Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik gebruik 'm ook en heb er tot nu toe al 1 travelbug van kunnen kopen... :beerchug:

 

En nee, een hint met het coordinaat is niet leuk. Een hint geeft een aanwijzing als je op de juiste plek bent maar de cache niet kunt vinden. "Onder het bruggetje" of zo. Daar heb je dus niks aan bij een multi waar bij je op de foute plek uitkomt. En ik heb een aantal caches waarbij je juist het coordinaat moet uitdokteren.

 

Men mag mij ook bellen trouwens, maar ik heb niet altijd de GPS bij de hand (of neem in het buitenland de telefoon niet op). Het blijft een eigen keuze, ik doe niet geheimzinnig over de kosten of de bestemming van de opbrengst.

Geplaatst (bewerkt)
Oke,

 

Laat dit dan een 'commerciele' oplossing zijn. Er zijn ook oplossingen waarbij de cahcer een mailtje stuurt naar een e-mailadres en door de 'automatische reply' je de coordinaten terugstuurd, of een hint, o.i.d. (masterchef maakt hier volgens mij ook gebruik van :dribble: )

 

Een e-mailadres zou kunnen zijn GC xxxx@gmail.com of zo.

 

Lijkt me een goed en goedkoop alternatief.

Ik bestrijd dat dit een goedkoop alternatief is. Want een mailtje versturen mag dan gratis zijn: eerst naar huis moeten rijden om het te versturen is dat bepaald niet.

Nu zijn er natuurlijk steeds meer mogelijkheden om ook vanuit het veld een mailtje te versturen (GPRS e.d.), maar ook dat is niet bepaald gratis. :beerchug:

 

Nee, ik ben er op tegen om gebruik van zo'n dienst bij een cachetocht verplicht te stellen (voor bv. het "kopen" van een waypoint), maar dit is echt niet meer als een service aan de cachers die tegen wat problemen op lopen tijdens de wandeling.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Het is ook nog eens goed voor het milieu (duh... :beerchug: ). In plaats van later nog eens naar de cache toe te rijden, kan je nu volstaan met 1 autoritje.

Wat weer als voordeel heeft dat het 2e ritje naar een andere cache kan gaan, met tot gevolg een hogere totaalscore... :dribble:

 

Kom op, waar praten we over. Een paar centen? Dat noem ik geen vercommercialisering.

 

Maar ondertussen wel met een Geocaching petje rondlopen. :lol1: Da's pas commercieel, maar steunt wel onze geliefde hobby! :thumbup:

Inderdaad, waar hebben we het over. Of je nou een SMS stuurt of met je mobiel vervolgens uitgebreid een hulplijntje raadpleegt....geld kost het toch.

Geplaatst
Oke,

 

Laat dit dan een 'commerciele' oplossing zijn. Er zijn ook oplossingen waarbij de cahcer een mailtje stuurt naar een e-mailadres en door de 'automatische reply' je de coordinaten terugstuurd, of een hint, o.i.d. (masterchef maakt hier volgens mij ook gebruik van :beerchug: )

 

Deze optie gebruik ik bij een mystery cache. Deze optie zal in het veld nooit werken voor mij dan want dan moet je mobiel kunnen internetten.

 

Ik zeg maar zo elke hobby kost geld en kan ik door een sms mijn naam in het boekje zetten na een lange en leuke wandeling top.

 

Masterchef

Geplaatst

Ik ben van mening dat door dit soort diensten de kans bestaat dat het beetje avontuurlijke en romantiek wat het cachen voor mij heeft langzaam verdwijnt. Begin ik nu aan een cache dan weet ik niet precies waar ik terecht kom, maar met dit soort diensten kan ik vooraf al met google earth zien waar de cache ligt, 4 of 5 sterren caches worden ineens gedegradeerd tot 1 ster.

Ik heb bv diep respect, vooral omdat ik hem zelf ook gedaan heb, voor mensen die "mission impossible? II"(GCW8KK) gedaan en afgerond hebben. Maar als ik weet dat je het eindcoördinaat via sms simpel kunt verkrijgen moet ik ze toch nog even in de ogen kijken of ik wel respect moet hebben voor de cachegangers die hem ook gelopen hebben.

 

Een ieder moet natuurlijk voor zich weten of hij/zij waar mogelijk deze dienst gaat gebruiken.En ik ben zelf ook weer niet zo'n moraalridder die gaat zeggen er zelf nooit gebruik van zal maken.Er is altijd nog een verschil of ik zelf inventief moet zijn om bronnen te vinden voor een coördinaat of dat ik het zo in de schoot geworpen krijg.

 

Het is natuurlijk een ieders eigen keuze of je er gebruik van maakt ja of nee het is alleen niet mijn ding.

Geplaatst
Ik ben van mening dat door dit soort diensten de kans bestaat dat het beetje avontuurlijke en romantiek wat het cachen voor mij heeft langzaam verdwijnt.

Ik ben met je eens dat die kans bestaat, en ik kan je vertellen dat het systeem door enkele cachers op die manier ook gebruikt wordt. Die lopen de tocht niet, maar gaan na het sms'je regelrecht op het eindpunt af. En dat is inderdaad jammer. Want het doet de cache en cacheplaatser, die heeft geprobeerd een mooie tocht uit te zetten, geen recht.

Maar goed: ik heb heb het als service opgezet voor degenen die wat verder gereden hebben en niet zo snel weer in de buurt zullen zijn, of voor het geval dat er iets met de cache mis mocht zijn. Ik had er ook een telefoonnummer bij kunnen zetten, soort van tiplijn.

Die cachers mogen er gebruik van maken; het hoeft niet.

Geplaatst (bewerkt)
Wat wel irritant is dat als je het gebruikt (ja ook ik heb dat wel eens gedaan) dat je geen sms terug krijgt. Weg geld, geen hint! :angry:

 

Had je Tele2? Ik had zelf een jaar geleden gemerkt dat Lorre niet werkt icm Tele2. Navraag bij Lorre leerde dat dat klopt, Tele2 wilde nl geen contract met Lorre sluiten om deze sms-service beschikbaar te stellen aan de klanten. Misschien zijn er meer telco's die geen overeenkomst met Lorre hebben.

bewerkt door TuuronTour
Geplaatst

Ik vind de Lorre dienst niet commercieel. Ik zie daar een service naar de cacher in.

Wat ik wel eng vind, is als er in de eindcache een bundeltje kaartjes ligt met daarop de aanbieding van een gratis tweede kopje koffie tegen inlevering ervan en de coördinaten van een horeca gelegenheid. Dat is voor mij reclame en daarmee de intrede van de commercie in het geocachen. Zoiets zou niet moeten mogen.

Ik snap wel dat het waarschijnlijk niet de intentie van de legger was maar het bedrijf dat erachter zit heeft die intentie wel degelijk. :angry:

Geplaatst
Ik vind de Lorre dienst niet commercieel. Ik zie daar een service naar de cacher in.

Wat ik wel eng vind, is als er in de eindcache een bundeltje kaartjes ligt met daarop de aanbieding van een gratis tweede kopje koffie tegen inlevering ervan en de coördinaten van een horeca gelegenheid. Dat is voor mij reclame en daarmee de intrede van de commercie in het geocachen. Zoiets zou niet moeten mogen.

Ik snap wel dat het waarschijnlijk niet de intentie van de legger was maar het bedrijf dat erachter zit heeft die intentie wel degelijk. :angry:

 

Dat bundeltje aanbiedingen heb ik ook gezien (en links laten liggen).

Als je iets aanbiedt, bied dan iets echt gratis aan, zoals het EERSTE kopje koffie gratis.

Geplaatst (bewerkt)

Vreemde discussie. Ik heb blijkbaar een compleet ander idee van geocachen dan de rest van de mensen die hier reageren.

 

De vraag was wat men vindt van een Sms-dienst die de oplossing van een multi geeft. Opmerkingen die ik hier voorbij zie komen zijn:

- Geweldig,

- extra service,

- service indien bijvoorbeeld een van de tussenpunten weg is,

- Omdat het een technisch moeilijke route is.

- Ik kan me voorstellen dat je niet altijd als hulplijn beschikbaar kunt zijn.

- Als je de cache niet gevonden krijgt en je zit met een stel zeurende kinden.

- Het is goedkoper dan nogmaals naar een niet gevonden cache terug rijden.

 

Vreemd want naar mijn mening is enige zinnige opmerking in dit verhaal:

niet iedere cacher iedere cache hoeft te kunnen vinden !

Ik vind het raar dat men, als men een cache niet kan vinden, een “hulplijntje” belt. Voor mij is dat een teken dat de cacher niet goed genoeg is, of heel lui is.

Ik vind het raar dat de cache eigenaar de oplossing van zijn cache cadeau geeft, of het nu via de telefoon, of via een SMS gaat, voor mij betekent dat dat de cachebeschrijving niet duidelijk genoeg is. Een cache moet gewoon opgelost kunnen worden zonder hulpmiddelen.

 

Er is een overigens een oplossing:

Als je als cachelegger graag wilt dat jouw cache door iedereen wordt gevonden, maak dan een 1/1-ster traditional van. Zorg er ook voor dat je veel spoilerfoto’s in de beschrijving neerzet.

Als je als cacher graag wilt dat je van te voren weet dat je de cache zult vinden, doe dan alleen 1/1-ster traditionals en vergeet niet de spoilers uit te printen.

 

Zilvervloot.

bewerkt door Zilvervloot
Geplaatst

Je hebt gelijk (en Geopatra ook natuurlijk); niet iedere cache hoeft door iedere cacher gevonden te worden.

Maar het komt vaak genoeg voor dat een tussenpunt verdwenen, vernield of gewoon defect (zoals wij hadden bij de Baronie gister dat de spiegeltjes bij een wp geheel met condens waren beslagen) is.

Is daar dan ter plekke een plaatje met de tekst die je naar LORRE moet sturen om het volgende coördinaat te weten te komen of de te vinden waarde, dan is dat een goede extra service. Een hulplijn die je dan verder helpt is ook een optie. Als je fouten maakt of omdat iets te moeilijk voor je is en daardoor een cache niet kunt vinden, moet je voor jezelf beslissen wat je belangrijker vind: de cache perse vinden of een Not Found incasseren.

Verder kan het natuurlijk voorkomen dat er fouten in de beschrijving staan (vooral als je voor een FTF gaat). Als je zoiets tegenkomt, denk ik dat het goed is om contact met de eigenaar te zoeken.

Uit bovenstaande kun je mijn mening proeven: ieder speelt het spelletje zoals hij zelf wilt.

Je bent dus vrij om gebruik te maken van de service of niet.

Het andere geval waarbij je de cache niet kunt vinden als je niet belt of sms't, is natuurlijk weer wat anders. Maar dan nog blijft de keuze.

Geplaatst

Ik sluit me aan bij de rest.Vooral als je een eind gereden heb.

Sommigen bellen een hulplijntje volgens mij ben je dan meer kwijt.

Als er caches zijn waar het een must is moet dat er bij vermeld staan vind ik.

  • 2 years later...
Geplaatst

ik vind het een extra service!

 

Ik was het tot op heden niet tegengekomen en nu ben ik van plan om voor mijn eigen cache dit ook op te zetten.

Alleen ik snap niet dat multi's dan traditionals worden. Je kan toch wel de code die je op moet sturen een beetje versleutelen zodat deze niet op de cache-pagina zelf hoeft te staan?

 

Voor

GC1H1K3 Are you NUTS ?!? kan ik deze service echt goed gebruiken. Zonder in detail te treden kan ik de code graveren op de laatste 'aanwijzing' bij de eincache. Wanneer deze 'aanwijzing' dan gevonden wordt en met deze aanwijzing komt men niet verder in verband met de techniek, kan dus de code die erop staat ge-sms-ed worden en je krijgt terug wat de bedoeling is.

 

Het is inderdaad een noodoplossing. Ik had de cache uiteraard nooit zo ingewikkeld qua techniek moeten maken maar ik wilde nou eenmaal iets leuks verzinnen. Als de techniek je dan in de steek laat kan men toch loggen door de techniek een handje te helpen.

 

Ik geef toe het is 70 cent maar dat lijkt me niet onoverkomelijk. Wanneer mensen mij bellen met dezelfde vraag kost het ook geld EN zoals al eerder genoemd kost een heen-en-weer-tje waarschijnlijk veel meer.

De cache kan ook gevonden worden zonder te sms-en maar ik durf te zeggen dat het het sms-je waard is.

Geplaatst

Meestal wordt de Lorre SMSdienst gebruikt om je echt een stap verder te brengen als je ergens niet uitkomt.

Bijvoorbeeld als je opdracht 2 niet voor elkaar krijgt (om welke reden dan ook) dan kun je gebruik maken van de LORRE dienst om middels een coordinaat toch verder te kunnen.

 

Als een Multi 6 opdrachten hebt en je vraagt middels LORRE opdracht 6 uit, tja, dan heb je een eindcoordinaat waar je heen kan.

Is dat erg ???? Ik weet het niet, het is zoals al eerder gemeld, misschien net dat ene dingetje zodat je de cache kan afmaken en vervolgens niet nog een tank bezine leeg rijdt om terug te komen.

 

Soms is het die 70 cent waard, soms ook niet. ieder moet dat voor zich zelf bepalen. Commercieel, nou nee... het kan een handig alternatief voor de plaatser zijn om ervoor te zorgen dat de cache onder alle omstandigheden gevonden kan worden. Wel is het goed op de pagina te vermelden wat de LORRE dienst je teruggeeft CQ welke opdrachten er mogelijk zijn. Uiteraard een tariefsvermelding is ook zo netjes. weet je aan de voorkant wat je kwijt bent

 

'Team Kleijn'

Rob

Geplaatst

Bij Lorre heb je ook de mogelijkheid om je "verdiensten" op de rekening van een goed doel te laten storten. Bij mij gaat het naar Natuurmonumenten. Nu alleen nog mensen hebben die het gebruiken :dribble:

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...