Axel-F Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Wanneer een cache met goedkeuring is geplaatst en deze wordt geript kun je dan aangifte doen van diefstal?? Zo ja, dan is het wellicht een idee om dat te vermelden ergens... Ik ben ervan overtuigd dat 50% van de rips wordt gedaan door geregistreerde geocachers. Op de cache site lijkt me het beste om er geen aandacht aan te besteden en de rip ahw te negeren en cache asap herplaatsen of gewoon disabelen met een vage reden. Ze zijn de aandacht niet waard en hebben waarschijnlijk werk, een normale bezigheid of psychiatrische hulp nodig.
no-name Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Deze week las ik ook dat er in het land van SN@G & Twinlife 20 van de 97 caches geript zijn.Ik hoop dat ik ooit zo'n ripper tegen kom en dan mag hij hopen dat ik in een goede bui ben en alleen zijn armpjes breek. Heel goed! Dan blijft er voor mij nog wat over om te breken!
blazez Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Deze week las ik ook dat er in het land van SN@G & Twinlife 20 van de 97 caches geript zijn. Ik hoop dat ik ooit zo'n ripper tegen kom en dan mag hij hopen dat ik in een goede bui ben en alleen zijn armpjes breek. Heel goed! Dan blijft er voor mij nog wat over om te breken! Uiteraard hele mooie grootspraak zoals deze op bijna alle fora wel te vinden is. In de praktijk zal er niets gebeuren. Laten we het er op houden dat de naam en toenaam van deze persoon binnen de hele geocaching community bekend maken als cache ripper zodat hij (m/v) nergens meer terecht kan. Enige mailbommen etc wil ook wel leuk zijn. En daarnaast nog uitvoerbaar ook.
Goonies Oosterhout Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Deze week las ik ook dat er in het land van SN@G & Twinlife 20 van de 97 caches geript zijn. Ik hoop dat ik ooit zo'n ripper tegen kom en dan mag hij hopen dat ik in een goede bui ben en alleen zijn armpjes breek. Heel goed! Dan blijft er voor mij nog wat over om te breken! Uiteraard hele mooie grootspraak zoals deze op bijna alle fora wel te vinden is. In de praktijk zal er niets gebeuren. Laten we het er op houden dat de naam en toenaam van deze persoon binnen de hele geocaching community bekend maken als cache ripper zodat hij (m/v) nergens meer terecht kan. Enige mailbommen etc wil ook wel leuk zijn. En daarnaast nog uitvoerbaar ook. Nogal verontrustende uitingen... Uitgaande van het signalement van een ripper: "een man of vrouw, al dan niet met gps, die zich, in het bezit zijnde van een geocache in wat voor maat dan ook, verwijdert van de cache-locatie." Aan dit signalement voldoe ik vaak als ik aan het cachen ben. Ik hoop dus niet dat ik in het veld blazez, no-name of cagiva tegenkom. Kost me mijn armen, benen, account en bandbreedte. Laten we gewoon ons spelletje spelen, en ons daarnaast aangenaam verpozen op dit forum. Zonder krachttermen en loze dreigementen vind ik het een stuk gezelliger hier.
Ketelbinkje Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 (bewerkt) Deze week las ik ook dat er in het land van SN@G & Twinlife 20 van de 97 caches geript zijn. Ik hoop dat ik ooit zo'n ripper tegen kom en dan mag hij hopen dat ik in een goede bui ben en alleen zijn armpjes breek. Heel goed! Dan blijft er voor mij nog wat over om te breken! Uiteraard hele mooie grootspraak zoals deze op bijna alle fora wel te vinden is. In de praktijk zal er niets gebeuren. Laten we het er op houden dat de naam en toenaam van deze persoon binnen de hele geocaching community bekend maken als cache ripper zodat hij (m/v) nergens meer terecht kan. Enige mailbommen etc wil ook wel leuk zijn. En daarnaast nog uitvoerbaar ook. Nogal verontrustende uitingen... Uitgaande van het signalement van een ripper: "een man of vrouw, al dan niet met gps, die zich, in het bezit zijnde van een geocache in wat voor maat dan ook, verwijdert van de cache-locatie." Aan dit signalement voldoe ik vaak als ik aan het cachen ben. Ik hoop dus niet dat ik in het veld blazez, no-name of cagiva tegenkom. Kost me mijn armen, benen, account en bandbreedte. Laten we gewoon ons spelletje spelen, en ons daarnaast aangenaam verpozen op dit forum. Zonder krachttermen en loze dreigementen vind ik het een stuk gezelliger hier. Hier kan ik mij geheel in vinden. Het is prima als men een keer zwaar heeft getafeld en dan 's nachts de meest vreselijke nachtmerries heeft, omdat men droomt van een zeer intens apocalyptische visioen waarin de snodaard zonder pardon en compassie op een brandend schip ter hellevaart wordt gestuurd. Kijk dan weet de lezer dat de persoon emotioneel zeer ontdaan is, maar (nog) niet voornemens is geweld te gebruiken. Bij de een is het geripte cache en bij de ander Meneer van Dale die de druppel is die emmer van emotie doet overlopen. Tja...en dan kan je van dat soort visioenen last krijgen Dat neemt niet weg dat de guillotine ook is ontwerpen vanuit het standpunt de veroordeelde niet onnodig te laten lijden. Als je niet goed bij kas zat en onvoldoende tip geld voor de beul had dan wilde het nogal eens voorkomen dat hij eerst een paar keer een beetje raak sloeg voordat de finale klap kwam. Misschien bedoelen de auteurs het ook zo. Ze maken van hun hart geen moordkuil en dat is gezond voor lijf en geest. Kortom het venijn van den pen is meestal voldoende om de emotie en boodschap te communiceren. 5 april 2007 bewerkt door Ketelbinkje
no-name Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Deze week las ik ook dat er in het land van SN@G & Twinlife 20 van de 97 caches geript zijn. Ik hoop dat ik ooit zo'n ripper tegen kom en dan mag hij hopen dat ik in een goede bui ben en alleen zijn armpjes breek. Heel goed! Dan blijft er voor mij nog wat over om te breken! Uiteraard hele mooie grootspraak zoals deze op bijna alle fora wel te vinden is. In de praktijk zal er niets gebeuren. Laten we het er op houden dat de naam en toenaam van deze persoon binnen de hele geocaching community bekend maken als cache ripper zodat hij (m/v) nergens meer terecht kan. Enige mailbommen etc wil ook wel leuk zijn. En daarnaast nog uitvoerbaar ook. Nogal verontrustende uitingen... Uitgaande van het signalement van een ripper: "een man of vrouw, al dan niet met gps, die zich, in het bezit zijnde van een geocache in wat voor maat dan ook, verwijdert van de cache-locatie." Aan dit signalement voldoe ik vaak als ik aan het cachen ben. Ik hoop dus niet dat ik in het veld blazez, no-name of cagiva tegenkom. Kost me mijn armen, benen, account en bandbreedte. Laten we gewoon ons spelletje spelen, en ons daarnaast aangenaam verpozen op dit forum. Zonder krachttermen en loze dreigementen vind ik het een stuk gezelliger hier. Je hebt helemaal gelijk. Sorry. Ik wil je best wel eens tegenkomen in het veld, zonder dat je gillend van angst voor mij wegvlucht. We moeten ons inderdaad niet verlagen tot een dergelijk bedenkelijk niveau. Geweld lost niets op, leidt alleen maar tot meer geweld. Maar het is af en toe wel prettig om gevoelens van ongenoegen met elkaar te delen (kan ook op " normale" manier). Daar is dit forum tenslotte ook voor bedoeld, communiceren. De hoofdzaak blijft; we zijn (ondanks, hopelijk tijdelijke en incidentele vervelende gebeurtenissen) bezig met een heel prettig en plezierig tijdverdrijf.
Ruud4d Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Nou, hier is (waarschijnlijk) het Geo Postoffice Roermond voor de derde keer geript. Eerste twee keer werd het kistje van de orginele plaats weggehaald. Daarom maar verplaatst. Toen werd eerst alleen het logboekje weggehaald. Dat vervangen. Maar nu schijnt sinds 1 april de cache weer geheel verdwenen te zijn. Hij gaat het archief in als dat waar is. Ik ben zwaar aan het balen!
Geopolitie Geplaatst 8 april 2007 Geplaatst 8 april 2007 Wanneer een cache met goedkeuring is geplaatst en deze wordt geript kun je dan aangifte doen van diefstal??Zo ja, dan is het wellicht een idee om dat te vermelden ergens... Je kan elke rip bij ons aangeven en wij zullen uitgebreid onderzoek plegen
hesselannema Geplaatst 8 april 2007 Geplaatst 8 april 2007 Je kan elke rip bij ons aangeven en wij zullen uitgebreid onderzoek plegen Mag ik hier uit concluderen dat het onderzoek en het land van Sn@g en Twinlife is afgerond. Ook gezien de laaste reactie van een cacher in het eerder genoemde land. Niet nader genoemd, met een apenstaartje in zijn naam. in de weekelijkse cache lijst?
Geopolitie Geplaatst 8 april 2007 Geplaatst 8 april 2007 Je kan elke rip bij ons aangeven en wij zullen uitgebreid onderzoek plegen Mag ik hier uit concluderen dat het onderzoek en het land van Sn@g en Twinlife is afgerond. Ook gezien de laaste reactie van een cacher in het eerder genoemde land. Niet nader genoemd, met een apenstaartje in zijn naam. in de weekelijkse cache lijst? De reaktie van genoemde persoon met dierenstaart in de naam is niet bij ons team aangekomen. Er zijn wel stevige vorderingen gemaakt in het onderzoek en we hebben diverse schaduw akties uitgevoerd, maar het dreigt een langdurige kwestie te worden om tot een heterdaad over te kunnen gaan. Desondanks worden regelmatig diverse cache lokaties door ons bezocht in de hoop de betreffende personen te kunnen aanhouden!
ET4FR & CO Geplaatst 8 april 2007 Geplaatst 8 april 2007 (bewerkt) Vandaag toch ook wel een bizarre rip. Bij één van mijn cache's was het logrolletje verdwenen terwijl het kokertje nog gewoon op zijn plaats lag 8 april 2007 bewerkt door ET4FR & CO
FRLK Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Helaas maar waar onze 1e cache is reeds na 3 weken geript. Zondag kwamen wij thuis van een cacherondje in de achterhoek en troffen bij ons thuis op de parkeerplaats "Zowaar!" aan. Zij had onze cache gedaan maar op de verstopplaats niets aangetroffen. Uit haar beschrijving bleek dat ze precis goed zat. Dus wij ter plaatse onderzoek gaan doen. Blijkt de cachelokatie gewoon erbij te liggen zoals wij hem hadden ingericht. Alleen van het doosje geen spoor meer te bekennen. De gehele omgeving afgezocht naar eventuele resten. Niets kunnen vinden zelfs de vuilnis zak waar deze in zat gewikkeld was weg. 's Avond kregen we nog een mail van het team dat de cache als laatste gevonden had op 13 april. Deze hadden het pakketje aangetroffen op het aanliggende grasveldje open en bloot, om deze vervolgens weer op de juiste plaats terug gelegd te hebben. Nogmaals gezocht maar helaas weer niets gevonden. Zal vandaag een nieuwe plaatsen zodat men weer van ons mooie rondje 'Jiskenhuzen' kan genieten.
BigFurryMonster Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Niets kunnen vinden zelfs de vuilnis zak waar deze in zat gewikkeld was weg. Zeker weten dat er niet een over-ijverige vuilnisman is langsgeweest? Caches in vuilniszakken. Brr.
FRLK Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Dat moet dan wel een hele ijverige geweest zijn die in het weekeinde caches ript.
ET4FR & CO Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Dat moet dan wel een hele ijverige geweest zijn die in het weekeinde caches ript. En op die plek, lijkt mij ook niet, maar het feit dat hij al eerder op het gras lag geeft me wel te denken.
Aanbevolen berichten