange dag wachten naar .com waarom je cache nog niet goedgekeurd was. Oh sorry, zei men toen... en on-line stond ie, binnen het uur. Zo was het echt. Bygones, I guess... [mijmer mode off] En genieten dat het was om die box vervolgens te vinden met een leeg logboek onder het voortdurende geraas van auto's om je heen Je bedenkt je nog: geinig plekje voor terroristen om rottigheid uit te halen Als we dan toch weer op een oud draadje gaan reageren, gooi ik deze er even in. Zou ook kunnen dat het vroeger hunten was, en het nu een spelletje is. Een spelletje? Nee een wedstrijd is het geworden door de statistieken. Waar ik al een tijdje voor pleit, gooi die statistieken van de site af! Ruud
gpsannes Geplaatst 8 februari 2008 Geplaatst 8 februari 2008 Ik heb toestemming aan de gemeente gevraagd om een cache te mogen leggen. Hierop werd gelukkig positief gereageerd! Maar....heb nu (twee weken later) een rekening ontvangen van €25 aan leges kosten! Had daar dus niet nij stil gestaan... Dus als je een cache gaat plaatsen...er kunnen kosten aan verbonden zijn!
andemo Geplaatst 8 februari 2008 Geplaatst 8 februari 2008 Daarom heb ik ook eerst de boswachter gebeld. Die stond er op zich best positief tegenover, maar verwees mij voor goedkeuring toch door naar de gemeente. Dat komt vreemd over, ik dacht dat de boswachter het inderdaad bepaald. Ik kan me voorstellen dat de gemeente je weer terugstuurt naar de boswachter, want die heeft toch een beter overzicht dan die ambtenaar achter zijn stoel en voor zijn raam. Maar goed, ik werk dan ook niet bij de gemeente, dus misschien gaat het daar anders. Maar voor mijn cache hoefde ik alleen maar de boswachter te pakken te krijgen. gelukje misschien! In ieder geval veel succes met het maken van je cache
Hondenuitlaatservice harry Geplaatst 8 februari 2008 Geplaatst 8 februari 2008 Ik heb toestemming aan de gemeente gevraagd om een cache te mogen leggen. Hierop werd gelukkig positief gereageerd! Maar....heb nu (twee weken later) een rekening ontvangen van €25 aan leges kosten!Had daar dus niet nij stil gestaan... Dus als je een cache gaat plaatsen...er kunnen kosten aan verbonden zijn! Ja dat had ik ook bij mijn cache Groet'n oet Slien. Alleen brengt de gemeente Coevorden €7,95,- in rekening.
Le Comte Geplaatst 8 februari 2008 Geplaatst 8 februari 2008 Staat 'het toestemming geven voor het plaatsen van een geocache' dan in de legesverordeningen van de betreffende gemeenten? Als het er niet in staat, dan mogen ze er ook geen leges voor vragen . Wat hebben jullie eigenlijk precies gevraagd ? Ik heb het idee dat jullie een soort evenementenvergunning hebben gekregen. Klopt dat? Toestemming vragen is niet hetzelfde als een vergunning aanvragen.
Hondenuitlaatservice harry Geplaatst 8 februari 2008 Geplaatst 8 februari 2008 Nee heb alles goed uitgelegd, gemaild etc. Dat het om een plastic bakje ging etc. Duurde eerst 6 week voor ik toestemming kreeg en daarna kwam de rekening. Ik weet zeker dat ik alles goed heb uitgelegd, maar ja. Ach je moet wat voor je hobby over hebben
Team Professor X Geplaatst 8 februari 2008 Geplaatst 8 februari 2008 (bewerkt) Ik heb toestemming aan de gemeente gevraagd om een cache te mogen leggen. Hierop werd gelukkig positief gereageerd! Maar....heb nu (twee weken later) een rekening ontvangen van €25 aan leges kosten!Had daar dus niet nij stil gestaan... Dus als je een cache gaat plaatsen...er kunnen kosten aan verbonden zijn! Staat 'het toestemming geven voor het plaatsen van een geocache' dan in de legesverordeningen van de betreffende gemeenten? Als het er niet in staat, dan mogen ze er ook geen leges voor vragen . Wat hebben jullie eigenlijk precies gevraagd ? Ik heb het idee dat jullie een soort evenementenvergunning hebben gekregen. Klopt dat?Toestemming vragen is niet hetzelfde als een vergunning aanvragen. Nee heb alles goed uitgelegd, gemaild etc. Dat het om een plastic bakje ging etc. Duurde eerst 6 week voor ik toestemming kreeg en daarna kwam de rekening. Ik weet zeker dat ik alles goed heb uitgelegd, maar ja. Ach je moet wat voor je hobby over hebben Lees ook een dit en dit draadje. Vraag bij een gemeente altijd naar de opzichter groen of wijkbeheer. Niet een officiele brief sturen, want dan komt er ook een officiele document terug met soms leges. Een beheerder in het veld is vaak praktischer. 8 februari 2008 bewerkt door Team Professor X
gr2 Geplaatst 8 februari 2008 Geplaatst 8 februari 2008 Ik heb toestemming aan de gemeente gevraagd om een cache te mogen leggen. Hierop werd gelukkig positief gereageerd! Maar....heb nu (twee weken later) een rekening ontvangen van €25 aan leges kosten!Had daar dus niet nij stil gestaan... Dus als je een cache gaat plaatsen...er kunnen kosten aan verbonden zijn! Gewoon een rekening terugsturen voor het plaatsen van de cache.
Team Aragorn Geplaatst 8 februari 2008 Geplaatst 8 februari 2008 Gewoon helemaal niet plaatsen! Heb ik ook gedaan toen ik een rekening gepresenteerd kreeg.
Aanbevolen berichten