luilak Geplaatst 6 februari 2007 Geplaatst 6 februari 2007 (bewerkt) hey all. ik was net bezig om de cache Mi casa es su casa 01: Perke op te lossen toen ik (tot mijn grote verbazing) op een site terecht kwam waar de hele puzzle besproken werd.. dus voor mij de lol er af...maar ik denk dat de plaatser er nog meer de pest in heeft. de cache: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCY8VQ als er meerdere cachers zijn die de cache zo opgelost hebben vraag ik me af hoe "trots" je kan zijn dat je hem hebt opgelost... ik was eigenlijk een beetje teleur gesteld dat hij zo kant en klaar op internet stond... volgens mij is dit net zo iets als toen met puntjes en streepjes van kruimeldief. Groeten Joost/Luilak 6 februari 2007 bewerkt door luilak
team*smeigel Geplaatst 6 februari 2007 Geplaatst 6 februari 2007 Deze oplossing staat al vanaf het begin van deze cache op internet, en wordt ook op andere forum besproken. Ik denk dat je dit niet kunt tegenhouden. Ik vermoed dat de maker van deze cache ook op deze manier aan de puzzel is gekomen. Ik zou persoonlijk gewoon het linkje van de website met de antwoorden weghalen bij je log. En de andere puzzelaars zelf laten kiezen hoe ze hem doen oplossen, Groetjes Team*Smeigel
Knight of Ni Geplaatst 6 februari 2007 Geplaatst 6 februari 2007 Ik heb hem gevonden op internet en hij heet de Hacker Puzzle! Tja op pagina 1 staat al dat de maker de puzzel op internet gevonden heeft... Tja dan is de kans groot dat de oplossing ook op internet staat... Heeft wel iets weg van dit online raadsel: http://www.deathball.net/notpron/levelone.htm
luilak Geplaatst 6 februari 2007 Auteur Geplaatst 6 februari 2007 dat heb ik dus niet gezien sorry dan...ik had echt niet gezien dat hij van internet komt.... Luilak
Team MenM Geplaatst 6 februari 2007 Geplaatst 6 februari 2007 We hebben wel meer puzzels opgelost door een beetje handig googchelen...
LTeunis Geplaatst 6 februari 2007 Geplaatst 6 februari 2007 Is het niet zo dat heel veel puzzels wel op een of andere manier 'gevonden' kunnen worden? Ook dat geeft een soort van voldoening. om maar niet te spreken van de vele solvers die her en der te vinden zijn
dmace Geplaatst 6 februari 2007 Geplaatst 6 februari 2007 Ik vind een aantal soorten van alternatieve oplossingen: - Aan de hand van (hidden) hints op de cachepagina, zoals achtergrond of cachelegger. (zelf gedaan met de cache NME) - Aan de hand van google-en (zoals de TS beschreef) naar de oplossing. - Aan de hand van 'spoiler'-foto's (niet iedere fot is een spoiler, maar soms net te herkenbaar.) "not done" is dan ook een etiquette-ding. Je kunt je er druk over maken, of niet.
Ketelbinkje Geplaatst 7 februari 2007 Geplaatst 7 februari 2007 (bewerkt) hey all. ik was net bezig om de cache Mi casa es su casa 01: Perke op te lossen toen ik (tot mijn grote verbazing) op een site terecht kwam waar de hele puzzle besproken werd.. dus voor mij de lol er af...maar ik denk dat de plaatser er nog meer de pest in heeft. de cache: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCY8VQ als er meerdere cachers zijn die de cache zo opgelost hebben vraag ik me af hoe "trots" je kan zijn dat je hem hebt opgelost... ik was eigenlijk een beetje teleur gesteld dat hij zo kant en klaar op internet stond... volgens mij is dit net zo iets als toen met puntjes en streepjes van kruimeldief. Groeten Joost/Luilak Dat is niet grappig. Zet het de oplossing desnoods gecodeerd in een zip bestandje met een codewoord dat he op de website geeft. Ik neem aan dat de puzzel niet geheel hetzelfde is. Kijk dan kan het leuk zijn om te achterhalen hoe een ander de puzzel gekraakt heeft, maar de hele oplossing openlijk. Nee, dat kan niet de bedoeling zijn. Ik heb krijg wel eens kriebels om uit de school te klappen als de cache eigenaar niet bereid is om eens van gedachten te wisselen over de puzzel die naar mijn mening niet helemaal correct is, maar dat is een ander verhaal. Een puzzelcache is sowieso niet zo eenvoudig. Geef ik wel voldoende aanwijzingen? Is er maar één oplossing voor de puzzel? Enzovoorts. Paardensprongen van de Somertjes die is leuk. 7 februari 2007 bewerkt door Ketelbinkje
franka en pim Geplaatst 7 februari 2007 Geplaatst 7 februari 2007 (bewerkt) ....Is er maar één oplossing voor de puzzel? ..... Zo kwam ik voor de GCZDXA (Dear Watson) op een twee oplossing. Niet de juiste coord, maar wel een logische. 7 februari 2007 bewerkt door franka en pim
Team Krabbegat Geplaatst 7 februari 2007 Geplaatst 7 februari 2007 Ja helaas bleek de oplossing (te) gemakkelijk te vinden te zijn. Gelukkig blijken er al een hoop ook weer verdwenen te zijn van het internet. En ik ben blij dat de link hier ook weer weg is! Krijg nog regelmatig mailtjes om hulp. Deze probeer ik dan zo creatief mogelijk te beantwoorden. want zomaar puzzelstukjes weg geven is natuurlijk niet leuk. Perke Team Krabbegat
Knight of Ni Geplaatst 7 februari 2007 Geplaatst 7 februari 2007 (bewerkt) Goed ik heb de oplossing gezien na de eerste post. Goed ik ben toch niet van plan deze cache binnen enkele weken te gaan doen, dus ik voel me er geen mindere cacher door, sterker nog als ik die pagina zelf had gevonden, had ik hem in mijn voordeel gebruikt. Maar meteen viel mij op dat op de pagina van de oplossing geen woord gerept werd over een geocache. Als ik dan toch het spel zou willen verzieken door het weggeven van oplossingen, of voor mijn eigen statestieken bij wil houden, hoe ik welke mystry opgelost heb, dan zou ik er toch wel minimaal een verwijzing naar maken! Kortom in dit geval gaat het niet om een mede-cacher die de oplossing van een mystry-cache behoorlijk kant-en-klaar aanbiedt, maar iemand die een internet-raadsel heeft opgelost. Dat vervolgens iemand anders (Perke in dit geval) hetzelfde raadsel vindt (bedenken zou wel héél toevallig zijn) en gebruikt cq. aanpast voor zijn cache, dat is zijn keuze. Goed het moedwillig weggeven van oplossingen van mystry-caches keur ik af, maar alle mogelijkheden die ik op mijn pad tegenkom zal ik er voor gebruiken. Of dat nu logs van andere cachers zijn, foto's die bij caches staan, artikelen die je leest op internet, versprekingen van cache-eigenaren als je ze in het veld tegenkomt... En ik beken ik ben niet Roomser dan de Paus... mocht ik per ongeluk tegen een oplossing aanlopen, dan zal ik die natuurlijk in mijn voordeel gebruiken. Ik zal niet een cache laten liggen, omdat ik per ongeluk de oplossing in de schoot geworpen heb gekregen, wel zal ik dit netjes in mijn log vermelden! Maar toch... ik los ze liever zelf op! 7 februari 2007 bewerkt door Knight of Ni
Team Krabbegat Geplaatst 11 februari 2007 Geplaatst 11 februari 2007 Ik kreeg de opdracht idd van iemand doorgestuurd en vond hem zo leuk dat ik hem een beetje heb verbouwd tot een mistery cache. Het is idd gewoon een puzzel die ook voor de lol gemaakt kan worden. Ik heb er alleen een leuk eind doel bij gemaakt. Natuurlijk mag iedereen op welke manier dan ook de oplossing zien te zoeken. Natuurlijk heb ik wel liever dat je dan zelf de 'sluip' route vind ipv dat hij kant en klaar voor je klaar ligt. Dat word wel heel makkelijk. De first finder had de puzzel ook met deze sluiproute opgelost, dus het is al een tijdje bij ons bekend.
jojonl Geplaatst 11 februari 2007 Geplaatst 11 februari 2007 tis zo leuk als dat je het zelf maakt: hoe meer cheaten hoe minder leuk het wordt. trouwens de jouwe hebben we alleen via googlen kunnen oplossen maar die van deathball..... grrrrr..... die wordt dermate ingewikkeld dat je blij bent als je ergens het antwoord kunt vinden om door te gaan... want te lang moeten denken en steeds maar weer op hetzelfde uitkomen is ook niet leuk (althans dat vinden wij) kortom: tligt aan jezelf hoeveel lol je hebt. bedankt voor de link naar de riddles trouwens. theeft weer een middag plezier opgeleverd ondanks de regen buiten, waardoor vandaag het cachen even on hold was gehouden.
Aanbevolen berichten