Ilonka1980 Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Volgens mij ben ik immuun voor teken, vandaag zag ik ze zelfs over mijn kleding lopen. Maar na controle niet een gevonden die zich vastgebeten had. Lucky me Mij vinden ze tot op heden ook niet lekker, ik neem gewoon mijn vriend mee als lokaas ....nu heb ik Pulvex voor hem en sinds dien heb ik niet ene teek meer hoeven te verwijderen! Ik wil ook van die druppels in mijn nek! .... Misschien werkt het wel gewoon als je het probeert En anders toch parelhoenders en steekmieren mee!
Twin Peaks Geplaatst 9 juli 2007 Geplaatst 9 juli 2007 Zaterdag op en rond Kootwijkerzand met het gezin 4 caches gedaan, t.w. "Zwaarte.nl", "Willen Alexander en de Watersalamander", "Hallo Bandoeng", en "de Bakens van Malpigi". Zowel halverwege als aan het eind van de dag hebben wij elkaar nagekeken op teken. Het resultaat: Joke 1x, onderbeen. Anne 2x, hals en borst. Lotte 1x, op haar bil (had in het bos geplast) Ikzelf: niets. (nog nooit: mij lusten ze blijkbaar niet) Alles probleemloos kunnen verwijderen. 4 caches, 4 teken. Geen slecht gemiddelde.... toch...? Bij ons is dit al een standaardritueel na elke wandeling. We vinden er ook haast altijd wel 1 of 2 of meer. Slechts 1 x is er eentje tussendoor geglipt. Die had zich verschanst in Anne's navel. Toen we die opmerkten had die zich al halfvol gezogen. Die hebben we toen wel gefotografeerd en de datum genoteerd ( nu haast een jaar geleden): tot op heden geen merkbare gevolgen.
Malyenki Geplaatst 10 juli 2007 Geplaatst 10 juli 2007 (bewerkt) Wij hebben afgelopen zondag een nieuwe cache gelegd. Alleen al bij het plaatsen leverde dat 6 teken op. Drie bij mijn vrouw en drie bij mij. 10 juli 2007 bewerkt door malyenki
GeoVlinder Geplaatst 11 juli 2007 Geplaatst 11 juli 2007 Ik weet niet of alles wat hierin staat al bekent is, maar beter te veel info dan te weinig. http://home.wanadoo.nl/marinus-centurion403/teken/ groetjes GeoVlinder
surdo Geplaatst 12 juli 2007 Geplaatst 12 juli 2007 Ikzelf: niets. (nog nooit: mij lusten ze blijkbaar niet) Ik en mijn vrouw Arjan zijn ook nog nooit gebeten.We cachen nog maar een half jaar maar we wandelen al jaren in bossen en heide. Is er misschien al onderzoek gedaan naar het waarom de een wel en de ander nooit gebeten wordt? Ik heb gegoogled maar kan nog niets daarover vinden. Een ding kan ik wel melden we zijn ongelooflijke knoflook liefhebbers, misschien dat hier een link ligt want van muggen hebben we ook weinig last, maar dat is een kwestie van veel, lang en om de beurt uitademen
Malyenki Geplaatst 12 juli 2007 Geplaatst 12 juli 2007 (bewerkt) Een ding kan ik wel melden we zijn ongelooflijke knoflook liefhebbers, misschien dat hier een link ligt want van muggen hebben we ook weinig last, maar dat is een kwestie van veel, lang en om de beurt uitademen Mmmmm, 't zijn dus gewoon vampiers 12 juli 2007 bewerkt door malyenki
Ringeling Geplaatst 13 juli 2007 Geplaatst 13 juli 2007 Ik weet niet of alles wat hierin staat al bekent is, maar beter te veel info dan te weinig. http://home.wanadoo.nl/marinus-centurion403/teken/ groetjes GeoVlinder En hierbij ook de bijgewerkte pagina van 'Tweevoeter', Teken en de ziekte van Lyme.
iersesetter Geplaatst 14 juli 2007 Geplaatst 14 juli 2007 Wij hebben standaard een tekenlasso van Trix bij ons. Zodoende kunnen we een teek direct verwijderen. Ook bethadine jodium zit vast in de cachetas.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Niet alleen geocachers hebben ten gevolge van hun hobby last van de gevolgen van een tekenbeet. Ook Bekende Nederlanders worden het slachtoffer. Tenminste, dat maak ik op uit een persbericht dat voor mij als wereldvreemde professor vele onbekende zaken bevat. Sita Vermeulen is ziek. De 27-jarige zangeres die bekend werd door het programma Starmaker, heeft de ziekte van Lyme opgelopen.Omdat Sita het de komende tijd rustig aan moet doen, heeft ze besloten om op vakantie te gaan. Sita werd bekend door Starmaker en richtte daarna de band K-Otic op. De afgelopen tijd heeft ze zich bezig gehouden met schaatsen en het presenteren van een aantal programma's.
gpsgek Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Nou, deze BNner had er van de week ook een hoor...
de vlinders Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Nou, deze BNner had er van de week ook een hoor... Eentje maar? hoe doe je dat Het blijven lastige, vervelende, enge mormeltjes die teken. We gaan dit jaar naar Duitsland op vakantie in de hoop dat er daar minder zijn dan in Drenthe. Daar lag mijn record op 24 teken in 1 middag. GRRRR.
gpsgek Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Nou, deze BNner had er van de week ook een hoor... Eentje maar? hoe doe je dat Ik zou het niet weten. Het vreemde was dat ie pas 3 dagen nadat ik in het oosten geweest was opdook, terwijl ik zeker weet dat ie in die 3 dagen er nog niet zat. En ja, alles was in de was geweest...
Kiddooz Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 (bewerkt) Mijn " score" staat nog op nul Zou ik zo slecht smaken? Muggen zijn echter wel gek op mij 19 juli 2007 bewerkt door Kiddooz
jawowi Geplaatst 20 juli 2007 Geplaatst 20 juli 2007 Wij hebben gisteren caches gelopen in de buurt van Odoorn, Exloo en bij thuiskomst bleek dat we met zijn drieen 15 teken op ons lichaam hadden meegenomen!
Aanbevolen berichten