Spring naar bijdragen

Caches in Nederland


Xaa

Aanbevolen berichten

Is ook wel zo. Jullie hebben wel gelijk. Hoe meer, hoe beter is natuurlijk niet zo. Het wordt natuurlijk wel steeds moeilijker om iets goeds neer te leggen. Er zijn steeds meer cachers die ook wat willen maken. Maar om daar echt origineel in te zijn wordt steeds moeilijker. Dan maar niet doen? Ik loop ook met plannetjes, maar soms krijg ik wel het gevoel dat als ik ze ga uitvoeren er genoeg zullen zijn die zullen denken "zaten we daar op te wachten?" of "weer zo eentje?". Ook niet heel motiverend. :(

 

Ze zullen ongetwijfeld toch wel gedaan worden. Door mensen in de regio die de kaart leeg willen houden bijv. Of als het kort/snel/makkelijk is door de puntenjagers die altijd op zoek zijn naar nieuwe 'clusters'.

 

Maar het lijkt me dat er niemand erg veel problemen kan hebben met een cache waar je zelf tevreden en gelukkig mee bent. Misschien helpt het als je je vooraf afvraagt: "stel ik zit zaterdagochtend thuis, zal ik wel of niet gaan cachen, effe kijken, oh die cache ligt daar, zal ik wel of niet gaan", of iets dergelijks. Als je dan wil gaan cachen, mooi. Als je dan zou denken "hmm, ik kijk een andere keer wel weer verder", dan kan je je afvragen of je het moet doen.

 

De kans is namelijk altijd erg groot dat je cache te rangschikken is als "weer zo eentje", maar dat hoeft niet erg te zijn. Het merendeel van de caches die ik loop is te rangschikken als 'bos in, paaltjes tellen, volgende punt, bankjes tellen, etc, cache vinden, bos uit'. Maar dat wil niet zeggen dat als je een dergelijke cache wilt maken, je dan moet denken "oh, dan krijg ik vast commentaar dat dat er al is". Ik heb in elk geval niet de illusie dat ik ooit een cache ga maken waarvoor mensen uit heel het land een dagje uittrekken om die ene cache te doen. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen cache zou maken waar mensen zich een tijdje mee kunnen vermaken.

 

:thumbup: Okee, begrepen, bedankt voor deze duidelijke en toch wel bemoedigende reactie. Idd zijn er altijd wel mensen die commentaar hebben en anderen die je er juist weer een plezier mee doet. Uitgaan van jezelf is een prima uitgangspunt. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Door gebruik te maken van aanwezige zaken kun je het rippen van tussenstops voorkomen.

 

Mijn ouders wonen in een gebied waar erg weinig ligt. Ik heb daar plannen maar dan kom ik in de knoei met de reviewer omdat het te ver van mijn homecoordinates ligt.... :thumbup:

 

Laten we in ieder geval zorgen dat de plekken waar wat gelegd wordt de moeite waard zijn :thumbup:

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Af en toe kom ik een micro tegen waarvan ik denk: WAAROM ligt hier een micro? Sterker nog, waarom ligt hier überhaupt een cache...

Leg toch caches op plekken die het waard zijn, en niet zomaar overal...

Met andere woorden: kwalitiet gaat voor kwantiteit!

 

Helemaal mee eens. Eigenlijk zou er een soort kwaliteits-check moeten zijn, maar dat is lastig te implementeren. Gelukkig is er nu het Geo d"Or systeem, dat het aardig doet als indicatie van welke caches de moeite waard zijn.

 

 

Door gebruik te maken van aanwezige zaken kun je het rippen van tussenstops voorkomen.

 

Mijn ouders wonen in een gebied waar erg weinig ligt. Ik heb daar plannen maar dan kom ik in de knoei met de reviewer omdat het te ver van mijn homecoordinates ligt.... :thumbup:

 

Als het goed is kun je aangeven dat je in staat bent de cache te (laten) onderhouden. Het gaat volgens mij niet zozeer om de afstand, maar om je flexibiliteit qua onderhoud en vervanging als er iets mee gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Is ook toch ook begrijpelijk dat er meer micros/traditionals ( dus niet altijd micro) worden gelegd? Wij leggen behoorlijk wat caches weg.. en dat zijn reeksen.. waar idd ook een stel traditionals bij zitten.. ik heb kerkenpad.. 13 traditionals en er komt binnenkort een bonus.. kerkenpad 14, een multi.. dus 13 op 1.. dat telt lekker aan in de statistieken.

 

Had er een geweldige multi van kunnen maken, maar geloof niet dat men zit te wachten op ellelange km's van kerk naar kerk.. en ik heb nog altijd zoiets van.. als ik het al niet zou doen.. waarom een ander het laten doen..

 

Ook hebben wij traditionals, waar je wel een stuk door een schitterend gebied moet lopen van een aantal KM. maar waar je geen multi van hoefde te maken... vallen dus wel in de grafieken die Xaa laat zien onder de traditionals, en zo kan ik er meerdere opnoemen hier in de omgeving.

 

Traditionals worden nu eenmaal vaak geplaatst omdat juist dat plekje leuk is om te laten zien.. maar dat je er totaal geen interessante wandeling omheen kan laten lopen.. of je moet houden van asfalthappen door een dorp of een stad.. als dat is waar men op wacht.. noem ik binnenkort al mijn kerkenpaden multi en ga je maar eerst gezellig een rondje om de kerk lopen.

 

Wat ik nogmaals wil zeggen is dat niet elke traditional zo waardeloos is en dat die er alleen maar ligt om een cache te hebben liggen.

Dus als mensen graag hebben dat je van een cache een multi maakt.. met alle plezier.. maar ga dan niet achteraf zeuren dat de wandeling niet interessant was.. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik het dan weer niet mee eens :thumbup: Tenminste: het aantal multi's daalt niet, zie ik inmiddels. Ik heb er even 3 grafiekjes bijgemaakt: per type het absolute aantal caches geplaatst per maand. Daar zie je dat het aantal multi's toch wel redelijk constant is zo op het oog.

Het aantal traditionals stijgt wel, het aantal mysteries is hier de uit de pan rijzende factor.

 

Dat laatste kan ik wel beamen. Ooit (en dan heb ik het over een klein jaartje terug) had ik de Lopikerwaard leeggecached. Kijk ik nu naar dat gebied, dan zou ik daar zo ongeveer alleen mysteries moeten gaan doen. Ook andere gebieden puilen daarvan uit. Maar kun je die drie andere grafiekjes ook hier plaatsen? Altijd interessant, net als de cache grafieken van Nederland die we hier wel eens zagen.

 

De verklaring die Maju heeft voor het grote aantal micro's klinkt wel logisch. Toch loop ik dan toch liever 5 km door een dorpje te slenteren met aan het eind een behoorlijke kist, dan een micro-reeks met 10 micro's oprapen en vervolgens een bonus-cache. OK, je hebt dan 11 puntjes, maar ik ben geen puntjesloper en ga voor die ene (mogelijk) mooiere cache. Maar ieder zijn ding natuurlijk :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ouders wonen in een gebied waar erg weinig ligt. Ik heb daar plannen maar dan kom ik in de knoei met de reviewer omdat het te ver van mijn homecoordinates ligt.... :thumbup:

 

Dan leg je de reviewer uit dat je ouders eventueel bereid zijn om onderhoud te plegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens kan ik dit soort grafiekjes (natuurlijk?) niet wereldwijd maken. Evt zou ik wel kunnen kijken of ik Belgie ook kan maken, aangezien gc.nl die ook in de database heeft zitten. Laat maar weten als er interesse is.

Jah, waarom niet? Hoe meer grafiekjes, hoe beter idee we hebben van de cache's! :lol1:

bewerkt door petervw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xaa, als alles goed is komen er 10 makkelijke mysteries aan :lol1:

Ik ben benieuwd of je ze zal loggen en of je na een fijn stuk fietsen en cachen langs het Eindhovens Kanaal nog steeds liever had gezien dat de caches er niet waren geweest omdat er toch wel erg veel caches zijn in Nederland....

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...