Spring naar bijdragen

Caches in Nederland


Xaa

Aanbevolen berichten

Na lang aarzelen wil ik toch reageren op deze topic. In het begin van onze cacheperiode, nu precies 3 jaar geleden, lieten we de kokertjes links liggen. Er waren er toen niet zo gek veel gelukkig. Maar toen die stipjes op de kaart bleven staan, hebben we ze toch maar gedaan om van die stipjes af te zijn.

Omdat onze jongste dochter in 2005 geboren werd en Esther toen geen lange tochten meer kon lopen, zijn we oprapers gaan doen, hoewel ik toch liever een mooie multi liep. Verder hebben we veel oprapers gedaan, i.v.m. de operatie van Esther.

 

Nadat we wat oprapers gedaan hadden in het westen van het land, het is daar echt een walhalla voor scoorders, besloten we als reactie ( lees: parodie) bij ons in de regio zo'n serie te maken. Het werd een uit de hand gelopen grap, want de serie Ik zie de stad opdoemen, werd erg veel gevonden. Omdat we toen genoeg hadden voor deze krakkemikkerige serie, hebben we na ongeveer 2 jaar besloten de serie op te heffen.

 

Net na de winter raakten we in de cachedip. Er kwamen alleen maar oprapers bij en onoplosbare puzzels en hier in de buurt hadden we zo goed als alle multi's gedaan. Maar ook het gezeur en gezever op het forum zorgde voor ons voor irritatie. We misten de logjes met een knipoog die voorheen er altijd waren, zoals die van Biertjuh :thumbdown: Kruimel etc.

Toch hebben we de draad weer opgepakt. En hebben we de uitdagende serie van de Dedemsvaart volbracht.

 

Ik ben het met Xaa eens, dat het niveau achteruit holt. Oprapers zijn goed te doen met slecht weer, of om naar een onbekende regio te gaan.

 

Ondanks dat we veel traditionals gevonden hebben, zijn er veel hiervan echt geen oprapers geweest. Met sommige traditionals hebben we meer moeite gehad dan met sommige multi's, qua moeilijkheid of afstand.

 

 

Ik geloof ook niet in Geo d'ors, hoewel wij er zo'n 65 mogen uitdelen, heb ik er maar 5 uitgedeeld, omdat er een aantal caches bij zaten die we erg leuk vonden, maar geen enkele geo d'or kregen.

 

 

PS Schreivvauten zijn expres in de tekst laten staan om de lezer alerter te maken.

bewerkt door TheFamily
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Toch indrukwekkend hoor al die grafieken. Als ik de grafieken op .nl weer eens bekijk zie ik dat april 2006 toch wel een bijzondere maand is geweest en dan niet alleen wat het weer betreft.

 

Hmmm wat was er dan zo byzonder aan het weer in april 2006? Ik dacht dat het weer van april 2007 iets byzonders was.

 

Heb zelf ook weer een nieuwe cache in de maak. Ik durf wel te stellen dat het een kwaliteitscache gaat worden.

Deze cache gaat er zelfs komen, mede op verzoek van de gemeente Tilburg. In een landschapspark. Waar? Nog even wachten.... Ben nog met de toestemming bezig.

Dat wordt weer een fijne voor de reviewer. Een cache dat op verzoek komt van de gemeente Tilburg en je bent nog met toestemming bezig? Voordat de reviewer dat weer begrijpt ben je zo een week verder.

 

Onder andere door de media groeit de groep nieuwe cachers explosief.

Dit weiger ik overigens nog steeds te geloven.

Als ik om me heen bij oude en nieuwe cachers informeer, is er niet een aan het Geocachen geraakt via de media.

Sterker nog: Als ik zeg dat ik aan Geocaching doe krijg ik doorgaans een blik als van een koe die gras hoort praten. Er zijn nog steeds maar weinig mensen bekend met dit "Fenomeen". Ondanks "alle" mediaaandacht
Laat dat zo nog maar even blijven, ik heb geen behoefte om in een wachtrij bij een cache ste gaan staan. :D

Zouden we nu niet eens een tijdje een soort van radiostilte kunnen aanhouden en geen enkele media gaan voeden? Een tijdje maar, ongeveer 25 jaar. Ik praat privé met niemand over geocaching. Ik zit niet te springen om meer geocachers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na lang aarzelen wil ik toch reageren op deze topic.
Welcome Back

Net na de winter raakten we in de cachedip. Er kwamen alleen maar oprapers bij en onoplosbare puzzels en hier in de buurt hadden we zo goed als alle multi's gedaan. Maar ook het gezeur en gezever op het forum zorgde voor ons voor irritatie.
Ai, voel me aangesproken als mod :lol:

We misten de logjes met een knipoog die voorheen er altijd waren, zoals die van Biertjuh :D Kruimel etc.

Ze zijn er nog steeds hoor. Tenminste voor mijn gevoel wel wat die van mij betreft. Alhoewel ik al uitgemaakt wordt voor een oude zeur, ga ik er wel aan twijfelen. Het uitblijven van de knipooglogjes van ons lag/ligt aan het uitblijven van "het gaan geocachen". :P

 

Ondanks dat we veel traditionals gevonden hebben, zijn er veel hiervan echt geen oprapers geweest. Met sommige traditionals hebben we meer moeite gehad dan met sommige multi's, qua moeilijkheid of afstand.

Gelukkig weer eens iemand die duidelijk stelt dat niet iedere traditional synoniem staat voor een opraper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over Bernheze hangt binnekort een permamente smog deken van diesel en benzine dampen, :blush: verkeersregelaars moeten het rijdende geocacheverkeer in goede banen lijden.. :lol1:

 

Op de eerstvolgende wereldklimaatconferentie komt Bernheze bovenaan de agenda denk ik :eek:

 

Oftewel maar weer eens een voorbeeld hoe het volgens mij niet moet :naughty:

 

Scenario 4a van Zilvervloot komt zo wel rap in zicht :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees hier wel eens wat over 'gezeur en gezever' en het gebrek aan leuke opmerkingen. Maar na het lezen van een aantal, al enige dagen lopende, topics moet ik concluderen dat het lezen van de reacties beter is dan een cabaretvoorstelling. Ik zat hier net schuddebuikend achter m'n laptopje. :naughty:

 

Ga vooral door, dat brengt weer leven in de brouwerij :thumbup:

En ik blijf lekker traditionals, mysteries, en al rap een multi leggen. :eek:

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Over Bernheze hangt binnekort een permamente smog deken van diesel en benzine dampen, :lol1: verkeersregelaars moeten het rijdende geocacheverkeer in goede banen lijden.. :lol1:

 

Op de eerstvolgende wereldklimaatconferentie komt Bernheze bovenaan de agenda denk ik :lol1:

 

Oftewel maar weer eens een voorbeeld hoe het volgens mij niet moet :lol1:

 

Scenario 4a van Zilvervloot komt zo wel rap in zicht :)

 

Laat ik dan eens een alternatieve mening laten horen over deze "saaie oprapertjes": deze serie is juist ontzettend leuk!

 

Nou kan ik me voorstellen dat als je er met de auto langs raced, het misschien niet aan je besteed is. Maar, doe hem op de fiets en plotseling kun je genieten van de prachtige omgeving waar je doorheen rijdt; kleine bosjes, wijdse vergezichten, schilderachtige dorpjes, etc. Genieten van wat je ziet, en af en toe je naam op een logrol zetten: dat is toch waar het om gaat bij het geocachen?

 

Nou snap ik ook wel dat niet heel Nederland vol met dit soort series hoeft te liggen, omdat het ook niet aan iedereen besteed is, maar het rondje Bernheze zijn absoluut geen flutcaches. Lees ook mijn log bij GC12QNK maar eens (username aldaar "hguijt"), dat is met voorsprong de langste en meest enthousiaste log die ik ooit bij een cache plaatste...

 

"Makkelijk" is niet hetzelfde als "flut". Nergens in Bernheze trof ik hangjongeren, parkeerplaatsen, auto's, pislucht, winkelcentra, achtertuinen, vangrails, of andere narigheid. Gewoon lekker genieten.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...