Krolik Geplaatst 29 juli 2007 Geplaatst 29 juli 2007 (bewerkt) Probleem is vooral dat er niet evenwaardig geruild word. WS zit er veel hebbe, hebbe in de mensen Dat kinderen moeite daarmee hebben, okee. Maar daar is de mooie (en moeilijke) taak van de ouders om dat in goede banen te leiden. Onze kinderen zitten in fase dat ze alles mbt geocaching kinderachtig vinden, maar ik heb wel eens met een 4-jarige nichtje op pad geweest en zo schatkist heeft veel aantrekkingskracht, ook zat er in mijn ogen veel troep in. Maar wat vond ze het mooiste? Een TB! En om dan duidelijk te maken, dat zij die echt niet mag hebben... Ik kan mij indenken dat er ouders zijn, die de kinderen voor de lieve vrede hun zin maar geven (weg TB) of iets duur eruit halen en iets kapots erin doen (maar daar heeft mijn kind zoveel mee gespeeld en met moeite en liefde in de kist gedaan). Emotioneel heeft dat kapote speeltje meer waarde, maar niet voor de cachers die erna komen. Bij volwassen zit het (denk ik) vooral in het hebbe hebbe. O, dat is leuk, maar ik heb niks bij mij om te ruilen, o wacht gisteren kreeg ik ergens een reklame aanstekker/pen, dat zal ik erin doen. Ik denk dat het vooral mensen zijn, die een keer gaan geocachen en die ws nooit of zelden op een forum komen. En deze discussie ook nooit te zien krijgen. Ik denk dat het niet zo is, dat alleen de kinderen naar de inhoud kijken, maar zeker ook volwassen. Zelf ben ik altijd benieuwd wat ik er nu in ga treffen. Ik heb altijd een tas vol met (nieuwe) goodies en vaak is de inhoud van mijn tas leuker dan de inhoud van de kist. Ik vind ook niet dat er alleen spulletjes voor de kinderen in hoeven te zitten (als dat geschreven staat in de beschrijving van de cache is dat wat anders). Wat ik aangetroffen heb voor volwassen wat ik leuk vond (maar niet altijd meegenomen ): wierrook, schoenpoetsmiddel, zaklampje, boekje over landschappen. Ik wil de troep best uit de cache halen, maar wat is troep? De snoepparpiertjes dat snap ik. Maar in hoeverre mag ik de kapotte en vieze dingen eruit halen? Want wie weet kan een ander het nog wel repareren? Of is net het zeldzame knuffeltje die iemand al jaren zoekt (of bobsleutelhanger ) en die in de wasmachiner weer schoon wordt. Zelf zal ik er nooit iets kapots of vies erin doen en van mij mag het eruit. Maar daar kan een ander, anders over denken. Ws moet ik gewoon wat ik als troep beschouwt eruit halen en daar iets van mijn meegenomen goodies erin doen. Want anders is de kist snel leeg Maar ja, je spreekt dan niet meer over gelijkwaardig ruilen en dat vind ik nu net het charmante ervan. En mijn tas met goodies zal heel snel leeg zijn. Als ik een wandeling erg leuk vond dan laat ik wel eens een goodie erachter zonder eriets voor te ruilen, misschien moet ik dat gewoon vaker doen: Verbeter de wereld begin bij jezelf! Want als de eigenaar om de maand de cache moet bijvullen.... Een hobby kost vaak geld,maar dat is ook niet de bedoeling. We hebben ook al vaak aangetroffen dat de deksel van de kelder ergens anders lag. Dat de deksel van pot/kist er scheeft op zat. En wij hebben ook al regelmatig met onze handen het zand onder de kist weg geschept, omdat er teveel was ingevallen. Ik denk dat iedereen er zelf ook zorg voor moet dragen. 29 juli 2007 bewerkt door Krolik
SN@G Geplaatst 29 juli 2007 Geplaatst 29 juli 2007 Ik heb onlangs een cache in Zwitserland gedaan, aan de voet van de Matterhorn. Een kleine doch redelijke klim naar boven kwam ik op een schitterende plek die uitzicht bood op het plaatsje Zermatt. De cache??? Die zag er niet uit. Inhoud prul, troep, rommel zeg het maar. Alle drie zat het erin, maar die uitzicht..... Onvergetelijk. Het belangrijkste vind ik dan een logboek, of nee eigenlijk een stuk papier, waar ik mijn naam op kan zetten. De rest.... LB.
team WiseMice Geplaatst 29 juli 2007 Geplaatst 29 juli 2007 (bewerkt) Ik denk dat het vooral mensen zijn, die een keer gaan geocachen en die ws nooit of zelden op een forum komen. En deze discussie ook nooit te zien krijgen. Ik denk dat daar ook steeds meer het probleem gaat zitten. Ik heb dan ook al meerdere keren naar het bijvullen van een van mijn caches op het punt gestaan om ze dan maar members only te maken. Want dan is de cache alleen voor de harde, betrokken kern beschikbaar en zal er met veel meer zorg met de inhoud van mijn caches worden omgegaan. Maar ja, nadeel is natuurlijk wel dat de caches dan nog maar zelden gelogd gaan worden 29 juli 2007 bewerkt door team WiseMice
SN@G Geplaatst 29 juli 2007 Geplaatst 29 juli 2007 Overal heb je uitwassen. Ook onder de premium members. Cachers zijn ook een afspiegeling van de maatschappij. Ik denk dan ook niet dat het terecht is om te wijzen naar cachers die niet op het forum komen. Het gebeurd en je moet je erbij neerleggen........
gekodiver Geplaatst 29 juli 2007 Geplaatst 29 juli 2007 Allereerst vind ik dat de reactie van Piet de juiste is, je kunt als cache eigenaar niet eindeloos zelf goodies is de cache stoppen dat is de verantwoordelijkheid van diegen die de cache vinden! Daarbij wil ik opmerken dat er ook vaak tb's / coins in zouden moeten zitten die ook weg zijn en niet gelogd worden persoonlijk vind ik dit nog erger, ik ben absoluut geen tb / coin jager maar ik zou het zelf ook echt niet leuk vinden als "mijn" tb's niet meer te vinden zouden zijn. Verder niets dan lof aan de mensen die de caches maken, ikzelf durf dat nog niet aan! Gekodiver
TeamTobi Geplaatst 29 juli 2007 Geplaatst 29 juli 2007 Zojuist het logboekje vervangen bij onze xxxl35 cache. Gelijk natuurlijk ook even naar de inhoud gekeken van deze pvc pijp. Merendeel bestaat nu uit kleine poppetjes/figuren ed. Nee we gaan de inhoud niet meer vervangen of leegmaken, men kan ruilen wat er in zit. Kindvriendelijkheid van deze cache zit hem toch in de inrichting van het gebied en niet zo zeer naar de inhoud van de cache. Ik heb overigens ook nog geen logjes gezien dat men zich stoort aan deze "flut" inhoud.
Draghkar Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Gisteren een cache gelopen waarbij de owner verzocht heeft om een bepaald thema aan te houden.. Ik heb dan ook niets geruild, echter als je naar de inhoud keek zaten er ook andere dingen in die niets met het thema te maken had... Helaas..
Team NN Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Ik ben diegene die de mail naar Peetee gestuurd heeft. Het was mijn bedoeling op hem op de hoogte te stellen van de inhoud van zijn cache, aangezien hij aangeeft dat hij zijn caches kindvriendelijk wil houden. Met veel belangstelling heb ik dus ook alle berichten hier gelezen. Zo veel mensen zo veel meningen! Wel ben ik er inmiddels achter, wil ik het cachen ook voor mijn kinderen leuk houden, dat ik me meer moet richten op het vinden dan op de inhoud. Geocachen is voor mij/ons een nieuwe, fantastische hobby, waarbij ik elke dag weer nieuwe dingen tegenkom. We zullen ons plezier in het oplossen en vinden van een cache dan ook niet (meer) laten vergallen door de inhoud. Heb vandaag met mijn zoon van 9 een aantal micro's gedaan en hij ontdekte dat die toch ook eigenlijk best wel heel leuk om te zoeken. De 2 nano's die wij vonden vond hij eigenlijk nog het leukste. Waarom maak ik me dan nog druk om de inhoud....?
cachorganic Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Rotzooi vermijden in een cache blijft moeilijk...
TuuronTour Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Rotzooi vermijden in een cache blijft moeilijk... Aha, zou dat de reden zijn waarom er zoveel micro's worden gelegd? Om maar geen opmerkingen over 'rotzooi in de cache' te hoeven aanhoren in de logs?
GlennD Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Rotzooi vermijden in een cache blijft moeilijk... Dat blijf je nou eenmaal houden ja... Laats cache geaddopteerd, en ff op gefrist. Maandje later ff gekeken wat erin zat, maar tis qua waarde iig wel flink gedaalt.. die mensen zijn geen GeoCachers, maar GeoTRASHERS. Het gaat wel niet om de goodies maar toch... Tis vaak opzoek naar een afvalbak dan een schatkist.
cachorganic Geplaatst 30 juli 2007 Geplaatst 30 juli 2007 Rotzooi vermijden in een cache blijft moeilijk... Aha, zou dat de reden zijn waarom er zoveel micro's worden gelegd? Om maar geen opmerkingen over 'rotzooi in de cache' te hoeven aanhoren in de logs? Dat zal zeker een motivatie kunnen zijn. Toch probeer ik, zeker in kindvriendelijke caches, altijd wat leuks achter te laten. Vaak zonder iets er uit te halen.
Team-Eppie Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Tja, het gebeurd nu al regelmatig dat Quincy (3) zegt: Vandaag niet ruilen papa, het is rommel..... Gelukkig geniet ie van het lopen en zoeken, en gaat het niet (alleen) om de inhoud. (al zijn we in de vakantie ook prettige uitzonderingen tegengekomen, alleen weer jammer dat we het al als een uitzondering beschouwen)
Team Krabbegat Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Ik hoop nog steeds eens een cache tegen te komen waar zo'n mooie gele BOB sleutelhanger in zit. Die zijn ook ooit door iemand gekregen, toch is ie felbegeerd door mij! ;o) Sunnydyke... Er zit er 1 in mijn Mi Casa: Perke op dit moment. Een brnadschone, nooit gebruikt splik splinter nieuw! Dus als je snel bent kan je hem nog ruilen
BY Angels Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Misschien moeten de cachers zonder kinderen in iedere cache iets leuks achter laten. Om eerlijk te zijn deden we in het begin wel vaak iets leuks in de cache, maar de laatste tijd loggen we vooral en doen we eigenlijk nooit meer iets in een cache. We gaan daar maar snel weer mee beginnen. We hebben genoeg leuke dingen liggen.
Aanbevolen berichten